{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.910 visninger | Oprettet:

Er i vildrede..... {{forumTopicSubject}}

Har en dejlig fransk buller på snart 3år, han har altid fejlet en masse især med vejrtrækningen, kaster op hver gang han har drukket vand og får kramper ved overanstrengelse og leg med andre hunde, nu er både minmand og jeg nok kommet til et punkt hvor vi ikke rigtig ved for hvis skyld han er i live, hvis i forstår hvad jeg mener. Han er til daglig en glad hund som fungerer godt herhjemme med de andre dyr og vores datter. Men vi får det så skidt når han kaster op hver gang han har drukket vand, det er kun vandet og slim der kommer op, men må ikke være rart for ham. Og når han får disse kramper, som er få om vinteren men mange om sommeren, ja så gør det virkelig ondt at se ham sådan.
Har talt med diverse dyrlæger, og en af dem anbefaler en gane/næde operation, men det tør vi bare ikke da han i forvejen har så svært ved at få vejret til tider, så og skulle lægge ham i narkose kan ikke komme på tale.
Han lider også af reverse sneezing.

Hvad ville i gøre hvis valget var jeres?
Puha synes det er en grim situation, for enten skal han leve som han gør nu, hvilket også er godt, men tider rigtig skidt, eller også skal vi sige farvel til ham og være glad for 3 dejlige år med ham smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er i vildrede.....
  • #1   11. dec 2010 det er en meget svær situation at stå i, men der er ikke andre end jer selv der ved hvad der er bedst for hunden. Er sikker på I tager den rigtige beslutning. Føler med jer.

• #2   11. dec 2010 Ville da helt klart vælge operation...

• #3   11. dec 2010 Vil også følge dyrelægens råd.... Har i snakket med hans opdrætter? Tænker på om i måske ikke kunne få nogen penge den vej rundt?

• #4   11. dec 2010 Jeg ville ikke byde min hud en sådan operstion.
    Så gør man det for egen skyld og tænker ikke på hunden.
    At holde af et dyr er også at kunne finde ud af, hvornår man slutter,
    selvom det kommer til at gøre forbandet ondt

• #6   11. dec 2010 Tænker også at jeg ville vælge operationen.. Der er risici ved alle operationer, og hvis alternativet er aflivning ville jeg gøre forsøget.. Går det godt får vovsen et bedre liv og i kan nyde ham i længere tid.. Går det ikke, så har i gjort forsøget..

• #7   11. dec 2010 Jeg ville klart lade ham få fred... Hellere give ham et ordenligt farvel end at tage en chance der måske ikke giver det resultat i gerne ville have... Tænk hellere på i har haft 3 gode år med jeres hund og han har haft 3 fantastiske år med jer... hvis jeg havde valget ville jeg give ham fred, ved godt at en dyrelæge ved hvad han laver og går ind til men jeg ville ikke tage en sådan chance... Men det er jo noget i selv skal afgøre....

• #8   11. dec 2010 Ifølge min dyrlæge, så varer sådan en ganeoperation ikke evigt, ganen vil stille og roligt vokse til igen, og operationen skal så gentages. Jeg er ikke klar over hvor hurtigt sådan en gane kan vokse sammen igen, men at operationen skal gentages, måske flere gange, det ville jeg lige have med i mine overvejelser før jeg besluttede mig for en operation.

• #9   11. dec 2010 Tak for svarene indtil videre. Vi har egentlig også valgt operationen fra da vi kender ham bedst og tror ikke han ville klare en så stor operation., men som mange af jer skriver så kan vi aldrig helt vide det. Ja vi har tænkt meget over om vi skal give ham fred, men så er der bare de dage hvor han har det så godt og er som en lille hvalp.
    Vi prøver også alt havd vi kan for ikke at udsætte ham for for meget, men dermed hindre vi ham også i vild leg som han også gerne vil, men bare ikke kan klare....
    Puha ja det eer svært,

• #10   11. dec 2010 Kan godt forstå i har svært ved det en hund er altid ens bedste ven, men jeg ville give ham fred selvom han har det godt nogen dage skal i os tænke på de dage han ikke har det godt, og hvis han ikke kan få lov at folde sig ordenligt ud og være hund med vild leg og sådan som hunde nu gerne vil så giv ham fred det ville jeg gøre... Det er jo synd han skal holdes tilbage for leg og ting han synes er sjove det er jo ikke et ordenligt liv... Undskyld ordvalget men det er bare min mening...

• #11   11. dec 2010 en dyrlæge råder til opr. er det pga. af pengene eller hvad , og hvad siger de andre dyrlæger jeg ville helt klart tænke på hunden, og hvis ikke jeg var 100% sikker på den ville få det godt ville jeg lade den få fred, man skal ikke for alt i verden ikke lade hunden gennemgå en masse hvis det ikke kan blive bedre.

• #12   12. dec 2010 Jeg ville også vælge operationen. Når du siger at han ikke skal bedøves, fordi han i forvejen har svært ved at trække vejret...den er jo intuberet under operation, så den skal jo ikke trække vejret som normalt, men gennem et rør(forbi den bløde gane) i halsen.

Hvis i så mener at den ikke skal igennem dette, så har den nok bedst ved at få fred. Som du beskriver det kan der vel også være en indsnævring på spiserøret(tænker på opkastninger) måske kombineret med for lang blød gane?

• #13   12. dec 2010 jeg har haft en fransk bulldog, som fik denne operation.... faktisk 2 gange, da de tog for lidt første gang... ville klart anbefale dig den operation.men ring og forhør dig ang priser.. der er stor forskel... og ikke alle dyrlæger er gode til bulldogs.. jeg brugte dyrlægerne i årslev..de har meget erfaring med bulldogs

Kommentér på:
Er i vildrede.....

Annonce