1.554 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Min hun tisser i sofaen. Min hun tisser i sofaen.

Vores lille pige på 8 uger, har nu 2 gange i dag tisset i sofaen, første gang havde jeg lige været ude med hende og da hun så så min kæreste tissede hun. Anden gang havde han lige været nede i vaskekælderen og da han kom op tissede hun igen i sofaen, jeg har hørt det kan være fordi at hun bliver så glad for at se os. Og vi er i fuld gang med at øve renlighed, så mit spørgsmål er bare hvordan får jeg bedst muligt renset sofaen og lugten ? ' så jeg undgår pletter osv. Det er en stof sofa ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hun tisser i sofaen.
  • #1   24. jan 2011 Undskyld stavefejlen. "Hund" smiley

• #2   24. jan 2011 Du lære hende at sofaen for det første ikke er et sted man må være. Så undgår du ihvertfald at det er sofaen det går ud over.
    Hvordan træner du renligheds træning.?

• #3   24. jan 2011 For at få lugten væk, bruger du rodalon. Husk at skyl af bagefter med vand.

• #4   24. jan 2011 Håber ikke det er en hvid sofa smiley
    Jeg ville også anbefale rodalon, sådan et uheld har nemlig også fundet sted på min sofa før (:

• #5   24. jan 2011 Sofaen er et sted min hund må være, hun er en lille hund og hun skal være der hvor vi er. Hver 2 time ca går vi ud og tisser osv, hver gang hun vågner er vi med det samme klar til at gå ud med hende. Hun får en bestemt godbid når hun har lavet noget ude, og dem får hun kun ude. Så roser vi hende fint, og vi skælder ikke ud når hun laver et uheld inde.

Okay det er da perfekt, det har jeg der hjemme smiley Tusinden tak.

Lige et spørgsmål mere nu bider hun også i sofaen, og hun har alt verdens bide legetøj, nogen der ved hvad vi gør ved dette. Vil jo ikke skælde hende ud.

Vi

• #6   24. jan 2011 Nej det er en sandfarvet sofa smiley

• #7   24. jan 2011 Lær hende "nej" øvelser.:
    Hav en godbid i venstre hånd og en håndfuld i den anden hånd.
    Sæt dig ned på gulvet med hunden foran dig. Vis hende godbidden i venstre hånd. Hvis hund stikker snuden hen til den for at snuppe den, siger du "nej" ( ikke noget med at råbe). Knyt hånden sammen, men lad vær med at trække den til dig, da hun så bare vil opfatte det som en ny leg. Åben hånden igen og gentag. Bliv ved indtil hun ignorerer godbidden. Ros hende og beln med en godbid fra den anden hånd. Forsæt med "nej" øvelserne, så du kan se om hun har forstået øvelsen.
    Næste skridt, er så at godbidden hun ikke må tag, ligger på gulvet. Hav hende i snor. Hvis hun alligevel prøver at nuppe godbidden efter du har sagt nej, nykker du hende lige i linen. Når hun ignorerer godbidden, roser du og belønner med en godbid ffra hånden ( hun må aldrig få den godbid der er sagt nej til. Når så I ser at hun går igang med at bide i sofaen- eller andere ting hun ikke må bide i- siger I nej og belønner hende for at holde op.
    Mht legetøjet......: Brug det til at lege sammen med hende. Så finder hun ud af at det er det sjove.

• #8   24. jan 2011 At lære sin hvalpe/hund nej er ikke at skælde ud.
    Det er at afrette for at hunden bedste kan finde ud af hvad den må og ikke må. I kan lige så godt starte nu, hvis hun bide i sofaen så sig bestemt nej og lad hende få noget at bide i som er iorden at have i munden, f.eks. kødben eller legetøj

• #9   24. jan 2011 Jeg vil begynde at øve nej smiley
    et lyder som en god idé, ja min kæreste er faktisk allerede igang. Men lidt svært når hun er så lille smiley

• #10   24. jan 2011 Pjat- det er ikke svært. Min lille, bitte dværggravhund lærte det i en tidlig alder.

• #11   24. jan 2011 Det er lidt forskelligt med hundehvalpe hvornår de neurologisk er modnede til at være renlige.
    Man kan ikke som udgangspunkt være sikker på, at de kan det otte uger gamle.

Det er bare om at træne - og hvis sofaen er et sted, hvor det ske oftere end andre, så er det om at være endnu mere på stikkerne efter hendes signaler der.
    Det kan være, der i en periode skal lægges noget så den skånes lidt - i det tilfælde at det er glædestisseri, som hunden ikke kan styre selv.

• #12   24. jan 2011 Min hund gjorde præcis det samme i vores gamle sofa. Jeg lærte hende at sofaen er vores, og der må hun ikke komme op, så var vi ikke hjemme, så var hun ikke i stuen. Nu er der intet problem, selvom hun render i sofaen, så tisser hun ikke i den.

• #13   24. jan 2011 Hun er 8 uger og vi har haft hende i 4 dage, så jo det er lidt svært lige i starten, men self skal man blive ved og ved og det gør vi også. Men vi har lagt i tæppe nu i sofaen, så hun hele tiden ved at når hun ligger i sofaen, så er det på tæppet og ikke andre steder. Så må vi se om det hjælper. De siger de vokser fra det og at alle tæver gør det. Har snakket med vores Dyrehandler og hun sagde vi sku kalde hende til os og så sige hej til hende på gulvet og ikke i sofaen, men hun kan ikke selv komme op sofaen, så det er jo bare med at tage hende ned i sofaen hvis vi lige går ned i kælderen eller andet smiley

• #14   24. jan 2011 Du kan begynde at træne din hvalp allerede på dagen du får den hjem.
    Hvalpe er lynhurtige til at lære både gode og dårlige ting.
    Har I tænkt på at starte til hvalpe træning/motivation?

• #15   24. jan 2011 Vi skal starte til Marts, men allerede til info møde onsdag for at begynde der hjemme. De forslog selv at vi sku vente til marts. Da hun vil fryse for meget ude lige pt.

• #16   24. jan 2011 Hvad er det for en race I har?
    Det kan der være noget om, men der kan også være sne i marts,
    hvis hvalpen fryser så kød et dækken til hende og tag afsted.

• #17   24. jan 2011 Pomeranina og dansk svensk gårdhund. Det har vi købt til hende, men efter som vi ikke ved om det sner eller regner og hun fryser rigtig meget når vi er ude, så sys jeg også det er synd at hun skal være ude i 1 time hvis hun går og fryser. Så vi venter lige lidt smiley

Kommentér på:
Min hun tisser i sofaen.

Annonce