1.351 visninger
|
Oprettet:
Rotweiler folk, spørgsmål? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg læst at en rotte kan, hvis der har været mange halekuperinger gennem dens generationer af gener, lave stump hale rotter? Kan det være rigtigt?
For jeg kan ski ikke helt få en kosmetisk operation, til at blive videreført i gener, til at hænge sammen.
Der bliver nævnt at Gårdhunde også kan gøre det samme?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 50
(link fjernet)
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.780
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
Takker Havde ikke lige set indlægget. Men fik svar på mit spørgsmål :-))
For blev da helt bekymret, for stakkels Anni Fønsby´s baby så *GG*
jul 2007
Ret interessant læsning. Hvis stumphale er et tegn, på eventuelle rygsøjle skavanker. Hvad så med krøllet hale? eller en lang hale med knæk. Er det også tegn på ryg skavanker eller andet?
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
nogle krøller på halen hos f.eks. mops hvor halen er stramt krøllet kan betyde ryg-skader/meget skæv ryg..
de hunde med større krøl som f.eks. samojede, husky og malamute bør krøllen ikke have noget at skulle have sagt i forhold til selve ryggens bygning.
Lang hale med knæk kommer oftest af at halen har været i klemme på et tidspunk og har derfor kun effekt på selve knæk stedet.
En alt for kort hale kan også betyde at der mangler et stykke af rygsøjlen som så kan betyde problemer for at komme af med afføring m.m. - men forhåbenligt bliver disse aflivet allerede fra fødslen
jul 2007
Takker for forklaring Tænker lidt, Franske Bullere og EB er jo født med de korte haler. Betyder det så, at avlen af disse racer, generelt har for kort rygsølje?
Spurgte omkring lang hale med knæk, da en hvalp fra mine forældres RR´kuld, blev født med lang hale, og et underligt knæk, sådan ca på midten af halen, ellers lang flot hale. Denne hvalp, har som den eneste i kuldet udviklet meget svagt bagparti, som viste sig da han var ca 4 år. Kuldet er idag 11 år, og hunden med knækket lever stadig. Men har altid skulle beskyttes meget mod belastning af bagpartiet, og har levet de sidste mange år, med ritalin 2 gange dagligt. Så mon knækket kunne havde advaret hvalpekøberen mod dette? Eller det bare et uheldigt sammentræf?
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Tvivler på at haleknæk har noget at gøre med svag bagpart. det kan være sket i fosterstadie at halen har lagt forkert f.eks. Det anses for at være en arvelig defekt, derfor bliver hunde med haleknæk disket på udstilling.
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
jul 2007
Nu kender jeg ejeren på denne hvalp. De fik avlsforbud med i kontrakten, da hunden også havde ridgefejl. Men tænker lidt, synes det er underligt den eneste hvalp i kuldet der har Ridgefejl og knækhale, er den eneste der viste svagheder i udvoksningen.
Men hvordan kan en "skade" der er påført under fosterstadiet, ses som arveligt?
Heino:
Er din hund avlsgodkendt med delvis stumphale?
mar 2009
Som Lykke siger så er knækket (hvis den er født med det) nok sket mens den er blevet udviklet inde i maven)
Heino DSG Må så vidt jeg ved godt have stumphale - i modsætningen til Rotten
nov 2006
mar 2009
Kunne være en mulighed i hvertfald..
nov 2006
Men man disker disse hunde på udstilling fordi man siger at det er arveligt. Men ja, det er svært at vide...
Rotweiler folk, spørgsmål?