Renlighed {{forumTopicSubject}}
Vi fik for en måneds tid siden Happy, Happy er en et år gammel ft Cocker hun er meget livlig grænsende til det hyperaktive;)
Happy har tilbragt det meste af det første år af sit liv i en boks, (ikke hundegård men boks i et udhus med cementgulve og spåner på gulvet) det betyder at hun aldrig er blevet renlig, hun sætter sig lige der hvor hun er nået til, både ude og inde, vi har forsøgt med bur men der sætter hun sig også bare uden overhovedet at give lyd først ;( det er lidt noget bøvl faktisk, vi går naturligvis med hende masser af gange om dagen og roser vildt når hun sætter sig ude, men ærlig talt, hun ser ikke ud til at fatte en brik;( jeg er hjemme hele tiden og lige nu gør jeg det at jeg tager hende med ud i haven og lader hende gå der når jeg er i pensionen, jeg kan ikke sætte mig og slappe af med mindre jeg ved at hun lige har gjort noget ude, hun siger vitterlig intet, kan komme travene hen og gulvet og sætte sig lige foran mig uden at vise nogen tegn overhovedet;(
Er der nogen som har prøvet noget lign og har nogle gode råd? Eller kommer vi til at leve med det resten af hendes dage? Hunbliver her under alle omstændigheder, hun er noget af det dejligste;)
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
Vi har haft succes med at stille en blomsterkrukke med en pose meget ildelugtende godbidder ved terassedøren. (normalt træner vi med hendes eget fodder - så hun er meget ivrig)
Hver gang jeg åbner terassedøren, har jeg en med i hånden. Tisser hun, får hun den. Det tog en god måneds tid før den virkelig sad på rygraden at hun havde fundet ud af hvordan "hun åbner min hånd"
Det betyder faktisk nu, at jeg kan opfordre hende til at tømme blæren. Så hun er renlig, hvis jeg hele tiden husker at tømme den 24 timer i døgnet. Fordi hivs den bare bliver halvt fyldt, tømmer hun den bare hvor det passer hende. Hun udviser ikke nogen synderlig entusiasme for at holde sig.
Dette gælder kun for tis. Det er meeeget længe siden vi har haft et stort uheld, og det sidste skyldtes maven drillede lidt pga. skifte af type af antibiotika.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
Sætter hun sig mere end normalt ? Ellers tænker jeg om du på en eller anden måde kan få kørt en rytme ind, så det bliver meget fast hvornår hun kommer ud og tisser. Og så evt holde hende i ro indendøre, så hun ikke vimser rundt og får mulighed for at sætte sig.
Tænker om det kunne knække koden, så hun lærer at hun har en blære
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
Det kan godt være jeg skulle prøve dit forslag Trine, så kunne man være heldig at hun gik til døren når hun skulle;) men som sagt er det ikke tis det handler om, det gør hun også inde men det kan jeg da leve med;)
Vi har forsøgt den der med at holde hende i ro inde, det arbejder vi stadig på, derfor buret;) men hun er en lille stress bumpe og kører op bare jeg rører mig det sætter ofte gang i maven, i øjeblikket er hun ude minimum 1 gang i timen om dagen, om natten holder hun sig ret godt, hun sover i buret ved siden af min seng og når bare der er ro kan hun fint holde sig og sover igennem, skal en af os op om natten så skal hun ud og det skal gå stærkt hvis vi skal nå det;)
feb 2014
Og stakkels cockerpige at hun ikke har fået lært det som lille....
jun 2017
Vi har faktisk nogle gange opnået at hun piver ved terassedøren, fordi hun gerne vil ud og gøre sig fortjent til en af de ulækre som jeg kalder dem. Vi havde hende med i maxizoo og snuse til det hele for at vælge dem der virkede som største favoritter.
