2.602 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP min hund har ædt mine {{forumTopicSubject}}
GraviOmega piller. Vil tro der var 60piller tilbage. Ved godt de har godt af fiskeolie meeeen overdosis er jo heller ikke skide smart! Er i tvivl om jeg skal ringe til dyrlægen for han er frisk og upåvirket af det og været det de sidste 6½time.
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 534
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 62
Ja 60 piller er mange, det skal dog siges de er meget små.
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 49
apr 2011
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Og andre farlige ting selvfølgelig.......... hunde og børn kan man ikke stole på.... :o)
Og jeg ville nok også lige spørge Dr. Dyr..... :o)
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.112
Dr dyr sagde til mig, at jeg bare skulle sørge for at gå med hende og give hende lidt skånekost..
Og for guds skyld ikke blive sur hvis hun rå skider op og ned af væggene (Det skete ikke men kan forestille mig at det kræver noget af et temperament hvis man for 7 gang skal tørre splatterkrig af væggene..)
apr 2011
Han røv keder sig bare, andet ligger der ikke i det. Sover hele natten, så står familien op og køre på arbejde/dagpleje, jeg kommer hjem fra arbejde når de køre og går i seng efter 1½ time og så skal der være ro igen. Det kan en 7mdr gammel hvalp ikke finde ud af. Det eneste han ikke må komme i er stue og gang, resten kan han bevæge sig frit i, men selvf disse rum han vælger at terriosere
Selv om vi er gået en tur ned i engen og tumlet rundt i 1-1½time, er han ikke træt og laver stadigvæk ballade når jeg går i seng. Synes jo også det er synd at smide ham i stalden i mens jeg sover, så er nærværet med hans mennesker bare endnu mere begrænset.
Så hvis nogen sidder med gode råd, kom frisk
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 219
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.423
apr 2011
Hvad kan jeg lige bruge det til at det er ihh og åhh så synd for ham! Han lider bestemt ingen nød, udover at han keder sig! Og ja sådan er vores liv hver anden uge hvor jeg skal passe mit arbejde som nattevagt! Vi har da i det mindste et arbejde, som så mange andre ikke har....
Hvad kan jeg lige bruge "han skal bruges ordentlig" til? Kom da lige på banen og giv mig nogle konkrete forslag.
Selvfølgelig skal han aktiveres fysisk som psykisk, det er vi ganske udemærket klar over! Men faktum er, at sådan kan det ikke lade sig gøre hver anden uge.
Derfor har I noget konkret til hvordan han kan aktives når jeg skal sove/manden på arbejde?
apr 2011
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
Jeg kan godt forstå din hund keder sig.. Han er hvalp og der skal ske noget
Hvad med at købe noget aktivitetslegetøj han evt. kan få dit foder i? Træne ham? og hvad I ellers kan finde på...
apr 2011
apr 2011
Hvis du læser hvad jeg skrev "16-12-2011 03:35:29", vil du se at jeg ganske udemærket er klar over virkeligheden i det her problem.
apr 2011
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Jeg gik ikke i seng . når jeg kom hjem om morgenen...( folk der arbejder om dagen . går jo heller ikke i seng lige så snart de kommer hjem )
Jeg gik i seng , når Kl. var ca. 15.oo - 16.oo....( så kom manden hjem og hundene var ikke " alene " så meget ).... og sov til jeg skulle møde Kl. 23.oo.
Så havde jeg tid til hunde og andre ting i løbet af dagen....
Måske det var en god ide' at lave rytmen lidt om......
Dette er bare et foreslag....:o)
apr 2011
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 577
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 577
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.423
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
apr 2011
Det lyder som noget rigtig godt legetøj, det vil jeg bestemt kigge efter til ham. For han er kvik nok når det kommer til sådan noget.
