{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP min hund har ædt mine
  • #1   15. dec 2011 Jeg ville nok ringe og høre dylle af, det koster jo ikke noget:)

• #2   15. dec 2011 tror ikke der sker det helt vilde andet end hunden får en utrolig skinnende pels smiler

• #3   16. dec 2011 Har bedt manden holde ekstra øje med ham, da jeg er på arbejde. Tænker det kan ske han får tynd mave af det.

Ja 60 piller er mange, det skal dog siges de er meget små.

• #4   16. dec 2011 Og måske dårlig mave men der sker ikke noget ved det

• #5   16. dec 2011 Han er simpelthen sådan en bølle! Satte børnegitter op, hjalp ikke, lavede en forhøjning ovenpå børnegitteret, hoppede han da også bare over og det er så denne gang blandt andet gået udover mine piller...dumme hund smiley

• #6   16. dec 2011 Jeg ville nok sætte alt hvad der hedder piller ind i et skab..... ligesom man gør , hvis man har små børn.....
    Og andre farlige ting selvfølgelig.......... hunde og børn kan man ikke stole på.... :o)

Og jeg ville nok også lige spørge Dr. Dyr..... :o)

• #7   16. dec 2011 Hvis de der piler bare er fiskeolie, så sørg for at gå med vovsen OFTE !!! Tinka har gjort præcist det samme, og alt gled vanvittig godt ud af hende døgnet efter smiley
    Dr dyr sagde til mig, at jeg bare skulle sørge for at gå med hende og give hende lidt skånekost..

Og for guds skyld ikke blive sur hvis hun rå skider op og ned af væggene smiley (Det skete ikke men kan forestille mig at det kræver noget af et temperament hvis man for 7 gang skal tørre splatterkrig af væggene..)

• #8   16. dec 2011 Det er i samme serie som gravitamin, altså vitaminer og fiskeolie til gravide.
    Han røv keder sig bare, andet ligger der ikke i det. Sover hele natten, så står familien op og køre på arbejde/dagpleje, jeg kommer hjem fra arbejde når de køre og går i seng efter 1½ time og så skal der være ro igen. Det kan en 7mdr gammel hvalp ikke finde ud af. Det eneste han ikke må komme i er stue og gang, resten kan han bevæge sig frit i, men selvf disse rum han vælger at terriosere smiley
    Selv om vi er gået en tur ned i engen og tumlet rundt i 1-1½time, er han ikke træt og laver stadigvæk ballade når jeg går i seng. Synes jo også det er synd at smide ham i stalden i mens jeg sover, så er nærværet med hans mennesker bare endnu mere begrænset.
    Så hvis nogen sidder med gode råd, kom frisk smiley

• #9   16. dec 2011 Han har både brug for at tumle og bruge hovedet...

• #10   16. dec 2011 Et godt råd. Brug noget tid på jeres hund. Det er da synd hvis det forgår som du skriver ???

• #11   16. dec 2011 Din hund skal bruges ordentligt, da ikke noget og sige til han KEDER sig.

• #12   16. dec 2011 Ja ja men nu skrev jeg jo heller ikke hvad han ellers har ødelagt smiley

Hvad kan jeg lige bruge det til at det er ihh og åhh så synd for ham! Han lider bestemt ingen nød, udover at han keder sig! Og ja sådan er vores liv hver anden uge hvor jeg skal passe mit arbejde som nattevagt! Vi har da i det mindste et arbejde, som så mange andre ikke har....
    Hvad kan jeg lige bruge "han skal bruges ordentlig" til? Kom da lige på banen og giv mig nogle konkrete forslag.
    Selvfølgelig skal han aktiveres fysisk som psykisk, det er vi ganske udemærket klar over! Men faktum er, at sådan kan det ikke lade sig gøre hver anden uge.
    Derfor har I noget konkret til hvordan han kan aktives når jeg skal sove/manden på arbejde?

• #13   16. dec 2011 F.eks noget godt aktiverings legetøj som han ikke bare kan tygge i stykker eller andet ?

• #14   16. dec 2011 Hej.
    Jeg kan godt forstå din hund keder sig.. Han er hvalp og der skal ske noget smiley
    Hvad med at købe noget aktivitetslegetøj han evt. kan få dit foder i? Træne ham? og hvad I ellers kan finde på...

