4.201 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Cocio
Cocio
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402

Hvalp og baby Hvalp og baby

Inspireret af en anden tråd har jeg noget, jeg godt kunne tænke mig Jeres inputs til.

Det er sådan, at jeg er gravid (jeg er kun knap 2 mdr. henne, så jeg har endnu ikke været til scanning og få konstateret at alt forhåbentlig er OK) og hvis alt går vel skal føde i starten af maj.

Min mand og jeg er skrevet op til en hvalp til sommeren 2011 (og har været det i over et år) - dvs. når babyen er ca. 3 mdr. Vi har selv gjort os nogle tanker om dette (mest fordi, vi jo kan se, at en del sætter deres hunde til salg, når de venter sig), men har endnu ikke vendt det med opdrætter - det vil vi naturligvis, men først når graviditeten er ordentlig bekræftet med scanning (vi har tidligere mistet).

Hvad mener I? Er det umuligt at have både baby og hvalp samtidig?
Det skal siges, at det vil være det første barn, så vi har ikke andre at tage os af. Jeg er derudover selvstændig, så jeg arbejder hjemmefra, og har ikke mere travlt end at jeg har tid til at tage pauser til gåture + få ordnet nogle af de daglige gøremål i normal "arbejdstid" mv. Min mand tager meget aktivt del i arbejdet i hjemmet - f.eks. er det ham, der laver aftensmad hver aften, hjælper med rengøring osv.

De tanker vi selv har gjort os, er at det bliver hårdt, men ikke umuligt Vi har det i forvejen sådan, at når der kommer en baby og/eller en hund til, så er det dét der gælder og ikke diverse andre aktiviter, og på den måde passer det jo fint, at vi alligevel vil være meget hjemme, og derved for alvor kan nyde både baby og hund.

Men igen.. Vi vil meget gerne høre andres inputs (især folk der selv har prøvet det), for der kunne jo meget vel være noget, vi ikke lige havde overvejet.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp og baby
  • #1   20. sep 2010 Umuligt -nej bestemt ikke. Hårdt -absolut ja...

Men hvis baby når at blive ca 3 mdr når i får hvalpen, gør jeg udfra at man når at få dagligdagen nogenlunde i orden med hus, baby osv, inden hvalpen kommer til (og kan nå at sige nej til hvalpen, hvis det viser sig at det bliver helt uoverskueligt)

Hvad jeg ville overveje er dog ting som renlighed kontra baby i huset, hvalpetænder vs baby osv.
    -nogen forholdsregler skal der jo nok tages hvis det skal fungere.

Det havde været noget nemmere at have en voksen og allerede opdraget hund eller vente med hvalpen til baby er blevet lidt ældre.
    Men umuligt er det ikke -ville dog tænke det meget grundigt igennem inden hvalpen kommer hjem.

• #2   20. sep 2010 Umuligt er det nok ikke - men jeg vil fraråde det på det kraftigeste.

En baby kræver rigtig meget i starten og det gør en hundehvalp også. Og I ved ikke hvor meget overskud I kommer til at få.

Men det største problem som jeg ser det, er at I kommer til at have en hundehvalp samtidig med en kravlende baby.
    Og man kan ikke forvente at en hvalp forstår et nej 100%, så den vil med stor sandsynlighed sætte tænderne i babyen i forsøg på at lege med ham/hende.

Vores hund var knap 1½ da vi fik vores datter, og det var lige på kanten, ihvertfald var det et pronlem når vi havde børn på besøg som var samme alder som hunden.
    Vores hund elskede at lege med vores fødder, på trods af at den ikke måtte. Og små børn som løb eller kravlede hen over gulvet var SÅ sjove at prøve at fange.

Så jeg vil sige at hunden skal være min. 1 år ældre end barnet, ellers skal barnet være 3år ældre end hunden.
    (Det er begrænset hvor meget man kan forvente at et barn under 3 år forstår)

• #3   20. sep 2010 Kan ikke tale af egen erfaring, men min bror og kone har lige fået første barn. Og de havde også snakket om at de på et tidspunkt skulle have en hund, men det er da sat i total bero.Så vil nok anbefale jer at se tiden an minium 4 mdr. efter i har fået baby og se hvordan I føler og har overskud til.

