{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

hjælp! hund bider {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Vi søger hjælp. Vores hund bider/snapper min kæreste vi ved ikke længere hva vi skal gøre. Syntes vi har prøvet alt og vi vil helst ikke af med ham. Han er 14 uger. Også prøvet de råd vi har fået fra vores træner i Dch viborg. Min kæreste gør alt lige som mig men mig snapper han ikke. Plz hjælp

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp! hund bider
  • #3   28. sep 2010 Nu er hunden jo kun 14 uger, husk lige at have tålmodigheden med ;o)

• #4   28. sep 2010 Ja hun stopper kontakt men han bliver ved.
    Rænne: det ved vi godt men svært når han gør det næsten hele tiden.

• #5   28. sep 2010 Kan du fortælle en situation, hvad hunden gør, og hvad din kæreste gør, når den bider?

• #6   28. sep 2010 Man skal jo prøve samme metode i mere end to dage, hvis hunden skal fange ideen ;o)

• #7   28. sep 2010 Det er utroligt vigtigt med kropssproget.
    Lænder din kæreste sig forover, ind over hunden, når der skal kæles, eller lign.?
    Er den kæreste usikker/bange for hunde?

• #8   28. sep 2010 (Din)

• #9   28. sep 2010 Jeg har lige nu en hvalp på 10 uger, og hvis den er stoppet med at bide når den bliver 14 uger, så finder jeg det mirakuløst.

At bide er en hvalps måde at forholde sig til verden på - det er fuldstændig naturligt.

Løsningen her hos os er, at stoppe kontakte med hunden, når han bider. Det kommer til at tage tid, men det virker.
    Når vi når det tidspunkt hvor han udfordrer det, at vi stopper kontakten, så skærmer vi os fra ham - altså går ind i et andet rum så han finder ud af, at det med at bide bestemt ikke tager noget godt med sig.

Jeg forventer, at hunden er helt op med at bide efter tandskifte hvilket er 7 måneders alderen.

• #10   28. sep 2010 Hvis han kommer hen for at snakke og min kæreste røre ham går der ikke lang tid f
    Før han begynder at bide. Hun stopper kontakt. Han bliver ved med at bide hende i ben og tøj. I morges skrev hun at hun var nødt til blive inde i soveværelset for han bliv ved med at bide og hun blev rige ked af det. Da hun kom ud igen var der ikke noget tror han kunne mærke hun var ked af det.

• #11   28. sep 2010 Jeg forestiller mig, at din kæreste er legeonkel for hunden.

At han har temmelig meget bevægelse i sin krop, som stimulerer hunden og den synes er supersjovt.

• #13   28. sep 2010 Hov - kæresten er jo en hun ;o) Altså ikke legeonkel ;o)

Hunde gør, hvad der kan betale sig - og hunde bider og napper for at sætte gang i os mennesker. Hos din kæreste er det tilsyneladende lykkes så mange gange, at hunden nu ved, at det virker.

Hunden holder ikke op fordi den kan mærke at hun er ked af det, men fordi den ikke fik noget ud af det - og hun skal gøre det HVER gang hunden lægger op til den "leg"
    VÆK fra hunden uden at tage kontakt til den, kigge på den, tale til den. Bare VÆK.

• #14   28. sep 2010 Det lyder til, at det er en ganske almindelig hvalp, som synes din kæreste er mega sjov.

• #15   28. sep 2010 Din kæreste bliver nødt til at være hård i filten, hun skal bruge nej i en meget bestemt tone, når den bider, samt vende ryggen til og ignorere den.
    Husk ingen afstraffelse

• #16   28. sep 2010 Krumme, ja det må man sige *GG*

Vi vælger jo at stoppe det på den bløde facon - hvis vi ville tage meget fat i ham, så kunne det sikkert stoppes noget hurtigere...
    Men der skal dælme tages for meget fat til at jeg synes det er sjovt... Så det bliver den hårde måde.

• #17   28. sep 2010 Michael - NEJ er også kontakt...

INGEN kontakt skal hunden have overhovedet. Hunden forstår alligevel ikke nej-et eller vil helt sikkert vælge at ignorere det - og så devalueres kommandoen.

