Hund ødelægger ting ( lidt lang ) Hund ødelægger ting ( lidt lang )
Hej Folkens
Min kæreste og jeg købte Ozzy en ( Kleiner Münsterländer ) for ca. en mdr. siden og det var også super
Vi fik af vide at han ikke havde det så godt med små rum, så når han har været alene hjemme har han først, været i stuerne:
Det har også gået ok udover at ALT skal være fjernet fra køkkenet ellers hopper han op og vælter alt og han har smadret det vi har haft stående i vinduerne i huset også pga. han hopper derop og stor
Nå men så prøvede jeg at lade ham være hjemme i soveværelset som heller ikke er et lille rum hvilket resulterede i at han ødelagde, døren, krammen og rev gardiner ned som han skal hoppe højt for at få hevet ned.
Så prøvede vi at have haft i kælder-gangen som også er af en god størrelse, hvilket resulterede i at han ødelagde gulvtæppet på trappen op til stueplanen og han åbnede dørene i kælderen og hev et andet gradin ned :s
Vi prøvede også at give ham hele kontoret men så smadrede han bare det værelse..
Jeg er lidt lost pt da han jo ikke kan være i et bur ( det sagde tidligere ejer ) og han kan heller ikke være hjemme uden at han har splittet køkkenet af eller smadret ting som har stået i vinduerne.
Så pt er muligheden at bure køkkenet inde og ikke have pæne ting stående i huset.
Har i andre nogen ideer ?
Udover alene hjemmetræning som ikke har været en løsning.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
Hun trives rigtig godt nu, fordi hun har hele lejligheden og kan kigge ud på vejen og holde øje.
tror i bund og grund det er fordi man går for hurtigt frem. Alene hjemme træning skal øges i hundens tempo.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
hvad har I gjort mht alene-hjemme-træning?
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 748
Aktivering træner vi almindelige kommandoer og med hensyn til alene hjemmetræning er det få sek. og min. ud af døren osv. men bare når jeg har lukket døren springer han op i vinduet så bliver han ellers der.
Det mystiske er at han er den mest rolige hund som ikke virker som en hund der mangler aktivetet når vi er hjemme.
feb 2009
Jeg er ved at tro at den undskyldning med at de ikke gad have ham mere, istedet tror jeg at grunden til at de ikke ville have ham mere er de tegn han nu viser herhjemme desværre :s
feb 2009
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
feb 2009
maj 2007
feb 2009
Har jeg forsøgt uden interesse for Ozzy
maj 2007
I skal jo vide at det er mere eller mindre en fuldblods jagthund I har købt. Han skal "bruges" til noget.
Hvad med at starte til agility med ham?
feb 2009
Jeg ved skam godt at han er en jagtrace
har heller ikke noget imod at træne med ham, det er en af grundene til at han blev købt
Men vil da prøve nogle af dine ideer
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 33
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.007
Lyder til at han har et stort behov for at se ud...
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.245
Og hvis han har en plads, hvor han kan kigge ud, vil det måske også hjælpe.
Jeg har haft en ultra aktiv tervueren/border blanding. Han åd mine skohæle eller fodlister, hvis jeg ikke aktiverede ham nok. Men når han havde fået sine stimulerende opgaver med træning og hjernegymnastik, var der overhovedet ingen problemer, når han var alene.
feb 2009
Okay
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Der er forskellige indgangsvinkler, - fremgangsmåder og ikke mindst en masse forskellige sammenhænge til al anden samvær hund og ejer imellem.
Tingene hænger sammen.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 161
5 år - det er jo ikke sikkert, at det er "alene hjemme problemer" - det er måske blevet en fastgroet vane.
Hvis han ikke ødelægger noget, når han har et vindue at sidde i - så er I måske nødt til at acceptere det.
Hund ødelægger ting ( lidt lang )