{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.645 visninger | Oprettet:

Hjælp min hund bider!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en rigtig dejlig hund der vil gøre alt for mig. og lystre mig bedre end folk lige skulle tro :o)
Men desværre er han en meget sky hund der helst ikke ville tale med fremmede. Nogle dage siger jeg til folk de ikke skal komme og besøge mig fordi jeg ikke orker at høre på hans gø´en fra personen kommer til han går. (Det er 99% mænd han gø´er af)
Men nu er det værst tænkelig sket!! Han har bidt en :o(
En kammerat vil hilse på ham og Tio gøede som altid, min kammerat sad med ryggen til ham og gjorde sig "lille" for ham. Tio går hen foran ham og lige pludselig bider Tio ham i hånden. Min kammerat skælder ikke Tio ud med ignore handlingen og starter forfra og vender ryggen til ham. Men Tio gad ikke mere og gik bag sofaen. Når jeg er ude og gå med ham er der mange der gerne ville hilse på ham, men hvergang folk er ved at sige hej gåer han voldsom og ligner en der ikke er bange for at bide fra sig. Jeg frygter den dag han bider en fremmede og jeg må aflive ham. Hjælp mig!!
Tio han aldrig oplevet noget grimt med fremmede.. så forstår ikke hans handling!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min hund bider!!
  • #1   9. dec 2008 havde aflivet sådan en hund...

• #2   9. dec 2008 Hmm lyder da lidt voldsom.. Kan han have smerter?? Eller prøv at kontakte en adfærdsterapuet.

• #3   9. dec 2008 Det tyder på at lillemanden har lidt svært ved at finde sin plads i flokken, han tror det er ham der bestemmer eller måske er han lidt usikker på dig og derfor føler han at han skal passe på dig. Det sker faktisk ofte med små hunde da man ikke altid får sat de samme grænser som man ville have gjort med en stor hund. Jeg synes du skal søge hjælp hos en adfærdsbehandler for det er sikkert kun små ting i din måde at være på der skal ændres for at dun hund finder ro og finder sin " rigtige" plads i flokken.

• #5   9. dec 2008 Ja jeg må også sige at jeg havde aflivet den. En sund og normal hund vil ikke bide i den sitatuation. Og jeg ville aldrig finde mig i det. Det kan kun gå galt...

• #6   9. dec 2008 Hvordan opfører du dig, når der er fremmede omkring din hund?
    Virker du nervøs eller sikker?

Min ældste hund, var heller ikke glad for fremmede.Hun var ikke agresiv, men sky.
    Hos mig hjalp det at, pjatte med hende og få hende i "godt humør", rose hende med meget høj stemme når vi kom tæt på fremmede (hunde og mennesker).
    Positiv indlæring med andre ord. Når vi så mødte de fremmede var hendes opmærksomhed startet positiv.

Når folk eller andre hunde så havde snakket med hende og vi gik videre, fortsatte jeg med høj stemme og ros (og godbidder). For at forlæge hendes positive oplevelse.

Det har også været vigtigt at, vi ikke har tvunget hende til kontakt, men selv lade hende søge den.

• #7   9. dec 2008 Det er heller ikke fordi han er direkte agresiv, han gøer, (advare folk) han springer ikke på dem lige pludselig!
    Men jeg har elplesi og han er har altid kunne mærke på mig når jeg var ved a få et anfald, og tænker nu om det kan have nogle efekt når det gælder fremmede og gå ture?

• #8   9. dec 2008 Diana J
    det er vel den nemmeste løsning du kunne komme på? flot du!!

Liz jeg synnes du sku snakke med en adfærdsterapuet. med lidt hjælp og træning er jeg sikker på du nok ska komme langt..

• #9   9. dec 2008 Har prøvet at google adfærdsterapuet og søgt på de gule sider men ingen resultat :o(

• #10   9. dec 2008 dobermann: en sund og rask hund opfører sig jo ikke sådan, vel du?!

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #11   9. dec 2008 Dobermann

Hun er kun 15.
    Jeg fatter ik, at hun stadig er oppe.......

Liz N

Etologisk Institut har gratis tlf hjælp....blandt mange.

• #12   9. dec 2008 Diana J
    fordi den er angst afliver man den sku ikke?? du ved ikke noget fra dens bagrund osv, så kan du heller ikke slynge sådan en udtalese vel??? åbenbart så.. der findes altså rigtig mange hunde/ hunde racer der er reseverede over for andre mennesker. dem afliver man sku ikke....

