727 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hunde adfærd. Hunde adfærd.

MIn mor har en schæfer på snart 6, Min søster har en lab på 3 og jeg har en blanding på snart 2 år.

Alle 3 har været samlet her i weekenden, og de trives fint. Men pludselig springer de 2 ældste i "flæske"t på hinanden ( jeg så det ikke)
- de blev skillet ad, men den ældste fik en lille skramme. (ikke alvorligt)

Men hvorfor er det at når alle 3 hunde er samlet at dette sker mellem de 2 ældste? De trives fint når det bare er de 2. Men når min hund (den yngste) er der går det galt.

og hun går egentlig bare og passer sig selv. og der er ikke mad imellem eller noget.

det er 2 gang dette sker. og er selvfølgelig ret træt af hvis det er min hund der går de andre til at opføre sig sådan (selvom hun ikke gør noget )

Det er 3 tæver.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde adfærd.
  • #1   24. okt 2010 Det er i den ældste hunds hjem, de er alle tæver, og der var intet mad legetøj eller lignende iblandt. De sad og så tv , og pludselig uden videre er de oppe og slås. (min mor sagde det eneste legetøj der var, var et reb under reolen.)

Min hund var ude i gangen da det skete

Synes bare det er mærkeligt det er når de alle 3 er samlet. og min egentlig ikke gør noget.

• #2   24. okt 2010 Måske der er tvist om rollen "alfa" når alle tre er samlet? Når det kun er de to ældste, er pladserne sat. Men når en tredje kommer i flokken, skal rollerne bevises overfor den yngste? Er godt i tvivl, så følger lige med smiley

• #3   24. okt 2010 Mine forældre har tre hunde, og de elsker hinanden! De er udemærket klar over at den ældste, Bertha, er alpha. Men nogen gange når vi unger kommer hjem på besøg, så opstår der nogengange lidt stridigheder.. Hvis jeg fx kæler med Gabby (den 2 ældste), og Bertha kommer hen for at snakke også, så kan Gabby godt finde på at blive helt vildt jaloux, og det ender med at vi må skille dem ad..
    Det kan jo være at selvom din hund ikke har været i samme rum som de to andre, at der har været sådan lidt "trygget" stemning mellem de to, pga. ejerfornemmelser eller hieraki placering, og så de lige har kikket forkert på hinanden?
    Synes tit sådan noget kan opstå, uden man overhoved har opdaget hvad der var undervejs.. Hvis man fx sidder og ser tv, kan der ske en masse "usagt" mellem hundene, som man ikke opdager..

• #4   24. okt 2010 Min tanke er også at der bliver tvivl om rollerne mellem de 2 ældste hunde. og at hende på 3 meget gerne vil bestemme over den ældste, men det får hun ikke lov til.

Håber det bliver bedre med tiden. smiley

Kommentér på:
Hunde adfærd.

Annonce