1.178 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kastration og eftervirkningerne Kastration og eftervirkningerne

Jeg har en Alaskan Malamute som jeg for passet hos pt. Da jeg står uden hjem. Da alle deres kommer under kniven tilbød de også mig at Frej kunne tages med, for så blev det lidt billigere. Det har jeg jo så valgt lige at tænke over, da jeg rigtig gerne vil høre om nogle har erfaring omkring hvordan hunden bliver efter.
Jeg ved self. Det med de bliver mere dovne, tykke og strejfer ikke efter damer. Men kan der være en negativ effekt ved det? Aggresivitet eller pludselig ikke kan med andre?
Han har altid været meget pivet og ikke særlig dominant, han bliver hurtig utryg hvis der er for mange hunde, til træf fks. Han skal altid lige blødes op, men ellers er der ikke noget med andre hunde når han er fri. Han kan godt finde på at knurre af specielt små muskelhunde og fransk buldog når han er i snor da han er blevet angrebet op til flere gange af den race når vi er gået i gaden i København.. Kan noget af det forværres? Og hvad hvis flokken blivet kastreret mens han ikke er, kommer det til betydning?
Undskyld mine mange spørgsmål, jeg vil bare gerne det bedste for min mut. smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastration og eftervirkningerne
  • #2   19. nov 2011 Usikkerhed forværres når man tager kønshormon fra hunden...

Og spørger som Ulla - hvorfor gøre det bare for at gøre det? Det er altså kirurgi, vi taler om...

• #3   19. nov 2011 Som skrevet, vil jeg gerne vide om det kommer til at være et problem at han er den eneste med. De har ham til sommer.

• #4   19. nov 2011 Altså eneste ikke kastreret

• #5   19. nov 2011 Det er umuligt at forudse hvad der sker med flokken, når alle kastreres.

Og dermed også umuligt at forudse, hvad der sker hvis en ikke gør.

For mig lyder det som det glade vanvid...

• #6   19. nov 2011 Som sagt har jeg ikke besluttet noget. Jeg vil bare gerne høre bivirkningerne.
    Og at flokken bliver kastreret har sine grunde, men nu spørger jeg udelukket omkring Frej.

• #8   19. nov 2011 Jeg har set mange eksempler på usikre hanhunde, som ejerene har kasteret af en eller anden grund! De bliver tit "prygleknappe" eller "mobbeobjekt" om man vil. De får ofte en hård medfart af andre hunde og deres usikkerhed forværres! Så en hund som den du beskriver, ville jeg ALDRIG kastererer!

• #9   19. nov 2011 det skal siges at det også er for at undgå hvalpe da det er søskende..
    Men mange tak, det var det jeg ville vide.

• #10   19. nov 2011 Hold da op. Jeg bliver altid banket i hovedet over at jeg ikke vil sterilisere mine piger. Alle siger at det er det sundeste, der skulle være mindre chancer for cancer og ja alt muligt. Jeg tror at det er første gang jeg har hørt nogle agumentere imod.

• #11   19. nov 2011 Vi har kastreret begge vores hanner inden de blev et år.

Den ældste har altid været en nervøs og usikker hund, og det er hverken blevet værre eller bedre efter kasterationen.
    Ingen af dem har ændret adfærd, blevet dovne eller tykke.
    En stor fordel har været, at der ikke er alt det "tissemands snask" mere. Hvilke vi var nødtil at fjerne, da en Bosten Terrier har svært ved at nå om til de "dele" :0)

Der kan opstå "fnidder" når de møder andre hunde, da de ikke lugter som hverken tæve eller hanhund, og den anden hund kan derved have svært ved at placere, hvad det er der står foran den.

Jeg ser flere fordele en ulemper ved en kasteration.

• #12   19. nov 2011 med tæver er der nogle helt åbenlyse sygdomsmæssige fordele ved at sterelisere, især tidligt, dog skal man være obs på vægt.

med hanhunde er det jo hovedsagligt den adfærdsmæssige del der er årsag til kastration, hvis man fx bor i et meget hundetæt område og alligevel ikke ønsker hvlape, så kan det lette omgange med andre hanhunde, samt mindske frustrationerne for hanhunden når områdets tæver er i løbetid.

også med hensyn til at strejfe hvis det er en landhund kan kastration afhjælpe.

med decideret at sige det kan have en negativ indvirkning på hundens usikkerhed har jeg ikke hørt før.. ....

• #13   19. nov 2011 Der er masser af minusser ved neutralisering af hunde. Alt fra aggression, taktilskyhed til øget gøen....

Konsekvenserne varierer mellem kønnene, men det, der er fælles er, at man ikke kan vide hvordan den konkrete hund vil reagere på at få fjernet kønshormonerne.

Det er et lotteri, man spiller på sin hunds vegne.

Det er dog kendt og også velbeskrevet at hanhunde, der på kastrationstidspunktet er af et usikkert gemyt øger både denne tendens og desværre også til den aggressive side.

• #16   20. nov 2011 palle: han er fra d. 16 febuar. smiley Er det efter et år de blivet kønsmodne?

Kommentér på:
Kastration og eftervirkningerne

Annonce