2.582 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

ny hvalp - lang køretur ny hvalp - lang køretur

Godaften alle i dejlige hundeinteresserede smiley

Ja, så er manden og jeg så heldige at have fundet den helt perfekte hvalp (efter et års søgen) og vi skal nu om 16 dage ned og hente det lille vidunder.. Vi står i den situation at vi skal helt til nordsjælland og hente hende - ifølge krak tager det 4,5 time at køre fra os og til opdrætter.. Vi køre allerede fredag aften til sjælland for at overnatte hos mandens tante, så vi kan komme så tidligt som muligt over efter den bette vaps.. Men men.. vi har aldrig før haft en lille hvalp med på så lang en køretur, så vil gerne have en lille huskeseddel i baghovedet når vi skal ud på køreturen smiley

Altså vi er selvfølgelig klar over at vi skal holde mange stop for at den bette kan få lidt luft, vand og tisse og hvad der ellers høre med.. Det er ikke vores første "hvalpe-tur" men som sagt, første gang vi skal så langt smiley
Så er det nogen herinde der har nogle gode råd eller ting vi skal huske til turen osv?

på forhånd tak smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny hvalp - lang køretur
  • #1   6. jan 2011 Jeg hentede min Issa i sæby i nordjylland, og vi kommer selv fra Næstved på sydsjælland så vi havde også en lang køre tur på mange timer.

- Jeg havde en fin lille kurv med som lå på mit skød helevejen, så havde jeg en lille bamse med, en stor flaske vand på køl, og en skål. Også lavede vi ellers et par stop på vejen, hvor hun kunne komme ud og tisse osv og det gik rigtig fint (:

• #2   6. jan 2011 altså jeg har hente hund i serbien flere gange og der er 2400 km smiley det er ingen problem masser af stops med tisseture og (tror ca hver 2-3 time) ví har gjort det.

• #3   6. jan 2011 Pyyh.. Dejligt at høre jeres gode oplevelser smiley ja vi synes heller ikke hverken prisen eller transporttiden skulle spille en speciel stor rolle, hellere at det er den helt rigtige hund smiley min plan var også at have en transportkasse/bur med den kunne være i smiley men super, tak for jeres indlæg smiley

• #5   6. jan 2011 Ofte går det meget bedre end man lige regner med......Tror tit man er forgæves bekymret.
    Har selv måtte ta turen fra Sønderborg til Ålborg, for nogen år tilbage. Og det gik rigtig godt.......
    Men ellers lidt håndklæde, køkkenrulle, plastikposer, vand......og ellers hold pause så snart i fornemmer, den er urolig.

• #6   6. jan 2011 jep, tusind tak smiley
    allerede nu er jeg mere rolig smiley

• #7   6. jan 2011 vi har hentet hvalp i Italien og det gik fjong - bare have tæpper med og så en der kan sidde med hvalpen på skødet, så går det super. Husk vand. Men en tur til sjælland klare de fleste med et enkelt stop

• #8   6. jan 2011 Vi hentede Kirk i Tjekkiet. Han startede med at hyle og skrige i buret på bagsædet de første 5 min, vi troede at det ville blive en meget lang tur hjem. Men en hånd om til ham og så faldt han til ro. Bare en masse tisseture og lidt frisk luft så gik det uden problemer. Fik dog en meget frisk hvalp med hjem og klokken var mange og var selv knap så frisk hehe

• #9   6. jan 2011 Vi bor i Hjørring i nordjylland, og har 3 juledag hentet hvalp på Sjælland. Vi stoppede en gang, hun sagde ik det mindste sov hele vejen.

• #10   6. jan 2011 Vi bor lidt længere oppe end aalborg området, så det er næsten det samme jackie & billie, så det er godt at høre smiley

• #11   6. jan 2011 men for filan jeg glæder mig smiley

• #12   6. jan 2011 Da jeg hentede Abbie sov hun på mit skød fra Ribe til Køge, kom ud og tisse og sov resten af vejen til København.

• #13   6. jan 2011 Louise A.: det ska nok gå. Vi havde en "kattehule" med og det tæppe hun fik med fra opdrætter i hulen, der lå hun og sov rigtigt godt.

• #14   6. jan 2011 Vi havde 12 timers kørsel, da vi hentede vores 2 tøser. Det gik helt uden problemer. Vi var forberedt på at skulle holde mange pauser, men de snorkede bare det meste af vejen.
    En flaske med vand, en vandskål, halsbånd, snor, transportkasse/bur, ekstra tæpper/håndklæder, køkkenrulle og et par plastikposer (hvis hvalpen bliver køresyg).
    Tag evt en lille tot vat med, som du putter i det ene øre (men kun i det ene), hvis hvalpen viser tegn på at blive køresyg. Det hjælper rigtig mange hunde. Husk at fjerne vattotten, når I kommer hjem.
    Rigtig god tur og god fornøjelse.

• #15   6. jan 2011 Held og lykke med det hele smiley

• #16   6. jan 2011 Da jeg hentede hvalp i Aalborg i sommers kørte vi først til havnen i Århus og holdte pause der, men hun lavdede ingen ting hun skulle bare på opdagelse *LOL* Så holdte vi en lille pause inden vi kørte på motorvejen på Sjælland men igen skulle hun bare lege og ikke tisse og så stoppede vi først da vi var hjemme i KBH og der tissede hun, ellers små sov hun bare hele vejen hjem..

Kommentér på:
ny hvalp - lang køretur

Annonce