Har sådan et spil til ham med 4 kasser der skal åbnes på forskellig vis med plads til godbid i og den fangede han rigtig hurtig. Han kan dog ikke have den uden opsyn, for så bider han den i stykker i sin iver
Mette
Det var da en underlig kommentar uden hold i!! Jeg har en familie der kommer hjem fra arbejde om eftermiddagen, som alle andre der arbejder om dagen, formentlig lige som dig, hvor hunden kan blive aktiveret. Så du har bestemt ingen grund til at undrer dig.
apr 2011
Vores tid til Valder når den lille kommer, er skam ikke så meget anderledes end alle andre familier med 2 børn og hund.
En hundelufter har været med i mine overvejelser på, hvordan vi løser problemet. Det er bare sådan, at vi bor på landet og bussen stopper 1km hvis ikke lidt mere fra vores gård, hvor man skal over en traffikeret hovedvej. Så det er altså ikke lige til, medmindre vi skal betale en formue for at få et voksent menneske der har har det som erhverv ud.
apr 2011
Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal forklare mig en masse til dig om vores valg af hund! Det er ikke det det handler om, om hvor vidt vi har læst om racen eller ej. Det handler om, (er ved at være træt af at gentage mig selv!) at jeg gerne vil have råd til, hvordan vi undgår de uheldige situationer der somme tider opstår.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 124
Vi har også en berner, en dejlig en af slagsen.
Da han var lille lavede han også meget ballade og kedede sig sikker også.
Vi sov om natten og tog på arbejde i dag timerne. Han var ca alene hjemme i 9 timer. Det har han bestemt ikke taget skade af og han er heller ikke blevet forsømt af den grund!!
En hund skal lære og tilpasse sig familiens mønster! !
Vores skønne bamse elsker både de dage hvor han kan få lov til at være i fred og ro alene hjemme, de dage hvor vi er hjemme sammen med ham og bare slapper af på sofaen. og han elsker også de dage hvor vi er aktive og leger dagen lang.
Det er en naturlig ting for hvalpe af prøve grænser af og lave ballede og det er en periode som stort set alle hunde ejere skal igennem.
I får det næsten til at lyde som om det er dyr plageri. Hold da op. Må være træls at man ikke bare kan få et reelt svar på sine problemer.
Da baloue var lille fik vi følgende gode råd:
1: afgræns hvor meget plads han har når der skal være stille. Når der skal være stille skal pladsen svar til den plads de har når de er alene hjemme. Baloue fik gangen og soveværelset. Han havde det også med at bide i tapet og møbler. Vi prøvede at købe tetreoil (ved ikke lige om det er stavet rigtig) Det kan købes i matas og bruges i dråbe form. Det dryppes på der hvor de bider og så holder hunden sig med garanti derfra, da de ikke bryder sig om lugten.
2: Brug aktiverings legetøj. Men overvej hvilken form der bruges. En bold med fyld er f.eks en dårlig ide da den kan ryge langt hver gang hunden skubber til den med det resultat at hunden kan fare rundt og blive helt vildt af det. Det er bedre at vælge en firkant eller en trekant.
Man kan også vælge at bruge en tom plastik flaske, der laves et par huller i og fyldes med godbidder.
Man kan også tage et håndklæde og lægge sammen. Imellem hvert lag lægges der lækre godbidder. Når hunden bliver god til det kan man binde en snor eller andet rundt om, så bliver det lidt svære at komme ind til godbidderne.
3: Køb en d:a:p til at komme i stik kontakten. Den udsender en duft (vidst nok af modermælk) som beroligere hunden.
4: Når man er sammen med hunden og gerne vil have ro. F,eks når du kommer hjem fra arbejde, så tag ham med i soveværelset og ´ha en lille hygge nusse stund inden i skal sove. Det i sig selv kan være med til at berolige ham og kan lige frem blive noget han glæder sig til. Synes selv det er møg hyggeligt at ligge og putte med sin hund i sengen, selv om det er træls med alle hundehårene.
Håber du kunne bruge min lange roman til noget c",)
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
HJÆLP min hund har ædt mine