{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

Vil gerne have en beagle {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Min kæreste og jeg overvejer at anskaffe os en beagle, vi er begge studerende, men har alligevel tiden til at kan tage os af en hund, vi kunne godt tænke os at lære den agility og måske jagt også.

Alt hvad vi har læst, syntes vi passer perfekt på os..

men alligevel får vi kritik når vi spørger venner og bekendte.

vi får bla. af vide at den er madaggressiv.

Så nu kunne vi godt tænke os at høre om hvad i ved om denne hund ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil gerne have en beagle
  • #1   5. maj 2010 Vil I have en hund, der kan gå løs? Så er det ikke en beagle I skal have. Joo den kan muligvis lære det.. indtil den dag den beslutter sig for noget andet og render afsted..

Det er ellers en dejlig lille hund smiley

• #2   5. maj 2010 Jeg har haft beagle i mange år.

Den fejl folk som regel gør, er at de betragter den som en nuttet lille selskabshund - og det er det IKKE.

Det er en fuldblods-jagthund, og derfor kan langt de fleste af dem ikke gå løs.

Derudover er det rigtigt, at de er sindsygt madglade (vores kunne stå og hoppe i timevis for at forsøge at nå hundegufferne på øverste hylde) og det kan udvikle sig til mad-forsvar, hvis man ikke er obs på det. Når det gælder noget de gerne vil opnå, er det helt ekseptionelt stædige og udspekulerede.

Men de har også mange gode kvaliteter. De er forholdsvis nemme at træne, da de fleste af dem, vil gøre hvad som helst for en godbid. De er robuste og nervefaste, og selvom de er forholdvis små er de utroligt udholdende. Og så er de generelt meget meget venlige overfor såvel hunde som mennesker.

• #3   5. maj 2010 Alle hunde kan blive madaggresive - jeg har aldrig hørt om at beaglen skulle være særlig udsat for dette

men som jeanette skriver så skal du ikke regne med at få en hund der kan gå løs

• #4   5. maj 2010 Tja, en selvstændig hund hvoe de færeste kan gå løse uden og stikke af.
    Madaggressiv, nej ikke dem jeg kender.
    Til agility ikke det bedste valg , da den jo skal gå uden snor, hvis man vil have noget ud af træningen.
    Ellers en sød og venlig hund.

• #5   5. maj 2010 Hov, vil iøvrigt lige sige, at både vores egen beagle og flere andre jeg kender, har været ganske habile agility-hunde.

Så længe de er under kontrol, kan de som regel sagtens gå uden snor (også i lydighed)

Problemet opstår først når de er uden snor, og ikke under kommando smiley

• #6   5. maj 2010 kan man ikke slippe den løs i skoven ?.. altså hvis vi en søndag bestemmer os for at gå en tur i skoven ? ..

har det ikke bare noget at gøre med at lære den lydighed ?

• #7   5. maj 2010 Jeg skal ærlig indrømme at jeg ikke ved ret meget om den, men hver gang jeg hører om den kommer jeg altid til at grine, for min veninde passede engang en og hvis den ville en vej, jammen så ville den altså den vej : )
    Og da min hund var hvalp mødte vi nogen gange en ældre dame der havde en, og den var så dejlig, men også sjov, for nogen gange satte den sig bare ned, og så kunne hun stå der meget meget længe, for den nægtede bare at gå videre. Og samtidig så den jo nutte kær ud hi hi

• #9   5. maj 2010 Nej, du kan ikke slippe den løs i skoven. Og nej, det er ikke blot et spørgsmål om lydighed.

Den har sin egen vilje..

Så får man en beagle, så må man også acceptere, at det ikke er en hund, man kan have løs på en almindelig gåtur.. Som Karina skriver:

"Problemet opstår først når de er uden snor, og ikke under kommando ;-)" Og en hund er jo ikke under kommando på en skovtur :o)

• #10   5. maj 2010 Antihero skal nok lige understrege at en hundeskov er en indhegnet grund, hvor hunden kun kan rende indenfor indhegningen...

• #12   5. maj 2010 Rikke - det er desværre rigtigt hvad de andre skriver. Du kan naturligvis slippe den i en forsvarligt indhegnet hundeskov, men som udgangspunkt IKKE andre steder. Så snart de finder fært af vildt, så smutter de, og de er altså avlet til at følge sporet i TIMEVIS, uanset hvor gammelt sporet er. Og det gør de!!

Og når først en støver bruger næsen, så er det ikke ond vilje, at den ikke kan kaldes ind. Den kan ganske enkelt ikke være i to "funktionskredse" på én gang, så når jagtinstinktet sætter ind, så slår flokinstinket (som du benytter dig af ved indkald) samtidig fra. Så nej. Det har intet med træning eller lydighed at gøre. Men et spørgsmål om at acceptere hvad racen er avlet til.

• #13   5. maj 2010 Hehe smiley

• #14   5. maj 2010 hehe, har haft hund før så kender godt til en hundeskov.. det er en supersted for hunde der skal møde andre hunde.

