{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.011 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Bayvantic vs Advantage {{forumTopicSubject}}

Jeg har de sidste par år brugt Advantage + capstar kombination mod lopper til hundene. Det fungere nogen lunde.
Kunne dog godt tænke mig at slippe for capstar pillerne, og havde derfor overvejet at prøve Bayvantic i stedet.

Er der nogen der er nogen dårlige oplevelser med det produkt?

Hvis I bruger noget helt andet, hvad virker hos jer mod lopper?
(ikke frontline, det virker ikke her)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bayvantic vs Advantage
  • #1   30. sep 2011 Advocate... det tager også hjerte-lungeorm og en masse mider... Og lopper og flåter naturligvis ; )

Det fåes på recept hos dyrlægen, og det VIRKER !

HYilsen Kaoz der havde lopper 1 ÅR med forgæves forsøg med frontline...

• #2   30. sep 2011 Frontline har ikke virket i flere år. Silas fik lopper som hvalp og vi kæmpede i 6 måneder med lopper og frontline. Han bed sine fødder i stykker pga de skide lopper.

• #3   30. sep 2011 Advocate brugte vi på et tidspunkt, hvor vi var indvaderet af lopper, men ikke kunne komme af med, Det virkede.
    Har lige været ved dyrlæge i dag pga vaccination. Her foreslog den høje herre Bayvantic. Det afskrækker flåter allerede inden de bider (det gør Frontline ikke) Man kan så få to slags Bayvantic. En til kun lopper (eller så var det kun flåter??) og en, der virkede på både lopper og flåter. Der er jo så nogle. der har oplevet uheldige hudreaktioner med Bayvantic, men Dr Dyr sagde, at istedet for at give hele pipetten i en stor plamage, skulle man dele det ud over 5-6 pletter....Håber ihvertfald det virker-gider BARE ikke lopper:-(

• #4   30. sep 2011 Jeg havde også hørt det med at Bayvantic skulle kunne give en uheldig reaktion på huden - men om nogen faktisk har oplevet det kunne være rart at vide.
    Silas har nemlig ret sart hud og har ikke turde at prøve det endnu pga ham. Men hvis det er ca det samme som Advantage så tør jeg godt.

• #5   30. sep 2011 Jeg synes desværre ikke, at jeg har fundet noget som hjælper på Keela, hun har konstant lopper .. kan bare ikke komme dem til livs...

Så nu håber det okay, at jeg lige bruger din tråd, til at spørge om nogen kan anbefale - Eukacid

• #6   30. sep 2011 Nadja: Måske du skulle prøve Advocate som Nina anbefaler? smiley

• #7   30. sep 2011 Jeg har lige haft lopper og der brugte jeg advantage på akttene og advocate på hundene og det tog altså alle lopperne uden problemer.

• #8   30. sep 2011 kattene sku der stå

• #9   30. sep 2011 Jeg skifter mellem bayvantic og advantage.
    Og det virker super godt - og jeg har endda en hund med meget sart hud og han kan fint tåle begge dele

• #10   30. sep 2011 Hvis I har så store loppeproblemer, så skal I simpelthen prøve Advocat...Det virkede helt utroligt hurtigt og effektivt her, Det er da ikke til at holde ud med lopper.

• #11   30. sep 2011 købte bayvantic i sidste uge og gav begge hundene, havde læst det med mulig hjernebetændelse pga flåt bid i aarhus området hvor jeg bor...

Jeg valgte også bayvantic da dyrlægen sagde at flåten så slet ikke bed på...

I går pillede jeg en flåt af : (((
    Så enten har vi givet det meget dårligt ellers er det ikke skud sikkert, og det er altså ikke første gang vi giver sådan noget...

I sommer da vi skulle have den ældste med til frankrig fik den Advocate, tror jeg ville købe det igen hvis jeg skulle gøre det om.

