"Kom, plads og kontakt "- hjælp! "Kom, plads og kontakt "- hjælp!
Hejsa alle
Min dejlige chi på 10 mdr. er sååååå dårlig til at komme når jeg kalder. Hvis der er andre hunde han kan se - om de så er 200 m. væk - løber han hen til dem og ignorerer mig totalt. Ja, fik han lov, så gik han sikkert også med dem hjem!
Jeg har trænet meget med ham - indkald, pladskommando og kontakt til mig. Både herhjemme, i haven og i det fri.
Jeg tør næsten ikke slippe ham fri når vi er på tur, af frygt for at han stikker af. Han har gjort det før nemlig. Er klar over at han kan mærke min nervøsitet (ret: manglende kontrol).
Nogle forslag til gode kontaktøvelser, der kan styrke båndet mellem mig og ham? Vil gerne at han er opmærksom på mig...
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 382 Svar: 4.891
Vi har lidt ala samme problem med vores ,men vi træner dagligt .... Og han blir ikke sluppet løs med mindre det er i en lukket have .. For hans og andres skyld ... Mickeys opmærksomhed er blevet meget bedre efter han er blevet kastereret og tørkost er blevet skiftet ud med pølsestykker under træning .. Midlet helliger målet ... :o)
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Og ellers så behold snoren på hunden.. Skide irriterende er det når folk slipper deres hunde og ikke kan kalde dem til sig igen..
Jeg har mine hunde i snor, men hvis sådan en lille hund kom hen til mine - og det kan jeg jo ikke gøre noget for at forhindre - så er det ikke sikkert du får den levende med hjem igen....
Dette er ikke ment som en trussel men en advarsel.. Det ville være så synd og traumatisk for både din hund og dig..
Man kan jo få flexliner der giver en rimelig frihed under kontrol og som jeg synes er gode at bruge i naturområder
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 39
nov 2007
Nej, jeg er nemlig også bange for, at den hund han løber hen til ikke er så glad som han er.. Sååå...
nov 2007
I haven kan han koncentrere sig i 5-10 min. På gåtur højest kigge op på mig i 1 sek.....
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.058
Træning træning træning skal der til, når i går ude omkring andre hunde. Med sporlinen på har du jo mulighed for at forhindre ham i at smutte over til de andre når du kalder.
Lækre godbidder er et godt sted at starte, og i starten er det en god idé at vente med at kalde til han endten tilfældigt er på vej over til dig, eller i hvert fald ikke lige er travlt optaget af noget andet.
Hvis ikke du allerede går til træning med ham, så meld dig til et hold i nærheden. Her har du jo mulighed for at træne disse ting med andre hunde og mennesker omkring dig og med jælp fra en træner.
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 426
nov 2007
tak
Ja, træning ved jeg kun belønner
Vi har gået til træning, men der var for mange helt store hunde, så vi starter til august på et andet hold...
jan 2007
Men uanset er det er superidé at gå til træning da det giver mulighed for at træne omkring andre hunde under mere kontrollerede forhold end man kan hjemme.
nov 2007
Michelle: det er ikke fordi han ikke kan træne med de store, men fordi de i starten, inden træningen begynder og efter træning alle er løse sammen. Det blev ofte for voldsomt. Selv om de "kun" leger kan han altså ikke holde til at få en 10 kgs. hund ned over sig. Desuden blev to hunde bidt af en gal hund.... jeg vil ikke risikere at der sker min hund noget fordi jeg har valgt at gå til træning med ham. Så hellere et andet hold..
nov 2007
jan 2007
-men det er så bare min mening:o)
nov 2007
jan 2007
Jeg har så et par stk fra holdet Reiki har fået lov til at lege med udenfor træningspladsen bagefter engang imellem.
Det med at slippe Reiki med 8-10-12 andre hunde (alt efter str på holdet), uanset om de så er søde og rare, er jeg ikke så vild med. Jeg synes ikke Reiki får noget ud af det da det for ham bare er en stor forvirring af hunde mellem hinanden.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Nemlig at den får svært ved at være koncentreret om sin fører, når der er andre hunde i dens umiddelbare nærhed...
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
Personligt mener jeg ikke at hundene på et hold skal slippes løse sammen før man kan styre dem med snor på. Dvs. at når de har god kontakt til deres førere, adlyder diverse kommandoer osv. så bliver de sluppet sammen. De er kun løse i 5-10 minutter og er de rmange på holdet deles de ind i mindre hold, så ingen hunde bliver utrygge ved situationen.
I virkeligheden synes jeg ikke det er nødvendigt ast lade dem være løse overhovedet, men ifølge DKK skal et hvalephold slippes løs sammen. Så den måde jeg har beskrevet, er den måde jeg gør det på.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
"Kom, plads og kontakt "- hjælp!