Jeg er superglad for jeres indlæg, det er dejligt at få lidt respons, vi skal på i lejlighed inde midt i byen, så jeg vil ikke tage snoren af hunden, pga det jo er inde i byen.

• #15   5. maj 2010 Jeg har ogsaa en ven i Hamburg, hans familie har en beagle og den er KUN fri i hunde skoven eller i haven ellers smutter den ogsaa..

jeg vil ikke sige en beagle er en foerste gangs hund, men jeg skal jo ikke bestemme hvad i skal have.. ved ikke om Basset hound maaske er bedre kender ikke rigtig til dens lydighed.. smiley

• #16   5. maj 2010 Det er ikke lige os sådan en hund, som jeg skriver har vi jo haft en lapadore blanding før. så vi kender godt til at have hund, plus vi har hendes mor som har trænet hunde i årevis .. så lidt støtte kan vi da få smiley

• #17   5. maj 2010 Hih basset er ihvertfald ikke velegnet, hvis de vil løbe agility smiley

Men jeg vil sige, at hvis man bare er obs på det med at have dem i snor - og at det ikke er en selskabshund - så er det faktisk en sød og nem hund, og jeg ser ikke noget problem i, at have den som førstegangs-hund. Indrømmet, de er så nuttede, at de som regel ender med at få deres vilje, men da de ikek har tendens til at blive decideret aggresive giver det sjældent de store problemer smiley

• #18   5. maj 2010 De er nemlig super nuttet.. men "Karina og Møghundene- halvt medlem af tavlemafiaen" Kender du til det med at de skulle være mad aggressiv ?

• #19   5. maj 2010 Undskyld, havde du jo svaret på længere oppe smiley

• #20   5. maj 2010 Min svigermor har én kleiner münsterlænder, ikk lige frem én beagel, men stadig jagt hund, har man sådan én hund, skal man være forberedt på at bruge rigtig mange timer på aktivering om dagen smiley min svigermor går til agility hver tirsdag og hundetræning hver torsdag, hun går hver da minimum 17 km med ham, og han er stadigvæk fuld af krudt, og én satans hund smiley

• #21   5. maj 2010 Jeg kender ikke umiddelbart til, at de skulle være aggressive i forhold til mad. MEN de er meget meget glade for mad, og derfor skal man ikke forvente, at de frivilligt lige afleverer et kødben el. lign. Det var noget vi arbejdede meget med, da vi overtog Punktum. I starten blottede hun hele tandsættet hvis vi nærmede os, når hun havde ben el. lign., og det vil jeg bare ikke acceptere, da jeg selv er blevet bidt som barn, af en hund der vogtede sit ben.

Hun fik lært at acceptere, at vi kunne tage det fra hende - men det var aldrig noget hun ligefrem brød sig om.

Nu er det ikke noget med, at jeg mener, at man som overlegen leder skal tage alt af værdi fra sin hund. Men hvis hundene derhjemme, fx kaster sig over en gammel knogle midt om natten, så skal jeg altså kunne trille ud af sengen, tage det fra dem og lægge det væk, så der kan blive ro til at sove. Og så nytter det ikke noget, at jeg risikerer at få et hak i hånden undervejs smiley

• #22   5. maj 2010 Karina: hehe .. nej det er rigtigt .. men det er vel også lidt forskelligt fra beagle til beagle, det kan vel tænkes at Punktum har været udsat for noget som hvalp eller lign ? .. Ikke for jeg igen skal lyde klog, men opdragelse er vel en stor del af det ?

• #23   5. maj 2010 Hunden afspejler sin ejer.

Hvis man er hidsig og lign. så bliver den vel også sådan?

• #24   5. maj 2010 Ingen tvivl om, at Punktum var præget mangel på opdragelse smiley Og hun havde også haft nogle grimme oplevelser med nogle børn hun havde boet sammen med i en kort periode. Resten af hendes liv var hun utryg overfor børn i lige netop den alder, selvom hun i alle andre situationer var en total bulder-basse. Men hvis der kom børn på den alder, så røg halen ind mellem benene og hun ville helst gemme sig bag os.

Men derfor er der stadig forskel fra race til race. Lanka og Aqui har fx. altid elsket at ligger på skødet af os og spise deres guf. Og kommer tit selv og afleverer deres ben, når de ikke lige gider spise mere. Det tror jeg ikke man vil opleve med en beagle smiley Og heller ikke med vores Qimmit, selvom han har fået samme opdragelse som Lanka og Aqui.

• #25   5. maj 2010 Nej selvfølgelig, vil en anden race opføre sig anderledes, det var hellere ikke for at hakke på Punktum, tænkte bare det kunne være hun havde oplevet noget der havde resulteret i at hun blev sådan.

Hvad med tid, kan sådan en race være alene ? vi går jo i skole fra 8 til 14-15 når vi har lange dage, dog går vi ALTID tur om aften, da vi er meget aktive mennesker. og gerne lange ture.

Det med at vi skal lære vores jagt, er ikke noget der er sikkert, vi har bare snakket om det. men jeg regner ikke med at få taget et jagt tegn lige i morgen. (Det er Mark der skriver).

