671 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Vil gerne have jeres mening... Vil gerne have jeres mening...

Min lille gravhund Charlie, havde for et stykke tid siden et uheld.. vi var ude og gå i en skov hvor man måtte have løse hunde, og så slap jeg mine fri, da de altid kommer når jeg kalder.. mine to hunde legede, men Charlie endte med at slå sig og vælte ind i et lille træ. hun haltede lidt efter det, men hun rystede det sig bare af sig og gik som ingen ting var hændt.
Men jeg tog til dyrlægen dagen efter da jeg skulle sikre mig at der ikke var sket hende noget.

Det var der så...
hendes knæskal var blevet løs, og af og til ville den kunne hoppe ud, og gøre så hun ikke kunne gå på dette ben fordi det låste sig, også hopper det sig selv på plads igen..
dyrlægen sagde at hun skulle gå i snor og gå op af bakke for at træne knæet.
vi har trænet på livet løs, men dyrlægen sagde at hvis det stadig blev ved.. en gang om dagen måske. så skulle hun opereres.

Jeg gør selvfølgelig hvad jeg skal, selvom det er en operation til 12.000 kr. men er der andre der har oplevet lignende, og fundet en anden måde at træne det bedre på?

kan ikke lide tanken om at hun kun lige er et år, også skal under narkose osv.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil gerne have jeres mening...
  • #1   4. apr 2013 Øv hvor træls med din lille hund smiley Jeg har INGEN erfaring overhovedet med den slags. Vil blot sige at jeg bestemt ikke tror du behøver at være bekymret for narkosen. Det er vids MEGET sjældent det går galt. Og hvis det nu er det der skal til vor at vapsen bliver frisk igen.
    God bedring til hende.

• #2   4. apr 2013 Man siger de ikke skal opereres hvis det ikke er ret slemt, min halter på 1/3-1/2 delen af turen når det er koldt, men løfter bare benet og hopper videre. Dyrlægen mener ikke der skal opereres for det.
    Men normalt er dette jo en arvelig lidelse, er du sikker på Charlie ikke har lidt af det før slaget?
    Men jo ellers gælder det om at styrke musklerne smiley

• #3   4. apr 2013 ja, det er ikke en arvelig lidelse.. det skete efter dengang hun slog sig smiley
    Det siger dyrlægen også.. men ja har virkelig også trænet hende.

• #4   4. apr 2013 Er forældrene tjekket?

• #6   4. apr 2013 Hvad med hundesvømning? Har kun hørt godt.. det skulle styrke muskler og led på en god måde:) jeg ved selvfølgelig ikke, om det ville hjælpe i dit tilfælde, men jeg havde givet det et forsøg:)
    God bedring med vovsen:)

• #7   4. apr 2013 Patella kan sagtens komme af et traume.

Hvis hunden har ondt, så ville jeg ikke tøve med at operere. Min har 1-2 og trækker aldrig benet op, men har begyndende slidgigt i knæene. Men han bliver ikke opereret, når han ikke er generet af det, og gigten holder jeg nede med j/D

• #8   4. apr 2013 hundesvømning styrker ikke bagbenene særlig godt, så dyrlægen sagde at det skulle jeg lade være med.
    men det at hun har fået den skade, og hun bliver opereret.. er det arveligt?

• #9   4. apr 2013 Det er uhyre sjældent at en hund får patella luxation pga. en skade, og det vil normalt kun komme fordi benet på forhånd er disponeret for det...
    Var hun tjekket for patella luxation inden hun blev skadet?

• #10   5. apr 2013 nej hun var ikke tjekket. men har talt med opdrætter. og begge forældre var blevet tjekket, og alt var godt..

Kommentér på:
Vil gerne have jeres mening...

Annonce