Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Observations listen :O
  • #2   10. okt 2011 Eller doberen den gør folk jo også "farlig"

• #3   10. okt 2011 Skal der flere forbud på racer her i DK...????????
    Håber jeg fandeme ikke....
    Det ender jo med at større hunde end chi og andre små racer er forbudte....
    Hader disse forbud...

• #5   10. okt 2011 Det kommer desværre ikke bag på mig, at min skønne dejlige race er kommet på OBS listen..
    Alt andet var kun et spinkelt håb og en sølle drøm, takket være de latterlige personer der ikke fatter hvad det er de har mellem hænderne..

• #7   10. okt 2011 Er jeg enlige ik....

• #8   10. okt 2011 Lige nøjagtig rottweiler overrasker ikke mig..

Og med alle de "boxer" blandinger der pludselig findes frygter jeg at den rigtige boxer kommer til at betale en høj og uretfærdig pris

• #9   10. okt 2011 Har bare hørt folk gøre den farlig flere gange og har også hørt folk tro det er en kamphund

• #10   10. okt 2011 Er ikke chokeret over at Rottweiler er på...

• #11   10. okt 2011 rottweiler er simpelthen sådan en dejlig race!

• #12   10. okt 2011 Troede kun det var dem der er brugt til hundekampe

• #13   10. okt 2011 Hvilke racer er egentlig på obs listen?
    Og er der nogen som ved hvor stor risikoen er for de bliver forbudte?

• #15   10. okt 2011 Disse racer er på indtil videre..

Anatolsk hyrdehund
    Bullmastiff
    Cane corso italiano
    Cao fila de sao Miguel
    Dogo canario
    Iberisk dogge
    Maremma
    Mastin espanol
    Mastino napoletano
    Polski owczarek podhalanski
    Rottweiler
    Staffordshire bull terrier

Jeg tror den eneste der er i seriøs risiko for at ryge på forbudslisten indtil videre er rotten..
    Der har været rigtig mange dårlige episoder med rottelignende hunde, og det går jo så ud over racen som helhed..

• #16   10. okt 2011 Det er ikke en kamphunde liste..
    Det er en " potientiel farlig race" liste.

Der er jo også nogle af de store hyrdehunde på listen

• #18   10. okt 2011 Mor til tøserne..
    Tror bestemt af bjæfferens egenskab som tjenestehund har noget at sige kontra at den ikke er på listen..
    Samt det faktum at man ikke hører ligeså meget om angreb fra den, som man gør med f.eks rotten..

• #20   10. okt 2011 Anatolsk hyrdehund
    Bullmastiff
    Cane corso italiano
    Cao fila de sao Miguel
    Dogo canario
    Iberisk dogge
    Maremma
    Mastin espanol
    Mastino napoletano
    Polski owczarek podhalanski
    Rottweiler
    Staffordshire bullterrier http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/nyheder/flere-hunderacer-risikerer-blive-forbudt

• #21   10. okt 2011 Mor til tøserne : er ret enig med dig mht schæferen.. Der er pænt mange eksemplarer med ustabilt sind..
    Det ville passe mig fint hvis schæferen var forbeholdt politi og andre der bruger hunden professionelt

• #22   10. okt 2011 nåår okay smiley

• #23   10. okt 2011 Mor til tøserne..
    Ville ønske det med kun eet rotte angreb var rigtigt, men det er det desværre langt fra..
    Der har været en hel del, i mine øjne alt for mange..

Og i forvejen havde racen ikke det pæneste ry, så fordi nogle klovne ikke kan holde styr på deres hund, så risikerer mange nu at miste en race som de har brændt for i rigtig mange år..

• #25   10. okt 2011 Mor til tøserne..
    Kunne ikke være mere enig..
    Det var jo det samme der skete for f.eks amstaff'en..

• #26   10. okt 2011 Stinne. Hvorfor er du glad for visse hunde e på listen?
    Ja førvånar mig inte att rotterne hamnar på listan. Hader den her lov.

• #27   10. okt 2011 Tja, efter at 2 ud af 2 af mine hunde er blevet angrebet af schæfere, kunne jeg da også godt ønske mig at den race kun var for "proffer" smiley

• #29   10. okt 2011 & sen undrar jag varfør bullterriern inte er med :S

• #30   10. okt 2011 Hvorfor er Nanny hunden med på den liste...????

• #31   10. okt 2011 Jeg hørte at SBT´en var slettet af listen, men det er måske ikke korrekt ?

