15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Træne mundkurv {{forumTopicSubject}}
Vi skal have Riiini med på ferie og på vores feriested anbefales/ønskes det at hunde har mundkurv på når man går tur på pladsen.
Jeg har brug for lidt om, hvordan jeg bedst vænner ham til at have den på når vi går tur, så han får vænnet sig til den i god tid..
Jeg har haft den med nogle gange når vi går tur herhjemme, givet ham nogle godbidder, givet ham mundkurven på, gået et par få meter glad, opmuntrende og rosene, taget den af ham og givet flere godbider og rost mere.
Han forsøger selvfølgelig at få den af, ikke groft, men hopper sjovt og prøver med forpoterne at skubbe den af.
Hvor langt tid skal jeg vente at der vil gå, før han acceptere den og kan gå en almindelig tur.
Planen på ferien er selvfølgelig at se hvor strengt pladsen holder på det med at hunde skal have mundkurv på. Og ser vi flere hunde uden, så slipper Riiini selvfølgelig for den. Det er også planen at komme ud af pladsen så hurtigt som muligt på vores gåture, så han kan få den af hurtigst muligt - hvis de holer strengt på at hunde SKAL have mundkurv på på pladsen.
Gode råd søges.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Min gamle tervueren fandt sig fint i den..
Min gamle blanding kunne efter 2 mdr træning gå næsten 15 meter uden at prøve at få den af....
Sagt på en anden måde. Han vænnede sig ALDRIG til den..
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.546
Pølse ind gennem tremmerne, flere pølser - og brugte gerne 1-2 minutter på at stopfodre hunden med pølser
Der gik i hvert fald 1 uge inden jeg begyndte at gå med hende - og der var det i starten kun indendørs. Jeg gav hende mundkurven på, gik baglæns og proppede pølser ind gennem tremmerne når hun kom hen til mig.
Langsomt øgede jeg afstanden hun skulle gå for at blive fodret.
Samme med gåture med kurven på - jeg er heldig at have en "lukket" græsplæne selvom jeg bor i lejlighed - så her trænede vi igen med massive mængder af pølser.
Hun er i dag helt ligeglad med at få den på *S*
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
jan 2007
feb 2007
Det skulle jeg måske prøve. En pølse glider jo altid ned som en lækkerbisken
jan 2007
Nu har jeg heldigvis en utrolig madglad hund, og købte mundkurv til hende samme dag lovforslaget blev vedtaget, hvilket betød at jeg havde cirka 3 uger til at få det trænet ind på en god måde før loven trådte i kraft.
Vi har ingen problemer med den i dag - jo på varme sommerdage er den træls, og klør
Hun er så vant til den, at hun drikker med den på (begge udgaver jeg har), samt kan finde ud af at samle godbidder op fra jorden *S*
feb 2007
Tusind tak for rådet
jan 2007
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 210
Det blev gjort nogle gange. Senere lagde hun så remmen om nakken i mens, tog den af igen med det samme. Senere spændte hun remmen.. og gradvist forlængede tiden.. Held Og lykke med det..
Træne mundkurv