Renlighed? {{forumTopicSubject}}
Jeg står med et stort problem..
Jeg har en hvalp på næsten 6 mdr..
Men jeg kan SIMPELHED ikke få hende renlig..
Nu har jeg haft rigtig mange hunde og der er INGEN der har være SÅ svær som min lille Kiara..
Nu har jeg som for det meste haft store hunde så er det en ting der er svært ved små hunde??
Mine 2 coton hunde har jeg aldrig haft problemer med heller..
Er der nogle der har ideer til hvad jeg kan gøre..??
Det er bestemt ikke fordi hun ikke kommer ud for jeg har en have som hun også bliver lukket ud i..
Men jeg syens bare ikke jeg nogen side har oplevet en der har så store vanskeligheder med renligheds træningen..
Så er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre??
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 386
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 41
Men når hun har været ude om morgnen så tisser hun men hun må ikke gøre sig ordenlig ren for hun pøller inden for og det er når jeg lige er optaget af noget andet så sker det desværre..
Jeg har faktisk fået hende så fint renlig mht tisseri, men her de sidste par dage har hun tisset inden for en enkelt gang omdagen..
Men jeg syens ellers jeg er meget obs på hende hele dagen..
Men åbenbart ikke nok..
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Det kan jo også være en infektion.
Kommer hun kun i haven eller er i også ude at gå? Jeg kan se nogle gange på mine, at de skal lige ud at røre sig, for at få gang i systemet. Hvis du bare lukker hende ud og hun kun får tisset, opstår trangen måske først lidt senere til også at komme af med afføringen.
Er der noget system i, hvornår det sker? Hvis nu, det altid sker om formiddagen efter hun har været ude om morgenen, kan du jo enten vælge at gå om morgenen, til hun også har haft afføring eller at gå ud igen en tur efter et lille stykke tid og selvfølgelig før, hun har sit uheld
dec 2008
jul 2009
Det jeg har oplevet med hun gør det en gang om dagen (tisse) det er hvis jeg har haft andet at se til..
Jeg er sikker på det næsten bare er ren uheld..?
Det er fordi mine 2 coton når de skal x-tra ud så gir de tegn på ved at hoppe op af terasse døren..
Men det har hun ikke helt opfattet..
Men jeg må jo bare blive ved jeg tænkte bare m det måske var en "normal" ting at små hunde er svære at gøre renlige end større racer??
dec 2008
Jeg har læst om, at små hunde kunne være lidt længere om det, men jeg har ikke haft store hunde, så jeg ved det ikke. Disen var de der små seks måneder, mener jeg og så kom den første løbetid med lidt uheld til følge. Polly kan jeg faktisk ikke huske, hvor gammel var, men jeg vil gætte på, hun var en måned eller to ældre, før det var helt på plads. Til gengæld havde hun fra start langt færre uheld end Disen
dec 2008
Husker du egentlig at få vasket ordentligt med Rodalon der, hvor hun tisser?
jul 2009
Ja men selvom jeg går hjemme så har jeg også andet og det kan jo smutte jeg lige er optaget af noget andet..
Men hun skal skam nok blive renlig før eller siden..
Nu skal hun igennem en opration her om en lille md ca.. så går det nok lidt tilbage der igen måske..
Men det må vi se..
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Jeg var ved at få grå hår i hovedet af hendes tisseri inden for.
Jeg pakkede min frustration sammen og startede renligheds træningen forfra, samtidig flyttede vi hende ind i soveværelset om natten, da det var der problemet var størst.
Efterhånden som jeg slappede mere af og tvang mig selv til ikke at se det som et kæmpe problem, blev det faktisk hurtigt bedre.
Lyder måske langt ude, men som en skrev til mig herinde: hunden fornemmer garanteret at du er frustreret over det.. Ved det ikke, men ihvertfald blev det meget bedre, sikkert også fordi hun nu føler sig tryg om natten nu hun sover sammen med os.
Vi skal stadig være meget opmærksom på hendes signaler, hun kommer bare og kigger på os når hun skal ud, reagerer vi ikke hurtigt nok så er det der kan ske uheld. Men det går fremad så det skal skam nok komme
Ved ikke om du kan bruge det til noget, jeg ville egentlig bare fortælle at det altså ikke er unormalt og at din hund ikke er den eneste
feb 2012
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 942
Hun var forresten også 6 mdr før hun blev renlig. Det kom som et lyn fra en klar himmel - bum så var hun renlig
jul 2009
For har hun har et stort navlebrok så må hun ikke få så meget mad af gangen og hun er virkelig en rigtig lille mad gris hun spiser alt
Men jo Tine det hjalp fint..
Jeg er også sikker på hun non før eller siden bliver renlig,men man fpr.som du skriver grå hår i hovedet over det..
Jeg elsker min lille guldklump..
Så jeg bliver bare ved med at prøver jeg opgiver hende ikke på nogen måde..
jul 2009
feb 2012
Men ja det er bare så frustrende, især hvis man snakker med andre der kan fortælle at deres hvalp var renlig næsten med det samme.
Du får lige link til den tråd jeg oprettede.
http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/517058-hvorfor_vil_hun_ikke_blive_renlig
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 489
Mine små hunde var meget hurtigt renlige, de havde stort set ingen uheld indenfor.
Min Broholmer er nu 12 mdr. Han er ikke 100% renlig endnu. Når vi er hjemme, er der ingen problemer, heller ikke om natten. Han var renlig om natten fra første nat - men meget længe om at blive renlig om dagen. Også selvom vi trænede renlighed efter alle kunstens regler. Han fangede hurtigt, hvad det handlede om, og tissede hurtigt i haven på kommando - men havde alligevel masser af uheld indenfor.
Nu 12 mdr. gammel kan han stadig ikke holde sig, når hundene er alene hjemme, på trods af, at han kan holde sig hele natten.
Jeg tror, det hænger sammen med, at her er 3 hunde, og de ikke sover hele tiden, mens de er alene. Når kroppen er aktiv, bliver blæren også mere aktiv end når kroppen er i ro eller sover. Men jeg er da træt af stadig at komme hjem til tissesøer...
jul 2009
Men bare at vide andre her selv samme problem hjælper på det!
Tak for jeres svar på det hele
Renlighed?