Kastration og eftervirkningerne Kastration og eftervirkningerne
Jeg har en Alaskan Malamute som jeg for passet hos pt. Da jeg står uden hjem. Da alle deres kommer under kniven tilbød de også mig at Frej kunne tages med, for så blev det lidt billigere. Det har jeg jo så valgt lige at tænke over, da jeg rigtig gerne vil høre om nogle har erfaring omkring hvordan hunden bliver efter.
Jeg ved self. Det med de bliver mere dovne, tykke og strejfer ikke efter damer. Men kan der være en negativ effekt ved det? Aggresivitet eller pludselig ikke kan med andre?
Han har altid været meget pivet og ikke særlig dominant, han bliver hurtig utryg hvis der er for mange hunde, til træf fks. Han skal altid lige blødes op, men ellers er der ikke noget med andre hunde når han er fri. Han kan godt finde på at knurre af specielt små muskelhunde og fransk buldog når han er i snor da han er blevet angrebet op til flere gange af den race når vi er gået i gaden i København.. Kan noget af det forværres? Og hvad hvis flokken blivet kastreret mens han ikke er, kommer det til betydning?
Undskyld mine mange spørgsmål, jeg vil bare gerne det bedste for min mut.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Og spørger som Ulla - hvorfor gøre det bare for at gøre det? Det er altså kirurgi, vi taler om...
dec 2007
Følger: 14 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 31
dec 2007
aug 2006
Og dermed også umuligt at forudse, hvad der sker hvis en ikke gør.
For mig lyder det som det glade vanvid...
dec 2007
Og at flokken bliver kastreret har sine grunde, men nu spørger jeg udelukket omkring Frej.
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 166
dec 2007
Men mange tak, det var det jeg ville vide.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.399
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 131
Den ældste har altid været en nervøs og usikker hund, og det er hverken blevet værre eller bedre efter kasterationen.
Ingen af dem har ændret adfærd, blevet dovne eller tykke.
En stor fordel har været, at der ikke er alt det "tissemands snask" mere. Hvilke vi var nødtil at fjerne, da en Bosten Terrier har svært ved at nå om til de "dele" :0)
Der kan opstå "fnidder" når de møder andre hunde, da de ikke lugter som hverken tæve eller hanhund, og den anden hund kan derved have svært ved at placere, hvad det er der står foran den.
Jeg ser flere fordele en ulemper ved en kasteration.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.626
med hanhunde er det jo hovedsagligt den adfærdsmæssige del der er årsag til kastration, hvis man fx bor i et meget hundetæt område og alligevel ikke ønsker hvlape, så kan det lette omgange med andre hanhunde, samt mindske frustrationerne for hanhunden når områdets tæver er i løbetid.
også med hensyn til at strejfe hvis det er en landhund kan kastration afhjælpe.
med decideret at sige det kan have en negativ indvirkning på hundens usikkerhed har jeg ikke hørt før.. ....
aug 2006
Konsekvenserne varierer mellem kønnene, men det, der er fælles er, at man ikke kan vide hvordan den konkrete hund vil reagere på at få fjernet kønshormonerne.
Det er et lotteri, man spiller på sin hunds vegne.
Det er dog kendt og også velbeskrevet at hanhunde, der på kastrationstidspunktet er af et usikkert gemyt øger både denne tendens og desværre også til den aggressive side.
dec 2007
Kastration og eftervirkningerne