• #16   16. dec 2011 Min pointe er bare, at vi ikke kan pusse nusse om ham 24 timer i døgnet, der er også andre ting der er vigtige. Beklager hvis du følte dig trådt over tæerne! Og at jeg søger konkrete råd til hvordan vi bedst muligt får det hele til at gå op i en højere enhed sådan som vores liv er. Andet ligger der ikke i det.

• #17   16. dec 2011 Maj-Britt

Hvis du læser hvad jeg skrev "16-12-2011 03:35:29", vil du se at jeg ganske udemærket er klar over virkeligheden i det her problem.

• #18   16. dec 2011 Det ved jeg skam ikke om du har, jeg er nu glad for mit nattevagt job med demente, fordi det er meget givende, og derudover har jeg mit eget firma. Men hver vores smag smiley

• #19   16. dec 2011 Jeg har også arbejdet på plejehjem for mange år siden , og arbejdede om natten....... og havde 2 hunde........
    Jeg gik ikke i seng . når jeg kom hjem om morgenen...( folk der arbejder om dagen . går jo heller ikke i seng lige så snart de kommer hjem )
    Jeg gik i seng , når Kl. var ca. 15.oo - 16.oo....( så kom manden hjem og hundene var ikke " alene " så meget ).... og sov til jeg skulle møde Kl. 23.oo.
    Så havde jeg tid til hunde og andre ting i løbet af dagen....
    Måske det var en god ide' at lave rytmen lidt om......
    Dette er bare et foreslag....:o)

• #21   16. dec 2011 Jeg synes nu ikke det er så meget anderledes som jer der arbejder om dagen, for der er jeres hunde alene hjemme. Min er aldrig alene hjemme. Jeg ligger bare og sover i stedet for..... Manden og datteren kommer jo også hjem for ikke at forglemme dette om eftermiddagen, som alle andre der arbejder om dagen! SÅ kan virkelig ikke se det store ramaskrig det bliver gjort til...suuk.. vil man misforstå/mistolke, så gør man...

• #22   16. dec 2011 Karina B. nu har jeg læst lidt igennem din tråd. det vi giver vores vaps på 6 mdr er en KONG med fyld fx leverpostej og opblødt foder, den elsker han og fokusere meget på den, man siger at den ikke kan gå i stykker og hvis den gør får man vist en ny, har kun hørt om enkelte tilfælde. ellers er det en bold hvor der er et hul hvor du propper foder i og så skal han bruge snuden og hjerne til at få foderet ud igen. vi har også en terning, hvor det gælder om det samme, han skal bare bruge poterne også (larmer hvis man har trægulv, men man overlever) så har vi også en flaske hvor der er et reb i som han skal hive i for at få godbiderne ud, vores vaps har ikke fundet ud af den endnu, men har tilgengæld fundet ud af hans mor kan, så han kommer altid med tovet i munden og flasken i den anden ende over til mig og så kan jeg fint i hive i snoren hehe smiley det var lidt aktivering legetøj som måske skulle prøves... og så ellers foder ud på græsset som gør dem træt....:-)

• #23   16. dec 2011 tilføjelse: Kong smider vi i fryseren... så det tager tig for at få fyldet ud smiley

• #24   16. dec 2011 Til din orientering har jeg os et arbejde og jeg bor alene og mine hunde KEDER sig ikk !

• #25   16. dec 2011 undre mig over hvorfor man køber en hund, hvis man kun har tid til at aktivere den hver anden uge

• #26   16. dec 2011 Sunshine
    Det lyder som noget rigtig godt legetøj, det vil jeg bestemt kigge efter til ham. For han er kvik nok når det kommer til sådan noget.
    Har sådan et spil til ham med 4 kasser der skal åbnes på forskellig vis med plads til godbid i og den fangede han rigtig hurtig. Han kan dog ikke have den uden opsyn, for så bider han den i stykker i sin iver smiley

Mette
    Det var da en underlig kommentar uden hold i!! Jeg har en familie der kommer hjem fra arbejde om eftermiddagen, som alle andre der arbejder om dagen, formentlig lige som dig, hvor hunden kan blive aktiveret. Så du har bestemt ingen grund til at undrer dig.

