4.934 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kraftigt loppeangreb Kraftigt loppeangreb

Jeg står med 3 hunde, der alle har lopper + 3 katte, der også alle har lopper. Jeg vil nu til at prøve et billigt loppemiddel, der hedder Biospotix (både loppehalsbånd og pipetter). Er der nogen, der har erfaringer med dette produkt?

Jeg er bange for, at de er resistente over for Frontline. Og jeg tør ikke bruge Bayvantic, da jeg har læst, at katte ikke må komme i nærheden af det og det er uundgåeligt.

En ting mere: Vores tæve har fået en rigtig grim pels, som jeg tror er forårsaget af lopperne og hendes kontante kløe. Hendes pels er nærmest forvandlet til strå. Hun har altid haft en lang, rug pels, men hendes hud er virkelig grim (ingen tegn på betændelse, bare tør) og hårene føles også tørre.
Har badet hende i Chriscos Anti-kløe Shampoo, men jeg tror ikke det er så godt igen - andre gode forslag til en god, nærende shampoo til hunde. Gerne hunde med en følsom hud.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kraftigt loppeangreb
  • #1   6. feb 2013 Advantage smiley

• #2   6. feb 2013 Jeg ville bruge advantage til både kat og hund.
    Måske starte med capstar til at få de levende lopper væk i en fart og så lade pipetten gøre sit arbejde efterfølgende.

Hvis loppenangrebet generelt er slemt, så ville jeg få sprøjtet huset med Trinol 810.

I forhold til den kløende pels - hvis det er på grund af loppeallergi, så skal lopperne væk før kløen forsvinder.
    Ellers skal den måske have noget andet foder og/eller tilskud af god olie.

• #3   6. feb 2013 Jeg ville bade hundene, vaske kurve, rengøre hjemmet, sprøjte med kvit d eller trinol 810 (hjemmet - kurve), give hundene en capstar (1 i døgnet hver) 1 efter badet, 1 dagen efter også 3 dagen give dem Advantage pipette i nakken.....
    Capstar dræber alle lopper der hopper på dem, man giver ikke pipetten før fedtlaget i huden igen er normal, hvilket man siger den er 2 dage efter bad, for ellers virker pipetten ikke og det er en ommer.....

• #4   6. feb 2013 Jeg har læst mig til i et andet forum, at en ORDENTLIG omgang rengøring kan hjælpe lopperne godt på vej ud af huset, så det er i planlægning enten iaften eller imorgen eftermiddag.

Det skal lige siges, at min kæreste og jeg ikke har SÅ mange penge og denne her tæve er egentlig hans mors, som vi har passet, mens hun har haft hvalpe, så det er vigtigt at loppemidlet virker. Jeg har selv hørt godt om Advantage, men hvis nogen kan komme med positive tilbagemeldinger om Biospotix-varerne, vil jeg foretrække dem, da de trods alt er lidt billigere.

Vi har engang imellem givet hende proteiner via olie og æg, men må indrømme, at det ikke er blevet gjort siden hvalpene er solgt. Så det vil jeg så starte på igen.

Har ikke hørt om Trinol 810 før? Kan man nøjes med at være ude af huset i et par timer, eller kræver det længere tid før det er "tilladt" at komme ind i huset igen.

Jeg har desuden også læst mig til, at det er bedst at bade hundene ET PAR DAGE inden loppekuren, og så er jeg bange for at badet har været spildt. Eller er det egentlig lige meget med hvornår i forhold til kuren?

• #5   6. feb 2013 Jeg ville ikke mene det hjælper selvom man laver en Ordentligt rengøring i hjemmet, hundene skal jo ud og der samler de så nye lopper op ;o)

• #6   6. feb 2013 Det er korrekt Aino K, og vi bor endda på landet, hvor hundene kan rende frit, så de løber meget rundt i højt græs. Suk.
    Men jeg tror nu nok det skal hjælpe lidt på bestanden af lopper.

• #7   6. feb 2013 Jeg ville ikke forlade mig på et middel, der ikke er dokumenteret effekt på til en hund, der har loppeallergi. Det kan i sidste ende koste hunden livet.

Prøv at tjek udlandet for priser på advantage...

• #8   6. feb 2013 Er Biospotix er ikke dokumenteret? I så fald, hvor har du læst det henne, *CH*-?
    Vil gerne læse mere om produktet nemlig.

• #9   6. feb 2013 Køb Advantage i den største størrelse, fordel det mellem dine hunde og katte. Det enkelte dyr skal selvfølgelig have den korrekte dosis, men den kan du finde på nettet. På den måde kan du faktisk spare en hel del. Du skal bare være lidt forsigtig, når du måler af til det enkelte dyr, så alle får det de skal have.

• Ingrid K
    Ingrid K Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #10   24. sep 2017 Jeg har også fået lopper på 3 hunde og 1 kat, bruger Biospotic. 1 hund har alergi. Det er virkeligt svært at blive fri for lopper, når hunde løber frit. Men rengøring, vask, rengøring igen igen. Og "loppe af " i tæpper.
    VH Ingrid

• #11   24. sep 2017 Ingrid, tråden er fra 2013, så mon ikke der er kommet styr på det smiley

• #12   10. okt 2017 Haha, jo, det gjorde der! Det blev Advantage og det virkede bare - husker stadig de store fede døende lopper, som vi fandt rundt på gulvet i en uges tid, derefter kom der ro på. Vi fandt løbende loppereder, hvor de sprang på os, men vi holdte loppekursrutinen vinteren over og har ikke haft problemer siden smiley
    Vi får det stadig engang i mellem henover sommeren, men sådan er det jo ofte. Og HOLD DA OP, hvor har jeg lært meget på de år smiley

Ang. Advantage var jeg i dialog med en dyrlæge for et par måneder siden, der udtalte, at også Advantage var man begyndt at opleve resistens imod smiley

Kommentér på:
Kraftigt loppeangreb

Annonce