391 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Bekymret hunde"mor" Bekymret hunde"mor"

Hej med Jer. Er der nogle som har prøvet at ens hund får svulster. Dina har fået en ved det ene øje og jeg tror, en anden er på vej. Hun er ikke generet af den, men hendes mor er bekymret. Hun bliver 7 år i denne måned så hun er jo ikke ny mere. Dyrlægen har set på den og mente ikke, vi skulle gøre noget ved den før end den begyndte at vokse, men nu er "moren" altså lettere bekymret over den andens tilsynekomst. Vi skal til dyrlægen igen til april men tror ikke at vi kan vente så lang tid =(

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bekymret hunde"mor"
  • #1   6. feb 2005 Ann,
    Jeg kan godt forstå dig, sådan noget skal bare ikke være på ens hund. Vi har det også med Zita, der har knuder i mælkekirtlerne. Dem har vi også bare fået besked på at holde øje med..
    Men det er svært, for man vil godt bare have det væk ikke?

• #2   6. feb 2005 Jo, sidst vi var ved dyrlægen fik vi antibiotika med hjem. Vi havde håbet det var en slags betændelse eller bumser, men den gik bare ikke væk. Jeg blev også lidt forskrækket da vores dyrlæge kaldte den for en "tumor". Når jeg hører det ord, så tænker jeg straks kræft. Men nu må vi se, hvad der sker.

• #3   6. feb 2005 Men Ann, hun har jo masser af gode år i sig endnu. Om 14 dage bliver Zita 14 år! Og hun er halvt dobermann, så de holder længe *ss*

• #4   6. feb 2005 Det var en barsk en, har prøvet det med min kat som fik en knude i nakken efter en vacc. og det viste sig til at det var en kræftknude og dyrlægen rådede os til atfå hende aflivet

Har desværre kun denne triste oplevelse og håber selvfølgeligt ikke at det sker for jer for 7 år er ingen alder :O)

Sonia

• #5   6. feb 2005 Æv ja, hvorfor skal de bruge ordet tumor? det er bare sådan et dårligt ord...

• #6   6. feb 2005 Belinda: Jeg vil så sige at jeg faktisk ikke har hørt om en dobermann på 14 år, så jeg tror ikke den høje alder kommer fra dem. Faktisk har jeg hørt at hvert dag efter de er 8 skal man være glade for at have dem. Men har nu hørt om dobermann på 11 år. Håber selvfølgelig at det bliver sådan med Dina. Men nu bliver hun jo brugt, så Dina som 11-årig den holder nok ikke.

• #7   6. feb 2005 Nej, jeg tænker også på at hvor kommer den fra. Har hun hovedet fyldt med kræft og så kommer det ud lige der. Eller skal hun have øjet fjernet ? Uha, det håber jeg ikke.

• #8   6. feb 2005 Jeg skulle nu hilse og sige at der var FULD fart over Zita da hun var ung, så hun er også lettere "brugt" *gg*
    Det var først da hun blev 8 hun blev holdt lidt mere stille..
    Hun var 6 år da hun fik hvalpe. lige inden var hun begyndt at få grå hår, men de forsvandt med hvalpene, og kom først igen for ca et år siden. Flot ikke?
    Men vi håber da at Dina bliver rigtig mange år endnu :o)
    Tror det er Zitas madglæde, der holder hende i live. "Nej, jeg tager lige et måltid mere med inden jeg smutter" *gg*

• #9   6. feb 2005 Gilbert er forresten også lige blevet 7 år, og jeg kan slet ikke vænne mig til at han snart er en "ældre" hund....
    Han har jo lige været lillebitte.....

• #10   6. feb 2005 Haha Belinda. Ja, Dina har ingen grå hår endnu, det synes jeg faktisk også er ret flot. Hun er også med på træningsbanen i samme omfang som alle de andre.

• #11   6. feb 2005 He He, ved ikke om Gilbert er ved at blive gråhåret.. Hvordan tjekker man lige det?
    *LoooooooooooooooooooooooooooooooooL*

• #12   6. feb 2005 Vi kender også en som har en slags bror/halvbror/fætter til Amigo (meget tæt beslægtet, deres mødre er søstre og den enes far er den andens farfar, lyder indviklet ikke ?) Han har allerede grå hår og er 5 ½ hvor Amigo lige er blevet 5.

• #13   6. feb 2005 Hej Ann. Jeg kan udemærket godt sætte mig ind i din bekymring,og nej, jeg ville ikke vente til april. Ring i hvert fald til dyrlæge og snak med ham/hende.
    Jeg har ikke selv prøvet noget ligende, men jeg ved hvordan jeg ville reagere. Mærkede engang en knude på Nicki, og blev som du VILDT bekymret. Til lægen med os, og ups, det var bare Nicki's chip jeg kunne mærke, men alligevel, heller få det tjekket

God bedring

• #14   6. feb 2005 Hehe Belinda. Han bliver gråhåret uden at nogle aner det hihi, praktisk...På mine de sorte kan man jo se det med det samme.

• #15   6. feb 2005 Tak skal du have Bolette. Nej, jeg venter heller ikke til april måned med at tage til dyrlægen med hende.
    Belinda: Ja den anden hanhund jeg skrev havde grå hår og Amigo har ikke et eneste, men han er også så "Leif Lalleglad" hele tiden og har ikke opdaget at han faktisk er en voksen hund. Dina er også meget madglad.

• #16   6. feb 2005 Godt Ann, så holder hun længe endnu *gg*
    Ja, det er underligt med de grå hår..
    Har heldigvis ikke nogle endnu...
    Lige bortset fra at da jeg var 26 fandt min mor ET tykt gråt hår på mig! Jeg gav straks kæresten skylden *gg*
    Og Gilbert har heller ikke opdaget at han er voksen. Forfærdeligt!

• #17   6. feb 2005 Gilbert har da også en enkelt knude, men det er bare en fedtknude, som ikke generer ham. Men den generer mig! Men vil ikke have min hund i narkose fordi JEG ikke kan lide knuden er der. Især ikke når dyrlægen har sagt at den er harmløs..

• #19   6. feb 2005 Hej med Jer alle.
    Tak for jeres indlæg. Jeg skal nok holde Jer ajour med hvad som sker med Dina. Jeg er glad for at høre at der er andre hvis hunde har haft knuder, hvor det var harmløst. Man bliver jo sådan lidt bange ikk' ? Man tror bare at man er den eneste i hele verden som har en hund med knuder.

• #20   6. feb 2005 Hej Ann, godt at vi kunne muntre dig op. Zita er iøvrigt opereret for knuder tre gange, og ingen af gangene har det været noget farligt :o)

Kommentér på:
Bekymret hunde"mor"

Annonce