Løbstæve til træf - Dummeslag til mig Løbstæve til træf - Dummeslag til mig
Idag skulle min veninde afsted med sin plejehund til hundetræf i Aalborg, og min kæreste og jeg tænkte da, at vi kunne tage vores kareler tæve Fifi med.
Men ja ja - Vi kommer derop og Fifi hilser straks på alle de skønne hunde og begynder at lege med dem.
MEN pludselig hænger der en stime hunde efter hendes bagpart, og da slår det mig, at hun er jo i løb. :o/
Det havde jeg da ikke skænket en tanke, så vi skyndte os at smutte igen, med lidt besvær fra de mange drenge der forsøgte at følge efter.
Det var vist et dummeslag til mig, og en reminder til næste gang hun kommer i løb.
Pinligt pinligt :o)
Men ja, om et par uger vender vi stærkt tilbage, og håber at få en god dag med masser af leg igen. :o)
maj 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.488
Hehe ja, men blev mindet om det så snart hundene hang efter hende, så var OBS på det indtil vi smuttede. Heldigvis var der ingen der forsøgte på noget, men de havde så heller ikke fået lov. Men ja, vi skyndte os også at smutte igen. Kan godt forstå hanhunde folkene ikke var helt glade for situationen.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.579
dec 2006
Jeg havde ikke <i>glemt</i> at hun er i løb - Jeg tænkte bare ikke over det.
nov 2006
maj 2006
Lykke ville da aldrig med vilje slæbe en løbsk tæve ind til et træf med hanhunde. Men engang imellem kan man komme til at lave fejl...
dec 2006
Jeg har epilepsi hvilket gør min hukommelse meget meget dårlig - Jeg kan glemme mange ting som folk ikke forstår.
Men vil nu meget at der er forskel på at glemme og ikke tænke over ting, i denne her sammenhæng. :o)
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
Så må i vente nogle uger
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
nov 2006
Jeg synes det er dumt.... det gør du jo også, hvis jeg læser overskriften korrekt.
Om du har epilepsi, eller fejler noget andet, har for mig ingen betydning og ændrer ikke på at jeg synes det er uroligt dumt at glemme (eller ikke skænkede det en tanke) at din tæve er i løbetid.
maj 2006
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
Det er ik li som når jeg engang imellem er i vores hundeskov, og min tæve er ik i løb. Folk råber så la da være med at gå herind når din tæve er i løb, jamen hun er ikke i løb så fat det dog... Bare fordi vi var træt af og ha ejer mandens hund med rundt, når nu han gik på den anden side. Trælst når man har en tæve der altid lugter godt...
nov 2006
Jeg ved ikke lige hvad du vil med dit indlæg?
Jeg synes det var dumt.... Lykke synes det var dumt (se overskriften) og pinligt (se startindlæg).. og jeg undrer mig i mit første indlæg - det gør jeg stadig... Men vi er jo alle forskellige og undrer os over hver sit..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.067
jan 2007
Og var jeg hanhundeejer var jeg blevet stiktosset.
1) min hanhund skal IKKE være far til et upskuld -og du vil jo ikke give abortsprøjte
2) en løbsk tæve blandt hanhunde kan være årsag til en hel del slagsmål og ballade blandt hanhundene
maj 2006
Det var dét jeg kommenterede på. Du skriver: "jeg synes det er utrolig dumt at glemme" hvilket det er, men der er en forklaring, på hvorfor Lykke kunne glemme dette... Og jeg mener ikke det er fair at du skriver at det ingen betydning har, om Lykke har epilepsi. Så det ville ikke betyde noget for dig, hvis en mand med ét ben bruger det som "undskyldning" for, at han ikke kan løbe?
dec 2006
Jeg må sige jeg synes det er unfair at du går hen og bliver personlig. Vores upser kuld har intet med dette at gøre, og som jeg skrev havde jeg fuldt ud styr på min hund - Hun var i snor!
maj 2006
Lykke slap ikke Fifi! og der er ingen grund til at blive personlig... Du godeste altså.
jan 2007
Og det handler ikke om at blive personlig. Det upskuld er født og solgt, og kan ikke ændres. Med efter sådan en oplevelse burde man have lært lektien. ET upskuld kan undskyldes... 2, så burde man overveje om man overhovedet burde have en intakt hund (ja beklager, men det er min mening).
Og kan man (pga sygdom) ikke huske at tæven er i løb, kan man skrive det ned, eller man må vænne sig til at kigge på hunden inden man tager til træf.
Og som skrevet -jeg ser det fra hanhundeejerens side, og jeg var blevet tosset hvis min hanhund var hoppet på din tæve. Jeg kan jo ikke engang forlange at du giver en abortsprøjte.
Så ja... var jeg dig, ville jeg da kraftigt overveje at sterillisere... så er du ovre den slags.
nov 2006
En etbenet mand stiller jo nok ikke op i en løbskonkurrence medmindre det er en løbskonkurrence for folk med handicap.... Så det er da en usandtrolig mærkelig sammenligning!!
