1.225 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

ingen gå tur i flere dage!!! :( ingen gå tur i flere dage!!! :(

Nu har vi ikke været ude og gå tur i flere dage, først pga der virkelig blev saltet meget, deres små poter gjorde simpelthen sååh ondt! smiley

nu ville jeg prøve igen i dag, der er virkelig meget sne nu, og de salter kun på de stier som de ryder, så jeg fik pigerne til at gå i sneen hele tiden, men efter 300 meter ville de simpelthen ikke gå mere, kaya blev ved med at søge ud mod det sne rydede område, men der lå jo salt så jeg blev ved med at trække hende tilbage i sneen, det ender med at både mika og kaya står og skiftesvis trækker benene op under sig, så sneen var altså for kold at gå i for længe af gangen. jeg ender med at bærer alle tre piger hjem. så ingen gå tur igen. men de fik dog tisset af.

hvad gør i? kulden gør ondt, og salten gør ondt. SUK!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ingen gå tur i flere dage!!! :(
  • #1   6. feb 2012 SKO! Vi bruger pawz smiley

• #2   6. feb 2012 Kører i skoven med hundene der er ikke saltet, og for kulden så har de dækkener på men intet på poterne

• #3   6. feb 2012 Balloner eller pawz hundesko kunne være en mulighed?

• #4   6. feb 2012 vi har ikke bil desværre, og der ligger ikke nogen skov lige her.

balloner holder da ikke kulden ude gør de?

• #5   6. feb 2012 Hvorfor giver du dem ikke sko på, når deres poter er så sarte overfor saltet?

Gud være lovet er mine bamser så robuste, at de simpelthen eeeelsker kulden, og det med saltet er vi heldigvis ikke så plaget af her ude på landet. Selvfølgelig bliver deres poter skyllet for lidt er der jo, men vi har aldrig (7-9-13) haft problemer.

• #6   6. feb 2012 Nej men de hjælper mod salten..

• #7   6. feb 2012 jamen som jeg skriver gør kulden præcis det sammen på deres poter som salten gør, så hvis jeg giver dem paws sko på, gør det ikke nogen forskel, for kulden gør stadig ondt. det var jo det vi oplevede idag. der var ingen salt hvor vi gik, men de havde simpelthen så ondt alligevel!

• #8   6. feb 2012 Jeg syer sku nogle sko selv, af rigtig læder, der er både varme og ingen salt! smiley

• #9   6. feb 2012 Så køb nogle små sokker?

• #10   6. feb 2012 Her hjælper paws på kulden! Han fryser meget hurtigere uden dem på. De sikre jo at poterne ikke bliver våde, og derfor heller ikke så ubehagelige kolde.

• #11   6. feb 2012 Tja, køb nogle hunde der er beregnet til det danske klima....;-)

Der er ikke andet at gøre end klæde dem godt på, dækkener og sko og så holde dem igang, når i er ude på jeres gåture. Turene må så være af kort varighed - måske de så langsomt kan vænne sig til kulden.

En god ide dækkener og sko skal være lune, når du giver hundene dem på.

• #12   6. feb 2012 ja, jeg må se på de der sko, vi går altid med dækner, nogle rigtig lækre varme nogen. men som sagt er det poterne..

jamen selvfølgelig, jeg sælger da lige mine piger fordi de ikke kan klare kulden og køber mig 3 nye, bytte, bytte købmand smiley nej.

• #13   6. feb 2012 Jeg troede ikke at hunde frøs om poterne, tror du ikke at det er fordi at de fryser om maven og benene, de er jo ikke så store, så de drukner vel lidt i sneen smiley

• #14   6. feb 2012 altså måske, de kan jo ikke tale smiley

mine dækner går helt ned over det bare stykke på maven, og er både vand og vind tætte. men jo det kan da godt være. bare underligt at det så er poterne de hiver op under sig.

