562 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hund og biltur Hund og biltur

Vi har en hund, som ikke er så glad for at køre bil.
Han vil meget gerne med ud og køre, og han hopper glædeligt ind i bilen.
Men lige så snart vi har kørt lidt, så begynder han at pive.
Det er sådan en halsen/hæs piven og ikke direkte piveri.
Men nogle gange får han den anden hund med på det (som ellers ikke har problemer) også ender det i rigtig piveri for dem begge.

Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre.
Vi har prøvet med slut, når han piver også rose, når han er stille. Vi har prøvet at ignorere også rose, når han er stille både med og uden godbidder. Det hjælper ikke.
Vi har prøvet at ignorere helt, og se om det gik over af sig selv. Det er heller ikke tilfældet.

Er der nogle, om har gode ideer.
Har hørt at det kan være en fordel, at lægge et tæppe over buret. Nogle der har erfaringer med det?

Det er som regel kun på udvejen, der er problemer.
Og når bilen stopper går han helt i selvsving. Og der venter vi simpelthen til han holder op, hvorefter han bliver lukket ud.

Nogle gode ideer eller erfaringer?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund og biltur
  • #1   17. nov 2011 Han lyder da ikke til ikke at kunne lide at køre bil, men nærmere at han kører sig selv op i forventningens glæde over at i skal noget herligt...?

• #2   17. nov 2011 Nina:
    Det kan også meget vel være. Den tanke har jeg også haft.
    Men så har jeg stadig samme problem, hvordan afhjælper vi det smiley
    Det er jo stadig synd for ham.

• #3   17. nov 2011 Håber andre har bud, jeg går nemlig på job nu *GG*

• #5   17. nov 2011 Hmm så kommer jeg ikke ret langt... smiley Da det er konstant. Men da kan da være det er et forsøg værd smiley

• #6   17. nov 2011 Samme råd som Kira.

Når han gladeligt hopper ind i bilen, kunne det sagtens være forventningens glæde, der kørte ham op.

• #7   17. nov 2011 Tror det samme som Nina...

Ikke selv haft problemet over en længere periode, men når vi kører ind på en skovsti, så starter koret i bilen:o)

Vi har gjort det, at vi er stoppet, siddet til der er ro, kørt igen, det bliver til mange stop and go :o)) men det har hjulpet og nu er der ro, de rejser sig og er klar, men hyleriet er stoppet...

• #8   17. nov 2011 Jeg har erfaring med et tæppe over buret.

Min hund bliver nervøs under kørsel og bliver urolig og kaster op.

Hvis man lægger et tæppe over buret, får han ikke så mange indtryk at se, mens vi kører og når dermed ikke altid at stresse op over det.

Men han er dårlig til at køre i bil. Han får beroligende midler, kommer i bur med begrænset plads, får tæppe over buret. Vi har prøvet med en kæde efter bilen for at mindske statisk elektricitet, det har ikke hjulpet. Han er så svær at køre med at vi ofte prøver at undgå det - han bliver også mere ked af at køre i bil, hvis vi gør det tit. Det er nemlig meget svært at undgå at han bliver nervøs og kaster op.

• #9   17. nov 2011 Sarah:
    Det er slet ikke sådan noget vi er ude i med vores. Han hopper nærmest ind i bilen inden vi når at åbne døren.
    Så efter indlæggene, så er det nok forventningens glæde.
    Jeg må prøve at stoppe op, hver gang han begynder. Og evt. et tæppe over ham, så han kan slappe lidt af.

Tak for svarene.

• #10   17. nov 2011 Nu har jeg ikke lige læst alle indlæg, men hvad med noget lækkert at tygge i, til at få opmærksomheden over på noget andet? smiley

• #11   17. nov 2011 Pernille:
    Det har jeg også tænkt på, men jeg har været lidt bange for, om han blev køresyg, og derfor ville jeg ikke give noget, han kunne spise.
    Men jeg ved ikke, hvordan en køresyg hund reagere, det har bare været en tanke, at det måske kunne være det.

• #12   17. nov 2011 Buddy kunne slet ikke tåle at få ben med...

Men han er vist ikke køresyg som sådan, da køresygepiller ikke hjælper.

Vi regner derfor med at det er hans nervøse sind, der slår igennem.

• #13   17. nov 2011 nu har jeg ikke læst hvad de andre har skrevet, men det du beskriver gjorde vores vaps også, men vi købte D.A.P og så blev han helt roligt, og efterfølgende fandt vi ud af at han har det bedst bare på bagsædet med en sikkerhedssele så han kan se ud...men bruger stadig D.A.P..:-)

• Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
    #14   17. nov 2011 HVIS det "bare" er på grund af at han kører sig selv helt vildt op, så kør en tur (Så ofte som muligt), hvor i ender hjemme igen, så han vender sig til, at bare fordi i skal ud og køre, er det ikke ensbetydende med at der skal ske noget vildt...
    Det har ihvertfald virket på min hund...

Kommentér på:
Hund og biltur

Annonce