1.786 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hot spot eller hårsækmider -eller? Hot spot eller hårsækmider -eller?

Vil ikke spamme tidligere tråd for meget, og spørger nu her, for jeg kan slet ikke finde ro, og er så bange for at der er noget alvorligt galt!

Hunden har haft skæl i 1/2 års tid - lidt mere - Det startede et par måneder efter jeg flyttede... Katten har også haft hudproblemer og jeg ligeså - hendes venstre bagben har ændret sig - hendes hår knækker og hendes hud har været fortykket - dyrlægen mente det skyltes, at hun lå meget på den side! - Nu kan jeg hive hårene ud - med hud og skæl (fandt jeg ud af i dag) - og hun har små blæner og bylder op ad samme bagben... - Jeg ville kunne plukke hendes ben skaldet på kort tid, blot ved at tage i hårene...

Hot spot, allergi eller hårsækmider???

-Jeg bestiller en tid hos dyrlægen i morgen, men ved - af erfaring - at det er godt at vide noget om tingene selv - før man tager derind...

Jeg har det så dårligt, og tænker de værste tanker og ved ikke hvad der skal ske...

Hvad tror I, det kan være?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hot spot eller hårsækmider -eller?
  • #1   28. aug 2011 hvor sidder det henne?

• #2   29. aug 2011 (link fjernet)

• #3   29. aug 2011 På venstre bagben - men der har været skæl på hele hendes bagparti i 1/2 år.... - Men på hele benet kan jeg hive hårene ud med lethed.... Resten af kroppen er så fin., og har altid fået "ros" for hendes fine blanke pels... Det er umiddelbart kun benet, der er problemet, men tænker at hele bagkroppen må være ramt, når der nu er så meget skæl?....Hunden er omkring 6 år - og blanding af lab og golden retriever...

• #4   29. aug 2011 Bider hun sig? Klør?

• #5   29. aug 2011 Kaido havde også en periode med sådanne noget stort fedtet skæl.

Vi gav hende CefaCure i 2 måneder og vaskede hende i Nizoral shampoo......... Det var sidste år. Det har INTET været siden.

• #6   29. aug 2011 Overhovedet ikke -klør sig ikke og bider ikke i fussen- hun virker ikke mærket af det - men hun er (måske) lidt trættere end hun har været ellers - men ved ikke om det er indbildning

• #7   29. aug 2011 Jeg tænker enten ræveskab eller en dybtliggende hudbetændelse. Men det er bare fordi jeg selv har oplevet begge dele med mine hunde.

• #8   29. aug 2011 Så er det næppe ræveskab.

• #9   29. aug 2011 Uden at vide en fløjtende om hende, når man ikke har set det, så ville MIT bud være en dybtliggende hudbetændelse, men DET skal din dyrlæge afgøre!

• #10   29. aug 2011 Jeg vaskede i dag hendes bagben i keratolux - som jeg sidst fik af dyrlægen - og da jeg tørrede benet var der lidt blod og en hundens masse skæl/hud/sår og hår...

• #11   29. aug 2011 ja lige netop det link jeg sendte:-)

• #12   29. aug 2011 Dybtliggende hudbetændelse kan jeg bedre have med at gøre end hårsækmider - og vil måske kunne sove i nat:-/

For at gøre glæden større, har jeg lige fundet lopperekskrementer på min lille kat, så alle dyrene skal i behandling for både det ene og andet...

• #13   29. aug 2011 lyder som hudbetændelse... af den "værre slags", men jeg er jo ikke ekspert på området... min ene hund havde det i hende unge dage, og det kom lige op til løbetiderne... ("hormon"stress) vi fik nogle kæmpe piller til hende til 4 dage og noget shampoo at vaske hende i... men ½ år senere var det på den igen... så købte jeg noget shampoo der ikke var ordineret af dyrlægen, mod fedtet hud og en rigtig god balsam... og vaskede hende med max 14 dgs mellemrum, vinter og sommmer og hun døjede ikke med det i mere end 6 år... indtil i onsdag, hvor vi sagde farvel (af andre årsager)

Held med det...

• #14   31. aug 2011 Dyrlægen kunne ikke se decideret betændelse, og hun fik derfor ikke antibiotika. Han undersøgte for hårsækmider, og fandt ingen... Til gengæld fandt han ud af, at hendes hår ikke havde nogle rødder! - Han undersøgte hende yderligere, og ALT tyder på, at hun har for lavt stofskifte... - Der blev sendt blodprøver til laboratoriet, og kan finde ud af det med sikkerhed på fredag...

Det kommer så til at betyde medicin resten af livet, men hun skulle kunne leve et helt normalt liv - uden smerter - og med pels:-) (som skulle komme tilbage, når behandlingen starter). -Det er træls, men er alligevel en langt bedre melding end hårsækmider!!!

-Blot en hurtig opdatering - men nu vil jeg gå morgentur med den hårløse!!!

• #15   31. aug 2011 Så skal hun nok på Eltroxin.......... Det skulle en af mine gamle goldens. Han levede et fint liv på de piller:-)

Kommentér på:
Hot spot eller hårsækmider -eller?

Annonce