{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Mærkelig adfærd! {{forumTopicSubject}}

Lige for tiden kører jeg min kæreste i skole, da han, midlertidigt, ikke selv er i stand til at køre bil. Jeg kommer hjem kl 8.25 (ca. samme tid som jeg plejer) Og Enzo plejer at komme styrtende hen til døren når nøglen bliver sat i låsen, men ikke idag. Han lå meget skræmt på sit tæppe og turde ikke rigtig at flytte sig. Jeg sætter mig ned på gulvet og kalder på ham. Han trykker sig ned mod gulvet, halen er mellem benene, han ryster meget og slikker ikke på mig som han plejer når han er glad.
Der er ikke nogle ting han kan komme til skade med, i det rum han befinder sig i når han er alene hjemme. Han er vandt til lydene omkring ham og bliver kun kortvarigt forskrækket af en ny, høj lyd. Han ville heller ikke tage imod de godbidder jeg forsøgte at give ham, og ville ikke rigtig kigge mig i øjnene.

Han har aldrig reageret på denne måde før, når vi kommer hjem, og der var ingenting med ham, da vi tog afsted.
Jeg blev selvfølgelig siddende på gulvet hos ham lidt og snakkede til ham og kælede med ham, men han fortsatte med at være bange.

Hvad kan dette skyldes?

Nu ligger han sammen med mig i vores seng, så jeg kan hygge om ham, selvom han ellers aldrig er i sengen. Jeg har det bare rigtigt skidt med at han opfører sig sådan.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig adfærd!
  • #1   15. okt 2010 Lyder som om han er blevet rigtig godt forskrækket, eller måske har haft et uhled på gulvet? Ellers ved jeg ikke.

  • #2   15. okt 2010 Jeg tror også at han kan være blevet forskrækket. Alternativt kan han have det skidt - nogle hunde reagerer meget underligt, hvis de fx. har kvalme.

  • #4   15. okt 2010 Ja, jeg tænker også at han kan have ondt et sted. hvis det fortsætter synes jeg at i skal smutte forbi dyrlægen så der lige kan kigges på ham en gang.

  • #5   15. okt 2010 Jeg har undersøgt gulvet, for jeg tænkte nemlig med det samme, at han måske var blevet så forskrækket at han var kommet til at tisse. Men der er ingenting.
    Når han bliver forskrækket, går det hurtigt over hvis man leger lidt med ham. Bare ikke idag. Men det kan da godt være, at det var fordi han var alene da det skete. Men han er da heldigvis faldet til ro i sengen.
    Men hvis han kan være syg, må jeg hellere holde øje med ham resten af dagen. smiley


  • #6   15. okt 2010 Det rum han er alene i, er et rum vi ikke rigtig bruger til andet end gennemgang. Han har lidt legetøj, en kurv og et tæppe når vi ikke er hjemme. Jeg sørger altid for at der ikke ligger noget han kan komme til at spise.
    Der er ikke noget der er faldt på gulvet, det er undersøgt smiley Og en bilalarm tror jeg ikke ville forskrække ham sådan med den afstand der er ud til p-pladsen. Men vores nabo (Vi bor i opgang), larmer ret meget, så måske har de levet en lyd han ikke har hørt før.
    Vi morgentissede omkring 7.10 så måske har han fået fat i noget på jorden der.
    Jeg henter min kæreste til middag, og hvis han ikke reagere som han plejer når vi kommer hjem, ringer jeg til dyrlægen smiley


  • #7   15. okt 2010 Uha - svært spørgsmål

    Jeg fik en opringning fra en "gl." klient. Hendes schæferhund, som ellers aldrig er bange, var tydeligt skræmt, da hun var kommet hjem en dag.

    Hun beskrev hunden og jeg var ikke et øjeblik i tvivl om, at der var sket "et eller andet", - men hvad kunne jeg jo kun gisne om.

    Et par dage efter blev mysteriet opklaret.

    De havde en brandalarm, som begyndte at tale med en dyb mandestemme, når batteriet var ved at løbe ud.

    Denne mandestemme havde så i et par timer i træk snakket og advaret, mens hunden var alene hjemme.

    Jeg har været ude for mange underlige ting med den slags gennem årene; udrykninger, sirener, indbrud, ting som falder på gulvet osv. osv.

    En gang var det en hanhund, som havde fået en så opsvulmet penis, at den ikke kunne glide tilbage i penispungen igen. Det gjorde ondt som bar´pokker på den stakkels hund.

    Så jo bedre fantasi du har, des større muligheder er der for at finde ud af det.

    Bor du i lejlighed, kan det være nogle forbipasserende, - nogle som fyrer nytårskrudt af i opgangen? Prøv evt. at spørg andre, som bor i opgangen.


  • #8   15. okt 2010 Det ser ikke ud til at der er sket det vildt. Men vores naboer er fantastiske til at larme. Så det er slet ikke utænkeligt at de har skræmt ham.
    Vi bor på 1.sal, så folk der går forbi er lidt langt væk fra ham. Men jeg håber ikke det har skræmt ham så meget at han ikke kan være alene hjemme. Men nu må jeg se når jeg skal hente min kæreste om en time.


  • #9   15. okt 2010 Prøv at spørg naboerne om de har hørt noget..
    Ellers ville jeg også være obs på sygdom.. Det kan jo være hvad som helst...


  • #10   15. okt 2010 min gamle hun gjore på samme måde men det var hver gang hun havde lavet noget hun ikke måtte ..om det var en toriletrulle hun havde taget eller om det var en kuglepen så gjore hun det ..indtil man sage det var i orden ,,det var ikke særlig tit hun gjore det men ind imellem kunne hun altså ikke lade være smiley

  • #11   15. okt 2010 Noget henleder mine tanker på at der kan have været nogen og banke på hos jer.
    Hvis man er voldsom nok i sin banken/ringen på døren, kan det jo godt gøre pusset forskrækket og bange.


  • #12   16. okt 2010 Han havde ikk lavet noget som helst mens jeg var væk. Og han plejer at gå helt amok når det ringer på døren. Han er godt klar over at så kommer der mennesker som vil snakke med ham (Det er sjældent der kommer mennesker der ikk ska ind. Pizzabud o.lign.) men den lyd gør ham bestemt ikk utryg.

Kommentér på:
Mærkelig adfærd!

Annonce