Kraftigt loppeangreb Kraftigt loppeangreb
Jeg står med 3 hunde, der alle har lopper + 3 katte, der også alle har lopper. Jeg vil nu til at prøve et billigt loppemiddel, der hedder Biospotix (både loppehalsbånd og pipetter). Er der nogen, der har erfaringer med dette produkt?
Jeg er bange for, at de er resistente over for Frontline. Og jeg tør ikke bruge Bayvantic, da jeg har læst, at katte ikke må komme i nærheden af det og det er uundgåeligt.
En ting mere: Vores tæve har fået en rigtig grim pels, som jeg tror er forårsaget af lopperne og hendes kontante kløe. Hendes pels er nærmest forvandlet til strå. Hun har altid haft en lang, rug pels, men hendes hud er virkelig grim (ingen tegn på betændelse, bare tør) og hårene føles også tørre.
Har badet hende i Chriscos Anti-kløe Shampoo, men jeg tror ikke det er så godt igen - andre gode forslag til en god, nærende shampoo til hunde. Gerne hunde med en følsom hud.
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Måske starte med capstar til at få de levende lopper væk i en fart og så lade pipetten gøre sit arbejde efterfølgende.
Hvis loppenangrebet generelt er slemt, så ville jeg få sprøjtet huset med Trinol 810.
I forhold til den kløende pels - hvis det er på grund af loppeallergi, så skal lopperne væk før kløen forsvinder.
Ellers skal den måske have noget andet foder og/eller tilskud af god olie.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
Capstar dræber alle lopper der hopper på dem, man giver ikke pipetten før fedtlaget i huden igen er normal, hvilket man siger den er 2 dage efter bad, for ellers virker pipetten ikke og det er en ommer.....
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 266
Det skal lige siges, at min kæreste og jeg ikke har SÅ mange penge og denne her tæve er egentlig hans mors, som vi har passet, mens hun har haft hvalpe, så det er vigtigt at loppemidlet virker. Jeg har selv hørt godt om Advantage, men hvis nogen kan komme med positive tilbagemeldinger om Biospotix-varerne, vil jeg foretrække dem, da de trods alt er lidt billigere.
Vi har engang imellem givet hende proteiner via olie og æg, men må indrømme, at det ikke er blevet gjort siden hvalpene er solgt. Så det vil jeg så starte på igen.
Har ikke hørt om Trinol 810 før? Kan man nøjes med at være ude af huset i et par timer, eller kræver det længere tid før det er "tilladt" at komme ind i huset igen.
Jeg har desuden også læst mig til, at det er bedst at bade hundene ET PAR DAGE inden loppekuren, og så er jeg bange for at badet har været spildt. Eller er det egentlig lige meget med hvornår i forhold til kuren?
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
dec 2010
Men jeg tror nu nok det skal hjælpe lidt på bestanden af lopper.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Prøv at tjek udlandet for priser på advantage...
dec 2010
Vil gerne læse mere om produktet nemlig.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.421
sep 2017
Følger: 1 Svar: 1
VH Ingrid
sep 2017
Følgere: 536 Emner: 152 Svar: 10.669
dec 2010
Vi får det stadig engang i mellem henover sommeren, men sådan er det jo ofte. Og HOLD DA OP, hvor har jeg lært meget på de år
Ang. Advantage var jeg i dialog med en dyrlæge for et par måneder siden, der udtalte, at også Advantage var man begyndt at opleve resistens imod
Kraftigt loppeangreb