{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Et omvendt spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Nå, nu kræver jeg at i tager tænke-hatten på og ser dybt i jer selv. Vi har før diskuteret hvilke racer vi bedst kan lide, dem vi godt kunne tænke os og dem vi synes er flottest.
MEN, når du overvejer hvad du er for en person, mod hvordan de forskellige racer er karakteriseret, har i så en idé om hvilken race ville passe MINDST til jeres liv, hverdag eller personlighed?
Det her er ikke ment som en kritik-af-racer tråd, men en hvorfor-jeg-ikke-tror-at-lige-netop-den-race-og-jeg-er-et-perfekt-match tråd.
Vi er jo i al almindelighed enige om at alle hunde er dejlige!

Men jeg tror personligt ikke at jeg kunne fungere med::

Mops - jeg har fået at vide at de er mege kærlige og søger meget fysisk kontakt, og jeg bliver irritirret over konstant opmærksomhed.

Newfoundlæder - jeg ville blive vanvittig af at dele min lille lejlighed med noget der er så stort. (mit ego skal også kunne være her jo)

Border Collie - simpelthen fordi jeg ikke tror at jeg pt er dygtig nok til at eje en, den ville røv-kede sig. Gider hellere ikke have en hund som er klogere end mig... :D´

lol... ja, og det er ikke fordi at der er noget i vejen med hundene, og jeg vil da også sige at jeg ikke er helt sikker på at den m mopsen ikke bare er en fordom. Jeg er vild med dem alle tre, og drømmer da tit om at sove i ske med en stor Newfoundlænder, gå til agility med en dygtig border eller sofa-kramme foran fjerneren med en mops, men jeg er jo kun et menneske, og nok som jeg hader at indrømme det, så <i>er</i> jeg ikke perfekt.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et omvendt spørgsmål
  • #1   13. jul 2006 Puha, dem er der mange af.

Men en hund der krævedet

et højt aktiveringsniveau ( synes det er sjovt, men bliver ski træt af det når det bliver en pligt)
    mange timers pelspleje (jeg synes der er andre måder jeg hellere vil tilbringe tid sammen med min hund på)
    var dominerende af natur (det er slet ikke mig)

dem vil jeg helt bestem gå uden om

• #2   13. jul 2006 jeg har altid drømt om at eje en dejlig stor rotte eller en af de billedskønne dobber men må erkende at jeg nok ikke lige har det i mig der skal til for at det bliver de fantastiske hunde jeg går og drømmer om

• #3   13. jul 2006 hmm... har egentlig ikke set en hund endnu, som jeg ikke kunne forestille mig ville være egnet til mig. dem jeg midst kan li, er sådan nogle lalleglade vovser som mops, golden og cocker spaniel... heller ikke en puddel, da de er klogere end mig :o)

• #4   13. jul 2006 en aktiv hund ville ikke passe ind i mit liv lige pt, da jeg arbejder og går i fitness center, men når tiden er der vil jeg utrolig gerne have en dalmatine, schæfer, border collie, lassi hund (kan ikke lige huske hvad racen hedder ) eller en hønsehund, da jeg er vild med jagt og gerne selv vil have jagttegn,
    så jo når tiden er der kommer der en fyskisk aktiv, og klog hund ind i mit liv, men bestemt heller ikke før

• #5   13. jul 2006 ja de er lidt for fine på den :o) Men kender et par stykker der har puddel, som er ganske søde... det er bare ikke lige mig. men hvis der stod en ensom herreløs puddel foran min dør, så ville jeg nu tage mig kærligt af den alligevel :o)

• #6   13. jul 2006 Vil nok sige en beagle.. De skulle være meget specielle og lidt halvskøre.. Det har flere beagleejere sagt til mig.. Synes også jeg har haft svært ved at læse de beagler jeg har mødt..
    Derudover ville jeg ikke have mops, franske bulldogs og engelske bulldogs.. Og det er udelukkende pga. deres manglende evne til at få vejret lige så godt som almindelige hunde.. Hvis det passer det jeg har hørt om dem, så kunne jeg ikke få mig selv til at støtte op om dem.. (dette er ikke et angreb på racen eller noget.. Bare min holdning)..

• #7   13. jul 2006 Nå ja.. Og mynder (og lign hunde).. Synes de ser så tynde og bange ud altid.. Ville simpelthen få dårlig samvitighed.. Kald mig bare mærkelig, men vil ikke have at min hund ligner et skelet med noget hud trukket over sig...

• #8   13. jul 2006 jeg vil ikke kunne klare hunde, der skal trimmes eller megen pelspleje - og en behagsyg hund kan jeg slet ikke klare -

• #9   13. jul 2006 hehe dina loooool........ ja mynder ville jeg nu nok heller ikke bryde mig om

• #10   13. jul 2006 En puddel er ikke en hund jeg ville vælge. De er søde ( det er alle hund jo ), men for mig er den lidt for fin hvis man kan sige det sådan. ( hov, kan pludselig se jeg ikke er ene om at mene de er for fine på den :o) )

Jeg er helle ikke så meget til rughåret hunde. For mig skal en hund være blød i pelsen ( korthåret eller langhåret ).

