874 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Styrke båndet mellem ens hund og en selv Styrke båndet mellem ens hund og en selv
Hej jeg sidder bare og mangler inspiration til ting man kan foretage sig eller øvelser der virkelig styrker båndet mellem ejer og hund.
Nogen der har nogle gode ideer?
0 synes godt om
jan 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 297
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Herhjemme styrker vi især båndet til hundene gennem leg - det betyder også at det kun er sjældent min kæreste leger med Hazel og endnu sjældnere at jeg leger med Asti, fordi Hazel er min træningspartner og Asti hans
I starten var det stort set kun min kæreste der legede med Hazel - dengang havde vi kun hende - da han er bedre til de vilde lege hun så godt ka lide.. Men jeg opdagede en stor effekt i forhold til hvor interesseret hun var i mig efter jeg begyndte at lege mere med hende :O) Og dette selvom jeg altid har været hendes foretrukne putte-moar ;O)
Derudover lærer vi nogle gange hundene hygge-tricks såsom at snurre rundt om sig selv, hoppe ned i en kasse eller gå op på en balje
Har netop lært en ny kontakt-øvelse
Den skulle være god til at få et godt indkald også
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Alle former for problemløsning, hvor hunden bliver udfordret lige til grænsen.
Træning helt generelt, kontaktøvelser... Stimulere flokdriften eksempelvis via mad - at "dele" og at give mad med lidt forhindringer.
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
hvis jeg sætter mig ned på gulvet sætter min hanhund sig klar til at få massage
jan 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 297
Styrke båndet mellem ens hund og en selv