Meget vagtsom Finsk Lapp Meget vagtsom Finsk Lapp
Vi har den kæreste hvalp af racen Finsk Lapphund. Han er nu knap 5 måneder og er skøn og meget uproblematisk. Han kan være alene hjemme (han har vænnet sig til hverdagene med vores arbejde, og lægger sig blot til at sove når vi går). Han er venlig overfor alle fremmede der kommer på besøg, og vil enormt gerne hilse på alle han møder på sin vej - især børn som han er super glad for. Han kryber pivende hen til mindre børn, i håbet om at måtte hilse på dem. Jeg ved det er en vagtsom hyrdehund, men igår tog han sgu fusen på mig. Jeg sad alene hjemme og så Game of Thrones. Der var en scene hvor en hund advarede med gøen og knurren, og scenen udviklede sig til en voldsom kampscene. Magni lå og sov og vågnede brat ved den knurren der kom fra fjernsynet. Han fløj direkte over til mig, dybt fokuseret på fjernsynet, tænderne blottet og med en dyb knurren fra maven. Han var ikke bange, men derimod i angrebsstilling. Jeg var ikke et sekund i tvivl om at han følte han måtte beskytte mig. Jeg prøvede at berolige ham, og skruede lidt ned for lyden, men han blev trofast siddende med blottede tænder og knurren indtil et godt stykke tid efter scenen var færdig. Hehe min lille beskytter! Jeg synes det var super sødt, men er også lidt forbavset over den opførsel fra en Finsk Lapp. De er jo yderst godmodige, og hvad jeg har hørt er deres vagtsomhed udelukkende begrænset til gøen. Men det er der åbenbart ikke nogle der har fortalt lille Magni
jan 2012
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 269
Var ude for noget lignende for nogle dage siden. Jeg var ude og gå om aftenen (omkring kl. 9) med min hund, og der var det jo stadig lyst, så var ikke spor utryg. Men så kommer der en mand vaklende hen imod os, tydeligt beruset (og efter udseende at dømme: Været det MEGET længe). Han begynder så at råbe mig an med sætninger som "Hvaa smukke skal du ikke med mig hjem?" osv. Normalt gør de jo ikke noget, men ham her stillede sig midt på stien, for at spærre mig vejen. Så skal jeg love for at der kom gang i min ellers meget godmodige hund! Med knurren og gøen, besluttede manden sig alligvel at flytte sig, og lade mig være. God hund!
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 358
jan 2012
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 269
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 2 Svar: 15
Han har engang ville beskytte mig fra næsehornene i tv'et, der var jeg ved at falde sammen af grin xD Han kunne simpelthen ikke have at de løb imod skærmen, og ikke væk fra skærmen så han rejste børster, knurrede og smågøede, noget han normalt ikke gør.
Han er ligesom jeres en meget godmodig hund som alle kan snakke med (:
Meget vagtsom Finsk Lapp