• #13   9. dec 2008 Anne R
    nåå ja du har ret hehe.-) så forstår jeg det bedre;-)

• #14   9. dec 2008 Diana J.
    Jeg synes du er en uforskammet bette tøs. Men samme tid håber jeg ikke for dig du nogen siden kommer i sammen situation som jeg er i!
    Kan se på dit profil billede at du kysser en hund! Hvis den hund en dag bider en, Uden man kan finde en forklaring ville du så uden at tøve kunne aflive den.?

DOBBERMANN Mange tak for hjælpen og støtten. Hehe man kan hurtig se på folk hvilken alder de har:o)

Anne R. Jeg er allerede inde på side og gør mig klar til at ringe imorgen.

• #15   9. dec 2008 børnehave man smiley

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#16   9. dec 2008 Diana J

Hvis du nu passede din søvn, så du var frisk i dansktimerne, så ville du kunne se fejlen i dit sidste indlæg.....

Sov godt *S*

• #17   9. dec 2008 Jeg kan fandengalemig da godt love jer for at jeg hellere ikke havde meget til overs for en hund der bider. Nu har min egen hund aldrig udvist "farligt adfærd", men satte han tænderne i en person der gør sig lille og sidder m ryggen til ville der være tilstrækkeligt meget galt til at aflivning godt kunne komme på tale.

Efter min mening burde der have været en adfærdsdims ind over for meget længe siden da det fremgår af startindlægget at det er noget der er optrappet over længere tid (gøer af mænd, kan ikke have gæster). Det kan godt være at nogle af brugerne herinde accepterer den slags adfærd, men det er vi altså andre der ikke gør og så kan alle jeres lamme kommentarer om sengetider og folks alder pakkes væk, for det er ikke relevant når vi snakker personlige grænser.

Liz:
    Prøv at kontakte Lillen. Hun anbefales af rigtig mange herinde, og jeg kender et par stykker der har oplevet fantastiske resultater ved at gå hos hende.
    www.hundekurven.comhttp://www.123hjemmeside.dk/hundekurven

• #18   9. dec 2008 Hov.. Første link skulle jeg have slettet men der gik vist noget galt.. Den virker ikke smiley

• #19   9. dec 2008 synes det er ret sølle at man ikke kan tale i en ordentlig tone herinde. Liz søger hjælp ikke mundhuggeri.
    mener nu også at det er meget nemt bare at kaste ordet aflivning på bordet, det er jo bare ikke så nemt. Jeg ville klart se om en adfærdsterapuet.. Kan jo være at med øvelser og lidt arbejde at der kommer en balanceret og rar hund ud af det til sidst...

• #20   9. dec 2008 Fuldstændig enig med hundebanden, og tilføjer at en angst hund trods alt er farligere end en aggressiv hund. Den aggressive ved man i det mindste hvor man har.
    Det kan ikke gå for stærkt med at få behandler på for det bliver ikke bedre af sig selv.

• #21   9. dec 2008 Jeg havde også valgt at aflive - pga jeg har børn og en adfærdsbehandler kan jo ikke behandle hunden på 1 dag .....
    Jeg ville ikke turde have en angstbider sammen med mine børn ...

• #22   9. dec 2008 Liz: Jeg vil anbefale som det første at få tjekket hunden i hoved og r.. hos dyrlægen. Tjek om de kan fornemme om han har ondt nogen som helst steder - hold evt. selv lidt øje med om han kunne have ondt nogle steder.. En hund med smerter er en ustabil hund.. Det ved jeg fra egen erfaring (dog er han aldrig gået på mennesker, men gjorde udfald mod andre hunde).. Få evt. taget nogle røntgen billeder og lign. for at være 100 % sikker.. Det er SÅ vigtigt at finde ud af som det første..
    Derefter ville jeg snakke med en adfærdsterapeut, som kan se hunden an.. Evt. også lade hende komme hjem til dig og se hundens opførelse i hjemmet...
    Synes det er utrolig svært at vejlede når det kun er en brøkdel der skrives herinde.. Vi ved ikke hvilke signaler hunden sender, om din kammerat har stirret ham i øjnene inden han bed, hvor hårdt han bed (var det markering eller bed han igennem), osv osv.. Tror helt sikkert også din epilepsi kan have noget at gøre med hans adfærd.. Men det er sådan noget en adfærdsterapeut vil kunne hjælpe dig igennem..