• #33   10. okt 2011 SBT blev slettet af den nuværende forbudsliste, men er på obs listen

• #34   10. okt 2011 Martine..
    De blev slettet fra forbudslisten i sin tid, men tror ikke de er fjernet fra OBS listen..
    Det der er i hvert fald den liste der er offentliggjort overalt?

• #35   10. okt 2011 - Martine - Nej, mener først det kan ske i 2013

• #36   10. okt 2011 ~Henriette Stolt DKK'er ~ - nemlig smiley det var DF der ville have den på........!!!!

• #37   10. okt 2011 HVORFOR er SBT med på denne obs liste...???? Sorry måske mig der er fatsvag...????

• #38   10. okt 2011 Okay - så er det mig der har misforstået det.

• #39   10. okt 2011 Hvad sker der med de hunde på den OBS-liste ? Bliver de fjernet igen eller bliver de bare forbudt på et tidspunkt ?

• #40   10. okt 2011 My S... og hvorfor skal Bull Terrier nu også på listen... eller hvorfor undrer du dig over, at den ikke er på listen??

• #41   10. okt 2011 My S... og hvorfor skal Bull Terrier nu også på listen... eller hvorfor undrer du dig over, at den ikke er på listen??

• #43   10. okt 2011 Martine..
    Jamen i 2013 kan de risikere at komme på forbudslisten på lige fod med de andre der er derpå..
    Hvis ikke det sker, mener jeg at kunne huske det blev forklaret af politikerne at racen så ville blive fjernet fra OBS listen..

• #45   10. okt 2011 Henriette -

Okay - jamen det bliver jo så spændene om den ene af vores skal til at luftes iført mundkurv ...

• #46   10. okt 2011 Mor til tøserne.. ja det er netop også min pointe.... så forstår ikke hvorfor My S undrer sig over dette... der har ikke været nogle tilfælde med en BT'er indblandet.

• #47   10. okt 2011 ja desvære er Rotten kommet på .
    ingen hunde burde være på den liste .
    men med så mange useriøse hundeejer skulle det ske ..
    og det bliver alle vi seriøse hundeejer så straffet på ...

• #49   10. okt 2011 En Sbt eller en Bull Terrier, skal bare gør en dum ting så skal man til og have mundkurv på dem os.

Som jeg ser det skal vi bare holde lavprofil, vis man har en hund på observations listen så er der jo en lille chance for de kommer af igen smiley

• #50   10. okt 2011 Folk tror allerede at det er en farlig kamphund, og mange tror også at de ER på forbudslisten og skal gå med mundkurv.
    Nu må vi se hvad der sker, men indtil der sker noget nyt konkret gider jeg ikke spilder kræfter på at gå og være nervøs eller ked af at den er kommet på.
    Min er heldigvis oppe i årene hvis den dag engang kommer at de bliver forbudte og at han så skal ende sine dagen med mundkurv på er der bare ikke noget at gøre ved, det samme med at jeg så heller aldrig får drømme hunde igen, det er vildt ærgerligt at så mange rotte ejere og avlere tydeligvis er snotdumme og skyld i det her, men jeg ved at jeg har mit på det rene og derfor går jeg med oprejst pande og opfører mig som en god racerepræsentant
    Det er en race der bliver holdt øje med nu og med de uheldige episoder der allerede har været går det nok kun en vej hvis det bliver sådan at der skal flere på listen. Der er ingen grund til at spekulere over hvorfor den ene race er på når andre ikke er.

• #51   10. okt 2011 hvilken én er det nu der er nanny hunden (pinligt)

• #52   10. okt 2011 Er også rigtigt bange for at rotten er den næste der ryger på forbudslisten :O(

Der er rigtigt mange rotte-ejere der ikke ved hvad der er de har anskaffet sig, og det går desværre ofte galt, specielt med hanhundene.

