1.124 visninger
|
Oprettet:
Årh kender idet.. ;) {{forumTopicSubject}}
ja som titlen siger.. jeg vil så gerne have en hund og selvom jeg har fået hjælp 1 gang før så er man bare itvivl fordi der måske er 10 racer som man gerne vil have ;D. Havde i os det problem da i skulle vælge hund/hvalp og hvad tænkte i på af racer ;D??. jeg vil gerne have en af disse 10 hunde men nøj hvor er det svært og vælge !! ;D
SBT.
Fransk Buller.
Tjekkist rottehund (staves?)
Mops.
Dværgpinscher.
Boston Terrier.
Russisk toy.
Xoloitzcuintle str. Miniature
Engelske Toy Terrier
Miniature Bull terrier.
Åhh hvorfor skal det være så svært hihi ;D!!
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.552
De racer du lister op har jo lidt forskellige behov. Så det er da bare at kigge på hvad man kan tilbyde den kommende hund og hvad man forventer af den
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 65
aug 2012
Hvad med resten af familien? Skal børnene kunne gå med den uden at ende på maven hængende bagefter osv.
Selvom man er hjemmegående har man jo et liv, så hvad er der tid til og som sagt hvor stort er ambotionsniveauet mht. træning.
Og ikke mindst hvordan er ens temperament. Synes det er ret væsentligt at kigge på hvordan hunden er at arbejde med.
nov 2011
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Pølsen har faste legekammerater og leger flere gange om ugen med dem i lang tid, går til hundesvømning og AG også går vi lange ture i skoven.
Det er ikke en sofakartoffel med mindre du selv er
aug 2012
Og nogle hunde kræver jo at blive aktiveret mere end andre før de fungerer godt som familiehund
nov 2011
aug 2012
Hvis ikke der er kæreste og børn lige nu skal du måske mere kigge på hvad du gerne vil træne og igen ambitionsniveauet
nov 2011
aug 2012
Selvfølgelig er det væsentligt, men som du siger kan de fleste hunde jo blive gode familiehunde. Jeg kender slet ikke til xolo'en men pointen er at det er lidt træls at anskaffe sig en FB fordi der på et eller andet tidspunkt vil komme børn ind i livet (nu kan jeg jo forstå det ikke er lige rundt om hjørnet), når man mest forventer at skulle på konkurrenceniveau i en eller anden hundesport. Hvis man nu virkelig brænder for at skulle arbejde med sin hund og forventer en hund der bare er på så er det surt at vælge en hund med meget lidt drive
nov 2011
aug 2012
At en hund er reserveret betyder bare at den ikke gladeligt hopper hen til alle og enhver. Vores hund gør af gæsten hvis de begynder på at tage kontakt. De skal bare lade hende være. Så gør hun kun lige til at starte med, men så stopper vi hende, og så tuller hun ind under et bor eller i et hjørne og ligger sig og vil ikke hilse. Er det nogen hun kender godt får de selvfølgelig en almindelig glad velkomst
Så det er jo ikke fordi man ikke kan have gæster. Tværtimod. Man kan have gæster der ikke gider hunde fordi hunden ikke gider dem
Mht. hyggefis så er der jo også forskel på hunde om det er nogen der gider og ligge i sofaen under tæppet og se film sammen med en eller om de holder sig mere for sig selv.
nov 2011
aug 2012
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Tænker at de 10 racer du har listet op at du kan gå ind på deres hjemmesider og se hvornår der er arrangementer med dem også tage med og oplev både ejer og hunde i virkeligheden det giver meget at få en sludder med racens ejere også får du dig et indblik i racen.
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 942
Kæresten sagde fransk bulldog, og så gik den vilde læsning ellers i gang. Den forenede mit ønske om en hund af mindre størrelse og min kærestes om en hund, der var lidt gods i.
Dét har vi ikke fortrudt, det er en helt fantastisk race, perfekt til os! De er såååååååå dejlige! Ej men jeg er forelsket
Held og lykke med valget, kan godt forstå det er svært
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Jeg ved bare at jeg havde samme "fordom" om at de var nogle "ikke-aktive-sofa-kartofler" men de fleste mopser jeg har mødt indtil videre har været rigtig aktive hunde der gerne tonser rundt og leger i mange mange timer !
Skriver jeg kun så du ved lidt mere om racen
Årh kender idet.. ;)