{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Årh kender idet.. ;) {{forumTopicSubject}}

ja som titlen siger.. jeg vil så gerne have en hund og selvom jeg har fået hjælp 1 gang før så er man bare itvivl fordi der måske er 10 racer som man gerne vil have ;D. Havde i os det problem da i skulle vælge hund/hvalp og hvad tænkte i på af racer ;D??. jeg vil gerne have en af disse 10 hunde men nøj hvor er det svært og vælge !! ;D

SBT.
Fransk Buller.
Tjekkist rottehund (staves?)
Mops.
Dværgpinscher.
Boston Terrier.
Russisk toy.
Xoloitzcuintle str. Miniature
Engelske Toy Terrier
Miniature Bull terrier.

Åhh hvorfor skal det være så svært hihi ;D!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årh kender idet.. ;)
  • #1   15. sep 2012 hehe. Jeg har ikke haft problemet. Havde sukket efter racen i 6 år inden det blev en realitet at eje sådan en smiley

De racer du lister op har jo lidt forskellige behov. Så det er da bare at kigge på hvad man kan tilbyde den kommende hund og hvad man forventer af den smiley

• #2   15. sep 2012 Kathrine når jeg skal have hund bliver jeg hjemme gående. og kan Reelt med alle de racer her tilbyde hvad der skal tilbydes. om det skal være Agility spor osv smiley eller om det bare skal være en hygge hun som mops osv.. så det lidt der problemet ligger smiley hvor er det svært altså ;D.

• #4   16. sep 2012 Hvor langt vil man. Er det konkurrence niveau eller er det bare lidt hyggetræning.

Hvad med resten af familien? Skal børnene kunne gå med den uden at ende på maven hængende bagefter osv.

Selvom man er hjemmegående har man jo et liv, så hvad er der tid til og som sagt hvor stort er ambotionsniveauet mht. træning.

Og ikke mindst hvordan er ens temperament. Synes det er ret væsentligt at kigge på hvordan hunden er at arbejde med.

• #7   16. sep 2012 de 2 har jeg haft til overvejelser mange gange. og må ind rømme at det måske står mest mellem Engelsk toy terrier, Xolo og Fansk buller.. men er indforstået med hvad den ænkle race kræver, skrevet med mange og Læst meget om alle racerne. men jeg skal måske vælge en hund som ville kunne være Familie venlig på lang sigt. og det er måske der jeg skal have hjælp;).tænker bare at alle hunde kan blive familie hunde med den rette opdragelse smiley men måske jeg tager fejl smiley

• #8   16. sep 2012 min mops er absolut ikke bare en hygge hund *G* bare så du ved det , holder man racen "tynd" og aktiv så har man en super AG hund,

Pølsen har faste legekammerater og leger flere gange om ugen med dem i lang tid, går til hundesvømning og AG også går vi lange ture i skoven.

Det er ikke en sofakartoffel med mindre du selv er smiley

• #9   16. sep 2012 Nej jeg mener også at hunde kan blive familiehunde med rette opdragelse, men der er langt imellem en stor hun der glad hopper rundt og vælter et lille barn til en lille hund der reelt ikke har interesse i barnet. Og hvis børnene er ældre og man ønsker at de kan lufte hunden, så skal det jo ikke være en kæmpehund smiley

Og nogle hunde kræver jo at blive aktiveret mere end andre før de fungerer godt som familiehund smiley

• #11   16. sep 2012 *F & Z * håber ikke jeg sagde noget forkert men når jeg tænker sove hun Mops. Fransk bull osv så det dem som ikk kan være med til det helt vildt træning. smiley mener selv at man gøre hunden doven ved selv at være det. :D. KD jeg helt enig ;D synes bare alle er okay små tænker jeg:).. mine tanker ligger på en Xolo, da man måske kan få en kærste eller barn som bliver allergisk. og har læst at de er en af de få man kan kalde Allergi vennelig vis man overhovedt kan kalde dem det ;D

• #12   16. sep 2012 Ja der er bare væsentlig forskel på en pincher og en mops smiley

Hvis ikke der er kæreste og børn lige nu skal du måske mere kigge på hvad du gerne vil træne og igen ambitionsniveauet

• #13   16. sep 2012 KD du har helt ret. men det andet skal jeg vel os have i baghovedt, med familie osv.. vil jo helst ikke købe en hund som jeg måske bliver nød til at sælge min hund efter 7 dage fordi den ikke er Familie venlig. så heller måske tag en som jeg kan være glad for på langsigt og nu selvf :D.. Xolo har jeg haft snakket med mine forældre om.. men deres Reaktion var meget.. Vi skal ikke have sådan en Kendis Primadonna hund ind.. de siger det kun er for mennesker der har penge osv.. Plus man har en mor som synes den er MEGA GRIM. Har fortalt hinde det måske kun er 1-2 tår så jeg væk.. men at få hende/dem overtalt og talt fra at det er en Primadonna hund det sku svært ;D