• #23   9. dec 2008 Liz N

Jeg vil give Dina ret, det er en mulighed for at du måske kan nå at rette problemet, det er dog ikke sikkert.

Men imens ville jeg holde mig væk fra mænd, sådan at din vovse slipper for at skulle reagere sådan indtil den er klar til det, jeg mener der er en adfærds ting herinde på HG men kan ikke lige huske hvad hun hedder, men vil geren hjælpe med at finde hende hvis du ønsker det, så kan i to jo lige tage en snak sammen, skriv til mig i pb

• #27   9. dec 2008 Jeg kender en virkelig dygtig adfærdsbehandler, som sikkert kan hjælpe dig. Skriv pb så sender jeg hendes hjemmeside :o)

• #28   9. dec 2008 Hun spørger efter råd og ønkser åbenbart ikke at aflive, det havde jeg sgu heller ikke gjort.... og nej adfærdsbehandlere kan ikke redde verden, men de kan muligvis hjælpe

• #29   9. dec 2008 vil lige tilføje, at når du har en usikker hund, er det ikke nødvendigvis en god ide at få den kastreret. Det kan ta det sidste pondus fra den, hvilket kan gøre den sværere at arbejde med, ift at gøre den mere sikker og i balance med sig selv. Du skal selv afgøre hvad der er bedst for dig og din vaps, jeg selv ville søge hjælp med det samme, ved en kompetent dyrlæge, træner, adfærds terapeut ell. lignende.. Om ikke andet, så for at have et godt grundlag at beslutte dig for, hvad der videre skal ske..

• #31   9. dec 2008 Øh jeg havde heller ikke sagt aflivning hvis det var en amstaff.....

• #34   9. dec 2008 I´m ace og Lillen er rørende enige med jer...

• #35   9. dec 2008 Flot at du "kaster" dit/jeres problem ud i denne gruppe - du kunne bare have taget turen forbi dyrlægen og så havde vi ikke hørt mere fra dig.

I stedet for har du valgt at søge hjælp og råd til din hund - respekt for det smiley

Håber du finder en god løsning for jer begge.

Go´ jul her fra Storkøbenhavn smiley

• #38   9. dec 2008 Lillen: Dejligt at du kom på banen.. Og kunne ikke være mere enig..!!

Og til dig Liz: Kan KUN anbefale dig at besøge Lillen.. Har selv været der med Homer og kan kun sige positivt omkring Lillen.. Har aldrig mødt nogen med større viden omkring hunde, så hvis der er nogen der kan hjælpe, så er og bliver det altså hende.. smiley

• #40   9. dec 2008 Man afliver ikke bare en hund.. Man ser da lige om den kan rettes op på eller om man selv evt laver fejl.. Giv det tid,tid,tid og mere tid hvis det så ikke blir bedre kan det måske være hunden ikke er helt rask i hovedet men vendt og se evt få vuderinger for fagfolk..

Og når du siger din hund allerede gøede af ham inden den bed så var det vel også advarsel fra hunde, som starks skulle accepteres..
    Altser lad hunden være.. Og det gjorde din kammarat deværre ikke og så blev han bidt.. Jeg vil kalde det selforskyldt og ikke hundes felj..

• #41   9. dec 2008 Kia

Iflg indlægget er hunden gået hen til personen, ikke omvendt.

• #42   9. dec 2008 Det er da lige meget. hvem der gå til hvem.. Pointen er at en hund som gør = advarsel..
    Så burde kammaraten rejse sig op i en fart istedet for at blive siddene..

Normale hunde gør inden angreb og angriber kun hvis du forsat er en trussel..
    Syge hunde gør ikke inden angreb den sidder bare i dig ...
    Hunden gøede og derfor ligger fejlen hos kammeraten da han åbenbart ikke fostod hundens sprog..

• #43   9. dec 2008 Og i og med han sætter sig og gør sig lille over for en aggresiv hund gør han sig selv til en alt for let offer... Meget dumt gjort..