• #15   6. feb 2012 Selina:
    Vi har nøjagtig samme problem hjemme hos os. På trods af, at den ene er dansk svensk gårdhund - den bør være beregnet til det danske vejr smiley
    Vi går næsten heller ikke i øjeblikket, da de reagere nøjagtig lige som dine, og trækker for at komme hjem. Stranden og lignende er heller ikke en mulighed, da det stadig er for koldt.
    Jeg lader dem få lov at undvære deres gåture - bortset fra om morgen.
    Men kunne da være de sko der var noget, man skulle kigge på.

Og nej, det er poterne, der gør de fryser, vores er pakket ind i dækken overalt bort set fra poterne og benene.

• #16   6. feb 2012 Selina: Jeg har heller ikke været det vilde ude at gå med tøsen siden i torsdags. Forsøgte både lørdag og søndag, men efter 5 minutter halter hun. Idag har vi bare været i haven, og så har jeg spredt noget foder rundt i huset som hun leder efter:) Det er rigtig råddent! Især når man har et dampbarn:/ Meen er hjemme i disse dage, så er det lidt som om det lige går, at vi ikke kommer så meget ud;)

Har lige købt potevoks som jeg vil prøve imorgen;) Indtil da skal jeg lige pleje hendes poter med lidt helosan:)

• #17   6. feb 2012 Fik lige en tanke, egentligt ikke noget med TS at gøre - men jeg ser tit små hunde om sommeren klædt i trøjer/dækkener, gør det ikke at de bliver alt for sarte overfor kulde, når det virkelig gælder?

De skal jo "hærdes" lidt mod kulden, og det får man jo ikke gjort på den måde..

• #18   6. feb 2012 Kirsten: Der er jo nogle hunde man ikke kan "hærde"!

• #19   6. feb 2012 Kirsten: Det tror jeg du har ret i.
    Mine får først dækken på, når vi nærmer os frysepunktet eller når jeg kan se på dem, at de begynder at fryse.
    Og jeg har 3 tykkelser, sådan at de ikke lægger ud med et vinterdækken, når det kun er 0 grader.

Ulempen ved mine er, at de ikke har underuld, hvilket gør, at de ikke kan holde varmen. Men deres pels skal jo have lov at blive vinterklar, og det bliver den ikke, hvis man pakker dem ind for tidligt, som du skriver - mener jeg. smiley

• #20   6. feb 2012 chi'en har ikke noget at stå imod med, hvis det regner og ikke er koldt har mine ikke noget på, men når det er så koldt her, så får de altså dækken på, husk på at de ikke har særlig meget fedt på kroppen samt intet underuld.

• #21   6. feb 2012 jeg pakkede så først mine ind i slutningen af dec lige før jul. hvis det ikke blæser så kommer de også ud uden, og i haven er det også uden, men skal vi være ude i længere tid, så får de dem på, for ellers står der bare 3 små stakler og ryster over det hele.

• #22   6. feb 2012 Vi har ikke salt der hvor vi bor, ( fordele og ulemper :-)), men Peanut kan godt pludselig gå på 3 ben fordi der har samlet sig sne/is i hans trædepuder, og det gør av, derfor bruger jeg potespray både til under poterne og på benene så han heller ikke for sneklunker, måske er det derfor dine reagerer. Peanut elsker at være ude og jeg må slæbe ham ind for at han ikke skal blive alt for kold ( ingen underpels, men dækken når vi er ude mere end 10 min) Har faktisk tænkt mig at købe paws, så de kan bruges på længere gåture.
    Kirsten, enig jeg bruger kun dækken når det er minus grader og vi skal være ude længere end 10 min, han fiser nemlig rundt og er ikke kold før vi er ude længere tid.

• #23   6. feb 2012 I haven får vores heller ikke på.
    Den ene får heller ikke på, når vi er på stranden og lignende steder, fordi han bevæger sig meget. Men ja nogle hunde kan bare ikke klare sig uden.
    I denne vinter begynde vi først omkring jul/nytår også, for indtil da har vinteren jo været ret mild. Men minus 9-14, så bliver de altså pakket ind smiley

• #24   6. feb 2012 men bliver pelsen ikke helt vild øv og fedtet osv af potevoks?

