{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.579 visninger | Oprettet:

blandings hunde der ligner muskelhunde. {{forumTopicSubject}}

i reglerne står der, liste hunde ikke må oprettes. og så står der

"Ved tvivl, så slettes profilen og den pågældende hund kan så ikke oprettes medmindre brugeren samtidig oploader bevis på at hunden ikke er en af de pågældende ulovlige racer."

har nu efterhånden set mindst 10 hunde, der ligner alt andet end det der står de er. Og NEJ, jeg klantre ikke nogle, eller hader muskelhunde, eller dømmer andre. nej jeg påpeger bare reglerne , og kan ikke forstå de må være her når så mange tvivler. hmm . jeg kunne da også oprette min amstaff/labrador blanding og bilde folk ind hun var staff/labrador, men vil da ikke sidde og lyve. det simpelthen for lavt. Står ved det hun er og nøjes med et album.
Boxer blandinger, der har en snude på længde med en schæfers, staff blandinger der vejer oppe omkring de 35-40 kilo ... hmmm ... der er altså noget der ikke stemmer overens med reglerne her inde..

Et surt og irriteret opstød fra mig smiley

og nej nej nej nej, vil ikke have skyld for at dømme andre, vil bare have reglerne bliver overholdt når de er her. ellers kan vi da alle lyve og få vores hunde ind under noget de ikke er ...

men har set en del blandings hunde blive slettet. Som slet ikke lignede listehunde. så skal dem der ligner listehunde dælme da også ryge smiley
blandinger er svære at bedømme, men som der står skal de slettes hvis der er tvivl.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blandings hunde der ligner muskelhunde.
  • #1   21. sep 2011 tak for støtten !!! godt der er andre der kan se logikken i det også. smiley

• #2   21. sep 2011 wow !! der skal da ikke meget til.. hmm. Det det forkerte der bliver slettet. de skulle istedet tage ALLE de tråde hvor folk sviner hinanden til, angriber hinanden, og alle dem der sender trusler til andre. UD med dem smiley

• #3   21. sep 2011 øv den fik jeg ikke læst.

Men "boxer" blandingen er ikke slettet

• #4   21. sep 2011 og du har ondt i røven over....?!?

• #5   21. sep 2011 Ann-Christina: lige mine ord, reglerne skal sgu være ens for alle ..BASTA...

har også stødt på flere af den slags herinde som ikke bliver slettet, og samtidig med så er der et par af dem der selv skriver i kommentaren at deres hun nok måske indeholder noget muskelhund, for senere hen i kommentarerne at skrive de holder sig til hvad dyrlægen siger at det er en lab/box... hmmmm...kan det blive mere klart når ejeren selv siger sådan...

• #6   21. sep 2011 Ann-Christina N - Jeg er også helt enig, jeg lavede selv en tanke torsk og prøvede at oprette vores gange Am. bull mix ( havde slet ikke lige loven med i oprettelse af ham før han bliver afvist og der er et lys der gik op for mig)( så ham blev selvfølgelig fjernet igen) og synes det er helt OK. Jeg ejer ham ikke selv mere men savner ham meget og sys at andre skulle ha lov til at se hvor skøn han er/var( Og i håb om at måske komme i kantakt med hans nye ejer igen, da det var igennem HG de fik ham) smiley men sys at reglerne er som de skal være og sys heller ikke det er fair at folk ikke bare siger OK til at tingene er som de er og så er det jo heller ikke fair over for hunden ( selvom den nok ikke læser så meget med herinde) så tør man jo ikke stå 100% inde for sin hund når man gør sådan? smiley smiley Så 10-4 fra mig af smiley

• #7   21. sep 2011 Okay.. dejligt smiley det var jeg ikke klar over smiley
    Så må jeg da prøve det. Tak smiley

• #8   21. sep 2011 Mia J: Jeg har også oprettet album med min hund hvor der var ´tvivl om racerne smiley det eneste de ikke kan være med til er udfordringerne, men de blive ellers vist frem på samme måde som andre hunde, og du må skrive lige hvad du har lyst til... smiley

• #9   21. sep 2011 Vær opmærksom på at de listehunde der var oprettet da loven blev vedtaget stadig gerne må være her.

men ja hvorfor er den regl så svær at forstå..