• #14   16. sep 2012 Hehe

Selvfølgelig er det væsentligt, men som du siger kan de fleste hunde jo blive gode familiehunde. Jeg kender slet ikke til xolo'en men pointen er at det er lidt træls at anskaffe sig en FB fordi der på et eller andet tidspunkt vil komme børn ind i livet (nu kan jeg jo forstå det ikke er lige rundt om hjørnet), når man mest forventer at skulle på konkurrenceniveau i en eller anden hundesport. Hvis man nu virkelig brænder for at skulle arbejde med sin hund og forventer en hund der bare er på så er det surt at vælge en hund med meget lidt drive smiley

• #15   16. sep 2012 KD du Finder de spørgsmål jeg ikke har været for gode til at stille mig selv måske ;D.. men ja Den må meget gerne kunde noget hunde træning samt være hygge fis ;D. men måske jeg skulle bruge den dermed.. at Xolo ikke fælder, men hvad jeg har forstået er den lidt reseveret over for Femmet. Mine forældre har sagt det skalvære son vores venner kan komme på besøg.. mit svar var at med den rette træning og social træning kan det være en lige så god en hund som Mopsen som bare spreder LOVE !!;D

• #16   16. sep 2012 Hehe

At en hund er reserveret betyder bare at den ikke gladeligt hopper hen til alle og enhver. Vores hund gør af gæsten hvis de begynder på at tage kontakt. De skal bare lade hende være. Så gør hun kun lige til at starte med, men så stopper vi hende, og så tuller hun ind under et bor eller i et hjørne og ligger sig og vil ikke hilse. Er det nogen hun kender godt får de selvfølgelig en almindelig glad velkomst smiley

Så det er jo ikke fordi man ikke kan have gæster. Tværtimod. Man kan have gæster der ikke gider hunde fordi hunden ikke gider dem smiley

Mht. hyggefis så er der jo også forskel på hunde om det er nogen der gider og ligge i sofaen under tæppet og se film sammen med en eller om de holder sig mere for sig selv.

• #17   16. sep 2012 ja da smiley tak for hjælpen KD<3 smiley det betyder meget du lige hjalpe mig på vej der smiley

• #18   16. sep 2012 Velbekommen da! smiley

• #19   16. sep 2012 neeeej egentlig ikke havde to racer jeg gerne ville have den ene kunne vi blot købe et sted hvor jeg ikke ville købe hund og de andre ville ikk sælge til os da vi ikk havde have ....de to racer jeg omtaler var/er karelsk bjørnehund og Shiba.... er vildt glad for at have valgt Shibaen for de er så skønne med alle deres finurligheder og passer godt til mandens og mit sind -engang Shiba altid Shiba- den dag idag er jeg glad for ikke at have fået en karelsk bjørnehund for de er meget krævende og det siger jeg selvom at jeg har en udd. som hundetræner og adfærdskonsulent.

Tænker at de 10 racer du har listet op at du kan gå ind på deres hjemmesider og se hvornår der er arrangementer med dem også tage med og oplev både ejer og hunde i virkeligheden det giver meget at få en sludder med racens ejere også får du dig et indblik i racen.

• #20   16. sep 2012 Jeg var faktisk lidt "ligeglad" med valg af race, da vi skulle have hund - forstået på den måde, at så længe den passede til os, vores bopæl og aktiveringsmuligheder, kunne kæresten frit vælge. vi havde ofte talt lab, men i en lille lejlighed (50 kvm) synes vi ikke det var muligt. Jeg var mest til små hunde, og ville faktisk gerne have en pomeranian, men det var han ikke enig i.
    Kæresten sagde fransk bulldog, og så gik den vilde læsning ellers i gang. Den forenede mit ønske om en hund af mindre størrelse og min kærestes om en hund, der var lidt gods i.

Dét har vi ikke fortrudt, det er en helt fantastisk race, perfekt til os! De er såååååååå dejlige! Ej men jeg er forelsket smiley

Held og lykke med valget, kan godt forstå det er svært smiley

• #21   16. sep 2012 Steven - du sagde ikke noget forkert smiley bare rolig smiley
    Jeg ved bare at jeg havde samme "fordom" om at de var nogle "ikke-aktive-sofa-kartofler" men de fleste mopser jeg har mødt indtil videre har været rigtig aktive hunde der gerne tonser rundt og leger i mange mange timer ! smiley

Skriver jeg kun så du ved lidt mere om racen smiley

Kommentér på:
Årh kender idet.. ;)

Annonce