{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

BARF {{forumTopicSubject}}

Hej HG´er

Ja, har ofte set at der har været oprettet et emne omkring BARF, men da jeg ikke har givet min hund BARF (før idag) har det ikke vækket min interesse besynderligt..

jeg var så ovre i dyrehandlen idag og skulle have nyt foder (gerne sundt, godt for hunden, hundends tænder og pels specielt) og hende der arbejdede i dyrehandlen anbefalede mig at barfe..
Jeg købte kallun til at starte op på og hakket hjorte kød samt vitaminpulver og lakseolie..
Nu har pigen så fået første omgang og ned røg det, hurtigere end noget andet!!!!

Hvilke ting skal jeg være opmærksom på og sørge for og har i ellers bare gode råd?
BARFER i jeres hunde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BARF
  • #1   20. nov 2010 Der er 5 grupper herinde om emnet og jeg vil da anbefale dig at ansøge om medlemskab i en eller flere af dem *S*

Link til BARF grupperne:
    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_alle.asp?postpw=69825381&formsort=MemberCount+DESC&formsearch=barf&formMine=&Submit=++S%F8g++

• #2   20. nov 2010 Uhh...
    Det er jo noget af et projekt at gå i gang med så spontant.

Jeg selv ville foretrække lige at bruge lidt tid på at undersøge baggrunden for fodringsmetoden - der er nogle valg, der skal træffes.

Det, som jeg vil sige til dig er, at du skal være opmærksom på, at der er så mange retningslinjer inden for råfodring og du vil blive rådgivet meget forskelligt afhængigt af, hvem du spørger. Hold fast i fornuften - stil spørgsmålstegn ved argumenter og være kritisk over for de kilder, der henvises til.

Og kig på din hund. Og mærk efter, hvad du synes er rigtigt for den.

• #3   20. nov 2010 CH: Kan du linke til de retningslinier?

Jeg har fået brugsanvisninger, hvis man kan kalde dem det?
    Det er rigtigt nok, men jeg har længe kommet i dyrehandlen og hun anbefalede mig det?
    Jeg var selv ret skeptisk - men valgte at prøve det, da jeg ønsker det bedste for min hund - og det fik hun det bestemt til at lyde som om det var?

• #4   20. nov 2010 Reiki Master: Tak for dit link, jeg har nu ansøgt om medlemsskab i et par grupper og håber på at kunne komme godt igang med det, og give min hund eksakt det hun har brug for:)

• #5   20. nov 2010 Aviaja, det er desværre fuldstændig umuligt, for der er så mange af dem og nogle er direkte modstridende.

Nogle mener, at hunden skal have grønt. Andre mener de ikke skal. Nogle mener, at hunden skal have grøntpulver, hvis den skal have grønt, fordi hunden angiveligt ikke selv kan omsætte grønt hvis det ikke er centrifugeret ved ekstremt høje omdrejninger.
    Andre mener at det går fint med et omsætte grøntsager, så de får dem bare rå - andre igen blender dem... Og så videre.

Sådan er der titusind ting inden for råfodring, hvor folk er uenige og har helt forskellig praksis.
    Hvad der er rigtigt er svært at sige - men her er det, jeg mener man skal holde sig for øje hvem man bliver rådgivet af, og om vedkommende eventuelt tjener penge på de råd, der gives.

Det kan meget vel være, at råfodring er det bedste for din hund. Det kan også være, det ikke er - kun at prøve kan afsløre det ;o)

• #6   20. nov 2010 CH: lige præcis.. jeg ønsker i hvert fald kun det bedste for hende:)
    Hun spiste i hvert fald kallunen på ingen tid, så jeg er spændt på om hendes tarmsystem kan klare det:)
    Jeg har nu udprintet nogle sider om hvad jeg skal være opmaærksom på ift. afføring, vægt, udrensning mv. og håber på at det gør noget godt for min hund.. hvis ikke det er det bedste for hende, må jeg på jagt igen, for hun skal have det der er godt for hende:)

hende der rådførte mig snakkede ikke så meget om grøntsagerne. jeg har fundet lidt på nettet om at man skal tilberede og koge lidt grønt og tilsætte sammen med kødet, men hvor mange ulve/vilde hunde spiser grøntsager?
    jeg er som sagt helt ny og jeg er meget åben for gode råd og vejledning, men jeg håber da på at jeg gør det rigtigt nok?

