2.569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Pia K
Pia K
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 135 Svar: 1.115

Hun tisser inde!!! HJÆÆLP Hun tisser inde!!! HJÆÆLP

Jeg vil lige høre jer hvad jeg skal gøre med min chihuahua-hvalp. Hun er 10 uger gammel, og tisser hvor hun nu synes hun har lyst.

Har hørt noget om, at man skal tvære hele hovedet ned i "pisset" og skælde ud, men synes det lyder meget voldsomt og unødvendigt.

Har også hørt om aviserne på gulvet, hvor man tager lidt væk hver dag til der kun ligger én foran døren, men det har jeg også droppet. Hun river dem bare i stykker..

Tilsidst har jeg fået af vide, at jeg bare skal bære hende ud når hun begynder på "noget", men når aldrig helt ud med hende før hun er færdig...! Har os prøvet at åbne døren lige så snart vi står op, for der plejer hun at "gøre det", men gør det bare på gulvet....
Håber virkelig I vil hjælpe mig..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun tisser inde!!! HJÆÆLP
  • #1   15. jul 2005 Alt hvad der kommer ind skal ud..........og derfor er det meget vigtigt at huske nogle simple regler...hvis man vil have sin hvalp renlig på rekordtid....

Hvalpe skal besørge eller tisse med det samme, de vågner, kort efter de har spist og drukket, efter at de har leget / eller bare løbet rundt, når der kommer gæster i huset, hvergang de bliver opstemt og ellers ca. 1 gang i timen......

Man skal ikke vente på at hvalpen selv signalerer at den skal ud og tisse.....Den vil som regel blot søge lidt væk, fra vores normale opholdsrum....Da hvalpen tager det for at være uden for hulen...

Det er derfor vores ansvar, at sørge for at tage hvalpen udenfor, på de førnævnte tidspunkter. Tag hvalpen ud og bliv selv udenfor hos hvalpen, til den har besørget. Ros hvalpen når det sker. På denne måde får hvalpen ikke succes med at besørge inde, men kun succes med at besørge ude... og den vil derfor selv begynde at gå mod døren og pibe når den er trængende....

Hvis uheldet skulle være ude, så sørg for at rengøre området godt. Undlad at bruge rengøringsmidler med salmiak , da disse produkter, i hundes næse, lugter af urin....Gå tilbage til planen, hvor du sørger for at få hvalpen ud, når du forventer at den skal ....For jo mere succes den får ude, jo bedre og jo hurtigere bliver den renlig...

Skulle hvalpen have besørget indenfor om morgenen, når du står op, så giv maden lidt tidlere, end du plejer om aftenen... Sæt vækkeuret lidt tidligere, end du plejer at gøre, på den måde kan du vække hvalpen og sørge for at den kommer ud i tide...Og så kan i begge gå ind og sove videre igen..

Du må aldrig straffe din hvalp for at besørge inde....Det er dit ansvar, at sørge for at den kommer ud,og har den ikke lært det endnu..nytter afstraffelse ikke...da den ved ikke hvad den har gjort galt....Ignorer det...og ros når den besørger de rette steder.

tjek evt. med dyrlægen hvis der kommer hele tiden, blærebetændelse er meget normalt ved tævehvalpe.
    Held og lykke
    Marlene

• #2   15. jul 2005 Tak for det... Jeg må hellere gå en tur med hende nu smiley
    Hun har været til hvalpe-tjek, og der var intet i vejen med hende (endnu)...

• #3   15. jul 2005 Helt enig med Malene. Det er vigtigt, at rose hende rigtig meget, når hun så endelig tisser udenfor, eller hvis hun begynder at søge hen til døren. Lad for guds skyld være med at straffe, det hjælper ikke.
    Jeg er sikker på, hun er sund og rask, hun er bare en lille hvalp, der ikke har fundet ud af det endnu. Hun er jo ikke så gammel, så fortvivl ikke, det kommer med tiden. Nogle er hurtigere end andre, men de lærer det på et tidspunkt.
    Held og lykke med hende!

• #4   15. jul 2005 Pia jeg ville også tage det roligt min den voksne Gizmo var næsten 4 måneder om at blive renlig selvom jeg gjorde alt det man skal, der er altså nogen der er længe om det, min hvalp er næsten helt renlig men der sker altså et uheld engang i mellem og hun er 15 uger.

Kommentér på:
Hun tisser inde!!! HJÆÆLP

Annonce