• #44   9. dec 2008 Synes der er en masse misforståelser her inde omkring min hund og jeg. Jeg fik Tio da han var et halvt år gammel. Da jeg hentede ham var han allerede dig meget bange og havde slet ikke lyst til at skulle snakke med mig. Tio bider IKKE bare sådan uden advarelse!!! Men jeg frygter den dag han gør!! Ang. min kammerat kan i også se på mit første indlæg at han ikke blev sur eller reagede overfor Tio, men prøvede igen med at få ham hen til sig.
    Og aflivning er ikke nogen løsning for mig, det vil være det samme som at tage en førehund fra en blind.
    Jeg HAR snakket med en dyrlæge, som sagde det ville hjælpe at få ham kasteret, så det er han blevet, og det hjalp lidt (nu er han hel vild med damer) men det med mænd er stadig et tabu for ham.
    I formiddags snakked jeg med en adfærdsteraput, som sagde jeg kunne være ganske roligt og det er ikke så svært at hjælpe min hund, da det ligger fra dens barndom som vi skal have justeret lidt i.
    hun kommer på Torsdag hvor hun ser lidt på ham og hun tager hendes mand med, som skal være den søde fremmede der har en masse godbider med.
    Mange tak til alle jeres råd!
    Selvom der er delte meninger om hvad man skal gøre ved problemet. Nogle lukker øjne, Jeg har mine åben og ser problemet, og løser det i stedet for at hoppe over hvor gæret er laveste.

• #46   9. dec 2008 "Normale hunde gør inden angreb og angriber kun hvis du forsat er en trussel.."

I og med at manden gjorde sig lille og sad med ryggen til har han meget tydeligt fortalt hunden at han ikke er en trussel. Du har hermed konkluderet at hunden ikke er normal (det er jeg ikke enig i - den er ikke rask, men der er garanteret en logisk forklaring på adfærden). Hvilken forskel er det lige at en mere truende holdning (oprejst) fra personens side skulle gøre når vi taler om en hund der muligvis agerer ud fra angst?

• #47   9. dec 2008 ACE

Spørgsmålet er så hvem af os du er ironisk over for. Den er lidt svær at tolke

• #48   9. dec 2008 Ang. det med alder emnet her inde, vil jeg tilføje at jeg synes stadig det er uforskammet af hende, havde det været en der var ældre vil jeg stadig synes det er uforskammet af personen. Jeg ber om råd, ikke lette løsninger! AFLIVNING HAR VÆRET OPPE OG VENDE I MIT HOVEDE MEN NÅR DER KAN VÆRE ANDRE LØSNINGER TAGER JEG DEM FØRST!!
    Man afliver ikke et dyr fordi det er skræmt af en ukendt årsag. Og det gælder ALLE dyr!!

For så kan man begynde at snakke om at aflive de katte der lige pludselig kradser, eller svanere der brækker armen på en lille dreng!!

Der er altid en årsag til hvorfor dyr reager som de gør, og 99% af tiden er det mennesket der forsager det.

• #49   9. dec 2008 "AFLIVNING HAR VÆRET OPPE OG VENDE I MIT HOVEDE MEN NÅR DER KAN VÆRE ANDRE LØSNINGER TAGER JEG DEM FØRST!! "

Det er også det mest fornuftige, men det giver ikke carte blanche til at angribe andre der ikke er af samme holdning. Men, nu tror jeg også at vi er ude over den diskussion.

Jeg håber i hvert fald at du får den hjælp der skal til og ønsker dig held og lykke med din hund.

• #50   9. dec 2008 Søster - Jeg siger ikke hunden er unomal.. Jeg ikke nok om den til at kunne sige det...

Jeg siger blot... Hvis en hund er usikker-aggresiv-bange så vil den typisk gø af det som virker farligt.. Herefter bide..

Og hvis lille Tio feks er beskyttene over for ejer og usikker på den fremmede så vil han da 1000% ikke lade den fremmede komme nærmere og hvis han gør så skal Tio nok beskytte mor og sig selv..
    Så han burde vurdere hvor angst hunden er og arb ud fra det..

Jeg ville aldrig selv vendt ryggen til en usikker hund og slet ikke sætte mig og gøre mig lille i dens hjem..

• #51   9. dec 2008 Jeg ikke nok om den til at kunne sige det
    = jeg ved ikke nok om den til at kunne sige det smiley

• #53   9. dec 2008 du kunne kontakte adfærdskonsulenten i din nærmeste dch klub her vil de gerne hjælpe dig så du ikke føler du vælger den forkerte beslutning eller en anden adfærdsterapeut held og lykke til jer begge

• #57   9. dec 2008 Min hund feks, kan man ikke bare gå over og klappe. så siger han dælme fra.. sku han så bare aflives? fordi folk ikke bare gå over og kramme løs??? aldrig i livet om jeg tag den beslutning.. min hund er reseverede til en vis grænse, og det syntes jeg også det er helt fint. og siger til de mennesker der godt vil hilse på ham, at det ska de lade vær med, for han vil kun hvis det er ham selv der kommer til dem..jeg vil da heller ikke have fremmed mennesker kommer og krammer mig, det er da grænseoverskridene, ville jeg også sige skrid... og det er på samme måde nogle hunde har det. hvis i forstår hva jeg mener??

