1.621 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Advantage stinker - igen! Advantage stinker - igen!

For længe siden oprettede jeg et emne herinde, hvor jeg spurgte til folks oplevelser med brug af Advantage.

Min oplevelse var dengang, at Cassius kom til at stinke forfærdeligt både i pels, ud af munden og i urinen. Giftigt metallisk-agtigt slemt..

Jeg indberettede oplevelsen til Bayer, som ikke kendte til den i forvejen.
Derfor tænkte jeg, at det nok var Cassius der optog det lidt anderledes...

Men men - nu har lillevappen fået en tur, og dælme om ikke det samme sker igen? Han STINKER.
Jeg har ikke oplevet det med nogen andre former for loppemiddel og mine katte, der også bruger dette stinker ikke.

ER det virkelig kun mine hunde, der får sådan en kedelig bivirkning?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advantage stinker - igen!
  • #1   24. sep 2010 Akeela, reagerere ikke sådan når hun får det... hun har faktisk ikke nogen reaktion, udover den effekt ´som det nu har.. smiley

• #2   24. sep 2010 jeg bruger advantage, og mine hunde og kat stinker ikke efter brug.

• #3   24. sep 2010 Jeg bruger Advocate og har bestemt ikke prøvet at mine hunde regerer på det, på en negativ måde.
    For mange, mange år siden- før man kunne få de her pipetter mod lopper/flåter osv, testede vi det man bruger på grise på min daværende hund. ( det er derfra ideen til de pipetter vi bruger idag, kommer fra ). Føj for katten, hvor hun stank !! Ja, faktisk stank hun af sur grissebasse.....

• #4   24. sep 2010 Det er altså bare FOR mærkeligt!

Det er helt grumt her - selv det de har lagt sig på har lugtafsmitning..

• #5   24. sep 2010 Jeg bruger den også på vores og der er heller ikke noget som ikke skal være der, men det er da rigtig træls for jer

• #6   24. sep 2010 Det forstår jeg slet ikke...

EN hund, ok - men to?
    Godt nok er de beslægtede de to hunde, men det er da ikke særlig sandsynligt at det sker for dem begge to...

Og INGEN andre kan beskrive noget der minder...

• #7   24. sep 2010 CH: er der andre end dig der kan lugte det ? Måske er det dig der er sensativ overfor det ???

• #9   24. sep 2010 Lea, det tænkte jeg også - men min mand lugter det ligeså voldsomt som jeg gør. Og ingen af os kan lugte det på kattene.

• #10   24. sep 2010 Daisie, han ser ikke ud til ikke at kunne tåle det overhovedet. Han stinker bare rædselsfuldt
    Og han var ellers så dejlig jomfruelig med sin hvalpeduft ;o)

• #12   24. sep 2010 Gad vide om det kan skyldes at det reagerer på noget i miljøet - alstå, om i bruger en særlig form for hundeshampoo/foder/vaskemiddel/deoderant eller en særlig kombi af dem?

• #13   24. sep 2010 Hmm..
    Hundeshampoo kan udelukkes for det prøvede Cassius kun to gange på sit fireårige liv og Coffey har ikke prøvet det endnu.
    Foder - Coffey er på en blanding af Olivers Largre Breed og Vaks fra Henne Pet Food som han er opvokset på.
    Cassius var på Olivers selected fish
    Vaskemiddel - det ved jeg ikke lige, men hvordan kan vaskemiddel for hundens urin og ånde til at lugte? Og det samme med deo?

• #14   24. sep 2010 .. Well, good point... Hm.. Det må skyldes et-eller-andet de spiser så...

• #15   24. sep 2010 giver i tilskud af nogen art?

• #16   24. sep 2010 Fællesnævneren er så firmaet Olivers - men der jo sikkert mange der fodrer med Olivers, der også bruger Advantage?

Ginne - nej, ingen tilskud pt.

• #17   24. sep 2010 Enzo har i noget tid lugtet af Metal (Blod, rust agtigt) ud af munden. Det var meget slemt, og vi tænkte om det ku være hans nye foder (Arion). Men for en uge siden kastede han op i bilen og deri fandt vi en orm. Så han fik en ormekur og så gik det næsten helt væk. Nu er det så kommet lidt tilbage og han ska så oss have en ormekur igen om et par uger (råd fra dyrlægen).
    Jeg ved ikk om hans lugt hænger sammen med, at han har/havde orm eller om det er noget andet. Han har ikk fået loppekur eller noget andet.

• #18   24. sep 2010 A&D - tak for forslaget ;o)

Det er meget udpræget at det er noget der kommer fra Advantage. Det starter så snart det er på hunden og så varer det en del dage efter det.

Orm er det næppe, da hunden jo er ti uger og lige har fået sin ormekur efter han flyttede hjemmefra :o)

• #19   24. sep 2010 Kia stinker også når hun har fået det så hun får det kun een gang årligt i den værste loppesæson.

Men igen hun er allergihund så ikke sikkert hun kan sammenlignes

Hun får IKKE Olivers

Kattene lugter ikke efter brug af Advantage

• #20   24. sep 2010 Nej okay, så burde han ikk have orm smiley

• #21   24. sep 2010 SANNE for Sørensen!

Så VAR der en!!

Kan du beskrive lugten - og er det også ud af munden og i urinen?

