603 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Vandhund.. Der ikke kan lide vand? Vandhund.. Der ikke kan lide vand?

Halløj derude i det ganske land!

Jeg kom til at tænke på, hvornår jeres (vand)hund(e) begyndte at ville i vandet?

Vi har en del gange haft Alma med på stranden. Alle gangene har været nogle supergode, positive oplevelser og vi er hver gang vendt hjem med en glad vaps, der var mæt af indtryk.

Men hun har aldrig vist den interesse for vand, som jeg troede hun ville (hun er jo en Newf).
Jeg læste så et sted, at (vand)hunde ofte først plejer at blive interesserede i vand, når de bliver lidt ældre.

Det skal også siges, at vi på ingen måde har forsøgt at presse, trække, skubbe hende i vandet. Hun har da også været i, men primært for at "soppe" og det har kun været ganske kort tid. Man kan tydeligt se på hende, at hun ikke er interesseret i at hoppe i, og det accepterer vi selvfølgelig.
Men ja, som skrevet, var jeg lidt nysgerrig på om I har oplevet noget lignende med jeres hund(e), som så senere hen er blevet glad for vand? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandhund.. Der ikke kan lide vand?
  • #1   8. aug 2012 Vi har haft en Labrador, der blev 12 år gammel uden nogensinde at tage sig en ordentlig dukkert... Kunne bare ikke li* at blive våd - heller ikke regnvejr! Kunne til nød soppe, men uden at blive våd under maven. Er kun en enkelt gang set i vandet, da hun fulgte en legekammerat i kådhed, og brat vågnede op, da hun mærkede, at vandet var vådt og skyndte sig ind at ryste sig. Så det der svømmehud mellem tæerne havde ikke den store betydning der smiley

• #2   8. aug 2012 Vores Landseer er 3 1/2 måned og svømmer gerne i havet hvis vi eller vores anden hund er i vandet, men går ikke ud hvis vi andre bliver på stranden

Han er ikke bange for det, men opsøger det heller ikke

• #3   8. aug 2012 Hun er heller ikke decideret bange, men specielt interesseret er hun nu heller ikke.
    Hun går også i vandet, hvis jeg går i, men det er ikke just jubel der lyser ud af hendes øjne.
    Vi havde jo overvejet vandtræning - derfor var jeg lidt nysgerrig. smiley

Tak for jeres input.

• #4   8. aug 2012 puha.. min vaps er først begyndt nu at kunne lide vandet.. men bolden skal ikke i vandet.. da han simpelthen dykker efter den med hovdet, så han nærmest "forsvinder" selvom bolden flyder ovenpå..

det tog mange strand ture før han overhovde ville nærme sig vandet

• #5   8. aug 2012 Kato sprang lige ud i det første gang han var med på stranden (se evt. album fra den dag) Han er fuldstændig ligeglad smiley

• #7   8. aug 2012 Min labrador var faktisk lidt bange for vand indtil han blev et halvt år.
    Vi var på stranden hvor han gik løs (februar måned) pludselig tonsede han bare ud i vandet. Siden har han elsket alt vand og selv den mindste vandpyt skal han gerne lige plaske i.
    Jeg har ingen idé om hvorfor han gjorde sådan den dag, der var ikke ænder eller andet der kunne have lokket ham....

• #8   8. aug 2012 Alma hoppede også i vandet, da jeg havde overset en sten i vandet, og snublede. Jeg plaskede lidt rundt, og så sprang hun ellers ud uden tøven. Det var lidt skægt at se. Hun "puffede" lidt til mig. Så måske ligger der alligevel lidt instinkter i hende? smiley

Tak for jeres historier og erfaringer. Vi prøver fortsar stille og roligt - og måske kan vi være heldige at få lokket nogle "hundevenner" til at komme med..

• #9   8. aug 2012 Vi havde en newfoundlænder der ikke ville i vandet. Jeg fik hende med ud én gang og så turde hun ikke gå ind igen smiley hun blev kun 5 år men nåede aldrig at ville vandet

• #10   8. aug 2012 Lilly var 6 år før hun fandt ud af at vand var skide sjovt at svømme rundt i. Hun ville ud efter en pind som var længere ude end sobbedybte og pludselig svømmede hun og så var det som om der gik et lys op for hende. I dag er hun ikke til at drive ind fra en sø smiley

Silas lærte at kunne lide vand fordi han så Lilly svømme smiley

• #11   8. aug 2012 Jeg håber på at Alma en dag får "tændt det lys". smiley

• #12   8. aug 2012 Buster var ikke mere end et halvt år gammel, før han begyndte at opsøge vandet smiley Idag springer han ud i vandet helt af sig selv, uden at vi har kastet en pind eller noget derud først smiley Han elsker vand!

• #13   8. aug 2012 Jeg tror det kan lykkes alligevel;

Mine forældre har købt et lille bassin (ala sådan et børnebasssin), og jeg hoppede i - og Alma fulgte trop. Så fik hun lov at jagte lidt godbidder, og synes egentlig det var ganske skægt. Hun begyndte så at lege lidt med et fyrtårn (vandlegetøj der flyder), og til sidst hoppede hun i hvis man kastede det fra land, og kom tilbage og lagde det foran ens fødder. Hun synes det var mægtig sjovt at springe i vandet, for at hente det - dét er det succes. smiley

• Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 2 Emner: 7 Svar: 50
    #14   9. sep 2012 Prøv at kontakte vandgruppen for Jylland midt www.newfclub-vand.dk
    De træner ofte på Hjembæk strand, og vil altid gerne hjælpe.

Det er forskelligt fra hund til hund om de svømmer rundt uden grund, men der er ikke noget unormalt i at hun ikke svømmer udad uden grund (uden der er nogen eller noget som skal reddes ind). Hvis du går med hende ud i vandet, skulle hun dog gerne have lyst til at følge med.

Den med at lysten til vand først bliver vagt efter nogle år, har jeg aldrig selv oplevet. Men ja en unghund i teenagealderen, kan godt være skeptisk overfor vandet, for derefter når der kommer ro på den efter nogle måneder at blive helt tryg ved vande igen. Bliver hunden introduceret til vandet inden teenagealderen, har jeg aldrig set problemet... Men derfor kan det skam nemt ske at din hund har det sådan - alle er de jo forskellige smiley

• #15   9. sep 2012 Ja, vi har snakket med en der træner/er med i noget ude ved Hjembæk strand - han bor i byen og har selv en newf. smiley
    Vi ville også gerne have deltaget i introdagen, men der kom noget i vejen.

Nu kan jeg ikke engang huske, hvornår vi var derude først, men det var nok lige omkring ung-hundeperioden, så måske der har været lidt for mange ting der rumsterede i hovedet?

Hun gik også med i vandet, men det så ikke ud til at være hendes store nummer. Dog hvis jeg "plaskede" lidt, og "faldt" på knæ, SÅ kom hun til undsætning. smiley

Men hvis det er noget vi vil udforske mere, vil det ihvertfald være der vi søger hen - tak for rådet. smiley

Kommentér på:
Vandhund.. Der ikke kan lide vand?

Annonce