• #60   9. dec 2008 Det lyder lidt som om, at alle de hunde der viser anderledes adfærd og ikke lige er drømme hunde for alle, fordi den ikke lige kan omgåes aller andre mennesker og hunde så skal den bare aflives.
    I skulle vide hvor svært det er at være i den situation, prøv at sæt jer ind i det, hvis det var jers hund. Spørgsmålet er bare om I ville kunne det, det tror jeg ikke, for så var I ikke så hurtig på aftrækkeren.

Jeg har selv en hund og igennem 4 år ca. har han haft adfærds problemer med andre hunde og fremmede mennesker. Men inde for husets 4 vægge er han bare den bedste og nemmeste hund, over for dem han kender og lærer at kende, er han en skøde hund der bare vil nusses og på vores gå turen, går han somregl pænt, hiver aldrig i snoren, går bare pænt ved siden af en.

Men han kan finde på at lave udfald imod andre hunde og fremmede.

Aflivning ja har vi da talt om, men det er da jorderens sværste beslutning for en hund der ens bedste ven og som enlig funger fint det meste af tiden, der er bare nogen forholdsregler man må leve med med sådan en hund.

TÆNK jer om før I snakker, det er ikke meningen at vi skal sårer andre der har problemer med sin hund, og ikke lige har viunder barnet på alle punkter.

• #61   9. dec 2008 Søren E man er ikke uopmærksom et øjeblik hvis man har sådan en hund.

• #62   9. dec 2008 Ja det må jeg da være, for er altid opmærksom 100 procent når jeg går med min hund, der er aldrig et barn der er ups er kommet hen til min hund.

• #63   9. dec 2008 Har bidt det er nok mere en markering da der ikke er gået hul.

• #65   9. dec 2008 man skal altid gøre op med sig selv om man vil arbejde for det, for at hjælper ikke bare at kontakte en adfærds ting og så tro at det hjælper der meget arbejde i det, og det synd for hunden hvis ikke man gør noget ved det, man kan jo tydeligt se at hunden ikke har det godt .
    jeg har selv sådan en hund og han er verdens skønneste hund så længe der ikke er fremmede, og vi har gjort op med os selv om vi kan tilbyde ham et værdigt liv så det her hjemme foregår på hunden primisser, og når vi er ude selvfølgelig også ,
    det jo de fleste tilfælde os der har skabt problemerne .

• #66   9. dec 2008 Selfølgelig skal hundens hjælpe og man skal vide om man vil arbejde for det...

• #67   9. dec 2008 mange tror at bare fordi man går til sådan en så det underligt at hunden ikke ændre sig , men tit og ofte så gider folk egentlig ikke, og det hele falder sammen igen , og jeg mener er man ikke ansvaret voksen så afliv den, det måske den nemmeste vej , men en hund der er sky eller bang , feks min , kunne aldirg få det godt ved andre end mig og andreas og min mor, så han ville være et nervevag hvis vi opgav .

• #68   9. dec 2008 jeg havde valgt at søge både dyrlæge og adfærdsterapeaut for længe siden, altså bare det at man ikke kan have gæster uden at hunden står og gåer og lign.
    havde hunden først bidt som i dette tilfælde havde jeg personligt valgt aflivning, men det hænger helt klart også sammen med at jeg har tre små børn og det er ikke en chance jeg vil tage

• #70   9. dec 2008 altså ja det havde jeg også valgt at søhe hjælp for længe siden . .
    om der gik hul, der menes der nok at det her nok kun var en markering..
    selvom hunden ikke er stor så kan den godt brække knogler hvis den bider
    man siger en hund på ca 30 kilo har et tryg på ca 200 kg på hver tand , så jeg vil sku heller ikke bides af bare en lille hund .

• #72   9. dec 2008 Om det er en lille eller stor hund er vel sagen uvedkommen, der er ingen forskel for mig om hunden vejer 3kg. eller 60kg.
    Så ved ikke lige hvad det er du tror jeg mener?

