723 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Bølle bider Bølle bider

Bølle vil gerne bide når vi leger , når vi hygge kæler og når jeg kommer hjem hopper han op af mig og bider os.
Han gør det bestemt ikke i ond mening , det er fordi han er glad , men det er dybt irreterende og ind imellem får han lige ordentligt fat så det gør ondt.
Spørgsmålet er hvordan får jeg ham til at stoppe , har prøvet at vende mig om og ignorere ham , men så hopper han bare op og bider i ryggen og røven , så det hjælper ikke ....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bølle bider
  • #1   1. sep 2011 Kast en håndfuld godbidder til ham når du kommer hjem, så han er beskæftiget med det imens du får sko og jakke af..
    Når du først er inde, så tror jeg hilse ritualet vil blive mindre intenst = mindre bideri

• #2   1. sep 2011 En finger i tungen til han selv prøver at sputte den ud. Det er selvfælgelig sammen med et dybt og bestem nej, og ros når han så selv spytter den ud da det ikke er rat for hunden. Og her er der ikke tale om at jorde fingereen hele vejen igennem tungen og ud på den anden side. Men en finger der trykker på tungen, nok til at det ikke er sjovt for hunden. For så forbinder han det med noget irriterende og bide i dig. Men husk og ros når han så spytter ud smiley

• #4   1. sep 2011 Og hvad er problemet i det?

• #6   1. sep 2011 Maj-Britt - det kommer an på hvilken verden man bevæger sig inden for vil jeg våge pelsen og påstulere smiley Og uddød eller ej, det fungere ofte anyway. smiley - men det er jo en smags sag hvad man er til, og syntes om. Har ikke sagt mit forslag er det endelig fassit for nova. Men kan ikke lide folk skal diktere hvad andre skal og ikke skal. Set nu mit forslag fungerede for Bølle? smiley

• #8   1. sep 2011 Ej, her skal jeg da lige følge lidt med. Jeg har næsten samme problem med vores, han gør det bare når vi leger og træner i stedet for, så jeg leder selv efter en metode til at stoppe ham. jeg har haft prøvet det med tungen som Jeppe skriver og jeg erfarede desværre også kun at Diego blev endnu mere vild af det. men må tilgengæld sige til Jeppe at vi afprøvede det også på vores gamle hund for han bed også når vi legede og der virkede metoden stort set med det samme og Rico virkede ikke til at det gjorde ondt på nogen måde, han sys bare ikke det var rart at blive trykket på tungen, han begyndte så tilgengæld at slikke helt vildt i stedet for, det er selvfølgelig bedre end at blive bidt, men i længden er var det også lidt irriterende smiley

• #9   1. sep 2011 Jeg kan ikke se, hvor gammel Bølle er. Hvis han er en hvalp, så må det påregnes, det er en del af hvalpelivet.

En hund gør, hvad der kan betale sig, og holder op med at gøre ting, der ikke kan betale sig.
    Hunde, der bliver ved med at bide ud over hvalpeperioden gør det fordi det giver dem et eller andet, og dette er ofte kontakt.

Det vil sige, at hunden skal lære at lade være ved at miste gevinsten ved det - nemlig kontakten.
    Afbryd al kontakt med hunden - ikke et ord, ikke et blik, gå væk fra den, stop leg.
    Vend dog relativt hurtigt tilbage igen - og gentag om nødvendigt.

Husk, at hunde ikke bærer nag og de forstår heller ikke menneskers bæren nag.

• #10   1. sep 2011 Maj-Britt - Nu har jeg aldrig snakket om at hunden skal påføres flade/fysisk overlast. For kan du få det ud af det jeg skrev, så kan du noget jeg ikke kan. Og så er det ihvertfalde misforstået.
    "Trykket" skal jo netop kun være en genere for hunden så den ikke bider.
    Det skal jo ikke være en finger igennem tungen og ud på den anden side.

/Jeppe

• #11   1. sep 2011 Jeppe - det er nok lidt principielt. Metoden du bruger er det, der hedder positiv straf - man påfører en hund et ubehag for at få den til at stoppe en given adfærd.

Ofte er det ikke nødvendigt at påføre ubehag, og det er klart, at hvis man kan undgå det, specielt på hvalpe, er det for de fleste at foretrække.

I stedet for at påføre ubehag, så tager man et gode. Dette kaldet negativ straf.

