{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

HJÆLP: Hvilken race? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Jeg søger lidt hjælp til at finde den rette hund til min kæreste og jeg.
Vi bor i rummelig atmosfære med have og tilgang til skov og marker, samt strand.
Jeg går hjemme da jeg mistede min elevplads grundet fejl fra ledelsen så jeg har masser tid til at træne en hvalp – til den tid jeg får mig et arbejde, vil det være fra morgen til eftermiddag. Derefter skal der gåes, løbes og cykles ture – leges, trænes og hygges.
Ferie ol. Er ikke noget vi gør meget i, ca. syv weekender om året er vi af sted for at pleje vores hobby, hvor planen er, at hunden skal med – ellers også passes hos mine forældre, hvilket er godkendt ?

Jeg har altid været skudt i hunde, alle salgs hunde – men har en stor kærlighed for store bamse hunde: Grosser schweizer sennenhund, schæferhunde, Norsk elghund, siberian husky osvosv.
Jeg ønsker mig en hund, fordi jeg ønsker mig et kæledyr, en ven som jeg kan bruge min tid på og sammen med. En hund som skal trænes, men ikke skal bruges til f.eks. væddeløb og hyrdehund. Den skal bruges som familiehund til min kæreste og jeg, og en lille når den tid kommer - men stadig trænes til at være lydig, tricks osv. Det er første gang, at jeg selv skal have en hund, uden mine forældre. Som barn er jeg opvokset med hunde omkring mig, hvilket min kæreste også er.

Jeg håber I kan hjælpe mig lidt på vej – synes der findes så mange dejlige forskellige racer (:

Hilsen Tina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP: Hvilken race?
  • #1   8. aug 2011 Labrador?

• #2   8. aug 2011 Nu skriver du Grosser schweizer sennenhund og samtidig at du er vild med store bamser. Grosser er også stor men ikke så bamset da den er korthåret;) i sennenfamilien er der jo også Berner Sennen og den er indbegrebet af en stor dejlig bamse smiley

• #3   8. aug 2011 Hvor lang tid om dagen vil blive brugt på gåture? Træning/aktivering?

Hvordan har I det med pelspleje?

Skal det være en tro følgesvend? en samarbejdspartner? Eller må det foregå på hundens præmisser? Skal det være en lydighedschamp?
    Hvilken hobby dyrker I? Skal hunden være meget ude blandt fremmede mennesker- og nyde dette?

• #4   8. aug 2011 Jamen jeg foreslår som vanligt en collie.
    Den er meget førerfikseret og elsker at arbejde med alle former for hundesport - lydighed, rally, agillity osv.
    Det er også en hund som sagtens kan nøjes med et almindeligt familieliv med gåture uden at man absolut behøver at gå til træning med den.
    Den er aktiv ude og rolig hjemme, den indordner sig nemt til det liv man tilbyder den, men selvfølgelig kræver den almindelig motion og aktivering.
    Den er udpræget familiehund og passer på "sin flok", den er ikke egent som hundegårdshund, den vil være ved sin ejer. det er en super familiehund der er glad for børn.

Der er moderat pelspleje.

• #5   8. aug 2011 Charlotte: En dejlig hund, men den siger os bare ikke så meget..
    Berner-Freak: Nu ikke så meget pga. pelsen, men den store krop og det store ansigt. Vi har også snakket berner sennen, men er der ikke meget pelsplejer??
    Julie: Meget - det er primært grunden til at vi skal have hund - det er ikke så meget det at have en hygge hund . men det at have en man skal tage sig af, træne med og nå mål med
    - Vi vil helst undgå så lidt pelspleje så mulig.
    - Gerne en tro følgesvend men samtidig en samarbejdspartner
    - Min kæreste køre motorsport, så den skal kunne være omkring andre mennesker, samt andre hunde..

Kennelmor: Vi har snakket meget om en collie præcis pga de egenskaber du nævner - men har ikke fast besluttet os, da vi gerne ville høre om der var andre racer der kunne passe til os..

• #6   8. aug 2011 De skal børstes noget, men med en god blower kommer du lettere igennem pelsplejen smiley Men hvis i vil undgå for meget pelspleje skal i nok vælge grosseren med kort pels smiley Det er også en herlig hund, det er jo også en sennenhund smiley

• #7   8. aug 2011 Jeg vil selvfølgelig anbefale Tamaskan Dog. Hvis du har modet på det, så ville jeg anbefale dig at læse lidt om racen. Du kan finde en smule på nettet/google - og ellers er du velkommen til at spørge hvis du måtte have nogle spørgsmål. Held og lykke med det, uanset hvilken hund valget må falde på.. (c;

• #8   8. aug 2011 Men schæferhund og siberian husky som i har overvejet har forresten også meget pels, siberian har mere underuld end berneren smiley