Nu kan jeg jo læse at Lykke skriver "kæresten og hende".... Så der er jo tale om 2 (!) personer som begge formår at glemme den vigtige detalje omkring løbetid!!
maj 2006
maj 2006
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
Mystiske informationer...
nov 2006
Nej, jeg forstår ikke hvad du mener, desværre!
dec 2006
Du bliver personlig, og det synes jeg bestemt ikke er iorden, men det er måske bare sådan jeg er opdraget?
Jeg har lavet ét upserkuld, da jeg ikke ville give min hund en abort, og ja, hun var udenfor i snor. Men hvad har dét med det her at gøre?
Jeg havde min hund i snor idag, og havde fuld kontrol over hende, så der var ikke chance for et upserkuld nr. 2.
Men derfor er det stadig en dummefejl fra min side, og det er jeg fuldt ud klar over.
Men nu er dette mit allerførste hundetræf med min hund, så det er ikke noget jeg har tænkt over før, når hun har været i løb.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
det har stor indvirkning på en hanhund, at komme i nærkontakt med en løbsk tæve :oS
dec 2006
Ja det ved jeg, og det var bl.a. også derfor vi skyndte os at gå så snart jeg tænkte over det.
Skrev bl.a. dette indlæg for at gøre andre opmærksomme på det, hvis de skulle ske at kunne finde på at glemme det også.
maj 2006
Når jeg kunne sammenligne "etbenet mand x løb", med "Lykke x huske", er det fordi ingen af de nævnte kan gøre for, at de ikke kan. Og siden du ingen problemer har med at klandre Lykke for hendes forglemmelse, på trods af, at hun ikke kan gøre for det (uanset hvad, er det dumt - det er vi enige om), så kunne du lige så godt klandre en etbenet mand for ikke at kunne løbe! Det har intet med den fiktive mands løbe karriere at gøre, det var ikke pointen...
nov 2006
Jeg skærer det så ud i pap for dig også:
Man ved hvad man fejler og lærer at leve med dette. Man kan lægge sedler, huske sin kæreste på, indarbejde nogen rutiner. D.v.s at man helgarderer sig mod visse ting herunder f.eks at man skulle "glemme" en løbetid... Man kunne jo også helgardere sig ved at sterilisere ens tæve...
Din sammenligning:
Hvis den etbenede mand vælger at stille op i konkurrence mod andre (2-benede vel at mærke)... Så ville jeg da synes det var både dumt og pinligt.. og jeg ville undre mig over ham...
Den 1-benede mand kan helgardere sig mod slige dumme oplevelser ved ikke at stille op til noget, der kræver at han løber. Jeg kender da en mand med et ben, og han ved præcis hvad han kan og ikke kan!!
Endnu engang: Jeg undres stadig og jeg synes det var dumt. Især undrer det mig at både Lykke og kæreste kunne glemme/ikke skænkede det en tanke!
jan 2007
Og nej det er ikke at blive personlig, men at forholde sig til fakta: du har en gang tidl haft et upskuld. Nu slæber du din løbske tæve med til at træf, fordi du har glemt/ikke huskede på at den er i løb.
Altså har du stadig ikke lært at tage de nødvendige forholdsregler. Og det synes jeg da er skræmmende.
dec 2006
Hvorfor så nævne det?
Som jeg skriver tidligere i tården, så har jeg en epilepsi der gør, at jeg husker ufattelig dårligt, og hvis jeg skulle skrive alt ned der kan skulle huskes, så kunne hele min lejlighed være dækket til at gule sedler.
Som jeg skriver så tager jeg ikke til hundetræf normalt, og den eneste grund til vi var med her, var fordi min veninde skulle aflevere sin plejehund.
Hvis jeg tog til træf en gang om måneden, var der måske større chance for at jeg ville huske, det, men dette er allerførste træf, så til trods for at jeg (i baghovedet) var klar over at min tæve var i løb, forbandt jeg det det ikke med dette.
Jeg har to gange glemt min hund foran en brugs - Det burde sige lidt om hvor glemsom jeg er - Det er jo ikke normalt.
Igen, jeg skrev denne tråd for at minde andre om min fejl, så de ikke laver samme - Jeg tog hende ikke med for at få hvalpe. Vi bor i en 2 værelses lejlighed, så det er der slet ikke plads til.
Og jo, self. ville jeg få lavet en abort hvis hanhundeejer ønskede det.
jan 2007
Og ang glemsomheden, så er i jo, som Lise osse påpeger, hele to mand om at kunne huske på det...
-jeg selv har en hukommelse som en si (spørg enhver jeg kender;o)) Jeg HAR gule sedler over det hele, og glemmer alligevel næsten mig selv, osse grundet sygdom.