VI har også tænkt os det skal være en tæve?

• #26   5. maj 2010 Beaglen er jo en packhound, og mange af dem har derfor problemer med at lære at være helt alene hjemme. Men eftersom vi altid har haft mere end én hund, så har det ikke været noget problem for os, og det er ikke noget, jeg selv har erfaring med.

Og jeg tror faktisk, det er ret typisk at en beagle vil vogte sit ben, eller hvad den ellers opfatter som en ressource. Det er også min erfaring med de andre beagler, jeg har kendt. Min veninde havde to på et tidspunkt, og de kunne fx. ikke være i samme rum, hvis de fik større guffere, for så kom de op at slås. Når de var sammen, kunne man kun give dem guffere, der kunne spises i én bid. Og på træningspladsen havde vi én, som helt fra hvalp knurrede, hvis man ville tage fx. bamser, pivedyr, strømper mv. fra den.....

Mht. jagt skal I huske, at beaglen ikke er apporterende - den er primært god til at opspore vildtet, og opspore anskudt eller påkørt vildt smiley

Jeg synes ikke, at der temperamentsmæssigt er speciel stor forskel på hanner og tæver.

• #27   5. maj 2010 Hmm, det er ikke så godt hvis den ikke kan være alene hjemme.. smiley .. det skal vi helst have lært den.

• #28   5. maj 2010 Det kan selvfølgelig som regel også lade sig gøre. Og også her er individerne selvfølgelig forskellige.

Men igen skal man bare være obs på, at beaglerne er avlet til at gå sammen i store flokke, så derfor er det sværere end med en del andre racer smiley

• #29   5. maj 2010 Hej Rikke,

Vil bare sige at i skal tænke ove hvor meget aktivering en Beagle ha brug for - de har altså krudt i måsen:-) Så vær OBS på om i kan give den nok hvis i bor i lejlighed - bare så i ikke har en hund som pludselig "kravler på væggene" Synes det er en dejlig hund, men det er også en mundfuld - jeg ha desværre kendt flere der har købt en Beagle og efter nogle måneder måtte erkende deres nederlag. Siger ikke i ikke magter det -siger bare i virkelig skal have tiden til den....

• #30   5. maj 2010 Ja også hvad vi har kunne læse i bøger, altså at det er en hund der kræver meget aktivering, men det er nok ikke der vores problem bliver, det er nok mere i den periode hvor vi er i skole.

• #31   5. maj 2010 ok:-) det er også kun så det ikke komme bag på en, nå man opdager at det er HVER dag og ikke bare det første halve år:-) Men rigtig god fornøjelse med det.

• #32   5. maj 2010 Meget er allerede sagt og det er rigtigt det hele.....

Vil blot sige at beaglen tilpasser sig gerne sin families aktivitetsniveau! Ja, den finder sig ikke i at ligge inaktiv dag ud og dag ind (så finder den selv på aktivitet = ulykker), men vænner man den til at løbe en marathon hver dag, så skal det også være hver dag!
    Den vil gerne være en del af familiens aktiviteter og beagleklubben er en meget aktiv specialklub, så husk at meld jer derind, hvis i ender med at anskaffe jer en beagle. Hvis i køber hos en opdrætter med DKK stamtavle giver de fleste et års gratis medlemsskab oveni!

De kan godt være alene hjemme, men det er ikke noget de synes er særlig morsomt smiley Jeg bor i lejlighed med min beagle og det kan sagtens lade sig at gøre!

Jeg vil ikke kalde dem madaggressive, men madglade smiley De gør alt for en krumme og det er super dejligt i træningssituationer!

Du kan IKKE lade dem løbe løse. Jo, mens de er hvalpe går det fint.... Og selvom du har en super lydig hund, så kan du aldrig stole 100% på den. Finder den en fært, så følger den sporet! Og den skal nok komme tilbage, det er bare ikke til at vide om der går et par dage smiley

Mange løber agility med deres beagle. Man skal nok ikke forvente at gøre det på super højt proffesionelt plan, men de synes det er vildt skægt og hvis der er mad som belønning hjælper det jo også altid på motivationen!

Shweiss er noget de er rigtig gode til og det ville i sikkert også syntes om, hvis i er interesseret i jagt!

• #33   5. maj 2010 Der kan også gå over en måned, før den kommer tilbage.. Det har vi jo oplevet herinde...

• #34   17. maj 2010 Jeg har kun at sige at Beaglen er en super skøn hund...

Men...

nej jeg tror det er meget svært at få beaglen til at få løs.. vores stikker af.. hvis han får mulighed for det, og jeg er af den indstilling, at INTET er umuligt, ,men lige prævis med beaglen tror jeg det kræver en god portion tålmodig!

Jeg tror jeg ejer en af de få beagler, der ikke er VOLDSOMT madglad! han elsker da at få ben, og stjæle fra vores spisebord (i ny og næ) men ellers er han ikke specielt interesseret i mad.. =)

Kommentér på:
Vil gerne have en beagle

Annonce