• #9   8. aug 2011 Ud fra de ting du skriver lyder huskien IKKE som en hund for jer. Den er hverken stor (18-25 kg) og er ikke en typisk "samarbejdspartner" smiley
    Mere for at i ikke skal stille falske forhåbninger smiley

• #10   8. aug 2011 Trækker lige min anbefaling tilbage - hvis pelsplejen er et problem. Så vil jeg ikke anbefale nogle af de arktiske hunderacer overhovedet. (c;

• #11   8. aug 2011 Prøv at kig på en hovawart - en rigtig bamse. Jeg opvoksede med en som barn, og den er og var simpelthen min første rigtige bedste ven i en hund. den passede på mig når jeg var mørkeræd, og den var lærenem og villig.. En skøn familie- og vagthund, som samtidig er meget intelligent og lærevillig smiley Den er utroligt trofast smiley Jeg har to styks bull terrier, men har aldrig været mere tryg end med vores dejlige hovawart smiley

• #12   8. aug 2011 Ved hovawarten er der moderat pelspleje, den skal børstes minimum én gang om ugen, men ikke noget der optager meget tid smiley

• #13   8. aug 2011 Vil også lige sige, at huskyen ikke lyder optimal. Hverken af størrelse, sind eller pelspleje. Samtidig er jeg sikker på, at I gerne vil have en hund, der kan løbe frit på de dejlige områder I har i nærheden. Og det kan huskyen heller ikke.

En rolig bamse uden pelspleje - hvad med Broholmeren?

• #14   8. aug 2011 Jeg kender to broholmere og de kan altså ikke arbejde, som jeg forestiller mig trådstarter ønsker. Jeg elsker broholmeren, men det er en meget rolig hund og pga størrelsen skal man passe lidt på dens hofter. De to jeg kender, en tæve og en hanhund, de er begge lidt til den dovne side, men med skønt og roligt temperement.

• #15   8. aug 2011 Nikita H_ Fanger min opmærksomhed - har været ind og læse lidt omkring den, og der er en masse gode egenskaber og udseendmæssig er den jo fantastisk..

Tusind tak for jeres svar, har givet meget til efter tanke (:
    Bliv endelig ved, da det giver en masse for os..

• #16   8. aug 2011 Tina - det er jeg glad for du synes, hvis racen nu fanger så meget din opmærksomhed at du får lyst til at se nærmere på den, så skal du holde dig væk fra en opdrætter i Haslev, der da har været utroligt meget negativt omtale om netop denne hundefabrik.. smiley

• #17   8. aug 2011 Hvis du vil hilse på collier er du velkommen til at komme og hilse på mine, men hvis pelspleje er noget du slet ikek gider, så duer collien jo selvfølgelig heller ikke, selvom pelsen ser mere uoverskuelig ud end den er.

• #18   8. aug 2011 En god Buller :-)) Ikke så meget pelspleje, dejlg træningspartner og følgesvend. børnevenlig, og utrolig kærlig. alt i alt en lækker race

• #19   8. aug 2011 Etellerandet sted har jeg læst, at grosseren ikke er velegnet som førstegangshund.

Heldigvis har jeg først set det EFTER vi købte vores, og jeg kan bekræfte at det er noget vås ;o)

Der er ikke meget pelspleje på en grosser, og det er en stor dejlig bamsehund, som nok kan opfylde de krav du har.

• #20   8. aug 2011 Kellelmor: Pelspleje er ikke helt yt, gider bare ikke have en hund som skal have en børste igennem pelsen hver eneste dag.. hvordan ser det ud med en collie og pelspleje - hvor tit gør du det? ..
    Mange tak for tilbuddet, kan være jeg tager imod det smiley

• #21   8. aug 2011 Pelspleje hos collier handler lidt om, hvilken type collie du vælger.

Jeg har to meget klassiske collier, hvor pelsplejen er nem som en leg. Om sommeren børstes de vel engang hver 2-3 uge, om vinteren lidt oftere da der er mere underuld.

Så har jeg en collie der er halvt moderne collie og halvt klassisk og hendes pels er mere træls, for de moderne collier har meget mere pels især underuld.

Jeg har hørt folk sige, at de moderne collier ikke er værre end de klassiske, men min erfaring er bare, at de klassiske er meget nemmere rent pelsmæssig...!

Men jeg synes ikek der er meget pelspleje, der skal jo hverken klippes elelr trimmes som andre racer, så man har ingen udgifter på pelsen. Men de skal børstes igennem og faner, poter og ører skal rettes til engang imellem, men meget tid bruger jeg ikek på det, og mien colleir fremstår altid flotte.

• #23   9. aug 2011 måske en finsk laphund ikke så stor men en god størrelse at ha med den har en den pels men tro ikke det er det store pelspleje

Kommentér på:
HJÆLP: Hvilken race?

Annonce