• #25   6. feb 2012 Nej Selina , underligt nok så gør den ikke det og Peanut er langhåret, jeg bruger kw potepleje det hjælper super, jeg kan se hvor jeg har glemt at spraye smiley der er der sneklunker.

• #26   6. feb 2012 Jeg havde også problemer med, at kalle ikke ville gå, fordi hans poter gjorde ondt. Nu har han fået nogle fine ballon gummi sko og nu suser han afsted.....

Men må indrømme, at de lange ture bliver det ikke til. De fryser godt og grundigt efter 20 min. Så mens det er så koldt, må de få nogle mindre ture og flere have ture....
    Sådan er livet en gang imellem.....

• #27   6. feb 2012 Ghini fryser både poter og det nederste stykke af benene. I sidste uge havde hun begyndende kuldeskader på både poter og ben.

Hun vil ikke have sko på, så de seneste dage har jeg smurt det nederste af benene + poterne ind i et tykt lag svinefedt og det virker.
    Jeg tørrer bare det værste af + skyller ben og poter i lunkent vand.

Pelsen har et lidt fedtet udseende men hellere det end frostskader.

• #28   6. feb 2012 Chikka har heller ikke længere nogen fornøjelse af at være ude på lange ture, så hun slipper, og det er hun glad for smiley

• #29   6. feb 2012 Luna fryser om sine poter samt har problemer med salt. Hun fik sine pawz sko på, på tur i dag.

Og de virker også mod kulden. Hun løftede ikke en pote på hele turen

http://img.photobucket.com/albums/v197/lunamus/Februar%202012/DSC_5490.jpg

• #30   6. feb 2012 Kirsten R: Det har du helt ret i jeg gav også silas en bluse på når vi gik hvis det blæstet og en dag vi skulle til dyrlægen hvor han også havde den på fik vi afvide at det ødelagde deres fedtlag, så når det blev rigtig klodt ville han ikke kunne holde varmen så det var sidste gang han havde ¨tøj´ på. smiley

• #31   6. feb 2012 Jeanette: Nurhh, hvor er hun sød:)

• #32   6. feb 2012 Vaks er også utrolig følsom overfor salten, men ikke så meget sneen.
    - Men vores stier, veje og fortov er helt hvide af salt. Det er fuldstændigt sygt. Så vi kommer ikke så meget ud at gå, men vi kommer dog lidt ud.

• #33   7. feb 2012 Har jeres hunde også badetøj på om sommeren . Du godeste nogle får det til at lyde som en hel videnskab at have hund i dag. smiley

• #34   7. feb 2012 anne P - Nej ingen badetøj, men min afdøde, hvide whippet fik solcreme på smiley
    Hun kunne ligge og stege direkte i solen i 5-6 timer i rap.

• #35   7. feb 2012 Anne nej da. Men når hunden går og humper og ikke kan gå mere end 3 skridt, så må man da gøre noget.

Og et par balloner kan jeg altså ikke se, er påklædning.

Men det må da være dejligt at have hunde eller områder, hvor det ikke er nødvendigt.

• #36   7. feb 2012 Anne P, det er vel lige så stor en videnskab som at have børn. Lider børn og dyr, ja så må man hjælpe dem. Længere er den ikke...... Du sender vel heller ikke dine børn ud og lege uden vanter i det her vejr. Tre sekunder, og du har en hylende unge...det samme gælder så for nogle hunde...

• #37   8. feb 2012 Crazy dog. Kan virkelig ikke se hvorfor hunde og børn altid skal sammenlignes !!! Hunde er da ikke skabt til at have sokker,sko eller flyverdragt på . Syntes det nogle gange er alt for meget med det "hunde pyller"

• #38   8. feb 2012 Hunde er heller ikke skabt til at gå på saltede fortorve og stier smiley

Jeg er glad for at jeg er vokset op i en "hunde pyller" familie, allerede fra 1930'erne smed min farfar et dækken på sine jagthunde til stor undren for mange
    i 1970'erne hvor jeg var barn, lærte jeg af min far, at man både varmer en hund op og skridter den af, før og efter fysisk anstrengelse og at man selvfølgelig sørger for at smide et dækken på sin hund, når den i koldt vejr, skifter fra at være aktiv til passiv.

