1.825 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Køb hund med fejl Køb hund med fejl

God aften..

Sagen er :

Vi har overtaget en Chihuahua, og vi aftalte med gamle ejer at vi først skulle betale for hende når vi havde fået solgt hvalpene..
Gamle ejer har selv købt hende for 12.000,- ved opdrætter, hun har stamtavle hos DKK,

Vi har så aftalt at vi skulle betale 10.000 for hunden når hvalpene som sagt var blevet solgt.. (Det skal lige siges at gamle ejer er nær familie),

Vi var ved dyrlægen her idag da hun skulle have sin årlige vaccine og der oplyser vores dyrlæge at hun har patella 0/1, hvorefter at min kæreste og jeg bliver meget overrasket da vi ikke har fået oplyst dette inden vi overtog hende.. Vi har fået afvide hun var sund og rask og ikke fejlede noget udover et lille underbid..

Sagen er så, at vi flere gange har fået af vide af vores nære familie at vi bare kunne aflevere hende tilbage og så kunne hun blive formidlet videre da de sagtens kunne sælge hende til andre.. Men vi har nu knyttet et tæt bånd til hende i løbet af disse tre måneder og da hun virkelig er faldet godt til og er begyndt at få en masse gå på mod ser jeg ikke at hun bliver kastetbold og ryger over til en ny familie igen..

Mit spørgsmål til jer er så,
Hvad kan jeg tillade mig at sige jeg vil betale for hende??
Vi ønsker inderligt at ville beholde hende dog synes vi 10.000 er mange penge da hun jo idag er blevet undersøgt og desværre er 0/1..

jeg har været inde og læse på nettet hvilke forskellige former der er, og hvor voldsomt det kan udvikle sig..

Men hun har ikke oplyst alle ting da vi indgik en aftale.. Og vi har ikke været OPS ..

Jeg håber der er nogen der har tid og lyst til at komme med nogle gode råd smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb hund med fejl
  • #1   1. dec 2012 Hvorfor avle på den når den har underbid?

Har du prøvet at snakke med hende om hvad hun siger til PL statussen?

• #2   1. dec 2012 Har hun vidst at den har 0/1?
    For mig er det ikke en katastrofe, men noget der skal tages højde for i valg af partner. Men jeg forstår slet ikke at i overvejer at bruge en hund i avl, som har forkert bid - går ud fra at det er diskvalificerende?

• #3   1. dec 2012 Og forstår jeg rigtigt i at hun har solgt en drægtig tæve?

• #4   1. dec 2012 Platugler
    Ang. diskvalificerende, så tænkte jeg det samme

• #5   1. dec 2012 Det var en fejl at den egentlig skulle parres.. Jeg købte hende som sagt da den var parret og ønsker blot at hunden skal have et godt liv..
    Den kommer rent ud sagt fra et hjem i en gang..

Jeg har oplyst det til hende, uden at snakke pris, og der lød ikke umiddelbart som en overraskelse for hende..

Jeg har fået tjekket alle hvalpene og som det ser ud nu er det kun den ene der kunne have en tendens til at udvikle det.. Den er solgt den ene hvalp og nye ejer er informeret!!

Vi har fået undersøgt faren som er 0/0 i patella..

Jeg har fået af vide af gamle ejer at hun fik oplyst fra opdrætter at moren til min chihuahua også have underbid til at starte med men når tænderne blev skiftet ud ville de indrette sig rigtigt.. Dette er bare ikke sket ved vores..

Hvalpene er idag blevet tjekket i munden og som det ser ud nu har de alle fine bid..

• #6   1. dec 2012 ^^Med fejl menes at der ikke blev holdt øje med hundene.. Hvilket i mine øjne også er dybt uansvarligt!!!

Jeg har rådet hende til inden vi aftale noget med hende at få en abort sprøjte eller noget.. men det virkede hun på ingen måde interesseret i!

• #8   1. dec 2012 Hvis moren også havde fejlen så skal den da slet ikke avles på, og tænker det lyder underligt hvis den hund du har købt har tavle, da jeg ikke forstår hvordan moren så er blevet avlsgodkendt

• #9   1. dec 2012 Dertil vil jeg sige at jeg ikke umiddelbart tror du får hende billigere, når tidligere ejer ikke virker overrasket.

