529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Bestemt ikke en vandhund Bestemt ikke en vandhund

Hej alle i søde mennesker smiley

Jeg har en lille skid på knap to år. Hun har aldrig været helt vild med vand, når hun skal bades acceptere hun dog og slapper af.
MEN - når vi er ved vandet med andre hunde der bader, vil hun bare så gerne med ud, men hun bliver en kylling, og står hun med poterne i vandet og piber efter de andre.

Sidste sommer var jeg ved vandet med to veninder, en hun kendte og en hun ikke kendte, mig og den kendte veninde gik i vandet, og jeg lod bevidst Kelly blive hos hende hun ikke kendte. Da vi var nået ud til navlen blev det for meget for hende, og hun svømmede i fuld fart ud til mig i vandet, dog for at nærmeste kravle op af mig da hun nåede frem, på vej ind havde hun det fint med det, og svømmede ved siden af mig og hun var i skide godt humør da hun først nåede op på land..
Som sagt kan hun godt lide at plaske rundt i kanten, men vil meget gerne ud til de andre hunde.

Jeg vil selvfølgelig ikke tvinge hende til at svømme hvis hun bare ikke kan lide det, men jeg kunne godt tænke mig at vise hende at det er sjovt, og ikke spor farligt, så hun kan køle sig selv af i haven med et lille bassin til sommer - og det er her i kommer ind i billedet. Er der nogle der har erfaring med dette? Eller bare har nogle gode tips til at få en vandglad hund..? smiley

Håber i forstod det hele.. :-))))

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bestemt ikke en vandhund
  • #1   25. maj 2013 Ingen af mine hunde har været vandhunde. Bad er tortur! Vandpytter går man uden om, regner det kraftigt, så bliver man helst inde og ved hav og sø dypper man allerhøjst kun poterne i vandet. I yderst sjældne tilfælde (hvor f.eks. alle andre er i vandet) kan man mååååske gå ud til navlen og det er så det. smiley

Men! Det er hylemorsomt at lege med haveslangen og soppebassin om sommeren er også fedt at plaske rundt i.

Så, du kan altså godt opleve at din hund bliver glad for bassinet.

• #2   25. maj 2013 Tror bare du skal gå til det langsomt og med masser af belønning for selv små skridt smiley
    Det virker ikke som om hun er panisk bange for vandet, så tror ikke du som sådan skal tage hensyn til noget specielt.. Men tage processen langsomt, i hendes tempo og beløn så hun forbinder det med noget suepr dejligt!

• #3   25. maj 2013 Jeg små smække et bassin op og ha en god portion tålmodighed!
    Jeg så i en anden tråd at nogle lagde godbidder i vandet, det ville jo bare være plus hvis hun gerne ville have fat i dem.

Og vandslangen, hvordan bruger du den? Tager de den selv? smiley

• #4   25. maj 2013 Vi leger med vandslangen. Jeg sprøjter lidt vand efter hende og så spurter hun rundt i hele haven, vender tilbage og hapser efter vandet lige der hvor det kommer ud af slangen og er fuldstændig ligeglad med at hun bliver våd i hele hovedet.

Holder jeg op, så laver hun legebuk og er henne og støde ind i mig for at jeg skal sigte efter hende igen med vandet. smiley

• #5   25. maj 2013 Hold da op, det lyder som om det er skide sjovt, både for dig og hende..!
    Meget rart at høre selvom hun ikke gider gå i vandet, at hun måske bare er en ''på-land-med-vand'' hund smiley

Nu kan jeg ikke vente til solen kommer igen og vi kan få gang i noget vand i haven!

• #6   25. maj 2013 Det er hylemorsomt. Jeg kan ikke lade være med at grine af hende. smiley

• #7   25. maj 2013 Mine hunde har alle sammen fra hvalp af været utrygge ved vand.
    Tror fra naturens side ikke at pomeranianere er glade for vand, pga deres meget tætte pels, der er svær at tørre smiley

Ligesom dig ville jeg også gerne at de blev trygge ved vandet, og kunne bruge det som leg, og en fordel om sommeren.
    Jeg startede med altid at have dem til at gå frit, når jeg badede. De begyndte så ligeså stille at interesserer sig for hvad der skete i vandet.
    De lærte at gå så langt ud de kunne bunde, fik en godbid og hoppede tilbage til kanten, i kådhed over at være blevet våd. De synes virkelig det var sjovt, og faldt ud af det ikke var spor farligt. smiley
    Da de gjorde det af egen fri vilje, fik de kun godbidder når de svømmede ud til mig.
    Nu elsker de vand, og er svære at holde fra det. Når vi går forbi søer og vandpytter gør de alt for at komme ud og lege i vandet og pjaske i vandet.
    Jeg synes der er den sjoveste form for træning der findes, da de er helt vilde og kåde overfor vandet. Man ser de sjoveste sider af sin hund.
    Glæd dig, og held og lykke med træningen.

Vedhæfter lige et billede af zimba, fra igår smiley

profilbillede
  • #8   25. maj 2013 Ingen af de hunde jeg har haft vil i et bassin eller lege med haveslange. Men søer, åer og havet er det bedste. De elsker at hente genstande. Amerikaner en gik uden om vandpytter, JL ligger i vandpytter smiley

• #9   25. maj 2013 Begge mine er gået fra at hade vand til at være vandhunde. Har trænet på 2 forskellige måder, fordi de er 2 forskellige hunde. Lilly blev kastet i et par gange med en masse ros. Da hun først svømmede fandt hun ud af at det var sjovt og nu er hun ikke til at drive ind. Silas fik smidt godbidder i vandet, som han ikke kunne modstå og nu er han også en vandhund uden lige. Specielt med Silas har det taget lang tid og mange gange ved søen, men han nyder det på lige fod med Lilly nu.

Haveslanger og havebassin siger begge mine nej tak til. Det gider de godt nok ikke. De vil til søen eller stranden og bade.

profilbillede
  • #10   25. maj 2013 Dejligt med så mange svar, den med godbidder i vandet må jeg helt sikkert prøve!
    Og så må vi se om hun er til hav/sø eller haven smiley

Og super billede af Lily, sådan håber jeg min kommer til at svømme rundt en dag smiley

Kommentér på:
Bestemt ikke en vandhund

Annonce