I min verden kan man bruge positiv straf i tilfælde, hvor en given øvelse eller adfærd ER velindlært, men aldrig i indlæring. Det skaber mistillid.

• #13   1. sep 2011 CH - Det er også fair nok. Jeg har været med at at træne flere brugs hunde og på egne hunde har det ikke skabt problemer. Men som jeg også skrev længere oppe. Det er ikke et endeligt fassit for alle andre. smiley - nogle hunde fungere det på, andre er helt ligeglade smiley

• #15   1. sep 2011 Maj-Britt - ja der er ikke sjovt. Det er netop pointen at det ikke skal være sjovt og bide i ejer. smiley men lad os bare lade den ligge her. Fordi vi bliver ikke enige, kan jeg høre smiley

/Jeppe

• #16   1. sep 2011 Jeppe - der er ingen tvivl om det virker. Det har det gjort i ualmindeligt mange år, og det bliver det ved med.

Som beskrevet er det mest af alt principielt - når man nu ved, at det kan løses uden at påføre ubehag, så er det for de fleste at foretrække. Men så klart, der er da mange, der er mere resultatorienterede og derfor ikke tænker så meget over resten....

Sådan er der jo så meget inden for hundetræning og opdragelse.

• #18   1. sep 2011 Maj-Britt - så kan man prøve andre metoder. Og man kan prøve andre metoder før man prøver min. Jeg har bare haft rigtig gode erfaringer med den metode. smiley

• #20   1. sep 2011 CH - Nu er det heller ikke første øvelse jeg laver med en hund der vil bide. Jeg prøver flere ting, så som godbider, bide lege tøj (også for at opildne drifterne), køre træning ind over for at lede opmærksomheden over på andet. For mig et tunge "tricket" en sen løsning hvis intet andet virker smiley

Maj-Britt - se bla. det jeg har svaret CH på. Og jeg vil ikke råde til Klikker træning. Men igen, vi er forskellige og har derved forskellige indgangs vikler til træning og lig. Så Accepter nu bare at vi ikke bliver enige på det her punkt og lad den ligge hva?

• #21   1. sep 2011 Jeppe - det er jeg enig med dig i... Hvis intet andet virker, så bliver man jo nødt til at løse det.

• #22   1. sep 2011 CH - det er jo det :)Men vi er også helt enige om at kan det lykkes ved bare at omdiagere den glæde på noget lejetøj, som også laver en connection til alfa. Så er det jo KLART at fortrække smiley

/Jeppe

• #24   1. sep 2011 Maj-Britt - Helt iorden du mener det smiley - men så er vi så ragende uenige i vores indgangs vinkel til træning og opdragelse smiley - Også derfor det er så godt der findes så mange forskellige hunde racer. Så kan man finde en som passer til ens temp. og det man vil med en hund. smiley

/Jeppe

• #25   1. sep 2011 Han er 1 år og jeg har haft ham ca 1 måned.
    Han var meget vild og kontakt søgende da jeg fik ham , tror ik de tidligere ejere har opdraget på ham overhovedet , men allerede nu efter 1 måned er han faldet meget til ro og slet ik så kontakt søgende mere. men ville gerne ha vendt ham af med det biden os.
    jeg fik ham kastereret for ca 3 uger siden så tænker at hans mere rolige adfærd skyldes det...

• #26   1. sep 2011 Nova - normalt for der 1 - 2 mdr. før man rigtig kan mærke efekten af en kasteration. Men det vil udentvivl på ham til at falde mere ned sammen med han også bliver ældre smiley Men ja prøv og aflede hans opmærksomhed på noget bide legetøj, godbider eller noget i den dur. Og så om det ikke kan få ham til at stoppe med at bide. Som skrevet tidligere. Så er finger tricket kun en nød løsning hvis andet ikke lige virker. smiley

/jeppe

• #27   1. sep 2011 Nova: Jeg ville gøre som CH skriver...vi har en schæfer blanding der gjorde det samme da vi fik hende. hun var et år og nu et halvt år efter er hun meget mere rolig når vi kommer hjem og når vi hygge leger i sofaen ...

så det virkede hos os det med at afbryde kontakten for en kort stund og det med ikke at hilse på hunden før den er faldet ned (vi gik bare i gang med at pakke ud eller daglige sysler og lod hende fare rundt om os indtil hun faldt ned og så gav vi et kort klap, sagde hej og fortsatte vores sysler). smiley

Kommentér på:
Bølle bider

Annonce