Vi kan hurtigt blive enige om at det er dybt uansvarligt at parre hende, og et lille uheld (stort ifølge min mening), må man som ansvarlig hunde ejer rette op på, i dette tilfælde abortsprøjte som du selv skriver.

Men hvad nu hvis hun ikke vil gå ned i pris?

• #10   1. dec 2012 Jeg har ikke betalt for moren endnu,, Hun havde ikke født hvalpene da jeg overtog hende. .
    Jeg skal først betale for hende når jeg har solgt hvalpene så i realiteten er hun ikke min endnu..

Der kommer ikke tavle på hvalpene grundet de forskellige regler inden for de forskellige avlsforeninger.

• #11   1. dec 2012 Jeg får alle pengene for hvalpene.. jeg skal bare kunne trække 10.000 ud og betale for moren..

• #13   1. dec 2012 Så hun står stadig i tidligere ejers navn?

• #16   1. dec 2012 Enig med krumme, og heldigvis for at det kun er 0/1 og ikke værre

• #17   1. dec 2012 Moren er ikke avlsgodkendt, og er faktisk hellere ikke gammel nok til at få hvalpe.. Hun er blevet et år her i november måned..

Hun er rigtig dejlig og glad hund der vil snakke med alle..
    Men hun har haft rigtig svært ved at være den glade hund som man normalt ser.. man kan tydeligt se på hende hvis hun er bange eller utryk.. Dette kan være hvis vi f.eks. kalder på hende med lys og glad stemme så kan hun komme gående total nedtrykt til jorden som om hun har lavet ballade eller andet.. Altså en hund der virkelig INGEN selvtillid har.. Dette er vi ved at opbygge og hun er allerede blevet meget fået mere selvsikkerhed ind i sig..

Derfor ser jeg helst ikke at hun skal andre steder end at blive her hos os..
    og hvis gamle ejer ikke går med til en mindre pris vil vi stadig betale de 10.000 for hende..

Jeg ville bare høre jer om man kan tillade sig ikke at ville give 10.000 for en hund som egentlig er syg..

• #18   1. dec 2012 Alle pengene der skulle komme ind for hvalpe tilkommer mig..

Hun står stadig i gamle ejers navn, og vil først blive overført til mit når jeg har betalt for hende..
    Jeg har fået lov til at få en kopi af hendes stambog så eventuelle købere til hvalpene vil se denne.. Og så kan jeg også gå ind og tjekke evt. forældre op og se hvordan deres patella tests ser ud..

• #20   1. dec 2012 Jeg må ærligt indrømme jeg slet ikke ville købe en hund under de forhold.
    Men nu har du købt hende, og synes du skal prise dig lykkelig for at hun ikke har en slem grad, og så betale de 10.000 kr.
    Hvalpene må jo kunne dække det du skal give for moren.

• #22   1. dec 2012 Ulla M :
    Hvalpe tror jeg nu nok ikke ville være et problem for dem.. De ser det som en "rugemaskine" og de ville nok ikke tøve med at lave et kuld mere på hende..

De gamle ejere tænke penge og helst hurtige..
    Også derfor jeg måske ikke overvejede sagen særlig meget da jeg blev tilbud at få hende.. også for at give hende et bedre hjem smiley

• #26   1. dec 2012 Gamle ejer vidste godt den var parret og det vidste jeg også godt..
    Vi havde indgået den aftale at hvis der kom komplikationer under fødslen skulle hun betale men dette gik helt uden problemer..

Jeg har købt den af et nært familie medlem og hun har købt den af nogle russisk/polske opdrættere som sælger mange chihuahua hvalpe og er medlem af avlerforeninger..

• #28   1. dec 2012 frygtelige forhold, og ved at købe hund fra sådanne forhold, hvad enten man er i familie eller ej, så støtter man desværre forholdene til at fortsætte, som de er.
    Men det er jo nemt at være bagklog.
    Jeg vil også sige betal de 10000 kr og lad hunden beholde sit gode hjem, og så undgå mere avl på hende...