• #7   20. nov 2010 Det er svært at sige ;o)

Fordyb dig lidt i de grupper om Barf og råfodring herinde, og led på nettet. Og så tag fornuften med indover, når du læser.

I forhold til argumentet med de vilde hunde og ulve, der må du overveje, hvorvidt du synes en tamhund har det samme ernæringsmæssige behov som de øvrige - når der nu er gået 15.000 år med domesticering og tilpasning.
    Dette er bare EN af de overvejelser, man løber ind i - ER hunden en ulv i tamhundeklæder eller er det en tamhund med andre ernæringsmæssige behov end en ulv?

• #8   20. nov 2010 CH: UHA... du kan sørme da også finde ud af at sætte nogle gode perspektiver op hva??:)

Jeg fordyber mig lidt og prøver det ad, og så må jeg se om det er det der er godt for min hund:)

• #9   20. nov 2010 Aviaja - JO, der er bestemt masser at tænke over.

Det er derfor jeg ikke selv ville gøre det spontant smiley
    Og egentlig undrer det mig også, at man ikke som kunde sådan et sted får vejledning om at søge lidt oplysninger til at starte med, hvis man ikke har kendskab til det i forvejen ;o)
    Før man skifter over, altså ;o)

• #10   20. nov 2010 okay? så du ville ikek råde mig til at skifte?

• #11   20. nov 2010 Aviaja - jeg ville råde dig til at læse en masse og hvis du synes det lød rigtig godt, SÅ skifte ;o)

Det kan være, at et skifte er det bedste i verden for din hund - det er bare lidt omfattende sådan fra det ene øjeblik til det andet ;o)

• #12   20. nov 2010 okay, kan du så ikke beskrive for mig hvad der er der er omfattende, for sys det lød rigtig godt det hun sagde i forretningen og det jeg har læst indtil videre stemmer overens med hvad hun sagde?

• #13   20. nov 2010 Det er alle tilgangene der er omfattende. Alle diskussionerne om, hvad der er rigtigt og forkert.
    Alle de oplysninger, man skal have inden man reelt kan tage stilling til HVORDAN man vil råfodre sin hund, når man vælger det.

Der er findes ingen facitliste, men der findes en masse teorier. Og derigennem skal man så finde ud af, hvad der er rigtigt for en selv og for ens hund.

• #14   20. nov 2010 Okay på den måde:)
    Jeg læser om det nu og fortsætter og tager i dyreforretningen på mandag for at søge flere råd!

• #15   20. nov 2010 jeg er også lige startet med at barfe, havde læst rigtig meget om det og har fået hjælp fra en barf forhandler. jeg synes jeg bliver enormt forvirret af de grupper herinde netop fordi, at der er så mange forskellige retningslinjer, som CH siger. så jeg ser på min hund og prøver mig frem efter min egen fornuft og efter de ting, jeg har læst mig til. han har aldrig før været så glad for mad, som han er nu. og jeg er rigtig glad for at have skiftet.

• #16   20. nov 2010 CE L tusinde tak for dit indlæg... sad lige og tænkte på bare at give tørkost fordi det er nemt og ikke så forvirrende, men vil da gerne lige have prøvet det her af?

• #17   20. nov 2010 : )

• #18   20. nov 2010 det var så lidt.. det er ikke så svært, når man først er kommet ind i det. der sker i hvertfald tydelige positive forandringer min min lille vaps efter jeg er begyndt.

• #19   20. nov 2010 Jeg undersøgte barf i omkring 1 år før jeg gav mig i kast med det, synes ikke det er noget man skal gøre fra den ene dag til den anden uden at have nogen viden omkring det.
    Jeg har barfet i snart 3 åt og jeg har da lavet ændringer løbende fordi jeg kigger meget på hvordan det går. Derfor tror jeg også man støder på mange forskellige meninger og måder at gøre det på i de forskellige barf grupper, fordi folk tager grundideerne til sig og former det efter sine egne hunde, det er jo en god ting fordi folk gør det på den måde det virker for deres hunde.

• #20   20. nov 2010 Ps. Det er heller ikke så forvirrende som mange gør det til, find en forhandler du har tillid til og evt få deres hjælp til en foderplan hvis du ikke vil gøre det selv, det er bare vigtig at variere inden for kødtyperne.
    Selvfølgelig er det nemt at hælde tørdoder i en skål men det er heller ikke så svært at tage en pakke kød op af fryseren, når bare forarbejdet er iorden og du husker at kigge på din hund, som man jo også skal med tørfoder.

Kommentér på:
BARF

Annonce