Da jeg startede på mit arbejde for godt 1½ år siden var jeg fuldstændig vild med rotterne, specielt de store drenge. Men skammer mig næsten over at sige at efter at have oplevet alt for mange rotte-hanner som har været ekstremt dominerende - ja har endda haft en hanhund til at stå og tygge i min arm mens han brummede kraftigt med blottede tænder (der skete ikke mere med mig end et par gode blå mærker), en anden hanhund lavde et fint markerings bid i hånden af min chef, og en helt 3 hanhund synes at det var skide skægt at lave udfald mod os, hvor han med dyb brummen og blottede tænder sprang rundt om en.. - Ja så har jeg faktisk helt midstet lysten til at lufte de store rotte-drenge :O(

Og er desværre ret sikker på at alle de "uheldige" rotter jeg har mødt kunne have været nogle rigtigt dejlige hunde i de rette hænder :O(

• #53   10. okt 2011 Na´nny hunden er sbt'en

• #54   10. okt 2011 Nanny hunden er en SBT altså en Staffordshire bull terrier... Ikke en Pitt.... smiley

• #56   10. okt 2011 gud er det?:-)

• #57   10. okt 2011 Ja jeg er med på at Bull Terrier er en race som er stærk osv... men kan ikke se hvorfor den lige pludselig skal med på en liste bare fordi andre er..... men igen som North Staff skriver, så gælder det helt sikkert om at værne om sin race.. holde lav profil... så der ikke kommer flere episoder.... eller nogen overhovedet.

• #58   10. okt 2011 hvad er en iberisk dogge?

• #59   10. okt 2011 Ser en Nanny hund farlig ud...????? Looool Siden hvornår...
    Elsker racen helt vildt, men skal aldrig have en selv, elsker nu osse amstaffer og alle de andre "farlige" racer...

• #62   10. okt 2011 Mor.. nej nej.. fatter bare ikke, at fordi en race er på, så skal man undre sig over at andre ikke er på.... det gælder jo om så få racer på den liste som muligt..

• #63   10. okt 2011 Sitta's..
    Og det er jo netop sådanne episoder der bare er ØV at høre, når man har det modsatte liggende herhjemme..

Min egen hanhund har netop gjort det modsatte overfor vores egen dyrlæge.. Hun var langt fra glad for racen da jeg blev kunde dernede..
    Men den dag i dag forguder hun begge mine smiley

Vendepunktet blev for alvor, da Wictor havde flækket sin ene negl på langs så nerve og alt var blottet..
    Hun var overbevist om at jeg overreagerede til hun pille forbindingen af og så hvor slemt det var, og i det næste sekund blev hun paf over hvor kærlig og glad han stadig kunne være, trods det hun dømte til en 10'er på smerteskalaen..

Så nu lyser hun helt op når vi lægger vejen forbi, og alle praktikanter blir inviteret tættere på om det så er for vacc. negleklip eller what ever, for hun ved at begge vovser kun har kærlighed til overs *G*

• #64   10. okt 2011 Ja har da hørt fra folk der ejer dem at de aldrig bliver holdt op pga folk gerne vil nusse pusse deres hund...
    Mødte den mest lækre for 2 uger siden, blev nød til at give min mor snoren til min egen hund for hilse på den det skulle jeg, og min egen er ikke glad for fremmede hunde eller generelt hunde vi møder...

• #66   10. okt 2011 Ja fordi de er ret snæversynet i min bog.... Sorry hvis der er nogen som bliver ramt... smiley

• #67   10. okt 2011 louiseJag synes det er markligt att SBTn er på obs listen men ikke Bullterriern Self håber jag ikke nogen av dem hamnar på listen for fobudte hunde, Nu ved jag inte så mycket om bullterrier men visst har dom også varit så kallade "kamphundar" i gamle dage.
    Kan du se vad jag menar?

• #68   10. okt 2011 Jaylee er smuk som arvesynden, men syntes nu ikke hun ligner en amstaff... Måske fordi jeg på et tidspunkt var til rigtig mange muskelhunde træff og var imellem alle disse dejlige racer... smiley

• #70   10. okt 2011 My S.. næh.. egentlig ikke.. der har så vidt jeg ved ikke været en eneste episode med Bull Terrier... og den har aldrig været en kamphund.. men jo det er en misforstået race, som alle andre, og som du også selv nævner du ikke ved ret meget om.

• #72   10. okt 2011 lousie. Nå man lar sig noget nytt hverdag, Okej synes bara jag læst det nogenstans, men som sagt kan ikke så meget så. Men der er ju som sagt 13 olovlige raser, Loven er ju ikke bara baserad på bid/rapporterade skador, Der er ju flertalet hyrdehundar som knappt existerar i DK, Hur som helst håber jag ikke den hamnar på obs listen, eller listen øverhuvudtaget.

• #73   11. okt 2011 NANNY DOG....Pit´en bliver skam også kaldt for nanny dog og er blevet det længe smiley

"Astoundingly, for most of our history America’s nickname for Pit Bulls was “The Nanny Dog”. For generations if you had children and wanted to keep them safe you wanted a pit bull, the dog that was the most reliable of any breed with children or adults."

