1.139 visninger
|
Oprettet:
hjælp! hund bider {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Vi søger hjælp. Vores hund bider/snapper min kæreste vi ved ikke længere hva vi skal gøre. Syntes vi har prøvet alt og vi vil helst ikke af med ham. Han er 14 uger. Også prøvet de råd vi har fået fra vores træner i Dch viborg. Min kæreste gør alt lige som mig men mig snapper han ikke. Plz hjælp
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
aug 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 17
Rænne: det ved vi godt men svært når han gør det næsten hele tiden.
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 119
maj 2005
jun 2010
Lænder din kæreste sig forover, ind over hunden, når der skal kæles, eller lign.?
Er den kæreste usikker/bange for hunde?
jun 2010
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
At bide er en hvalps måde at forholde sig til verden på - det er fuldstændig naturligt.
Løsningen her hos os er, at stoppe kontakte med hunden, når han bider. Det kommer til at tage tid, men det virker.
Når vi når det tidspunkt hvor han udfordrer det, at vi stopper kontakten, så skærmer vi os fra ham - altså går ind i et andet rum så han finder ud af, at det med at bide bestemt ikke tager noget godt med sig.
Jeg forventer, at hunden er helt op med at bide efter tandskifte hvilket er 7 måneders alderen.
aug 2007
Før han begynder at bide. Hun stopper kontakt. Han bliver ved med at bide hende i ben og tøj. I morges skrev hun at hun var nødt til blive inde i soveværelset for han bliv ved med at bide og hun blev rige ked af det. Da hun kom ud igen var der ikke noget tror han kunne mærke hun var ked af det.
aug 2006
At han har temmelig meget bevægelse i sin krop, som stimulerer hunden og den synes er supersjovt.
aug 2006
Hunde gør, hvad der kan betale sig - og hunde bider og napper for at sætte gang i os mennesker. Hos din kæreste er det tilsyneladende lykkes så mange gange, at hunden nu ved, at det virker.
Hunden holder ikke op fordi den kan mærke at hun er ked af det, men fordi den ikke fik noget ud af det - og hun skal gøre det HVER gang hunden lægger op til den "leg"
VÆK fra hunden uden at tage kontakt til den, kigge på den, tale til den. Bare VÆK.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jun 2010
Husk ingen afstraffelse
aug 2006
Vi vælger jo at stoppe det på den bløde facon - hvis vi ville tage meget fat i ham, så kunne det sikkert stoppes noget hurtigere...
Men der skal dælme tages for meget fat til at jeg synes det er sjovt... Så det bliver den hårde måde.
aug 2006
INGEN kontakt skal hunden have overhovedet. Hunden forstår alligevel ikke nej-et eller vil helt sikkert vælge at ignorere det - og så devalueres kommandoen.
jun 2010
Min ved med garanti, at nej betyder at han skal stoppe det han har gang i, og det er super dejligt...
aug 2006
Hunde filmer ens desperation hurtigt og opfatter det som værende endnu sjovere.
Man afslører sig selv en smule mindre ved ikke at sige en lyd ;o)
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Hav altid noget ved hånden hunden gerne må tygge i, det er lettere at tænke træning når man ikke har et helt gebis boret dybt ned i hånden .
Hav tålmodighed, hunden ved ikke bedre end at det er sjov leg, den er ikke aggressiv eller dominant eller andet mystisk; det er en hundehvalp =)
Hvalpe bider, de bider sååå hårdt og det gør ondt som bare.. Men kommer i af med den her, så må i holde jer til gubbyer og vinbjergsnegle, for langt de fleste dyrebørn bider =)
aug 2007
maj 2005
aug 2007
Alle jeg andre tak for gode svar. Ville lige hører ang. At kan forlader rummet. Er det os begge der skal det eller kun min kæreste? Hvor lang tid skal man være væk? Og er det hende eller hunden man sætte i et andet rum tænkte på nu bor vi i lejlighed og stue og køkken er i et og store soveværelse så skal man sætte hunden ind i soveværelset og hvis ja hvor længe?
maj 2005
Synes det er RET relevant at hun er bange. Det kan hunden jo sagtens mærke, og det synes den jo kun er mere sjovt. "Hov, hvis jeg gør sådan og sådan, så bliver hun bange og jeg vinder".
Her står måske noget du kan bruge (link fjernet)
aug 2007
aug 2007
maj 2005
Jeg læste en bruger herinde (husker ikke hvem!) skrive, at når man prøvede en ny metode, skulle man prøve den i tre uger, for at kunne vurdere om det virkede.. Det tror jeg der er noget rigtigt i.. Ikke noget jeg har erfaring med som sådan, for jeg har ikke talt uger når jeg har prøvet noget - og min tålmodighed er også ret lille. Men jeg tror, der er noget om snakken.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
En anden mulighed er at stille sig op på en stol og lign., ignorere hvalpen og ikke komme ned igen før den er faldet til ro. Jeg stod meget på trappen, da Lia havde den alder.
Og ja, det er træls, men det er helt normalt og som andre skriver, så lærer de ikke bidhæmning i løbet af en uge. Begge mine hunde har været små rundsave som hvalpe, jeg har stadig et ar på højre arm fra da Lia var hvalp, plus jeg har hyrdehunde, så jeg blev nappet til den helt store guldmedalje og det gør bare nas og giver nogle flotte blålilla mærker, og det hjælper især ikke at de napper nogenlunde samme sted hver gang.
En god ide er også at begynde med "nej"-øvelser med masser af godbidder. Dette lærer først og fremmest hvalpen betydningen af ordet nej, men det er i høj grad også med til at lære den selvkontrol, hvilke som regel er en by i Rusland for sådan en lille størrelse.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 247
Jeg vil dog ellers foreslå at I låner bogen: BOGEN OM HUNDEN,,Udvikling,,opdragelse,,uddannelse og sprog skrevet af JEANETTE SAMS-DODD kanon god bog selv for mig som har haft hund i 40 år. Håber at i får det til at virke og husk DET ER JO STADIG KUN EN HVALP, MEN ALLE HVALPE SKAL OGSÅ OPDRAGES;;--))
aug 2007
jul 2007
jul 2007
jul 2007
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Blis bed en overgang i ens fingre, når hun har haft gjort det blev der sagt Nej eller Stop, derefter blev hun spurgt om vi skulle finde en af hendes legesager, så der blev fundet en og leget lidt så hun fik styret sin "kløen" i tænderne eller noget... Det virkede :o)
Held og lykke med det :o)
jul 2007
aug 2006
Man skal selv forlade hunden. Og så går man tilbage efter et øjeblik (når hunden ikke gør, piber eller andet) og lader som om intet er hændt.
Gentager det sig, så gentager man selv.
Det er ikke alle i rummet, der skal forlade hunden, bare den, der får overskredet grænser. Hvis hunden fortsætter på en anden, så er det bare samme historie.
aug 2006
Og den der med at trykke så hunden bider sig selv - det kan jeg slet ikke forstå man kan komme i tanker om at udføre i praksis...
Men sådan er der så nogen, der opererer med en lille hvalp.
Det er i øvrigt ikke noget, der sker i en hundeflok blandt hvalpe og deres forældre - der har hvalpen i høj grad hvalpepas og får lov til det meste. Tæven siger ikke fra ved at påføre hunden smerte, men ved at signalere til den på forskellig facon.
hjælp! hund bider