• #27   16. dec 2011 Casa
    Vores tid til Valder når den lille kommer, er skam ikke så meget anderledes end alle andre familier med 2 børn og hund.

En hundelufter har været med i mine overvejelser på, hvordan vi løser problemet. Det er bare sådan, at vi bor på landet og bussen stopper 1km hvis ikke lidt mere fra vores gård, hvor man skal over en traffikeret hovedvej. Så det er altså ikke lige til, medmindre vi skal betale en formue for at få et voksent menneske der har har det som erhverv ud.

• #28   18. dec 2011 Ja jeg FORMODER han keder sig, men det kan også være fordi han ikke kan finde ud af at slappe af, forskellen på "aktiv" uge og "stille" uge.

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal forklare mig en masse til dig om vores valg af hund! Det er ikke det det handler om, om hvor vidt vi har læst om racen eller ej. Det handler om, (er ved at være træt af at gentage mig selv!) at jeg gerne vil have råd til, hvordan vi undgår de uheldige situationer der somme tider opstår.

• #29   18. dec 2011 Vi i være venlige at holde tonen uden at blive nedladende, og holde jer til emnet?

• #30   18. dec 2011 Må sige at jeg er chok over at læse alle jeres svar.
    Vi har også en berner, en dejlig en af slagsen.
    Da han var lille lavede han også meget ballade og kedede sig sikker også.
    Vi sov om natten og tog på arbejde i dag timerne. Han var ca alene hjemme i 9 timer. Det har han bestemt ikke taget skade af og han er heller ikke blevet forsømt af den grund!!
    En hund skal lære og tilpasse sig familiens mønster! !
    Vores skønne bamse elsker både de dage hvor han kan få lov til at være i fred og ro alene hjemme, de dage hvor vi er hjemme sammen med ham og bare slapper af på sofaen. og han elsker også de dage hvor vi er aktive og leger dagen lang.

Det er en naturlig ting for hvalpe af prøve grænser af og lave ballede og det er en periode som stort set alle hunde ejere skal igennem.

I får det næsten til at lyde som om det er dyr plageri. Hold da op. Må være træls at man ikke bare kan få et reelt svar på sine problemer.

Da baloue var lille fik vi følgende gode råd:

1: afgræns hvor meget plads han har når der skal være stille. Når der skal være stille skal pladsen svar til den plads de har når de er alene hjemme. Baloue fik gangen og soveværelset. Han havde det også med at bide i tapet og møbler. Vi prøvede at købe tetreoil (ved ikke lige om det er stavet rigtig) Det kan købes i matas og bruges i dråbe form. Det dryppes på der hvor de bider og så holder hunden sig med garanti derfra, da de ikke bryder sig om lugten.

2: Brug aktiverings legetøj. Men overvej hvilken form der bruges. En bold med fyld er f.eks en dårlig ide da den kan ryge langt hver gang hunden skubber til den med det resultat at hunden kan fare rundt og blive helt vildt af det. Det er bedre at vælge en firkant eller en trekant.
    Man kan også vælge at bruge en tom plastik flaske, der laves et par huller i og fyldes med godbidder.
    Man kan også tage et håndklæde og lægge sammen. Imellem hvert lag lægges der lækre godbidder. Når hunden bliver god til det kan man binde en snor eller andet rundt om, så bliver det lidt svære at komme ind til godbidderne.

3: Køb en d:a:p til at komme i stik kontakten. Den udsender en duft (vidst nok af modermælk) som beroligere hunden.

4: Når man er sammen med hunden og gerne vil have ro. F,eks når du kommer hjem fra arbejde, så tag ham med i soveværelset og ´ha en lille hygge nusse stund inden i skal sove. Det i sig selv kan være med til at berolige ham og kan lige frem blive noget han glæder sig til. Synes selv det er møg hyggeligt at ligge og putte med sin hund i sengen, selv om det er træls med alle hundehårene.

Håber du kunne bruge min lange roman til noget c",)

• #31   18. dec 2011 Alfisten: nu er det jo ikke nemt at gøre noget, FØR man bliver opmærksom på tråden??!!!

Kommentér på:
HJÆLP min hund har ædt mine

Annonce