• #19   28. sep 2010 Ja, det afhænger jo selvfølgelig af, om den er blevet trænet i, hvad nej betyder smiley
    Min ved med garanti, at nej betyder at han skal stoppe det han har gang i, og det er super dejligt... smiley

• #20   28. sep 2010 Der er også den fordel i, at man ikke skal sige noget til hunden, at man bevarer roen selv.
    Hunde filmer ens desperation hurtigt og opfatter det som værende endnu sjovere.
    Man afslører sig selv en smule mindre ved ikke at sige en lyd ;o)

• #21   28. sep 2010 Puhhh Elmo bider stadig i bukseben når han er kåd... og han er snart 2 år... og ja det er nok lige så meget min skyld som min hunds... lyder som om din kæreste næsten er bange for hvalpen... og ja det er jo normal hvalpeadfærd.. Elmo var meget slem da han var hvalp.. og ja som sagt stadig ballademager den dag i dag, men han er bare en glad og fræk hund.

• #22   28. sep 2010 Hvalpe bider, de bider hårdt og stopper ikke bare fordi man er tyndhudet og ikke synes legen er sjov..

Hav altid noget ved hånden hunden gerne må tygge i, det er lettere at tænke træning når man ikke har et helt gebis boret dybt ned i hånden .

Hav tålmodighed, hunden ved ikke bedre end at det er sjov leg, den er ikke aggressiv eller dominant eller andet mystisk; det er en hundehvalp =)

Hvalpe bider, de bider sååå hårdt og det gør ondt som bare.. Men kommer i af med den her, så må i holde jer til gubbyer og vinbjergsnegle, for langt de fleste dyrebørn bider =)

• #23   28. sep 2010 Tak for svar vil prøve det så må vi se hva der sker. Hun er måske også lidt bange men det er fordi hun ikke kan lide han gør men sådan er racen smiley

• #24   28. sep 2010 Det hjælper i hvert fald ikke at være bange for sin egen hund - og så er den endda kun hvalp!

• #25   28. sep 2010 Rænne: vil du ikke stop med at svare hvis du alligevel ikke har et svar der kan hjælpe og bare skriver for at skriv. Tak.

Alle jeg andre tak for gode svar. Ville lige hører ang. At kan forlader rummet. Er det os begge der skal det eller kun min kæreste? Hvor lang tid skal man være væk? Og er det hende eller hunden man sætte i et andet rum tænkte på nu bor vi i lejlighed og stue og køkken er i et og store soveværelse så skal man sætte hunden ind i soveværelset og hvis ja hvor længe?

• #26   28. sep 2010 Tommy
    Synes det er RET relevant at hun er bange. Det kan hunden jo sagtens mærke, og det synes den jo kun er mere sjovt. "Hov, hvis jeg gør sådan og sådan, så bliver hun bange og jeg vinder".
    Her står måske noget du kan bruge (link fjernet)

• #27   28. sep 2010 Nina: selv om min kæreste hat noget ved hånden bider han kun efter hendes hænder. Og nej vi skal ikke af med ham skriver jeg også i starten søger bare en løsning

• #28   28. sep 2010 Rænne: siger ikke at det ikke er relevant hun er lidt bang. Men først nu du kommer med noget der måske kan hjælpe

• #29   28. sep 2010 Så spørger jeg; de ting i har prøvet, hvor længe har i prøvet dem af gange? En dag? En uge? En måned?

Jeg læste en bruger herinde (husker ikke hvem!) skrive, at når man prøvede en ny metode, skulle man prøve den i tre uger, for at kunne vurdere om det virkede.. Det tror jeg der er noget rigtigt i.. Ikke noget jeg har erfaring med som sådan, for jeg har ikke talt uger når jeg har prøvet noget - og min tålmodighed er også ret lille. Men jeg tror, der er noget om snakken.

• #30   28. sep 2010 Piv og afbryd alt kontakt, hvis hvalpen istadigvæk kke kan lade hende være i fred, så skal hun gå ud af rummet og lige tælle til 30 inden hun går ind igen. Er han stadig lige vild, så ud igen, tæl til 30, ind igen osv. Det er kun personen, der bliver generet, som skal reagere. Det kan også hjælpe at distrahere hvalpen, sådan at den lige glemmer at den leger vild og farlig hund, men pas på med at distraheringen ikke går hen og bliver en belønning. Altså ikke noget med at vifte en hundekiks i hovedet på hvalpen når den bider.

En anden mulighed er at stille sig op på en stol og lign., ignorere hvalpen og ikke komme ned igen før den er faldet til ro. Jeg stod meget på trappen, da Lia havde den alder.

