{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.648 visninger | Oprettet:

Tips til at lære hunden STÅ {{forumTopicSubject}}

Min hvalp kan sit, og dæk ( fra sit position ) ikke helt færdig med at træne dæk fra stå., men nu er næste øvelse på hundetræning stå og det kan han ikke finde ud af.
Jeg har lært at når jeg siger stå så skal jeg holde hånden under maven så han ikke kan sætte sig, det gør han nemlig hele tiden og når han står med min hånd under maven sige stå.men han forstår det ikke :-)) skal jeg bare blive ved til og håbe at han forstår til sidst eller har I nogle gode råd ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til at lære hunden STÅ
  • #1   3. apr 2012 Hvordan træner du helt grundlæggende? Hvordan er sit og dæk indlært?

Hvis du bruger en godbid til at føre hunden med, så kan du - samtidig med, at en finger i lysken bekræfter bevægelsen, fører hunden fremad og op, når det er fra dæk og bare fremad når det er fra sit.

Det gør dog, at hunden bevæger sin forpart i øvelsen og ikke sin bagpart, som kan se væsentligt bedre ud (ved ikke hvad du skal bruge det til, om det har nogen betydning, hvordan det ser ud ;o) )

Det er en simpel øvelse - men mange finder den svær fordi man selv lige skal have den i hænderne.

Fra stå til dæk - det er bare at holde guffen på næsen og "presse" hunden bagud. Det er egentlig ret let.

HVIS man altså bruger guf på næsen i forvejen ;o)

• #2   3. apr 2012 Tak , jeg skal ikke bruge det til andet end almindelig lydighed smiley vil træne agility senere men går til hundetræning i lydighed og der lærer vi de ting man skal kunne til en prøve, og selvom jeg ikke på nuværende tidspunkt at gå lydighedsvejen med prøver m.m så skader det aldrig at lære den det smiley
    Jeg bruger guffer til ALT så jeg vil prøve dine tips og øve mig på at fp det i hænderne da det sikkert er lige så meget mig der skal lære.:-)

• #3   3. apr 2012 WOW testede lige stå fra sit som efter dit råd, DET VIRKER :-))) TAK C.H

• #4   3. apr 2012 Fantastisk ;o)

• #5   3. apr 2012 Prøv det samme fra dæk... vupti... ;o)

• #6   3. apr 2012 Hvis du vil have det er hundens bagpart der skal "løfte" sig til en stå. Så laver du et let kropspres mod hunden evt sammen med et halvskrit frem det vil få hunden til at flytte sig tilbage....

• #7   3. apr 2012 Det fortsætter vi med i morgen, :-)) nu er manden kommet hjem så skal de lege det er rutinen :-))
    Tak for hjælpen

Kommentér på:
Tips til at lære hunden STÅ

Annonce