Men noget så vigtigt som en løbetid, glemmer jeg altså ikke... og var jeg bange for at jeg gjorde, så blev det skrevet ned...
maj 2006
Når jeg har brugt ordet "glemt" har det nok været en fejl, som jeg beklager, det er nok mere rigtigt at skrive, at hun ikke har tænkt over det, for det er det, der kan ske for Lykke. Hun har self været klar over, at Fifi er i løb, men hun har ikke tænkt over ved, hvilken konsekvens det har, og hun har sikkert heller ikke engang tænkt over, at der kommer hanhunde også. Det er sådan noget der kan smutte for hende, og når hun ikke tænker over det, kan hun heller ikke så godt lave sedler til sig selv og hænge dem op for at huske sig selv på det.
Næste gang vil Lykke nok ikke lave denne tanketorsk, og ellers vil hendes kæreste, som nu har lært lektien, minde hende om det, og der skete ikke noget i dag, og så er den altså ikke værre...
dec 2006
Jeg har ikke været nervøs for at hun var i løb, netop fordi jeg ikke har haft grund til det - Dette var en spontan aftale, der blev lavet igår. "Vi tager med" og så har jeg ikke tænkt videre over det.
Jeg slipper aldrig min hund fri, og vi har ikke en have hun kan komme ud i.
Jeg vil ikke have gule sedler over det hele, for som du selv siger, så glemmer man ofte alligevel.
Jeg har prøvet gule sedler, kryds på hånden, mobil påmindelse, og det hjælper stort set aldrig, for så glemmer jeg at have mobilen på mig (har jeg næsten aldrig), glemmer at kigge på sedlen, og et kryds på hånden... "Hvad var det nu jeg havde sat det for?".
jan 2007
Så må han jo hjælpe med den slags.
Igen -uanset hvorfor DU ikke har kunnet huske det, har der altså været rig mulighed for ikke at glemme den slags. Og kan man alligevel ikke huske at tage de fornødne hensyn, så skulle ma nok ikke have en intakt hund
nov 2006
Du har så lige gjort "historien" meget værre... Man tager da sine forholdregler inden det er for sent, især hvis man kan "glemme/ikke skænke det en tanke" at ens hund er i løbetid. Løbetiden varer triods alt 3 uger og kommer 1-2 gange årligt!!
Jeg har ikke nogen holdning til lykke eller din etbenede mand - Jeg har en holdning til at man har et ansvar som hundeejer!!
maj 2006
nov 2006
Jeg tvister ikke noget og JEG får ikke dig til at lyde latterlig... Du forsøger at pådutte mig nogen holdninger som jeg ikke har og, endnu vigtigere, som ikke har relevans i denne tråd.
Vi diskuterer hvis du er i tvivl og en diskussion er jo en udveksling (bl.a) af meninger.
maj 2006
dec 2006
Jeg skrev indlægget som påmindelse til andre, og jeg har forklaret min side af sagen.
Der skete ikke noget, og det vil ikke ske igen (fra min side).
Hvis nogen af hanhundeejerne der var med idag, skulle læse denne tråd, beklager jeg meget - Det var ikke min mening at tage en løbsk hund med til træf. Igen, dummeslag til mig.
jan 2007
Er man så ubetænksom at man ikke husker på at en tæve i løb kan blive drægtig ja så skal man ikke have en intakt tæve.
Og undskyld men epilepsi eller ej. Man glemmer vel ikke hvordan forplantning foregår?
maj 2006
jan 2007
Sket er sket -det kan ikke laves om. Men en "undskyldning" som den du kommer med. Ja jeg beklager men jeg nægter at tro at man glemmer alt om hvordan forplantning hænger sammen blot fordi man har epilepsi.
Er det alligevel tilfældet, vil jeg da sætte spørgsmål ved om folk med epilepsi overhovedet skulle have hund, for så er det vel bare et spørgsmål om tid før man glemmer at den ikke har fået mad e.l.
(og nej, naturligvis mener jeg ikke seriøst at folk med epilepsi ikke burde have hund)
dec 2006
<b>Michelle</b>
Du overdriver også en smule. Self. har jeg ikke gelmt hvordan hunde forplanter sig. Men at glemme det helt og ikke at tænke over at forbinde det en tur man skal på, er ikke det samme.
Jeg har glemt min hund ved en brugs to gange, men det betyder jo ikke at jeg har glemt at jeg havde hund - Jeg tænkte bare ikke over at jeg havde taget hende med.
maj 2006
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 976
Kender udemærkedet til det at hukommelsen er dårlig, får også epilepsi medicin (mod nervesmerter)
Min tæve lægger du ikke mærke til er i løb, så derfor tænker man ikke over det 100%
Og så er det jo ikke sikkert hendes tæve var højløbsk og så er det jo som at gå tur og møde andre hunde.....tæver i løb bliver jo som Anne skriver luftet rundt omkring og kan være med på udstillinger
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 146
Løbstæve til træf - Dummeslag til mig