Mine gravhunde har alle kunnet klare en drevjagt med 15-25 kilometers løb i 11-13 års alderen, måske fordi, der er blevet passet på dem smiley

Ja, nu har jeg så været så "dum" at anskaffe mig hunde, der ikke er skabt til dansk vintervejr og så er det selvfølgelig min opgave at sørge for at de trods tynd pels og intet fedtlag kan leve et "hundeliv", når temperaturen sniger sig ned på mange frostgrader.

• #39   8. feb 2012 Anne p : nu er der jo mange hunde der ikke er "skabt" til det danske vejr, hvorfor skal det lyde som en forbrydelse at passe på sin hund, og sørger for den holder varmen ?? De lider ikke under det ??

Men det kun fedt dine klare sig ude.

Hilsen ejer af en staff og chi der hunde fryser uden tøj og overvejer paws sko, da kolde poter piner dem på tur.

• #40   8. feb 2012 anne P

Nej hunde er ikke skabt til at have sko på, men de er heller ikke skabt til at vi mennesker overdynger fortovene med salt smiley

• #41   8. feb 2012 Der er jo KÆMPE forskel på at give sin hund et dækken på når det er meget koldt,og evt sko pga salten, end at lege udklædnings dukke med sin hund. !!! hvilket jeg absolut afskyer helt vildt. som sagt det er en hund, og ikke en dukke, men det ændre altså ikke på hundens naturlige pels og fedt lag.

• #42   8. feb 2012 Jeg har prøvet potevoksen fra KW igår og idag. Den hjælper lidt, vi kan da gå lidt længere, men idag begyndte de små poter at bløde!! Hader det lorte vejr. Og jeg er fløjtende ligeglad med om folk kalder mig pylret! Diva fik hendes dækken på fra oktober og hun bruger det stadigvæk. Det eneste tidspunkt hun ikke har det på er de 5-10min vi spiller bold i haven.. Og jeg vil sku hellere være pylret end at være ligeglad!!

• #43   8. feb 2012 Seline, fuldstændig rigtigt!

Selvom jeg altid har haft robuste racer, der ikke har behøvet tøj og sko, så kan jeg da sagtens se det fornuftige i at forsyne en mindre robust race med dækken, når det er koldt/sko mod saltet. Der er da kæmpe forskel på at lave hunden til en påklædningsdukke og så til at være en fornuftig, ansvarsfuld hundeejer, der beskytter sin hund mod kulden/saltet i et rimeligt omfang.

Kirsten H - sådan skal det være!

• #44   8. feb 2012 Der skulle selvfølgelig stå SelinA smiley

• #45   8. feb 2012 Lige pt skifter hundene til at gå med Silas sko. De er for store til Lilly, men har bestilt ballonsko til dem begge smiley

Ville aldrig bruge sko til Lilly med mindre det var strengt nødvendigt. Hun har aldrig klaget før nu. Det er simpelthen for koldt og for saltet til hun kan være med mere. Hun hader sko, men det tog hende 10 min at lære at de beskyttede hende og så accepterede hun dem.

• #46   8. feb 2012 Anne P: Det er da dejligt for dig at du har en hund der kan tåle vejret og saltede veje. Men det er ikke alle af os der har, så lad os nu passe vores hunde som vi har lyst til.

• #47   8. feb 2012 Tinna: Synes meget godt om sidste kommentar:)

• #48   8. feb 2012 Mine norske buhunde er skabt til det her vejr, de har ingen problemer med hverken sne eller kulde, hvis de bare er i bevægelse kunne de nemt klare det endnu koldere, vi tager kun hjem når mor her ikke gider mere eller fryser som en gal efter 2 timer i hundeskoven.
    Men jeg overvejer altså også at prøve sko, alt den salt gør ondt på dem og sådanne er det bare, deres trædepoter er fine, ingen revner eller andet, men de hyler og halter som en gal med alt den salt.

Kommentér på:
ingen gå tur i flere dage!!! :(

Annonce