2.593 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Beskrivelse af blandingsracer Beskrivelse af blandingsracer

Når jeg keder mig, kan jeg finde på at bruge oceaner af tid på at kigge her på hg. Marked, alle jeres skønne hunde, forum osv.

Men én ting jeg undrer mig meget over, er bla. beskrivelser af blandingshunde. Nu har jeg flere (ja, faktisk mange) gange stødt på både annoncer og oprettede blandingshunde, hvor ejer ikke skriver hvad hundene er blandet af?

Det er helt tydeligt at det IKKE er af de forbudte racer, så denne tråd har intet med hundeloven at gøre.
Nogle gang støder man bare på en utrolig nuttet hund også står der ikke hvad den er blandet af....

Jeg har intet imod blandingshunde, har selv haft en rundkørsel i 13 år, men min næste hund skal helt klart have tavle.

Kan slet ikke forstå disse hunde bliver stemt ind?
Eller at ejer kan "glemmer" at skrive racerne i en annonce?

Nå, bare en tanke - Håber i alle får en dejlig fredag :o)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beskrivelse af blandingsracer
  • #1   4. mar 2011 "glemmer" = "glemme" Ups!!

• #2   4. mar 2011 At man ikke skriver hvikle racer hunden er blandet af kunne jo skyldes at man ikke ved det.
    Der kan jo i teorien sagtens være 30 racer blandet i en hund.

• #3   4. mar 2011 Ha ha Tina, det har du da ret i :-))

Men som regel ved man da så hovedracerne...

• #4   4. mar 2011 men jeg kan godt følge dig og synes selv det er ærgeligt når det ikke står..
    Jeg har en lille "sport" hvor jeg prøver at gætte hvad der er i en blanding, og så går jeg ned i teksten bagefter for at se om jeg har ret... Smadder ærgeligt når der så ikke står noget

• #5   4. mar 2011 Jeg må indrømme at jeg er ligeglad med om folk skriver racerne på deres blandingshund ind. Stemmer den stadig ind hvis billeder og tekst er ok.

Synes ikke det er så vigtigt at vide hvad andre menneskers hunde indeholder *GG*

• #6   4. mar 2011 I nogle tilfælde kan det være svært og skrive hvad hunden er blandet med. Eks, denne.
    (link fjernet)
    Jeg ved det ikke , og hvad ville i sige den er en blanding af?

• #8   4. mar 2011 Var lige inde og dobbelttjekke om jeg havde husket at skrive hvad min er blandet af - det havde jeg smiley

• #9   4. mar 2011 Ja, det kan være svært at vide hvilke racer der er i en hund, og mange gange kræver det et stort detektivarbejde at finde ud af det....hvis man overhovedet kan. Tit kan det dog alligevel ende med, at være et gæt.

min fars førerhund Villy er fra et internat, hvor han blev headhuntet som førerhund af Dansk Blindesamfund.
    Han er bestemt også en slags "rundkørsel"
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=49961

• #10   4. mar 2011 Tja, lighed er der. Jeg har set moderen. Hun lignede mest en spinkel langhåret schæfer. Hun er købt som colliebl. Om der evt er bearded collie i hende. Nogle har sagt hun ligner en odderhund.
    Så mulighederne er mange.

• #11   4. mar 2011 Gitte
    Som Tina skriver, kan det jo bl.a. skyldes, at de ikke ved det. Eller måske går de bare ikke op i det...
    Men jeg forstår ikke, hvorfor en hund ikke skulle stemmes ind, fordi der ikke står, hvad den er blandet af. Kan du ikke uddybe det lidt?
    I annoncer, kan jeg bedre se nødvendigheden af, at man skriver det

• #12   4. mar 2011 Jeg havde ikke skrevet hvad min tæve var blandet af. Jeg anede det simpelthen ikke. Hun var købt som noget hun i hvert fald ikke er, og har senere fået avler til at indrømme at hun er blanding af noget andet, meen jeg ved stadig ikke helt om jeg tror på det. Derfor har jeg kun skrevet den af dem jeg tror på.

• #13   4. mar 2011 Mange ved nok ikke hvad deres blandingshund er blandet med :o)
    Men hvis man ved det, forstår jeg slet ikke, at man ikke skriver det.
    Jeg er tit faldet over utroligt dejlige blandingshunde, men ingen beskrivelse af hvad det er for en blanding.
    Det synes jeg såmænd er en skam, for synes det er sjovt at se hvordan racer ser ud når de bliver blandet :o)
    Jeg har jo selv en blandigshund, og hendes blanding kan se meget forskellig ud - Og det synes jeg er meget sjovt at se :o)

• #15   4. mar 2011 Det er slet slet ikke nogen kritik af blandingshunde - overhovdet! Jeg synes bare det er træls, at man ikke umiddelbart kan læse sig til det, da jeg synes her er på mange dejlige hunde på hg :o)

Mht at stemme blandingshunde ind, hvor der ikke står hvad den er blandet af er jo en smagssag. Jeg vil personligt selv indrømme, at jeg stort set stemmer alle ind, da jeg synes alle hunde skal være velkommen, så længe de må være her smiley Hvis jeg ikke skal stemme hunde ind, er det fordi billederne er så dårlige, så man næsten ikke kan se hvad der er hoved og hale... Det er jo et galleri smiley

I må ikke misforstå mig, tråden her er ikke negativ ment, men bare en tanke omkring racebeskrivelser, men jeg kan da godt se det er svært hvis man ikke ved hvad den er blandet af smiley Det tænkte jeg ikke lige på *ggg*

• #17   4. mar 2011 Gitte - med den plettede pølse .
    Jeg vil godt give dig ret i at dem der ved hvad deres hund er blandet med, meget gerne må skrive det. Evt kun moderen , hvis der er tvivl om faderen. Det er faktisk ret sjovt og se hvordan forskellige blandinger kommer til og se ud. +Eks Lunte på linket længere oppe. Hun lignede absolut ikke resten af kuldet. Da de andre lignede deres mor.

• #18   4. mar 2011 Gitte
    Jeg opfatter det nu heller ikke negativt. Blev bare nysgerrig fordi du skrev, du ikke forstod hvorfor de overhovedet blev stemt ind, da jeg ikke lige kunne se nogen grund til ikke at stemme dem ind

• #19   4. mar 2011 Jeg har kun skrevet at Backie var noget labrador-noget......*GG* Ingen aner nemlig hvad der ellers var i ham......... Jeg har en fornemmelse af noget spidshund, men det var udelukkende p.gr.a. hans haleføring ind imellem........*GG*

• #20   4. mar 2011 Faktisk undrer det her mig ekstra i forhold til tavle - ikke tavle diskussionen. Her får folk rask væk hug for at oprette deres hund under en bestemt race, hvis ikke den har tavle, med argumentet, at man jo ikke kan være sikker på, den er, hvad den giver sig ud for.
    Jeg har skrevet , hvad Disen er blandet af, men jeg kan jo reelt ikke vide det

• #21   4. mar 2011 Jeg bliver så irriteret, når folk kommer med sådan en eller anden forklaring efter "Stamtavle: Nej" Sådan noget "Desværre" "han er kun en hyggehund" "Men jeg har set forældrene" osv.

• #22   4. mar 2011 Jeg var sikker på jeg havde skrevet hvilke racer der var i Chopper, men nu var jeg lige inde og kigge og nej, ingen beskrivelse :)Men det er da nu blevet rettet smiley

• #23   4. mar 2011 Jeg har skrevet et gæt til hvilken blanding Dixie er, men det er svært når ikke man ved et smiley

Kommentér på:
Beskrivelse af blandingsracer

Annonce