Hund og biltur Hund og biltur
Vi har en hund, som ikke er så glad for at køre bil.
Han vil meget gerne med ud og køre, og han hopper glædeligt ind i bilen.
Men lige så snart vi har kørt lidt, så begynder han at pive.
Det er sådan en halsen/hæs piven og ikke direkte piveri.
Men nogle gange får han den anden hund med på det (som ellers ikke har problemer) også ender det i rigtig piveri for dem begge.
Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre.
Vi har prøvet med slut, når han piver også rose, når han er stille. Vi har prøvet at ignorere også rose, når han er stille både med og uden godbidder. Det hjælper ikke.
Vi har prøvet at ignorere helt, og se om det gik over af sig selv. Det er heller ikke tilfældet.
Er der nogle, om har gode ideer.
Har hørt at det kan være en fordel, at lægge et tæppe over buret. Nogle der har erfaringer med det?
Det er som regel kun på udvejen, der er problemer.
Og når bilen stopper går han helt i selvsving. Og der venter vi simpelthen til han holder op, hvorefter han bliver lukket ud.
Nogle gode ideer eller erfaringer?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Det kan også meget vel være. Den tanke har jeg også haft.
Men så har jeg stadig samme problem, hvordan afhjælper vi det
Det er jo stadig synd for ham.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
apr 2008
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.494
Når han gladeligt hopper ind i bilen, kunne det sagtens være forventningens glæde, der kørte ham op.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.029
Ikke selv haft problemet over en længere periode, men når vi kører ind på en skovsti, så starter koret i bilen:o)
Vi har gjort det, at vi er stoppet, siddet til der er ro, kørt igen, det bliver til mange stop and go :o)) men det har hjulpet og nu er der ro, de rejser sig og er klar, men hyleriet er stoppet...
okt 2010
Min hund bliver nervøs under kørsel og bliver urolig og kaster op.
Hvis man lægger et tæppe over buret, får han ikke så mange indtryk at se, mens vi kører og når dermed ikke altid at stresse op over det.
Men han er dårlig til at køre i bil. Han får beroligende midler, kommer i bur med begrænset plads, får tæppe over buret. Vi har prøvet med en kæde efter bilen for at mindske statisk elektricitet, det har ikke hjulpet. Han er så svær at køre med at vi ofte prøver at undgå det - han bliver også mere ked af at køre i bil, hvis vi gør det tit. Det er nemlig meget svært at undgå at han bliver nervøs og kaster op.
apr 2008
Det er slet ikke sådan noget vi er ude i med vores. Han hopper nærmest ind i bilen inden vi når at åbne døren.
Så efter indlæggene, så er det nok forventningens glæde.
Jeg må prøve at stoppe op, hver gang han begynder. Og evt. et tæppe over ham, så han kan slappe lidt af.
Tak for svarene.
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 941
apr 2008
Det har jeg også tænkt på, men jeg har været lidt bange for, om han blev køresyg, og derfor ville jeg ikke give noget, han kunne spise.
Men jeg ved ikke, hvordan en køresyg hund reagere, det har bare været en tanke, at det måske kunne være det.
okt 2010
Men han er vist ikke køresyg som sådan, da køresygepiller ikke hjælper.
Vi regner derfor med at det er hans nervøse sind, der slår igennem.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 575
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
Det har ihvertfald virket på min hund...
Hund og biltur