• #5   20. sep 2010 Enig med maj-britt
    Hvis man er indstillet på det er det ikke umuligt

• #6   20. sep 2010 Kan se på din profil at det er en toller hvalp I er skrevet op til, og racen kræver jo at blive brugt.

Maj-Britt: Det kan godt være at det ingen raketvidenskab er at have hvalp, men hvis man går fra at kun være sig selv til lige pludselig at have et lille barn at varetage kan det godt være at overskudet ikke lige er til en hvalp.

• #7   20. sep 2010 Der er nogen der siger man kan hvad man vil. men det er et stort arbejde. Særlig hvis det er det første barn, kommer det ofte bag på far og mor hvad et barn kræver. Jeg ville vente til i har styr på og være forældre.

• #9   20. sep 2010 Ja, hvis man ikke lige ryger ind i en kolik, så sover de nu ikke ret meget.

• #12   20. sep 2010 Det kommer jo fuldstændig an på, hvordan man selv har det med det...:)

Vi havde et barn på knap 2 år, 1 på ½ år og en 3 på vej, da vi fik vores hvalp (for mange år siden)...en flatcoated som også kræver en del aktivering...Men det forløb da uden problemer...

Men hvad der er nemt for nogen, kan være besværligt for andre (og omvendt)...Der er jo ikke andre end trådstarter der kan tage stilling til det...;)

• #13   20. sep 2010 Hvorfor ikke vente og se hvordan end barn er, inden køb? Nogle er lette og andre ikke særlig lette og have , og kræver virkelig forældrene på fuld tid.

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

#15   20. sep 2010 Tak for alle Jeres inputs smiley Både Jer der er positive og Jer der er mindre positive. Vi er godt klar over, at der er meget delte meninger om dette, og det er netop derfor vi gerne vil høre disse.

Vi har naturligvis overvejet racen (vi har været skrevet op til den over et år) og de behov den har. Vi har bestemt tænkt os at gå til træning med den (det havde vi så gjort, uanset om der var baby i huset eller ej), men i dette tilfælde gover det jo så samtidig en god mulighed for at både hund og baby kan få noget alene-tid.

Som flere er inde på, vil vi jo nå at have barnet nogle måneder, før hvalpen er afhentningsklar, så vi har jo heldigvis nogle måneder til at overveje situationen kraftigt og evt. re-vurdere den, hvis det skulle vise sig, at være en meget umuligt barn eller blot væsenetlig hårdere end forventet. Der er jo også en mulighed for, at opdrætter slet ikke vil sælge til os, når situationen er som den er, men det finder vi forhåbentlig ud af i løbet af et par måneder, når vi vender det med dem.

Men igen: Mange tak for Jeres inputs. Det er altid rart at høre andres mening, for der kunne jo være noget, man ikke selv havde overvejet smiley

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

#16   20. sep 2010 pia K> Sikke en dejlig historie. Min venindes forældre fik også hund, da hun var spæd og det var i allerhøjeste grad også "hendes" hund. De var virkelig uadskillelige (nu er det jo snart mange år siden, den er død, da hun er jævnaldrende med mig, dvs. 32 år) og havde virkelig meget glæde af hinanden.

• #17   20. sep 2010 da min hund var 6 måneder fik jeg min søn, og det kan sagtens lade sig gøre. Og min hund er en rottweiler og den kræver os meget .. selvfølgelig er det hårdt engang imellem, men det er det værd

• #18   20. sep 2010 så hvis du føler for det, synes jeg du skal gøre det.

• #19   20. sep 2010 Martin/patricia C: Som du selv skriver var hunden 6 mdr. da I fik barn, der er hunden jo også renlig og kan basis komandoerne. Det er stor forskel på om man står med bleskift og en hund som tisser på gulvet på engang.

Jeg taler hverken for eller imod at få hvalp sammentid med at man har en nyfødt. Man skal bare tænke sig godt om inden, som trådstarter også gør eftersom hun har lavet tråden her.

Syntes det er synd og skam med alle de hunde der er til videre formidling fordi ejeren ikke har tænk sig om, eller pludselig efter 6 mdr- 1 år ikke har tid til sin hund mere.

Kommentér på:
Hvalp og baby

Annonce