Bestemt ikke en vandhund Bestemt ikke en vandhund
Hej alle i søde mennesker
Jeg har en lille skid på knap to år. Hun har aldrig været helt vild med vand, når hun skal bades acceptere hun dog og slapper af.
MEN - når vi er ved vandet med andre hunde der bader, vil hun bare så gerne med ud, men hun bliver en kylling, og står hun med poterne i vandet og piber efter de andre.
Sidste sommer var jeg ved vandet med to veninder, en hun kendte og en hun ikke kendte, mig og den kendte veninde gik i vandet, og jeg lod bevidst Kelly blive hos hende hun ikke kendte. Da vi var nået ud til navlen blev det for meget for hende, og hun svømmede i fuld fart ud til mig i vandet, dog for at nærmeste kravle op af mig da hun nåede frem, på vej ind havde hun det fint med det, og svømmede ved siden af mig og hun var i skide godt humør da hun først nåede op på land..
Som sagt kan hun godt lide at plaske rundt i kanten, men vil meget gerne ud til de andre hunde.
Jeg vil selvfølgelig ikke tvinge hende til at svømme hvis hun bare ikke kan lide det, men jeg kunne godt tænke mig at vise hende at det er sjovt, og ikke spor farligt, så hun kan køle sig selv af i haven med et lille bassin til sommer - og det er her i kommer ind i billedet. Er der nogle der har erfaring med dette? Eller bare har nogle gode tips til at få en vandglad hund..?
Håber i forstod det hele.. :-))))
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Men! Det er hylemorsomt at lege med haveslangen og soppebassin om sommeren er også fedt at plaske rundt i.
Så, du kan altså godt opleve at din hund bliver glad for bassinet.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.902
Det virker ikke som om hun er panisk bange for vandet, så tror ikke du som sådan skal tage hensyn til noget specielt.. Men tage processen langsomt, i hendes tempo og beløn så hun forbinder det med noget suepr dejligt!
dec 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 17
Jeg så i en anden tråd at nogle lagde godbidder i vandet, det ville jo bare være plus hvis hun gerne ville have fat i dem.
Og vandslangen, hvordan bruger du den? Tager de den selv?
aug 2008
Holder jeg op, så laver hun legebuk og er henne og støde ind i mig for at jeg skal sigte efter hende igen med vandet.
dec 2011
Meget rart at høre selvom hun ikke gider gå i vandet, at hun måske bare er en ''på-land-med-vand'' hund
Nu kan jeg ikke vente til solen kommer igen og vi kan få gang i noget vand i haven!
aug 2008
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 61
Tror fra naturens side ikke at pomeranianere er glade for vand, pga deres meget tætte pels, der er svær at tørre
Ligesom dig ville jeg også gerne at de blev trygge ved vandet, og kunne bruge det som leg, og en fordel om sommeren.
Jeg startede med altid at have dem til at gå frit, når jeg badede. De begyndte så ligeså stille at interesserer sig for hvad der skete i vandet.
De lærte at gå så langt ud de kunne bunde, fik en godbid og hoppede tilbage til kanten, i kådhed over at være blevet våd. De synes virkelig det var sjovt, og faldt ud af det ikke var spor farligt.
Da de gjorde det af egen fri vilje, fik de kun godbidder når de svømmede ud til mig.
Nu elsker de vand, og er svære at holde fra det. Når vi går forbi søer og vandpytter gør de alt for at komme ud og lege i vandet og pjaske i vandet.
Jeg synes der er den sjoveste form for træning der findes, da de er helt vilde og kåde overfor vandet. Man ser de sjoveste sider af sin hund.
Glæd dig, og held og lykke med træningen.
Vedhæfter lige et billede af zimba, fra igår
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.723
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Haveslanger og havebassin siger begge mine nej tak til. Det gider de godt nok ikke. De vil til søen eller stranden og bade.
dec 2011
Og så må vi se om hun er til hav/sø eller haven
Og super billede af Lily, sådan håber jeg min kommer til at svømme rundt en dag
Bestemt ikke en vandhund