• #74   11. okt 2011 smiley fra en sød schæferhund ...

• #75   11. okt 2011 nogen der kan linke til at rotten ER på ? eller er det bare snak ? har intet hørt om den er kommet på, kun snakken om den måske gør det..

smiley

THe nanny dog, var pitten <3, men den dag idag har sbt fået rollen.. http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150193228679802.325003.667029801&type=1
    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150193228679802.325003.667029801&type=1#!/photo.php?fbid=10150198182639802&set=a.10150193228679802.325003.667029801&type=3&theater

Astoundingly, for most of our history America’s nickname for Pit Bulls was “The Nanny Dog”. For generations if you had children and wanted to keep them safe you wanted a pit bull, the dog that was the most reliable of any breed with children or adults.
    The Nanny Dog is now vilified by a media that always wants a demon dog breed to frighten people and LHASA-APSO BITES MAN just doesn’t sell papers. Before pit bulls it was Rottweilers, before Rottweilers it was Dobermans, and before them German Shepherds. Each breed in it’s order were deemed too vicious and unpredictable to be around people. Each time people wanted laws to ban them. It is breathtakingly ironic that the spotlight has turned on the breed once the symbol of our country and our national babysitter.
    In temperance tests (the equivalent of how many times your kid can poke your dog in the eye before he bites him) of all breeds the most tolerant was the Golden Retriever. The second most tolerant was the pit bull.
    Pit Bull’s jaws do not lock, they do not have the most powerful bite among dogs (German Shepherds have that honor) they are naturally neither human or animal aggressive (in fact pit bull puppies prefer human company to their mother’s two weeks before all other dogs), and they feel as much pain as any other breed (accidentally step on one’s toe and you’ll see).
    The most tolerant, patient, gentle breed of dogs is now embarrassingly portrayed as the most dangerous. It would be funny if the new reputation did not mean 6,000 are put to death every day, by far the highest number of any other breed euthanized.
    That’s a lot of babysitters.
    (Pictured: As you’ll see, from the richest to the poorest and everything in between, in America the pit bull was the dog for kids. Don’t miss the little boy in the goat cart at the end. He’s priceless.)

• #76   11. okt 2011 Ved jeg godt ville bare ikke lige bande som en i H...
    Prøver at stoppe en smule med det banderi...
    Tror jeg glemte at skrive end... smiley

• #79   11. okt 2011 syntes bare at rotten er så venlig og rar en hund smiley

• #81   11. okt 2011 ja det er jo dem i den anden ende af snoren der er noget galt med ikke hunden.

• #83   11. okt 2011 Bestemt er rotten da en sød og venlig hund, HVIS den har de rigtige forudsætninger for at være det smiley

Som Filtermokke (kan ikke vænne mig til at kalde dig det *GG*) skriver, så er det bestemt ikke hver mands hunden, og den kræver en kyndig hånd smiley
    Får den det, er det til gengæld også en dejlig krammebamse smiley

• #84   11. okt 2011 Er 100% enig med dig Flitermokke! det er desværre også ofte dette der sker med amstaff eks

• #85   11. okt 2011 syntes det er fint at en race som rotten er kommet på obs listen og det samme med cc'en..

• #86   11. okt 2011 Carina..
    Lad mig gætte, du går ind for forbudslisten?

• #87   11. okt 2011 Nej gør jeg nu ikke..
    Men den lille pige på Bornholm som blev skambidt af 2 rotter, er jeg i familie med..
    Og CC'en, ja fordi folk laver de mest sindsyge blandinger og det bestemt ikke er en hund for alle.. Har jeg lært på den hårde måde..

• #88   11. okt 2011 Hvornår sket det??

• #89   11. okt 2011 det er nogle år siden..

• #90   11. okt 2011 http://www.bt.dk/krimi/rottweilere-gik-amok-fem-aarig-pige-skambidt-i-hovedet

http://www.bt.dk/nyheder/skambidt-pige-vil-blive-hos-far

Jeg vil lige sige at pigen + hendes søster stadig bor hos moderen på Bornholm..
    Det er moderens mands hunde og de er IKKE aflivet !