Line ja de folk er der, og hvis man ikke vil arbejde med sin hund og de problemer den eventuelt har, ja så er aflivningen det bedste. Men nu når folk spørger til råd herinde, så syntes jeg godt dem der har aflivningen med i den første sætning, måske lige kunne tænke sig om og sætte sig ind i persones problem.

• #73   9. dec 2008 Mie H er fuldstændig enig med dig, ja helt klart jeg lader børn komme i nærheden af min hund hehe.. nu er det også i lige skruer det op, min hund fare altså ikke efter folk ,som i nærmest for det til at lyde som om.. Men jo han har sat en unge på plads, og inden i skriger aflive krybet, så tag jer lige et par minutter til at læse hvorfor? min hund står bundet til en lygtepæl udenfor et apotek, jeg kan indefra se en mor og en veninden samt deres unger kommer og stopper op i nærheden af min hund..
    Den ene unge går så med en lang kæp, og går over og begynder at stå og brikke og daske til hunden. Jeg kan så se min hund bakker bagud prøver at komme væk, og de mødre står bare og smiler og snakker videre. til sidst for min hund nok, og begynder at små gø som en advaresel og går frem. heller ikke det gør den såkaldte mor noget ud af.. så hopper han frem og bider kæppen over, og ungen begynder at tude... jeg kommer så ud, og de begynder at sige min hund er farlig og bla bla, og jeg fortælle jeg udmærket godt så hvad der skete.. og hvad for jer til at stå og glo på jeres egen barn går over til en fremmed hund og stikke til den?? æh øhhh det kunne de godt se det VAR lidt dumt... det jeg prøver at sige her at de fleste tilfælde er der altså en grund til en hund markere sig i vil nok hellere kalde det at bide, lyder jo også mere voldsomt... jeg ved hvor hans grænse går, og holder det også indefor de rammer... og min hund gør ikke nogen fortræd som han kender,

*Pekingeser-power *
    Kom du hjem til mig, ville jeg inden du komme ind få hunden i kurven, og der blir han liggende imens går du ind og sætter dig ned, og man snakker så.. efter en halv times tid har han set dig så meget an, at jeg ville sige fri til ham, og give dig en godbid so du sku give ham hvis han gad at komme over , han ville slet ikke gør dig noget...

Men det jeg er meget enig i, at de folk som har hunde der virkelig umotiveret og uopdragne psykopat hunde, hundekampe osv. ja de sku aflives og ejren skulle aldrig have lov at have hund igen

• #74   9. dec 2008 altså nu snakker jeg så vidt om typen for adfærd som min egen ,
    og ja hvis ikke jeg kunne vokse med opgaven så ja så var han blevet aflivet , for den grad han har ville han ikke kunne trives ved andre, kan hunden det så skal den selvfølgelig det, man vælger aldirg den nemmeste vej.
    bare han skal til dyrlægen skal ha bedøves inden han skal ind og det simpelthen fordi han går helt i chok , det så ikke så slem længere , men jeg ville aldirg turde at give ham væk til andre .

• #75   9. dec 2008 ja er helt enig vi kan ikke sidde her og råde til en aflivning , da vi ikke kender til hvad der lægger bag hunden .

• #76   9. dec 2008 Britta helt iorden.
    Det vil sige ligemeget hvad grunden er at hunden bider/marker fra sig så skal den aflives?

• #77   9. dec 2008 helt enig.

• #78   9. dec 2008 jeg vil ikke sige at min hund betaler prisen . .

men hvem ved om han har sendt de rigtige signaler , hvem siger han ikke har bukket sig ned, stirret eller smilet , det ved man ikke.

• #80   9. dec 2008 Liz n

Kunne godt tænke mig høre om det er en som kommer ind, blir den så ved med at gø konstant?? eller er det kun når han bevæger sig?? tænkte måske lidt på at få hunden ind i et andet rum hver gang den begyndte at gø, og så hente den ind igen når den er falde til ro igen? og ham din ven, ska bare lade som ingenting ikke begynde at komme i kontakt med den eller noget. gø r den så igen, så klap i hænderne og luk den ind i rummet ved siden af, efter et utal af gange, vil den måske forstå du ikke vil have det... men det ved jeg ikk men det er vel værd at prøve:-)