• #10   21. sep 2011 Ja okey, jeg ville jo bare ikke gøre det hvis det var forkert eller når der også er så mange der er imod div. racer, så vigtigt var det skam heller ikke smiley

Nej, det er ikke rigtig til at forstå - hvis man ikke er enig i reglerne så må man jo finde en anden side hvor reglerne muligvis er anderledes smiley smiley

• #11   21. sep 2011 *afventer en masse links til ulovlige hunde i pb*

Jeg synes lige at folk skal overveje om "boxer" er nok til at hunden er amstaff. Det er korrekt at en del "boxer"blandinger ikke ligner boxere, og at det er irriterende at de oprettes som sådan - men hvis de hellere ikke ligner listehunde er der ikke rigtigt nogen grund til at slette dem. Der er flere hunderede racer med lang snude, så det er ikke nok hvis hunden ikke har andre fællestræk med de ulovlige racer.

Hvis man har et konkret tilfælde er det helt i orden at sende en af HA'erne et link via pb så der kan ses på det, men jeg må på det kraftigste opfordre til at denne tråd ikke bliver til en diskussion om konkrete tilfælde.

• #12   21. sep 2011 Så længe at der nu er internater der sælger hunde som boxer blandinger der INTET har at gøre med boxere.. vil der netop være mange der gør det samme.. internater burde jo være de første der overholder loven ikke sandt.. bare ikke sådan det er irl.. her omgår man dagligt reglerne.. og godtroende mennesker køber så disse blandinger i god tro.. til de når til en dyrlæge der kan forklare dem den egentlige sandhed.. det hedder så bondefangeri i min verden!

Jeg har for nylig set en kontrakt fra et internat hvor der skrives hunden var en hyrdehund/"noget andet".. det sidste er så amstaff hvilket også tydeligt ses i hunden.. og stakkels de mennesker der så har handlet med det gode hjerte og må ende med at aflive hunden..;-(

• #13   21. sep 2011 Søster: jeg er i tvivl om mange, men en af den skriver direkte at han selv tror der er muskelhund i hans hund, han ændre så i kommentarerne senere at han nu henholder til dyrlæge der siger labrador/boxer.
    Har sendt den ene til HA, dog ikke dig men en anden smiley

• #14   21. sep 2011 Jeg finder den regel lidt spøjs og jeg finder dem som råber listehunde endnu mere spøjse, for de peger kun fingre af dem som ligner noget med lidt muskler men ikke dem som feks. ligner en berner sennen, Collie, Schæfer og hvad div. blandinger af de hunderacer der er på listen ellers kan ligne.

Folk har umådelig travlt med at råbe ULOVLIG ULOVLIG den ligner en "Amstaff" men glemmer fuldstændig resten af listen med de 13 racer som indeholder, korthåret, lang¨året, langsnudet, kortsnudet, høj, lav, bred, slank og alting imellem.

Såå reelt set så kan man nedlægge alle profiler oprettet efter 17 Marts 2010 med blandinger for de kan alle ligne nogle af de 13 nu forbudte racer. God fornøjelse

• #15   21. sep 2011 tina: du har da lige i en anden tråd sagt det modsatte? smiley At selvom hunden er fra før loven trådte i kraft, så må den ikke oprettes herinde?

• #16   21. sep 2011 Kirstine H: hvis den er oprettet herinde før loven må den gerne være her nu, men der må ikke oprettes nye efter loven :-)...

Vagthunden: tror måske det har noget at gøre med at nogen gerne må have mistænksomme blandinger herinde og andre ikke må... reglerne skal vel være lige for alle.... og ja man burde nok sige at oprettede hunde skal være med stamtavler og alle andre må kun have album... ikke at jeg kan se forskellen på de to ting smiley

min Ami ligner meget schæfer, men ja kan man nogensinde vide sig sikker med blandinger om der findes noget langt ude i generne... smiley

• #17   21. sep 2011 Det er også fint - så har du også gjort det rigtige. Det påhviler jo bare HA'erne at være lidt forsigtige med hvem/hvad der slettes. Hvis vi ikke selv kan se at brugeren har skrevet sådan og sådan har vi et problem i forhold til admin. Vi skal også huske på at der er tale om betalende brugere.