• #93   11. okt 2011 har godt nok ldrig læst mig til rotten var der på.. wow ..
    og der står ingen steder at det er opdateret. den har jeg da gået helt glip af....
    hvis der skal være lister, skal der være lister på alle hunde over 20 kilo ..... for ALLE hunde kan blive farlige ved svigt og for lidt motion og mental aktivering... Min hund er blevet bidt to gange, af en labrador ., og af en jagt hund, den der breton .. smiley begge to hunde der aldrig havde gjort noget før..
    vi kom gående stille og roligt. bang, så sad de der..

og jeg blev bidt af en schæfer da jeg var 8 , har været bange for dem i maaange år, men er endelig kommet mig over frygten, det kan ikke passe ens liv skal gå på at hade eller være bange for hunde. Mødtes med schæfer avlere, og tog det stille og roligt gang for gang, nu elsker jeg dem igen, og tør stole på dem.

jeg ved at det er ejerne der gør noget forkert, der gør at hundene gør, // er sådan ..
    Vi har lege gruppe tit her hjemme, hvor der er alle racer med, både amstaff, schæfer, små racer som schipperke og dværg pincher, vi har også haft en amerikansk buldog med, aldrig har vi haft problemer, aldrig. de hygger sig, leger, løber, og tumler.. og passer på hinanden så de ikke tumler de små smiley
    fordi de har gode ejere , der har lært dem at det sådan det skal være. man kan ike bare gå ud fr aen hund ved det. smiley

det synd og skam der er så mange racer der bliver dømt.... og især fordi der er MANGE seriøst ejere bag.. øvle bøvle, for alle dem der vil dem noget godt, og har en god hund, de bliver dømt, på ligefod med de tumper der ikke kan passe dem smiley ...
    de hunde der burde have kurv på , og snor , er de hunde der IKKE kan lide andre, ikke racer, bare hunde.. i alle racer.. der vil altid være nogle der er problemer med., og det dem der er farlige, uanset om det er en doberman, rotweiler, amstaff, eller sanck berner.. de kan alle sammen bide, angst bide, stress-bide. osv osv osv .. os ejere har ansvaret for at det ikke sker smiley
    det dybt dybt sørgeligt at der kommer forbud å forbud på forbud.... sukker dybt..forbud hjælper intet, hundene er jo bare mere spændende for de der ikke burde have dem.. se som det er nu.. "boxer blandinger" som aldrig har set skyggen af en boxer... ja , vi kommer til at se MANGE flere blandinger som ikke har set skyggen af det de skriver det er... sukker .. smiley

• #94   11. okt 2011 mor til tøserne - joh samt kommunen derovre..
    Men ja det kan være en dejlig hund, min onkel og faster har rotte kennelen; Vom Dornenhof..

• #95   11. okt 2011 Hvad for nogle episoder har der været med CC'erne??

• #96   11. okt 2011 jeanette - siger ikke at der har været episoder men at jeg har erfarret mig at racen er tosset oppe i hovedet, så derfor er det for mig helt fint at den er kommet på OBS, samt at der laves alt for mange sindsyge blandinger hvor CC'en er med i..

• #98   11. okt 2011 Filtermokke - Jeps jeg havde en AmStaff/CC blanding, eller det fik jeg afvide at han var..
    Men jeg tvivler meget på at han var det..
    CC'en var meget tydelig i ham, meeeen jeg så moderen og hun lignte jeg ved ikke hvad, ihvertfald ikke en AmStaff..
    Jeg det lærte det så på den hårde måde..

Men nu skal det jo ikke handle om at jeg har haft en CC blanding.. smiley

• #103   11. okt 2011 Anyways, det skal stadig ikke handle om hvilken blanding jeg har haft.. smiley

Men min mening er at listen er en god ting, dog er der nogle racer jeg ikke kan forstå er kommet på den..

Nu vil jeg hygge videre med landskamp i flimmeren, så i må alle have en super god tirsdag aften.. smiley

• #105   11. okt 2011 Carina..
    Jeg kan slet ikke forstå dig.. Du er ikke for forbudslisten, men for en liste som lægger op til at de racer der er på den, med tiden kan komme på forbudslisten?

Jeg synes godt nok det er en skam at høre at en der er i familie med en af de mest velansete og respekterede danske rotte opdrætter sidder og udtaler sig sådan, for du om alle burde da vide hvad en rotte egentlig er i de rigtige hænder..

Og ja den episode på Bornholm var en tragedie og intet mindre... Men hvad kan man forvente når man tager to brugshunde og smider dem i hundegård uden aktivering og opdragelse? Og så endda lader sin datter gå ind til dem..

Kommentér på:
Observations listen :O

Annonce