• #81   9. dec 2008 Min hund bider ikke bare sådan lige, når der kommer fremmede gåer den helst hele vejen fra døren og ind bag sofaen. er vi ude og gå og der er en lille dreng eller pige der løber hen til Tio uden jeg når at reager løber tio den modsatte vej, eller springer op til mig. Den epicode med min kammerat var en meget forvirrene omgang.. For da min kammerat troede at nu var alt oki og vil klappe ham markere Tio ved at snappe ham. (snakkede med min kammerat som sige at han kom til at løfte sin hånd hen over dens hovede som virker truende for hunden) Der kan være mange årsager til hvad og hvorfor det skete. Men sagen er den at det er sket, og jeg nu prøver at finde gode råd hos andre hundejer. og jeg takker mange gange for jeres forslag og guide:o)

• #82   9. dec 2008 Britta nu er det jo svært at sige hvornår en usikker hund føler sig presset, for det gøre den jo meget før en rask hund.
    Og hvis hendes ven sidder på hug og bliver ved med at kigge på hunden og række hånden hen til den, selvom den gør, så har den nok følt sig ret presset i et stykke tid inden den marker sig.

• #86   9. dec 2008 Søren E
    står der nogen steder at jeg skriver at jeg konstant ska være opmærksom på ham??? nej, du har allerede en fordom over for ham nu kan jeg høre. du kender jo slet ikke hunden?? og du læser åbenbart heller ikke hva man skriver. men du holder dig kun til det negativt.. min hund fejler absolut ikke noget. er han farlig fordi han ikke er nogen gravhund man kan rage og kæle med? det er ikke en sygdom nogen hunde er mere resevere end andre.. en hund kan ikke fortælle hold dig væk vel?? og hvor kommer den mundkurv fra?? det eneste jeg fortæller om min hund. er at fremmed ikke bare kan komme over og klappe og kæle, og det er der sku ikke noget ivejen med, sådan er han bare. og den med butikken var ungen sku selvom. men hvis min hund var psykopat som du prøver at få den til at frem stå. Tror du seriøst så ikke jeg ville storme ud af dem butik hvis jeg mente at barnet var i fare istedetfor stå og glo??

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#88   10. dec 2008 Søren E

Def. alderen på "børn"

• #90   10. dec 2008 Søren E
    det er jeg glad for at høre, og det barn jeg snakker om her. vil jeg gætte på han 11-12år. møgunge var han...havde jeg kunne gøre det om, så var jeg gået ud af butikkenhevet i øret på ungen, og give ham sådan en skideballe der kunne herfra til grønland og sagt til hans mor, om hun er ligeglad med sit yngel? det er hendes job og lære ham behandle dyr med respekt og ikke at tirre dem, for at se hvad der sker...

• #92   10. dec 2008 :oP

Hold da op - så man er uden forstand hvis man vælger at aflive en hund der bider, hvis man har små børn ...

Crist - get a life !!

• #95   10. dec 2008 daisie
    sådan har alle vores hunde været indrettet og jeg er opvokset med hundekennel i hjemmet

• #97   10. dec 2008 nej men nu skrev du at sådan er hunde ikke indrettet, det er jeg så ikke enig i, det kan de sagtens være.

for mit eget vedkommende, er min holdning at børn såvel som hunde skal lære at omgåes hinanden, børn skal lære at være gode ved hunde, men det kan (som regel i misforstået godhed) smutte for et lille barn, at de fx krammer hunden, eller prikker til en fin blank snude, og der skal hunden bare ikke bide, det ville jeg aldrig acceptere

• #100   10. dec 2008 pekingeser- power

helt enig

• #101   10. dec 2008 Søren E er du helt væk???
    for det første, så forsøgte min hund at komme væk, men da den stod bundet til en lygtepæl er det langt den kan komme væk vel??? for det andet som du igen fremhæver min hund er aggresiv. han kunne sagtens havde nåde ungen, men det var kæppen han tog og bed over.. hvis han var aggresiv, så var det vist ikke kæppen han ville gå efter... men sjov nok synes du det helt iorden hvis du ser en unge stå og tirre en hund, og du kan se hans mor står ved siden og bare synes det er morsomt. det mener du er helt fint bare hunden ikke bider???