Det er ikke fordi jeg tror at du lyver, men der kommer altid en del anmeldelser ind på "måske" listehunde, og de kan svinge fra "den ligner ikke en boxer" til "brugeren ved ikke hvad der er i men er åben for at amstaff måske er en del af blandingen" til "brugeren skrev direkte at hunden er amstaff".

De to sidste kan være to vidt forskellige tolkninger af samme stykke tekst, og det har vi ikke en jordisk chance for at kontrollere. Så vi er også nødt til at se på hunden. De hunde der helt sikkert slettes er dem der ligner listehunde - og ja, det går allermest ud over dem der ligner amstaff og ambull, for de er nu engang de mest udbredte af listeracerne... Men vi er nødt til at diskutere dem vi er usikre på, og det er kun fair at hunden bliver stående så længe vi er usikre.

• #18   21. sep 2011 gitte b: Ok, tak smiley

• #19   21. sep 2011 Min hund blev self avvist, men det er jag ligeglad med, Finna andra forum for oss med muskelhunde. Jag ar medlem har for att lasa om andra saker, Jag behover inte visa min hund med an som profilbild, Men syns det er trist att jag inte kan kommentera andras hundar. Bara for det jag inte har opdrettet min egen hund.

• #20   21. sep 2011 jeg synes det er så ærgeligt at dem der ikke er de blandinger, bliver slettet fordi de tror de er det. men dem der faktisk ER de blandinger og brugerne selv har skrevet det tidligere, ikke skal slettes . men må blive her.
    Det simpelthen ikke iorden når reglerne er her. Alle eller ingen.
    Der står jo selv det med tvivl.. Alle blandinger kan der være tvivl ved , ikke at jeg siger alle blandinger skal slettes. men når man direkte skriver "boxer blandet med ...... unknown" kan det nemt være skjul for en af de 13 . og mange af dem ligner, og jeg har gang på gang på gang mailet. og der er ikke "tvivl nok" eller "den ligner ikke" skønt 8/10 har lignet min mischa, som er "ægte" amstaff/labrador. ..
    Elsker muskelhunde, så det ikke ondt i numsen, men blot en påmindelse om at nu er reglen her og biver sur over min hund ikke må være oprettet her inde når alle mulige andre må. skønt der ER tvivl, blandt mange .. liiige ud over den admin der vælger at se på sagen. så der ikke "tvivl nok" smiley ..
    Har sågar også et par venner der har fået slettet deres blandinger, som SLET ikke har noget med de 13 hunde at gøre.. så det fungere bare ikke.

Har sendt en henvisning op

• #21   21. sep 2011 hov, det sidste skulle ikke med smiley det med henvisning,

• #22   22. sep 2011 HA'erne sletter ikke hunde på baggrund af om de er blandinger eller ej. Der slettes kun hvis de formodes at være ulovlige. Om hunden er ren eller blanding er ligegyldigt.

At en del hunde ligner din kan jo evt skyldes andre dele af din hunds blanding - du siger jo at den også indholder labrador, så det ville være underligt hvis du ikke kunne se lighedstræk med andre hunde der indholder labbe. Når jeg selv skal kigge efter amstaffblandinger tager jeg udgangspunkt i min egen AST - renracet med tavle. Det kan måske forklare hvorfor i hvert fald jeg har noget strengere kriterier for hvornår der er AST i en hund end du har.

HA'erne kan hellere ikke slette hunde medmindre der ligger minimum 5 velbegrundede udstemmer på brugeren. Ved tvivl taler det temmeligt meget til brugeren/hundens fordel når der ikke ligger en eneste udstemme på dem (for lad os være ærlige - HG brugerne misser ikke meget).

• #23   22. sep 2011 søster - der er blevet slettet mange hunde der slet ikke lignede muskelhunde smiley
    det ikke fair.
    der står jo i reglerne ,at ved tvivl, skal hundens ejer vise bevis. ingen af dem har bevis for det de skriver.

Kommentér på:
blandings hunde der ligner muskelhunde.

Annonce