{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Bider.. Hjælp... {{forumTopicSubject}}

Bølle har det jo med at han gerne vil nappe lidt.. men normalt holder han op når jeg siger NEJ..
Men da min mor var forbi i dag var det som at snakke til en dør...
det skal jo ik' være sårn at når der er gæste at han så bider dem..
Hvad er det bedste man så kan gøre når de ik' længer gider at høre efter..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider.. Hjælp...
  • #2   17. okt 2007 den person som hunden bider skal lave et høj piv/skrig, som vil få hunden til at slippe og når den så slipper skal den have en guffer...

• #3   17. okt 2007 Der skal reageres før hunden bider. altså skal hundeejer være et skridt foran. Ligeså snart hunden antyder at ville bide/nappe, så er det ud med hunden (til et andet rum). Den største straf er at blive ekskluderet fra flokken. Når den ønskede adfærd (at man opføre sig korrekt), indfinder sig, så er der ros ros og ind igen til flokken. Gentag processen indtil hunden finder ud af at den negative handling betyder ekskludering fra flokken. :O) eller et tydeligt højt markeret NEJ!!!!! så man mener det....

• #4   17. okt 2007 MIn hund har jeg lært tegnet NEJ. Alt havd den ikke må/skal bliver kvitteret med et konsekvent nej. Hun har det nemlig på samme måde som jeres hunde. Så ikke noget med lange sætninger, men ét ord i et toneleje der ikke kan misforståes. år hun imod noget hvad hun ikke skal, går jeg ind foran hende for at hindre hende i at komme hen til den ting/person som hun egentlig vill og siger NEJ. Det virker ihvertfald her hos os.
    Så det er det råd jeg kan give.

• #5   17. okt 2007 Nej øvelsen er ihvertfald en god ting at lære sin hund. Det har altid været den første øvelse mine hunde har lært.
    Men det er svært at tro på om det nogensinde lykkes at lære hunden noget som helst hvis den er lidt langsom i optrækket. smiler..

• #6   17. okt 2007 jeg ville kontakte dansk civile hundeføreforening (DCH)
    deres adfærdskonsulenter er gratis at kontakte og jeg ved at hvis man betaler transport så kopmmer de gerne på hjemmebesøg

• #7   17. okt 2007 Da vi fik Laura hvalpebed hun også...
    Vi havde ikke 'råd' til at træne det med hende, da hun fløj på vores søn og hoppede op af ham og kradsede og bed ham.. ( alt sammen i leg selvfølgelig )
    Vores søn var 10 mdr og kunne kun sidde op og væltede flere gange bagover....
    Så der skulle gøres noget med det samme for vores søn blev lynhurtigt bange for hende, og med god grund...

Når hun bed, tog jeg fat i hende og sagde hårdt NEJ!!! 'Føøøj' også...
    Jeg slog ikke, jeg blev ikke ved, jeg hev hende ikke op, men jeg var meget kontant..
    Det hjalp meget hurtigt.....
    Idag behøver jeg bare at sige 'Laura' i et bestemt, roligt toneleje - Så smider hun hvad hun har i munden eller stopper det hun er igang med ( uden at være nervøs og bange på nogen måde )

Der er selvfølgelig tidspunkter hjvor hun hører mere efter end andre, men i det store hele accpeterer hun fuldt ud hvad jeg siger til hende...

Det var bare hvad der virkede for os.......

• #8   17. okt 2007 Tak for hjælpen.. Håber at der er noget der vil hjælpe..:)

• #9   17. okt 2007 du kan også ringe til etologisk institut... de er også behjælpelige med adfærdsproblemer... smiler

Kommentér på:
Bider.. Hjælp...

Annonce