{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

2 hanhunde, 1 tæve i løbetid (chihuahua) {{forumTopicSubject}}

Min lille pige er kommet i løbetid, for første gang, og mine to hanner går total amok.. De er ikke i samme rum eller noget, men de to er ved at smadre min dør, og har snart bidt hul igennem. :S

Er det synd hvis jeg tager deres bur ind, og sætter dem deri? for de er total oppe at køre og de kan slet ikke falde til ro, selvom de nærmest ikke ser hende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hanhunde, 1 tæve i løbetid (chihuahua)
  • #1   31. okt 2012 De kan jo lugte hende. At sætte dem i bur giver dem bare mindre plads at gå amok på. Jeg ville nok nærmere se om ikke jeg kunne få dem passet et sted indtil løbetiden er ovre.

• #2   31. okt 2012 Send dem i pasning. Det hjælper ikke på deres stress, at de kommer i bur. De vil jo stadig kunne lugte hende

• #3   31. okt 2012 Åhh gud, hvorfor har jeg ikke tænk på det.. haha!

• #4   31. okt 2012 Det er derfor mange vælger kun at have hunde af samme køn. Du må finde pasning til hannerne de 4 uger to gange årligt.

• #5   31. okt 2012 Enig med M.I
    Der er vist ellers noget man kan sprøjte på tæven bagpå så hun ikke dufter så skønt for hannen, synes at havde læst det herinde, har dog aldrig prøvet det selv.... vil dog ikke mene det kan bruges som prævention! ;o) men måske til at de godt kan være i hjemmet alle sammen i forskellige rum?

• #6   31. okt 2012 jaa, jeg vælger at få drengene passet indtil det er over igen. smiley

• #8   31. okt 2012 Hvorfor pokker har man ikke overvejet dét problem inden man anskaffede hundene?
    For ja, det er en drøn irriterende ting og ville klart vælge at neutralisere tæven eller begge hanhunde (for mit vedkommende ville jeg vælge tæven, så man helt slipper for løbetiderne).
    Men ja, pasning af enten tæven eller begge hanhunde er den eneste løsning hér - Og det er i hele løbetidsperioden. smiley

• #9   31. okt 2012 Jeg bruger også klorofyl, men det skal helst gives inden løbetiden begynder eller når den lige er begyndt - og det er ikke altid nok, hvis man har hannerne gåede lige op og ned af tæven.

• #10   31. okt 2012 Ha ha ................Jeg kan huske første gang isis gik i løb. Vi havde aftalt med opdrætteren, at han skulle passe hende når det var (Anubis er ikke så god til at stå i løbegård, som Isis er).
    De første to uger af løbetiden, gik fint. Begge hunde gik fint sammen uden problemer og uden at Anubis lod sig mærke med noget.
    Så en søndag............... Der havde intet været hele dagen. Alt var som det plejede- med undtagelse af, at Isis var holdt op med at bløde. Vi var godt klar over, at det betød at det så var op over og at hun skulle i pasning dagen efter.
    Jeg gik den sidste aftenstur med hundene, og så brød helved løs.........
    Med et syntes Anubis at han havde lyst til at blive far, her og nu, og trods Isis´unge alder, følte hun også at det var NU hun skulle være mor.
    Anubis røg ind på knægtens værelse, hvor han med det samme begyndte at grave sig gennem døren, og hyle............
    Isis stillede sig på den anden side af døren og pev, og var klar til at tag imod Anubis, når han engang var kommet igennem den.
    Hold op for et cirkus !!
    Afsted med mig ud til Roskilde for at afleverer Isis.
    Isis var hos opdrætteren i en uges tid, og så kom hun hjem igen.

• #12   31. okt 2012 Lea - Kan levende forestille mig, at det har været muntert smiley

• #13   31. okt 2012 Vi har 2 tæver i løb og 2 hanner. Vi lever i kaos og på stand by og sådan er det én gang om året. Den ene skal parres og den ene han blev kemisk kastreret for 2 mdr siden og det har også hjulpet indtil de blev højløbske. Jeg vil også anbefale at få dem passet eller neutraliseret.

• #14   31. okt 2012 Jeg har 2 maltesertæver og 1 malteserhanhund. De laver de mest pragtfulde hvalpe, men kun når jeg vil have hvalpe! Jeg er bare så utrolig heldig, at mine hunde tager det helt roligt, også i de løbetider, hvor vi ikke skal have hvalpe.
    Mine er i samme rum, og på skift i det store bur. Hanhunden ved, at der ikke er nogen andre der står for tur, så han afventer bare stille og roligt:-)

• #15   31. okt 2012 Nu er tæven kommet hjem til mine forældre og bo, indtil hun er færdig med løbetid, og kan komme hjem igen. smiley så hun bliver rigtig forkælet nu. smiley

Kommentér på:
2 hanhunde, 1 tæve i løbetid (chihuahua)

Annonce