• #102   10. dec 2008 Britta .
    hehe Altså det jeg mener er at min hund ska se folk an før han gider at hilse på dem, og jeg er langt fra den eneste her i dk der har en lidt reseverede hund, jeg er bare en af de få der tør at sige det..
    og nu du understreger ISÆR mind hund, så er du endnu en af dem der bare dømmer der ud af. kunne også være at jeg også lige sku nævne at efter jeg fik snakket med moren og ungen, sluttede de af med at lege med bold.. nåå ja min hund ER MEGET FARLIG;o) og han lærte ikke drille hunde mere.. min hund kan heller ikke lide andre han hunde, det er vel heller ikke normal vel?? folk må lære deres børn ikke gå over til fremmed hundde, kunne aldrig finde på selv gå over til en hverken pudelhund eller rottweiler og begynde at kæle med dem.. man spørger sku om det er iorden først,

• #103   10. dec 2008 men tilbage til tråden. i kan tænke alt det i vil om min hund.....
    Lis N

hvordan går det nu? har du fået noget hjælp endnu eller råd??

• #106   10. dec 2008 daisie
    ja der er vi bare ikke enige.
    jeg vil absolut ikke kalde det instinkt at en hund bider et lille barn der giver det et kram, nærmere fejl socalisering, en hund bør vide at det er en "menneskehvalp" og de fleste hunde har en ret lang tolerance tærskel over for en hvalp.

og jo det kan smutte, har du nogensinde mødt et barn ?? og jeg mener kun man har fejlet over for barn og hund hvis hunden ikke har lært det. (og jeg taler selvfølgelig her om hunde der er opvokset og bor sammen med børn, andre hunde har selvfølgelig ikke mulighed for at lære det, medmindre man er virkelig god til at tilbringe tid sammen med børn.)

• #108   10. dec 2008 jeg kan så ikke se hvor vores uenighed er i det sidste du skriver, for jeg skriver da netop at børn skal lære at respektere hunde og behandle dem ordetligt, jeg ,mener så også bare at det går den anden vej.
    og jeg har som sagt aldrig haft problemer hverken da jeg selv var barn eller med mine egne børn så helt galt på den er jeg næppe

• #110   10. dec 2008 ja hvis den bider for alvor var den ikke her i huset mere det er 100% sikkert

• #112   10. dec 2008 daisie
    nej men jeg tror du misforstår hvad jeg siger, for jeg ville jo aldrig tillade at mine børn i den grad overtrådte dens grænser så det blev nødvendigt for den at bide

• #114   11. dec 2008 daisie
    ja og nej, jeg vil ikke sige den skyldige, for det kan også have været barnets skyld, men i mine øjne skal en hund altså kunne tåle lidt. og da jeg ved at mine børn aldrig kunne finde på (eller få lov til) at gå så langt at det ville være nødvendigt at bide, ved jeg også at hunden ville ryge på stedet hvis den gjorde. og helt ærligt, hvordan skulle man kunne andet, har den bidt en gang er der stor sandsynlighed for at den gør det igen og selv om 90% på HG putter hunden op på en piedestal har jeg altså mine børn mere kært end min hund uanset hvor meget jeg elsker ham (og det gør jeg)

• #116   11. dec 2008 jamen nu kan jeg jo kun tale ud fra mig selv.
    og jo jeg synes at mange herinde sætter hunde op på en piedestal, hvor alt i verden skal dreje sig om hunden og dens behov.
    jeg lever ikke for min hund, han lever med mig, og må derfor indordne sig (der er selvfølgelig også ting jeg må indordne mig under ved at have valgt at få ham).

og jeg taler jo ikke om børn der får lov til igen og igen at drille en hund overhovedet ikke

• #118   11. dec 2008 jeps

• #119   31. maj 2012 Hejsa
    Har selv en dværgpinscher der er ikke kan lide fremmede ,så den bider også hvis den bliver skræmt, den har bidt dyrlægen , den hader børn og folk med hatte, men hjemme er den det sødest kærlige væsen der findes på denne jord, jeg har valgt at give hende en lille mundkurv på når vi er i byen, og ellers sige til folk at de ikke skal rører hende da hun bider, der er ingen advarsel hun bider bare, men jeg beholder hende , da hun er super sjov og vi elsker hende her hjemme, hun har aldrig været udsat for noget grimt er opvokset hos en kærlig familie, så det er bare sådan hun siger STOP RØR MIG IKKE

• #120   31. maj 2012 Hov glemte, man afliver ikke bare en hund fordi den bider, det er for nemt

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #121   9. jan 2013 Aflivning

Kommentér på:
Hjælp min hund bider!!

Annonce