• #22   24. sep 2010 Hendes urin lugter som om den er mere koncentreret selv om det ikke er tilfældet og den lugter også Trinolagtigt.

Den råddenskab der kommer ud af munden på hende er også alt andet end behageligt. Tjekkede 1. gang meget om hun skulle have en betændt tand eller sår men der var ikke noget men det blev ved med at det lugte af gammelt blod.

Det værste er dog den måde hendes hud og pels lugter. Hun dufter ikke rigtigt i meget lang tid efter. Når man pandesnuser er det ikke længere en baghagelig beroligende duft men en frastødende lugt lugt som registerer sig som giftig i hjernen og derfor får en til at trække sig (ved godt det nok er det der skal til for at lopperne og flåterne ikke springer på hende) men jeg kan ikke have det.

Troede at det var fordi hun er allergihund at hun stank så meget fordi hun måske reagerede specielt over for det ...

Bruger Advantage fordi det har ry for at være det mest skånsomme ... Katten bliver såå syg ved de andre loppemidler så derfor blev det Advantage ...

• #23   24. sep 2010 Normalt dufter hun dejligt i pels og hud og hendes ånde lugter ikke grimt og ej heller hendes urin som bare lugter som det skal ...

• #24   24. sep 2010 Hmmmm..
    Det er ikke helt som vi oplever det. Det er en intens medicinsk lugt hunden emmer af - og som de ting den ligger på også emmer af, når den har været der :o(

Med Cassius skiftede vi til Prac-tic - og det kommer vi også til med Coffey.

• #25   24. sep 2010 Kender ikke Prac-tic.

De 2 gange Kia har fået Advantage har hun lugtet i op til flere uger bagefter.

Så hvis det er det samme næste gang så skifter vi

• #26   24. sep 2010 Jeg giver Nala en kur her til aften, så vil jeg da lige være opmærksom på det. Men kan helt klart nikke genkendende til metallugten i pelsen, den husker jeg tydeligt fra sidst hun fik en kur. Ånde og urin vil så blive næste undersøgelsesområde smiley

Synes det lugter rigtig grimt og giftigt, men jeg troede egentlig også bare det var mig der havde en oversensibel næse, for flemming kan ikke lugte det.

Jeg vender tilbage efter behandlingen i aften smiley

• #27   24. sep 2010 Camilla, jeg glæder mig til at høre nærmere!

• #28   24. sep 2010 *CH* !

Jeg vil også lige holde øje, jeg synes nemlig også min vovse har lugtet slemt her de sidste par uger, han plejer aldrig at lugte i pelsen eller ud af munden og han fik en behandling for godt 4 uger siden..hehe kan også være han bare trænger til en strand tur looool

• #30   25. sep 2010 Daisie, jeg kender jo rigtig mange med schæfere og heller ingen der, har oplevet det før.
    Så vidt jeg kan læse er det ikke HELT det samme Sanne oplever. Vi har ikke lugt af stærk urin, men urin, der lugter af medicin. Og det er ikke råddenskab der lugter af ud af munden, men også medicinstank. Afsmitningen på liggeunderlag er det samme.

Jeg glæder mig til at høre, hvad Camilla har oplevet siden hunden fik kuren i går aftes :o)

• #31   25. sep 2010 Lige et sidespørgsmål, hvorfor giver I hunden disse midler, såfremt de ikke har problemer med f.eks. lopper og lignende? Blot nysgerrig smiley

• #33   25. sep 2010 Ann-Sofie jeg giver ikke hunden sådan noget medmindre der er en grund til det.

• #34   25. sep 2010 Ok, jeg kunne heller ikke lige forstå det, Jeg har bare hørt, at der er en del, som giver deres hunde Bayvatic, Advantage og lignende hele året rundt selvom hundene intet fejler.

• #35   25. sep 2010 Ann-Sofie - det anbefales jo også at gøre ;o)
    Ihvertfald i sommer-efterårsperioden.

• #36   25. sep 2010 Ja det gør det, men jeg har aldrig forstået, at man fylder sin hund med dette stads, med mindre hunden har problemer. I sommermånederne måske, men hele året, nej det forstår jeg ikke.

• #37   27. sep 2010 Så har kuren fået lov til at virke er par dage (ville lige give det et par dage så jeg var sikker på at der var "dampet" af) og igen må jeg konstatere at hun lugter mærkeligt. pelsen lugter meget kemisk og ånden lidt af sygehus eller sådan noget, i hvert tilfælde en meget syntetisk lugt.

jeg har prøvet at fange en gang urinlugt, men det er endnu ikke lykkedes og kan derfor ikke udtale mig omkring det.

Flemming kan heller ikke denne gang lugte noget, og katten er lugtfri, selvom de fik en kur begge to.

så alt i alt kan jeg bekræfte dig i at hunden lugter meget stærkt efter behandling med advantage.

• #38   28. sep 2010 TAK Camilla - så er det altså ikke helt tosset det, jeg oplever.

Lugten er i øvrigt dampet helt af igen her - Coffey dufter igen af hvalp. Det gik heldigvis hurtigere, end da Cassius fik det.

Jeg vil foreslå dig, at ringe til Bayer og melde det som en bivirkning. Det tror jeg ikke, der er ret så mange der gør, og når det er så få, der oplever det, så kan jeg godt forstå, de ikke genkender det.

Men jeg synes alligevel, de bør vide det.

Kommentér på:
Advantage stinker - igen!

Annonce