• #30   1. dec 2012 Lige for at gøre det klart!
    Jeg har INGEN intensioner om at dette skulle være en penge sag for mig!
    Jeg ville blot gøre hundens liv bedre og rede den fra et liv ude i en gang..

smiley

• #32   1. dec 2012 Hunden skal ALDRIG mere have hvalpe..
    Jeg har oplevet hvalpe nu, og det er hverken sjovt for hund eller ejer!

Jo, de er da så dejlige men jeg kunne aldrig finde på at få det igen! Alt det arbejde og en hund der ligger og har frygtelig ondt... Det skal jeg ALDRIG mere opleve!

• #34   1. dec 2012 Problemet er at jeg skal betale 10.000 kr. for en hund som egentlig er syg, og jeg sprøg om jeg kan tillade mig at sige jeg f.eks. "kun" vil betale 8.500,- for hende nu hvor hun er syg?

Jeg har ikke noget problem med at betale de 10.000,- Det er mere for at høre om i ville være villige til at betale fuld pris eller om i også selv ville kontakte gamle ejer og prøve at aftale en ny pris..

• #35   1. dec 2012 Puha en pris for hvalpe fra et Ups kuld og fra mor med tandfejl, husker du at oplyse hvalpe købere om det?

• #36   1. dec 2012 Jeg ved godt jeg får pengene ind for hvalpene..
    Og det er hellere ikke et problem med at skaffe de 10.000 de er der skam..

Ikke for at lyde som en penge elsker og "misbruger"..
    Men pengene for hvalpene er "bare" et "plus"..

• #38   1. dec 2012 ALT bliver oplyst.. og deres sundheds bøger bliver grundigt gennemgået med eventuelle købere..

De har været ved lægen idag, og det var kun tæven som havde en tendens på nuværende tidspunkt til at kunne udvikle patella.. (Hun er solgt)

De tre hanner var der ikke noget med udover at der kun var faldet en sten ned, men dette bliver der selvfølgelig tjekket op på til deres 12 ugers undersøgelse.. og det var meget normalt at der gik lidt tid ifølge min dyrlæge..

• #40   1. dec 2012 Hvordan kan dyrlægen fortælle at det kun er tæven der har tendens til det? Det lyder meget mærkeligt i mine ører at hun kan sige det

• #44   1. dec 2012 Jeg har sat den pris så der kommer seriøse købere, jeg har haft mange til at ringe som virkelig har været useriøse med hensyn til priser..

Jeg har ikke på noget tidpunkt skrevet at prisen ikke var til at forhandle..

Dyrlægen tjekkede alle hvalpene som han kunne nu, og han kunne kun mærke noget på tæven hvilket også er skrevet i hendes sundhedsbog..

• #45   1. dec 2012 Ulla M : Forstår ikke helt,, kan du måske uddybe det lidt mere ? smiley

• #47   1. dec 2012 Hvordan tjeckede dyrlægen hvalpen for det?

For 6000 kr. kan man få hvalpe med DKK tavle fra seriøse opdrættere, derfor lyder det meget dyrt

• #51   1. dec 2012 Jeg betale med glæde de 10.000,-
    Jeg skriver herinde for at få jeres svar på om i havde "brokket" jer, og forhandlet en ny pris..
    Moren bliver hos mig under ALLE omstændigheder!

Ørnfeldt : Jeg har ikke travlt med at komme af med hvalpene, de bliver solgt når de bliver solgt.. Om jeg får 6.000 eller 3.000 for en hvalp betyder ikke det store.. Det er gode hjem jeg leder efter.. Og hvis man virkelig er interesseret i en hvalp skal man nok kontakte sælger og spørge om prisen er til at forhandle.. det har jeg aldrig set et problem i..

• #52   1. dec 2012 Ulla M
    Jo jo, det er jo den "fine" betegnelse for en race der ikke lige er blevet stor nok, og så er den jo mange penge værd...

Ironi kan forekomme smiley

• #54   1. dec 2012 Jeg ved godt der ikke er noget der hedder thecup, dette er blot en betegnelse for de små chihuahua hunde.. Og også så folk kan læse sig frem til at det er den lille slags hun er blevet parret med..