• #12   13. jul 2006 Der er nok flere hunde jeg IKKE vil eje end dem jeg vil, tror jeg..
    Af typer hunde, vil jeg ikke have tålmodighed til (for meget) pelspleje. Drømmer om en Berner Sennen men tror at dens pelspleje ville være for meget.
    For små hunde er heller ikke min kop the. Alt under en halv meters penge er for småt til mig. Jeg synes at mange små hunderacer er vanvittigt bedårende, men eje en skal jeg altså ikke.
    Savleri er nu heller ikke favoritten, men hvis drømmen om en GD skal realiseres på et tidspunkt så må jeg vist arbejde lidt med det...

• #13   13. jul 2006 Tror slet ikk jeg kunne passe sammen med sådan en lille mode hund.. (kan ikk stave til det, men sådan en som Britney Spears, Paris Hilton osv har)

Jeg ville for det første være bange for, at den brækkede hver en knogle når jeg kigede på den.. Den er jo så lille...! Så ville jeg få total paranoia af at skulle vide hvor den var hele tiden, så jeg ikke kom til at træde på den eller den pludselig sad fast under kølaskabet eller lign.

Og til sidst... Hvis jeg fik sådan en hund, ville det klart være den grimmeste af racen, da jeg ikk bryder mig om at folk synes min hund er mere kær end mig smiley

chihuahua - Det hedder den!!

• #14   13. jul 2006 tror ikke at jeg kunne tænke mig en rottweiler, dobber, amstaff og den slags.. synes de ser lidt farlige ud, så det er ikke lige mig.. kunne heller ikke tænke mig en puddel, synes de er lidt for fine.. passer ikke lige til mig...

• #15   13. jul 2006 kunne forresten heller ikke tænke mig en komondor, det ligner jo en gammel gulvklud...

• #16   13. jul 2006 Jeg kunne ikke forstille mig sammen med andre racer end SBT & Chinese crested:-))

• Tina&Simo .
    Tina&Simo . Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 242
    #17   13. jul 2006 Jeg er 100% til korthårede! synes langhårede er enormt søde, bare ikke hvis de skulle bo hos mig smiley Jeg bhar min kæreste mistænkt for at tro at vi har en meget grooming-krævende hund, da han evig og altid sidder med en gummibørste og børster de får hår hun har smiley ha ha!!! men hun NYDER det! det må da også være ren massage med sådan en gummidut.

Er ret vild med hunde som amerikansk bulldog, amstaf, mastiff, dobberman o.s.v... men de er lige lovlig krævende til en førstegangsejer som mig. Kan dårlig nok sætte mig i respekt overfor vores franske... får så dårlig samvittighed over at skælde ud.

• #18   14. jul 2006 jeg bryder mig ikke om puddel og ruhårsracer - kan simpelthen ikke lide deres pels!

bryder mig heller ikke om boxer, fransk/engelsk bulldog og andre racer der er lidt flade i næsen.

Ellers kunne jeg næste forestille mig med hvilken som helst hund. Dog ikke de helt store som ulvehund, malamut, GD og Newfound land mest på grund af størrelsen

• #20   14. jul 2006 Puha den er svær, jeg ville ikke passe sammen med en race med meget pels, en race der stresser nemt, en race der gøer meget, en race der savler, en race der er meget dominerende (og samtidig meget stor - uhh det brøs jeg mig ikke om!), en race der fælder..

Og ja jeg har ingen bil og er afhængig af offentlig transport så lige nu skal det være en race der kan være i en cykel kurv og som saktens kan løbe ved siden af cyklen. Jeg bor i lejlighed men elsker at træne med hundene og motionere så det skal hunden også.

• #21   14. jul 2006 Jeg er ikke til alt for dominerende racer...........heller ikke ruhåret typer. (ikke at jeg ikke bryder mig om dem ) .
    Elsker hunde med blød lækker pels (som Amanda har så rigeligt af) , men har alligevel tænkt på at få en næste gang der ikke kræver så meget pelspleje smiley .
    Er faktisk vild både med store og små racer.......så hvilken slags det blir næste gang , er ikke til at vide...

• #22   14. jul 2006 hejsa

jeg tror ikke at jeg ville kunne klare at have muskelhunde, jeg ikke ville gide at skulle forsvare dem, hver gang nogle tumper ikke kan styrre deres og derved giver dem et dårligt rygte

• #23   20. apr 2013 Jeg kunne ikke tænke mig en jagthund, da jagtinstinktet nok ville irritere mig lidt... En lille hund, fx Chihuahua eller en hårløs, er heller ikke lige mig, da jeg gerne vil have en stor hund, der kan holde til at pøle, kramme og arbejde fysisk - sådan en lille frysende og skrøbelig fyr egner jeg mig ikke til, vil jeg tro smiley

Kommentér på:
Et omvendt spørgsmål

Annonce