Og ja, det er træls, men det er helt normalt og som andre skriver, så lærer de ikke bidhæmning i løbet af en uge. Begge mine hunde har været små rundsave som hvalpe, jeg har stadig et ar på højre arm fra da Lia var hvalp, plus jeg har hyrdehunde, så jeg blev nappet til den helt store guldmedalje og det gør bare nas og giver nogle flotte blålilla mærker, og det hjælper især ikke at de napper nogenlunde samme sted hver gang. smiley

En god ide er også at begynde med "nej"-øvelser med masser af godbidder. Dette lærer først og fremmest hvalpen betydningen af ordet nej, men det er i høj grad også med til at lære den selvkontrol, hvilke som regel er en by i Rusland for sådan en lille størrelse.

• #31   28. sep 2010 Læste i en bog at man ikke helt kan undgå at hvalpe bider, da det jo ligger til deres natur, men man kan gøre ligesom hundene pive altså sige "iv iv" Ligesom vores av av men når man gør det med en pivestemme altså IV IV så er det lige som når hunde leger med hinanden og så stopper de. Alle hunde vil altid prøve igen, men så siger man bare iv iv højere stadig med piv stemme og hvis det ikke virker så skulle man "trykke" over hundens snude og trække overlæben ned så den på en måde kommer til at bide sig selv og det skulle så også kunne hjælpe.
    Jeg vil dog ellers foreslå at I låner bogen: BOGEN OM HUNDEN,,Udvikling,,opdragelse,,uddannelse og sprog skrevet af JEANETTE SAMS-DODD kanon god bog selv for mig som har haft hund i 40 år. Håber at i får det til at virke og husk DET ER JO STADIG KUN EN HVALP, MEN ALLE HVALPE SKAL OGSÅ OPDRAGES;;--))

• #32   28. sep 2010 Mi og grethe tak for rigtig gode svar

• #34   28. sep 2010 Bogen er fra september 2009. Hunden selv skulle få en fornemmelse af hvor spidse tænder den egentlig har, men det skulle jo kun gøres hvis det andet virkelig ikke hjalp;;--))

• #36   28. sep 2010 I bogen skrives der også om det at gå fra hunden som M.I skriver ikke kun i bide situationer;;--))

• #37   28. sep 2010 hvad så hvis du jokker hunden på poten, det gør da også ondt, men gør det forholdet mindre stærkt til hunden?? der er ingen i dyrenes verden som siger undskyld, men dyrene lærer at der er en konsekvens af hvad de gør af deres mor og far ude i naturen. De bliver jo ikke ved med at være "uvenner" og så længe vi mennesker også husker, at vi også skal have det dejligt med vores dyr så går det hele nok selv med lidt knubs....

• #39   28. sep 2010 Jeg går ikke ind for noget der gør ondt på hunden.

Blis bed en overgang i ens fingre, når hun har haft gjort det blev der sagt Nej eller Stop, derefter blev hun spurgt om vi skulle finde en af hendes legesager, så der blev fundet en og leget lidt så hun fik styret sin "kløen" i tænderne eller noget... Det virkede :o)

Held og lykke med det :o)

• #40   28. sep 2010 Jokke hunden på poterne er vel noget vi alle kan komme til ved et uheld, da hunden jo næsten altid er i hælene på os

• #41   28. sep 2010 Jeg mener bestemt ikke, at man skal sætte hunden uden for døren - i den proces er der jo masser af kontakt.

Man skal selv forlade hunden. Og så går man tilbage efter et øjeblik (når hunden ikke gør, piber eller andet) og lader som om intet er hændt.
    Gentager det sig, så gentager man selv.

Det er ikke alle i rummet, der skal forlade hunden, bare den, der får overskredet grænser. Hvis hunden fortsætter på en anden, så er det bare samme historie.

• #42   28. sep 2010 Med hensyn til at sige lyde - jo, det virker måske på nogen - på alle tre hunde jeg har haft har det kun gjort tingene værre. Vi er ikke hunde, og den opfatter bestemt ikke vores piv som de opfatter andre hvalpes piv.

Og den der med at trykke så hunden bider sig selv - det kan jeg slet ikke forstå man kan komme i tanker om at udføre i praksis...
    Men sådan er der så nogen, der opererer med en lille hvalp.

Det er i øvrigt ikke noget, der sker i en hundeflok blandt hvalpe og deres forældre - der har hvalpen i høj grad hvalpepas og får lov til det meste. Tæven siger ikke fra ved at påføre hunden smerte, men ved at signalere til den på forskellig facon.

Kommentér på:
hjælp! hund bider

Annonce