Det var ikke for at lave dette til en stor diskussion og jeg vil også mene jeg har fået svar på det jeg søgte .. så mange tak smiley

• #56   1. dec 2012 Thomas V
    Nej, er man virkelig seriøs så prøver man ikke at presse prisen, og er man en seriøs opdrætter informerer man om det i teksten, det lyder jo til at dine hvalpe er perfekte og kommer fra perfekte forældre ud fra din beskrivelse og det er jo ikke tilfældet

• #57   1. dec 2012 Ja Ulla, og får hun hvalpe så kan du tage det dobbelte, pas godt på din hund, hun er yderst kostbar smiley

• #61   1. dec 2012 Ulla det havde været bedre hvis du havde smidt en anden race på hende, så måtte hvalpene stige ekstra i værdi, da de så også er designer hvalpe ;D

• #62   1. dec 2012 jeg har først fået det oplyst idag at hun var 0/1 ..

teksten vil blive opdateret! smiley

• #65   1. dec 2012 Nå nu kalder sengen godt nok på mine vegne, så jeg kan komme op og tage til udstilling i morgen smiley

Thomas synes du skal betale de 10.000 kr. få det ud af verden, og så tage det vi har skrevet til dig som nogle råd på vejen.

• #67   1. dec 2012 Der er ingen kontrakt skrevet mellem mig og tidligere ejer..
    Jeg vil som sagt betale prisen for hende lige meget hvad, og selvfølgelig tager jeg de ting til mig som i skriver smiley ellers ville jeg ikke spørge herinde smiley

• #69   1. dec 2012 lige en indskydelse, jeg synes faktisk det virker useriøst, hvis man vil forhandle om prisen på en hund. Sorry. Men hvis jeg stod med hvalpe og fik en evtl køber, som spørger om prisen er til at forhandle med, så ville det give et negativt billede af køber.

Men igen, det er jo forskelligt hvad vi ser på. Og hvis jeg engang skulle have hvalpe, så ville det jo være gennem DKK, fordi jeg netop er en af dem, som går meget op i tavler. samt bruger til på at få avlsgodkendt mine hunde, og finde den rette til at være faren

• #72   1. dec 2012 Patella 0/1 giver ikke ret til nedslag i pris, Og underbiddet var i klar over, så der er ikek andet at gøre end at betale prisen for hunden alt andet er ikke fair.

• #76   1. dec 2012 Jeg er enig med de andre - jeg ville også lige have med i baghovedet, om jeg ville lægge mig ud med hele familien blot for at få afslag på hunden for det risikerer du også.

Det ville jeg personligt ikke mene, at 1.500 kr. er det værd.

Foregår der til gengæld noget ulovligt omkring hvalpeopdrættet, ville jeg nok forsøge at tale med dem om det og så håbe, at de reagerer og derefter konkakte Dyrenes Værn, politiet eller lignende sted.

• #77   1. dec 2012 4gange 6000 er lig med 24000 kr - 10000kr for hund, fortjeneste lig med 14000, og så overvejer du om du kan presse prisen for hunden ned,nej undskyld, men det ser jeg som om du vil tjene penge, for som jeg ser det, så koster hunden dig ikke noget, da du tjener pengene på hvalpene, og du skriver at skulle hunden have haft kejsersnit, så ville den forrige jer have betalt det, så hvad er dit problem, du giver jo imtet for hunden.
    betl hunden du jar jo stadig et pænt overskud.

• #78   1. dec 2012 Først er den status du har fået på hende ikke meget værd. Tæverne får ofte løsere ledbånd i forbindelse med fødsel. Alt løsner sig - det skyldes hormoner og at tæven skal kunne presse de små hvalpe ud - så skal kroppen være lidt løs. Hun er tilmed kun lige fyldt et år som er grænsen for hvornår man med vished kan teste pl. Og hvis hun får pl så kan det meget muligvis skyldes en ikke færdigbygget krop skulle bærer på x antal hvalpe - det var i indforstået med ved køb.
    Du har aftalt en pris og en mundtlig aftale er bindende. Din hund koster 10.000 kr. At det er en vandvidspris for en hund med underbid er en anden sag.

Og så må jeg ærligt sige jeg ikke forstår nogen overhovedet overvejer at købe de hvalpe. Simpelthen grundet en ejer hunden i en anden har den og hvalpene. Moren har fejl og er alt for ung. Om jeg forstår det hvis i får solgt hvalpene. Men jaja.