Skal lige siges at den flåt vi pillede af virkede "død", den havde ihvertfald ikke suget noget, den var helt flad i det og grålig/hvid i farven

• #12   30. sep 2011 Jeg vil prøve at ringe til dyrlægen mandag og høre omkring Advocate til mine hunde smiley Tak for jeres råd.

• #13   30. sep 2011 Jeg fik advocate udleveret på kval i feb da de ville sikre sig at det ikke var hjerte lunge orm Gizmo havde men jeg nåede jo desværre kun at give ham 1 pipette inden han blev aflivet og derfor havde jeg en pk med 2 tilbage liggende og dem har jeg så brugt på hundene denne gang da den lille fik lopper, jeg valgte så samtidig at sprøjte gulvtæppe kurve og møbler med frontline spray og sammen med en grundig rengøring så forsvandt alle lopperne altså, nu har jeg lige rebehandlet dyrene igen med advocate og kattene fik igen adventage

• #14   30. sep 2011 Hov og vi har heller ikke fået en eneste flåt efter de fik advocate og vi går ellers i skoven dagligt hvor der vælkter med flåter smiley

• #15   30. sep 2011 Flåter bekymre jeg mig ikke om. Hundene har ikke haft nogen siden sidste år og jeg tjekker dagligt mine hunde for den slags og fjerner hvad der evt måtte være. Lilly har måske haft 3 flåter på sig i sit næsten 8 år lange liv.

• #16   30. sep 2011 (link fjernet)

Advocate er ¨åbenbart ikke så 9opreklameret som de andre produkter, men det betyder ikke at det ikke gør hvad det skal =)

Jeg er fuldt ud tilfreds; det virker hurtigt og hverken lopper eller flåter kommer i nærheden når vi bruger det =)

• #17   30. sep 2011 Ja jeg ved ikke hvorfor din dyrlæge ikke har foreslået dig det.. lopper er noget forbandet utøj, og de er til stor gene; Advocate er ret giftigt, men det VIRKER !

Naturligvis skal dyrlægerne ikke bare lange gift over disken på forgodtbefindende, men når man virkelig ikke kan komme af med utøjet, så skal de da give det der virker.

Vi bruger det også forebyggende nu.. Jeg gider ikke købe pipetter der mest af alt er olie med lavendel i (eller hvad det nu er), jeg vil bruge hvad der virker, og min dyrlæge udleverer/ringer recepten på apoteket uden at blinke..

• #18   30. sep 2011 advocate er desværre noget giftigt stads, men ja det hjælper både mod lopper, flåter og hjerte/lungeorm og en art der hedder tropisk hjerte/lungeorm som de kan få i sydeuropa, så det er sikkert et godt dækkende middel... men alligevek sagde den dyrlæge vi sidst spurgte at bayvantic var godt nok da flåterne så ikke ville bide på overhovedet, men vi fandt altså alligevel en i går....

Mht den hjernebetændelse de kan få af flåter så er det ikke godt nok at kigge dem efter hver dag og fjerne dem der er, for modsat borrelia hvor flåten skal sidde lidt tid for at smitten kommer ind, så kan den smitte med hjernebetændelsen efter sigende komme blot af det at de bider sig fast, lige i det øjeblik, så de skal beskyttes med noget der gør at flåten slet ikke vil bide på... så tror at advocate er det bedste middel...

• #19   30. sep 2011 knap 300 kr mener jeg.. for 3-4 pipetter =)

• #20   1. okt 2011 Bruger Bayvantic på alle mine, og det virker. smiley

• #21   1. okt 2011 Kon lige i tanke om: Husker i, at hundene IKKE må bades/gå i vandet, når de er blevet behandlet med f.eks. Bayvantic. Det varer et stykke tid før behandlingen er "transporteret rundt i/på hele hunden, og samtidig aftager virkningen meget hurtigere, hvis hunden ofte går i vandet.

Kommentér på:
Bayvantic vs Advantage

Annonce