Sat i bås {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Efter vi har fået vores lille Annie er det som om man bliver sat bås. Jeg kan ikke gå med hende uden folk kigger skummelt til mig, og skumler til Annie.
Forleden mødte jeg to gamle damer der gik med en lille hund. Da de så Annie skreg de:"FÅ SÅ DEN KAMPHUND VÆK FRA MIN LILLE --- DEN SKAL IKKE BIDE HAM!!!" Jeg prøvede så at forklare dem om Annie og det endte så også med at de synes at hun var ret så sød.
Synes det er synd at der er så mange der køber amstaffs og andre muskelhunde som en potensforlænger, de ødelægger alt for os andre, der køber hundene af alle de gode grunde og ønsker at udnætte disse.
Håber ikke bare at det med muskelhunde bare er en modedille, for så er der godt nok mange hunde der vil komme til salg i nærmeste fremtid... Bare se her på HG, den ene dag var der 5 stk amstaffs som nye brugere på forsiden...
Ville bare ud med lidt frustrationer
Mvh Søren
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
Folk tror jævnligt at det er både en dræberhund
og en pittbul og en kamphund og hvordan man
overhovedet kan anskaffe sig sådan et dyr og
jow jow jeg er da endnu også blevet truet med at
blive politianmeldt....
Det er desværre nogle af de ting, vi som muskelhunde-
ejere må leve med... Men vi piver ikke - Vi har jo selv
valgt racen...
Hilsen en medsøster
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Svar: 150
giver dig fuldstændig ret - men det var det rigtige du gjorde, at oplyse dem om, at sådan er du og din hund ikke... Man kan jo ikke betænke dem i, at være på vagt - vi beskytter jo alle vores hunde :- )
Det er sjældent, at jeg møder negative mennesker - men oplyser og taler gerne med folk der er skeptiske :- )
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Kudos til dig for at tage diskussion op og gøre noget ved det til gengæld. Det er meget respektværdigt.
dec 2004
Ja, der kan du se hvor heldig du er *GG*
dec 2004
Ja, desværre
dec 2004
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 328
Lidt overrasket er man da, fordi man slet ikke ser sin egen lille hund som en farlig dræbermaskine (hvilket hun slet ikke er) og derfor er totalt uforstående overfor dumme kommentarer.
Folk synes også jeg er alt for ung til at have en hund (er 21), men de aner jo ikke at jeg har haft hund siden fødslen, endelig har fået min egen lejlighed, og derfor endelig kan have min egen hund.
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
Ja jeg blev nu os noget forarget over folks rynken på næsen, som man ved den er kåret som årets familiehund i UK 2005
Har dog ikke mødt så mange fordomme i real life, kun de dér: jeg bære mit lille pjok op på armen mens de går forbi.
Det er dog vigtig at pointere at det ikke er en pitbull, da det er det de oftes forbinder med racen
Det kunne jo tænkes at de selv havde en feisty hund, som der ville udfordre din hund og derfor ikke vil risikere en konfrontation........Ja undskyldninger er der masser af.
-Smil til verdenen og verden smiler igen
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 286
Rigtigt ærgeligt
dec 2004
Vi smiler løs *GG*
apr 2005
jan 2006
Var ude og gå med begge mine, møder så en mand, med en sort schæfer (hæng mig ikke op på racen ) Hans hund vil meget gerne over til mine og lege.. Manden siger så meget sødt : NEJ samson, de hunde er alt for små til dig, de kunne jo komme til skade. *GG* den omvendte verden, men jeg blev da helt glad.
dec 2004
Til din fordel vil jeg sige at det er GODT NOK
vildt så meget forskel, der er på unge mennesker
på 21
jan 2006
Nej store er de ikke :- )
Efter jeg er flyttet på "landet", har jeg faktiskt ikke mødt fordomme - kun nysgerrighed og det er jo dejligt..
Selv postbudet står i 10 min og kæler med dem.
dec 2004
Nej, du blev skræmt *LOOOOL*
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
Vi bor i Nyboder/kongens have området, og her har jeg jo boet i 16år, dog kun med hund i 6år.