• #79   1. dec 2012 Du har fået konstaterer 0/1 på tæven. Hun er kun 1 år gammel. Som Ginne skriver, er det slet ikke sikkert, at tæven har 0/1.
    Hvis hun rent faktisk har 0/1, behøver hun ikke at have haft det, da du købte hende, det kan simpelthen være den ekstra vægt af hvalpene, der har gjort udslaget.
    Det er så "tilladt" at avle på 1, hvis hanhunden har 0, ikke at jeg ville gøre det, men sådan er det bare.
    Det er dog ikke ok at avle på underbid!
    Du skriver så, at tæven aldrig skal have hvalpe mere, og det håber jeg så at du holder fast i, for hvis hun vitterligt har 0/1, så er risikoen for at det bliver værre med en ny drægtighed, meget stor. Du skal også passe på hendes vægt,da det også kan være med det at gøre det hele værre.

Kan kun give de andre ret, du har aftalt en pris for en hund, som du allerede har haft en indtægt på, inden du skal betale hende. Betal den aftalte pris. Du kan ikke være andet bekendt.

Held og lykke med hvalpene - og tæven.

• Tex G
    Tex G Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 20
    #80   1. dec 2012 Ja gud nåde og trøste dig.. hvis du kommer til at tjene nogle penge.. fy føj da.. du må hellere bare give hvalpene gratis væk.. for sikke mange penge du tjener på det kuld.. lige meget med at du skal betale for foder i 8-12 uger og dyrlægeregninger.. legetøj og din egen tid på socialicering.. benzin penge så hvalpene kan lære at køre i bil.. de udgifter må du derfor selv hænge på.. så giv hellere dine hvalpe væk.. vi skulle jo nødig komme SÅ langt væk fra Janteloven ikke sandt.. ;0)

• #81   2. dec 2012 Hold da op nogle svar der er kommet men jeg har været væk.. :-),

Det er ikke mange penge der bliver tjent på de hvalpe.. Regnestykket går sådan set næsten op og hvis der kommer nogle penge ind som "overskud" ja så er det måske et par tusinde.. Som Tex G skriver er der rigtig mange udgifter ved at have hvalpe og det burde I alle sammen vide.. Jeg har brugt knap 5000,- på ren dyrlægetjek til hvalpene for at være 100% sikker på at alt er overholdt med hensyn til loven! De her hvalpe mangler bestemt ingenting og der bliver ikke sparet på diverse legetøj osv..

Jeg vil gerne igen sige! Jeg gik ikke med til at købe hunde grundet hendes drægtighed, men for at give hende et bedre hjem!! Jeg har forstået at jeg, i følge jer, ikke kan tillade mig at presse hende i pris.. Og derfor behøver jeg ikke have flere af disse beskeder. Hvis folk gad at læse alle indlæggene ville man også kunne se at det meste bliver gentaget gang på gang..

jeg ved som sagt ikke om det er noget hun er født med, men det vil der selvfølgelig blive tjekket op på når jeg får kigget hendes stamtavle igennem..

• #82   2. dec 2012 Tex G der er ingen der siger at han ikke må tjene penge på hvalpene, men at han sælger hvalpene til 6000 stk, og han skal først betale hunden når hvalpene er solgt, ja så synes jeg personlig ikke at han kan tillade sig at presse prisen, og nej det er ikke i orden at avle på en hund med underbid, det er heller ikke i orden at sælge en drægtig tæve, men køber vidste besked med de ting, og er dermed lige så uklog som sælger, for han sagde ja til at købe hunden med de ting.

• #83   2. dec 2012 Jeg tror nu heller ikke du tjener en masse på de hvalpe. Opdræt er dyrt.

• #85   2. dec 2012 Hun har ikke ondt nu, det var skrevet i forlængelse af da hun skulle føde...
    Til hverdag er der ikke noget med hende, smiley

• #87   3. dec 2012 det er sjovt som folk pisker en stemning op omkring det her, er jeg den eneste der kan se ts har forsøgt gøre en god gerning og har hjertet på rette sted?

Kommentér på:
Køb hund med fejl

Annonce