{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

2 hanhunde 1 tæve. {{forumTopicSubject}}

Nogen af jer som har tilfældet ovenfor?
Vi har nemlig lige anskaffet os en tæve.
Vi har en Amstaff han på 3, en chihuahua han på 1, og nu tæven på 8 uger.
Nogen siger, hanhundene vil slås' og tæven når den kommer i løbetid, andre mener det ikke.
Hvad mener i?
Vores hanhunde, kommer godt ud af det med hinanden, og de knurrer aldrig af hinanden, det er kun chihuahuaen der kan være lidt strid overfor den store. Men de er VIRKELIG hinandens bedste ven.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hanhunde 1 tæve.
  • #1   2. aug 2007 altså har også hørt om det... jeg har en veninde som også har amstaffs og de har 2 hanner og en tæve. Jeg tror så længe der er en alders forskell vil der ikke ske noget....

Men det er selvfølig aldrig til at vide

• #2   2. aug 2007 Vi har to hanner og 1 hun. Før vi fik tæven var hannerne gode venner og kunne fint lege sammen, men når hun er i løbetid så er freden slut. De har været oppe at slås også så der blev bidt hul. Jeg skal ikke fremover have mere end 1 han, når jeg også har tæver.

• Nr.666 .
    Nr.666 . Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #3   2. aug 2007 Jeg ville ikke turde have den kombination.Ikke med den str. forskel på hanhundene.

• #4   2. aug 2007 Der er 5 år imellem mine hanner og rangordenen var sat inden vi fik tæven der så er 3 år yngre igen. Da hun blev kønsmoden var det slut, og deres forhold er aldrig blevet særlig godt siden.

• #5   2. aug 2007 Må sige som de andre. Har kun hørt om kampe mellem de 2 hanner, når tæven nærmer sig løbetid og efterfølgende. Vi havde en tæve til parring forrige uge. I ugen efter tog mine drenge nogle ture, trods tæven var væk, men Louis havde smagt den " tyrkiske musik" og derfor skulle han da lige fortælle Albert hvem der var " noget"

• #6   2. aug 2007 ville heller ikke turde gøre det. heller ikke med alder forskel, jeres lille hund er også kun 1 år. dvs ikk helt kønsmoden. de fleste "kampe" begynder først når begge hunde er over 1½ har vi selv erfarret. at når de er 1½ år vil de prøve at bestemme lidt mere.

• #7   2. aug 2007 Altså jeg havde 2 hanner (en kastrat og en han) og 2 tæver på samme tid og der var aldirg noget imellem dem og kastraten hoppet også på tæverne og hang fast men jeg ved ikke når de begge er om en tæve

men jeg har lavt en gruppe for dem som har mere end 2 hunde og der kunne du jo stille det
    her er et link ind til gruppen
    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=723

• #8   2. aug 2007 Jeg må indrømme at jeg tænkte det samme som Misha P.....
    Den bette kan MEGET nemt komme til skade...også bare i leg!!!
    Er uheldet ude, skal der ikke mere end en markering til fra amstaffen, før det får triste følger for jeres chi, der som du selv skriver "er strid overfor den store". Det går måske....endnu, men en dag skal de ha fundet ud af , hvem der er bossen.
    Indtil videre er den kun en unghund, men når den blir kønsmoden og hormonerne flyver igennem luften, og der ovenikøbet går en lækker dame rundt og gør sig til.....
    Så skal i den-onde-lyneme holde øje med dem!!!

• #9   2. aug 2007 Har lige været omkring din profil.
    Hold da k... hvor er den bette da en lille sød pjevs!!!!!

Her sidder jeg og syns at vores gd´ere har været bittesmå, når vi har fået dem som 8-ugers....med en kampvægt på 10-12 kilo!!!!!!!!

• #10   2. aug 2007 Ja.. det er også besluttet herhjemme at der ingen tæver skal være før vi er nede på én hanhund. Selvom den ene er kastrat så er han stadig 3x den lilles størrelse og så er der ingen grund til at udsætte dem for potentielt provokerende situationer.

Men held og lykke ønskes i i hvert fald herfra, det kan jo være at i hører til blandt de heldige som ikke får/har problemer.

Kommentér på:
2 hanhunde 1 tæve.

Annonce