Folk elkser vores hunde, og lader altid børnene løbe hen og hilse. Det er dejligt, og vi kan se at vi har gjort en forskel:)
Børnene i gården, elsker at lave tricks med Honey, så vi kan slet ikke ligge dernede i fred:)
Vi gør dog også opmærksomme på alle der er interesseret i sådan en hund, hvad man kan forvente af fordomme, og at der ligger et KÆMPE ansvar ved at være ejer af en sådan hund. Vi skal smile 10x så meget, og vores hunde skal altid lystre. Vi skal samle op efter dem, og holde dem i snor hvor det er påkrævet.
Men Søren jeg forstår din forundring, og godt du tager kampen op:)
mar 2006
Jatak.. Jeg kender det godt.. er også selv 21.
Jeg mener bare at selv min egen lille pelsklump gør nogle mennesker bange (du kan selv checke hvor farlig han er på min profil) så jeg ka ikke forstå at man udsætter sig selv for de fordomme når man ved at de er der (jeg antager at du ikke er dum i denne sammenhæng) medmindre man kan tackle det.
Til gengæld får du skulderklap for at oplyse folk i stedet for at flippe ud eller på anden måde reagere negativt, som så mange andre gør.
Båsen har jo hele tiden været der, så man placeres jo automatisk, men det er fedt at se furnuftige muskelfolk begynde at bryde den ned! Jeg tager også gerne diskussionen med folk, selvom jeg ikke selv har en. Jeg er nemlig stor fan af Amstaff/Ambull/Staff etc.
mar 2006
Så er vi jo naboer!
Vi bliver da nød til at tage en tur på kastellet sammen
jan 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 38 Svar: 506
Nogle folk mener bare at alle andres hunde på nær deres egen er farlige sådan er det bare og man kan kun grine ad dem...
Hav en fortsat god dag :-))
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
mar 2006
Me too. Jeg går der hver dag ved 5-6 tiden, du må endelig sige til.
apr 2005
Så jeg forstår i den grad frygten for hunde generelt, det behøver jo ikke at være racebetinget.
Så er de mennesker som er direkte uforskammet i munden, dem er der ingen grund til at spilde tid på!
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 34 Svar: 94
Jeg er så en af de nye amstaff ejere, som har tilmeldt mig indenfor det sidste.
For mig er Kida hverken en potensfærlænger eller et prestige objekt, hun er min datters og min højt skattede familiemedlem.
Valgte efter nøje overvejelser (ca. 2 år) at få en amstaff, da racens sind passer rigtig godt ind i vores liv, og endvidere kan jeg ikke stå får deres charmerende udseende. Kender mange af racen, som er nogle rigtig gode hunde...
Kan kun give Søren ret i at der bliver skævet noget til en, når vi er ude at gå tur. Tror det eneste man som amstaff ejer kan gøre er at oplyse de uvidende.....
Når alt kommer til alt er frygt jo desværre ofte baseret på uvidenhed...
mar 2006
Jeg siger selvfølgelig ikke at alle køber muskelhunde pga potensforlænger men der er satme mange... gå en tur på nørrebro eller lign og man ser de første fem brede/tatoverede gutter gående med amstaffs i 20cm line og hunden med kuperede ører...
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.519
Og selvfølgelig er det latterligt, men man skal jo bare tænke på at de ikke ved noget om racen, uheldigvis, for ellers ville alle have en amstaff.
mar 2006
Men jo, amerikanske staffords er også rigtig dejlige, (min kollega har en) men synes de er en tand for hyper... Sikkert ikke alle der er det.
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.519
jun 2006
Giver dig helt ret - den slags mennesker er der selvfølgelig også her i Odense....
Og er så træt af det billede som potensforlænger ejere giver af racen.
Min datters far flippede helt på tværs, da han så hvilken race Kida var.... Han mener, som mange andre, at jeg er skør i hovedet at anskaffe en sådan hund, når jeg har barn....
Kunne ikke lade være med at påpege at det er en race som faktisk er gode til børn...
jun 2006
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
jan 2006
Du var til stede, så du må jo vide det.
mar 2006
Hvem hentyder du til?
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.910