Sundhedstjek {{forumTopicSubject}}
Var til det årlige sundhedstjek og vaccination af Mille.
Lommen var fuld af godbidder i form af pølser - bare så jeg var helt sikker på, at hun kunne huske kommandoerne, når vi stod hos dyrlægen - men selvfølgelig også for at gøre turen til en god oplevelse for hende.
Men jeg kunne godt have pakket godbidderne væk, for Mille opførte sig ovenud eksemplarisk, og syntes tilsyneladende, at det var noget af det fedeste, at være på besøg hos doktor dyr. Da hun skulle prikkes gemte hun hovedet i mit ærme, men ellers logrede hun med halen, og virkede veltilpas.
Hun vejer 7,4kg, og er i perfect condition. Der var intet at høre på hjerte eller lungert, og det blinde øje, var også helt som det skulle være.
Vi talte om sterilisation, da Mille jo ikke skal have hvalpe. I samme omgang skal hun have fjernet navlebrokket. Hun skal dog have et par løbsperioder mere. Dyrlægen fortalte, at der var nogle tæver, der blev inkontinente efter sterilisation - er der nogle af jer, der har erfaring med det, og i så fald, hvor grelt er det?
Vi talte også om familieforøgelsen til Oktober, og dyrlægen var (heldigvis ) helt enig med os i, at vi havde fundet den rette race, og at det ville være godt, at Mille fik lidt udfordringer
I samråd med dyrlægen vil vi også skære tiden vi løber ned til en halv time om dagen, da hun desværre (er jeg blevet gjort opmærksom på), kan være arvelig disponibel for at udvikle hjerteproblemer - men der er heldigvis ingen tegn på det endnu.
Er så glad for at have en dyrlæge, der virkelig tager sig tid til at fortælle og undersøge - og endda vise billeder. Det bedste af det hele er, at hun kun tog prisen for vaccinationen, på trods af kontrastvæske i øjet etc, som jo de fleste steder ville blive tillagt prisen.
Mille tog det hele med ophøjet ro, og var ganske venlig og rolig overfor en gravhund vi mødte i venteværelset. Gravhunden syntes dog Mille var stor og farlig, så den kravlede op på skulderen af sin "mor". Men Mille er jo også en farlig ulv i cavalier klæder
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
De er så steriliseret ved hjælp af at artroskopi:-)
jun 2010
Følger: 22 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 596
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Jeg tror ikke mange tæver bliver inkontinente for livet efter sterilisation. Jeg tror nærmere der er tale om en kort periode, hvor kroppen lige skal finde sig selv igen. Det kan afhjælpes med medicin.
Det er nok en god ide at lave lidt research om de forskellige metoder, for at få færrest bivirkninger
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Jeg TROR at det er nogle få "udvalgte" der udfører den metode, men jeg ved det ikke.
Lotus var en af de første man lavede den på hos MIN dyrlæge i alle tilfælde for 4½ år siden.
Jeg har kun fået steriliseret tæver på den måde og JEG synes at de var forbavsende friske allerede få timer efter operationen:-)
jun 2010
Følger: 22 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 596
Skal helt klart have researchet lidt mere. Heldigvis er der også tid til det, da det jo tidligst skal være til næste efterår. Det aller bedste ville jo være, hvis vores egen dyrlæge foretager indgrebet, da hun er så tryg ved hende (og vi også er). Og hvis medicin kan klare en del af problematikken, så er det jo bestemt ikke at foragte, da det vigtigste er, at Mille oplever færrest mulig bivirkninger efter indgrebet.
okt 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 106 Svar: 1.813
Jeg har fået 3 tæver steriliseret, hvor af 2 af dem blev inkontinente
resten af deres liv.
Det var tit når de lå og sov/ var helt afslappet, at der kom en rimelig stor våd plet.
Men det blev klaret med 1 piller hver dag.
Sundhedstjek