811 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hund nr. 2 Hund nr. 2

Ja nu kommer der altså en til af disse tråde...:P

Vi er begyndt at snakke om hund nr. 2 nu hvor Elli snart bliver 2 år. Vi er på mange måder rigtig glad for Corgien, men personligt kunne jeg godt tænke mig en hund der er en smule mere pleasende og som jeg kan træne lydighed med. Elli synes lydighed er det kedeligste i verden. Mere end 5 minutter er i hvert fald ikke værd at bruge på det pjat smiley

Vi bruger ca 1½-2 timer om dagen på gåture, hvor vi også laver spor og lidt træning.
Ca. 2 gange om ugen kører vi ud i en skov og laver spor.
1 gang om ugen går vi til agility
1 gang om måneden går vi til hyrdning

Disse ting vil vi også godt kunne med hund nr. 2(når den er udvokset og klar til de forskellige ting selvfølgelig )

Der udover vil vi gerne have en social hund der er glad for mennesker, børn og hunde.

Vi bor i lejlighed i stuen.

Hundene skal være alene mellem 6-8 timer om dagen.

Pelspleje: Helst ikke alt for meget.

Vi har selvfølgelig selv nogle racer i tankerne, men vi vil gerne hører hvilke racer i tænker på når i læser om det vi søger.

Så kom med nogle bud smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nr. 2
  • #1   17. mar 2012 Det bedste ville være en corgi nr 2 men når I ikke vil have det er assusien et bud dem kennel Leading angels laver er lækkere

• #4   17. mar 2012 Vil jo også sige en corgi mere. Det er min erfaring at de fås i forskellige varianter, rent pleasing-mæssigt.
    Har både nogen af den variant der siger: "Guffer??? Hvad rager det mig. Og lydighed??? Næh tak, min fine ven, det er godt nok for kedeligt!!"
    Men jeg har også et par af dem som er klistret til dit ben med fuld øjenkontakt lige så snart de ved at du har guffer i lommen, og som bare synes at tricks, lydighed osv er det fedeste og mest tilfredsstillende man kan lave.
    Der er nogen linier der er til det ene og nogen der er til det andet. I hvert fald efter min erfaring.

• #5   17. mar 2012 Ja, bortset fra hyrdning, så ved du jo hvad jeg ville foreslå..........^*GGGGG*

• #6   17. mar 2012 Mette nu som agent med 2 blacknosekillerdogs .: Ja Mette, men sådan nogle Blacknosekillerdogs er da ikke lige til at få fat i vel? smiley

Marianne N "nu med 5 hunde ": Det kunne helt sikkert være en mulighed.

.::$::. Reiki Master .::$::. : Det kunne også være en mulighed.

*Corgitossen* : Okay. Jamen så kunne det helt sikkert også være en mulighed. Vi er jo som sagt glade for racen på rigtig mange måder. Det kunne være at jeg skulle komme en tur forbi og se dine hunde en dag smiley

• #7   17. mar 2012
    trine P: Jeg har mødt en Border terrier. Han var bare en fantastisk lille fyr, men jeg ved ikke om det lige en noget os.

• #8   17. mar 2012 Absolut en border collie! I kan tilbyde et aktivt hjem med hjerneaktivitet og ønsker en mere pleasende hund... Svaret er bestemt en BC smiley

• #9   17. mar 2012 Stella:

Ork, de er alle vegne, de blacknosekillerdogs........*GGGG*

• #11   17. mar 2012
    S.R. : Border collien er en af dem jeg har tænkt på selv. Jeg har været forelsket i racen i mange år, men man hører jo altid at det er sådan en krævende race, så jeg har været i tvivl om sådan en ville være for meget for os.

- . Schæfertossen . -: Det er også nogle af de racer vi har kigget på smiley

• #12   17. mar 2012 Du er mgt velkommen ??bare sig til, så kan du selv opleve forskellen "live"

• #13   17. mar 2012 ?? Skulle være smiley

• #14   17. mar 2012 *Corgitossen* : Nu bor du lidt langt væk, men hvis jeg en dag alligevel skal over i det jyske land, så kan det da godt være. Jeg har jo kun Elli og tage udgangspunkt i og hun er bestemt ikke en pleaser. Det kunne være spændende at se forskellen smiley

• #15   18. mar 2012 Aiii hvor er det godt Stella at du fortsat er åben overfor Corgien og kan høre som Corgitossen beskriver corgiens forskellige interessere / flair / hvad de har lyst til sådan er det osse indenfor min race Shibaen.

Stella, jeg var lige inde på Corgi klubbens hjemmeside og så at der er træf søndag den 22 april måske havde Corgitossen mulighed for at komme herover og lave en tur udaf det *smiler sødt*?? ..eller blot mød nogle af de andre ''tosser'' og få en sludder med dem ; )

Her er aktivitets invitationen:

Corgitræf på Sjælland

Søndag den 22. april 2012 kl. 13.00

Mødested: Bakkehuset, Borgmester Hans Nielsensvej, 2620 Albertslund

Så er tiden inde til at vi skal have træf igen.
    Vi skal prøve en agilitybane hvor der er instruktører til at vise os hvad vi skal.
    Bagefter vil vi gå en tur sammen med vores firbenede.
    Vi slutter af med kaffe og kage.
    Medbringes af arrangørerne.
    Kom og få en god snak men andre corgi ejere og lad jeres
    Corgi møde alle de andre venner.

Husk: Vand til de firbenet
    Husk: Guffer til hunden
    Husk: Hundeposer
    Pris: 20 kr.

Kirsten Simonsen og Evi Nielsen

På rigtig godt Corgigensyn!

Tilmelding til Kirsten e-mail: faust@webspeed.dk eller Evi e-mail: evi.nielsen@mail.dk

Kilde: (link fjernet)

• #16   18. mar 2012 .::$::. Reiki Master .::$::. : Vi er meldt til smiley Det ville da være fedt hvis vi kunne få en god snak med *Corgitossen*. Jeg kunne jo snakke om Corgier hele tiden:D Men det er jo godt nok en lang tur helt ovre fra Jylland... Vi elsker jo racen og den passer godt til os på rigtig mange måder, men jeg savner lige den der lyst til at arbejde med lydighed, tricks osv. Det er noget jeg synes der er rigtig sjovt at lære hunden.

• #17   18. mar 2012 Fedt at I er tilmeldt *S*

Det er sandt nok og de findes jo selv indenfor din race *S*

Norgh ja men hvis *Corgitossen* kender nogle herovere de kunne besøge eller at du noget andet så kunne det måske være en mulighed ; )

• #18   18. mar 2012 Stella - skriver lige PB til dig smiley

Kommentér på:
Hund nr. 2

Annonce