Jeg vil tro at ros, godbidder og tålmodighed er vejen frem. Det har jeg antaget, at det er det herhjemme og vi er ved at knække den med 2-3 uheld om ugen.
dec 2012
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Kia blev først helt renlig efter hun havde tilbragt en weekend, sammen med en flok ældre, og renlige hunde. Der var en ældre rottweiler der især tog hende under sin pote, og lærte hende, at man går til døren, når man skal besørge. Opdager menneskerne ikke en, så forsøger man, at hente dem, og hører de stadig ikke en, så bruger man poten til at kradse på døren (det smadrer ens dør i længden, hvis ikke man lærer, at høre efter/være opmærksom tidl.)
Vi kunne heller ikke helt få hende til at forstå det med at give tegn før. Vi boede på 2. sal i en lejlighed midt i en større by, så det var som om at det var lidt sværere for hende, at forstå hvordan det hele hang sammen.
Men en weekend med rottweileren og hun fangede den
dec 2012
dec 2012
dec 2012
Jeg må indrømme at jeg bliver ramt af at du faktisk næsten direkte skriver at jeg bare ikke har arbejdet hårdt nok, du kunne få din hund til at stoppe med at tisse inde på 3 dage juhuu for dig! Men hvis du gad læse hvad jeg skriver så går jeg faktisk ud med Happy ca en gang i timen det har jeg gjort i en måned nu, jeg forsøger at forhindre at hun gør noget inde ved altid at være sammen med hende! Men det er jo så ikke hårdt arbejde nok kan jeg forstå! For du kunne på 3 dage!
dec 2012
dec 2012
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.288
Jeg ville slet og ret være over hende hele tiden, og sår hun sætter sig, sige blidt og bestemt "nej", løfte hende op og bære hende udenfor. Og så selvfølgelig rose big time når hun gør sig ren ude. I den situation ville jeg så ikek gå ind igen, før hun har gjort hvad hun skal (og har fået ros).
Det er i den grad en udskældt metode, men på en voksen hund som ikke forstår at det er forkert at gøre sig ren indenfor, men som forstår betydningen af et "nej", ville jeg altså give det et forsøg.
Lens, jeg må erkende at jeg godt kan se hvorfor Bodil føler sig lidt ramt. Det står mellem linjerne at du klarede det på 3 dage, fordi du arbejdede hårdt. Underforstået at Bodil ikke har arbejdet nok for det. I bedste fald er det ananas i egen juice.
dec 2012
dec 2012
sep 2017
En aften kom jeg ud fra badeværelset lige i det hun sad og pøllede på gulvet, og uden at jeg ville det, kom jeg altså til at sige meget bestemt "nej". Hun fangede med det samme at det var galt, og det var sidste gang hun nogensinde pøllede inde (bortset fra når hun har været syg).
Det skal siges at "nej" er indlært positivt, og bare betyder "stop det du laver". Så i sig selv er "nej" ikke et slemt ord.
Det kunne jo sagtens kombineres med et indendørs toilet, som Canmax foreslår.
feb 2014
Hun er en enormt dygtig træner og hundemenneske generelt med bla ft cocker og stod så lige pludselig med denne hund, som hun ikke kunne gøre renlig. Jeg ved at det er lykkes for hende. Tror hun har skrevet nogle blogs omkring det. Du kan google Sannes hundecenter så kommer hendes hjemmeside frem. Alternativt kunne du jo bestille noget rådgivning fra hende, hvis alt slår fejl.
Hun er et fantastisk menneske og meget dygtig.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Jeg har adopteret et par gadehunde, som heller ikke lige havde helt styr på det der med renlighed. Tæverne har generelt været hurtigere til at lære det, end hanhundene.
Jeg har behandlet dem, som om at det var en hvalp ( som du jo også har gjort). En mulighed er at have hende i snor indendørs, så hun ikke har held til at smutte afsted og tisse ubemærket. Og så er jeg enig med #18, et "nej" kunne måske hjælpe hende til hurtigere at forstå, at den slags foregår udendørs.
Håber at du snart får knækket koden, så hun forstår hvad det er, du vil have hende til.
dec 2012
feb 2014
sep 2017
Det må også have været frustrerende for hende at hun ikke har kunnet regne det ud, og hun har jo helt sikkert kunnet mærke at I er blevet irriterede over hendes uheld.
Dejlig update
aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
jun 2017
dec 2012
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
dec 2012
sep 2017