blandings hunde der ligner muskelhunde. {{forumTopicSubject}}
i reglerne står der, liste hunde ikke må oprettes. og så står der
"Ved tvivl, så slettes profilen og den pågældende hund kan så ikke oprettes medmindre brugeren samtidig oploader bevis på at hunden ikke er en af de pågældende ulovlige racer."
har nu efterhånden set mindst 10 hunde, der ligner alt andet end det der står de er. Og NEJ, jeg klantre ikke nogle, eller hader muskelhunde, eller dømmer andre. nej jeg påpeger bare reglerne , og kan ikke forstå de må være her når så mange tvivler. hmm . jeg kunne da også oprette min amstaff/labrador blanding og bilde folk ind hun var staff/labrador, men vil da ikke sidde og lyve. det simpelthen for lavt. Står ved det hun er og nøjes med et album.
Boxer blandinger, der har en snude på længde med en schæfers, staff blandinger der vejer oppe omkring de 35-40 kilo ... hmmm ... der er altså noget der ikke stemmer overens med reglerne her inde..
Et surt og irriteret opstød fra mig
og nej nej nej nej, vil ikke have skyld for at dømme andre, vil bare have reglerne bliver overholdt når de er her. ellers kan vi da alle lyve og få vores hunde ind under noget de ikke er ...
men har set en del blandings hunde blive slettet. Som slet ikke lignede listehunde. så skal dem der ligner listehunde dælme da også ryge
blandinger er svære at bedømme, men som der står skal de slettes hvis der er tvivl.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
jun 2011
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Men "boxer" blandingen er ikke slettet
okt 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 533
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 423
har også stødt på flere af den slags herinde som ikke bliver slettet, og samtidig med så er der et par af dem der selv skriver i kommentaren at deres hun nok måske indeholder noget muskelhund, for senere hen i kommentarerne at skrive de holder sig til hvad dyrlægen siger at det er en lab/box... hmmmm...kan det blive mere klart når ejeren selv siger sådan...
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 808
jan 2007
Så må jeg da prøve det. Tak
aug 2011
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
men ja hvorfor er den regl så svær at forstå..
jan 2007
Nej, det er ikke rigtig til at forstå - hvis man ikke er enig i reglerne så må man jo finde en anden side hvor reglerne muligvis er anderledes
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Jeg synes lige at folk skal overveje om "boxer" er nok til at hunden er amstaff. Det er korrekt at en del "boxer"blandinger ikke ligner boxere, og at det er irriterende at de oprettes som sådan - men hvis de hellere ikke ligner listehunde er der ikke rigtigt nogen grund til at slette dem. Der er flere hunderede racer med lang snude, så det er ikke nok hvis hunden ikke har andre fællestræk med de ulovlige racer.
Hvis man har et konkret tilfælde er det helt i orden at sende en af HA'erne et link via pb så der kan ses på det, men jeg må på det kraftigste opfordre til at denne tråd ikke bliver til en diskussion om konkrete tilfælde.
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 337
Jeg har for nylig set en kontrakt fra et internat hvor der skrives hunden var en hyrdehund/"noget andet".. det sidste er så amstaff hvilket også tydeligt ses i hunden.. og stakkels de mennesker der så har handlet med det gode hjerte og må ende med at aflive hunden..;-(
aug 2011
Har sendt den ene til HA, dog ikke dig men en anden
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 503
Folk har umådelig travlt med at råbe ULOVLIG ULOVLIG den ligner en "Amstaff" men glemmer fuldstændig resten af listen med de 13 racer som indeholder, korthåret, lang¨året, langsnudet, kortsnudet, høj, lav, bred, slank og alting imellem.
Såå reelt set så kan man nedlægge alle profiler oprettet efter 17 Marts 2010 med blandinger for de kan alle ligne nogle af de 13 nu forbudte racer. God fornøjelse
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
aug 2011
Vagthunden: tror måske det har noget at gøre med at nogen gerne må have mistænksomme blandinger herinde og andre ikke må... reglerne skal vel være lige for alle.... og ja man burde nok sige at oprettede hunde skal være med stamtavler og alle andre må kun have album... ikke at jeg kan se forskellen på de to ting
min Ami ligner meget schæfer, men ja kan man nogensinde vide sig sikker med blandinger om der findes noget langt ude i generne...
mar 2006
Det er ikke fordi jeg tror at du lyver, men der kommer altid en del anmeldelser ind på "måske" listehunde, og de kan svinge fra "den ligner ikke en boxer" til "brugeren ved ikke hvad der er i men er åben for at amstaff måske er en del af blandingen" til "brugeren skrev direkte at hunden er amstaff".
De to sidste kan være to vidt forskellige tolkninger af samme stykke tekst, og det har vi ikke en jordisk chance for at kontrollere. Så vi er også nødt til at se på hunden. De hunde der helt sikkert slettes er dem der ligner listehunde - og ja, det går allermest ud over dem der ligner amstaff og ambull, for de er nu engang de mest udbredte af listeracerne... Men vi er nødt til at diskutere dem vi er usikre på, og det er kun fair at hunden bliver stående så længe vi er usikre.
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 140
jun 2011
Det simpelthen ikke iorden når reglerne er her. Alle eller ingen.
Der står jo selv det med tvivl.. Alle blandinger kan der være tvivl ved , ikke at jeg siger alle blandinger skal slettes. men når man direkte skriver "boxer blandet med ...... unknown" kan det nemt være skjul for en af de 13 . og mange af dem ligner, og jeg har gang på gang på gang mailet. og der er ikke "tvivl nok" eller "den ligner ikke" skønt 8/10 har lignet min mischa, som er "ægte" amstaff/labrador. ..
Elsker muskelhunde, så det ikke ondt i numsen, men blot en påmindelse om at nu er reglen her og biver sur over min hund ikke må være oprettet her inde når alle mulige andre må. skønt der ER tvivl, blandt mange .. liiige ud over den admin der vælger at se på sagen. så der ikke "tvivl nok" ..
Har sågar også et par venner der har fået slettet deres blandinger, som SLET ikke har noget med de 13 hunde at gøre.. så det fungere bare ikke.
Har sendt en henvisning op
jun 2011
mar 2006
At en del hunde ligner din kan jo evt skyldes andre dele af din hunds blanding - du siger jo at den også indholder labrador, så det ville være underligt hvis du ikke kunne se lighedstræk med andre hunde der indholder labbe. Når jeg selv skal kigge efter amstaffblandinger tager jeg udgangspunkt i min egen AST - renracet med tavle. Det kan måske forklare hvorfor i hvert fald jeg har noget strengere kriterier for hvornår der er AST i en hund end du har.
HA'erne kan hellere ikke slette hunde medmindre der ligger minimum 5 velbegrundede udstemmer på brugeren. Ved tvivl taler det temmeligt meget til brugeren/hundens fordel når der ikke ligger en eneste udstemme på dem (for lad os være ærlige - HG brugerne misser ikke meget).
jun 2011
det ikke fair.
der står jo i reglerne ,at ved tvivl, skal hundens ejer vise bevis. ingen af dem har bevis for det de skriver.
blandings hunde der ligner muskelhunde.