3.236 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

har du fået udstoppet dit kæledyr? har du fået udstoppet dit kæledyr?

På et katterelateret forum har en journaliststuderende postet denne forespørgsel, som jeg har fået lov at viderebringe på andre kæledyrsrelaterede fora:
Citat:
Hej

Jeg er studerende på Danmarks Journalisthøjskole og er i øjeblikket er ved at lave en seriøs portrætserie om personer, der har valgt at udstoppe deres kæledyr.

Jeg søger personer, der har lyst til at fortælle om deres valg - Og jeg vil meget gerne høre om, hvordan kæledyrene var, dengang de levede.
Portrætserien vil munde ud i en artikel, som vil blive trykt i Journalisthøjskolens magasin.

Har du valgt at få dit kæledyr udstoppet, og har du lyst til at afsætte en times tid til fortælle om dit kæledyr? Så må du meget gerne kontakte mig på mail: sgvsoerensen@mail.djh.dk.
På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Sara Gro
Danmarks Journalisthøjskole
sgvsoerensen@mail.djh.dk

På forespørgsel, om hvorfor hun tror, denne trend er kommet til Danmark, er svaret:
Citat:
Jeg ved ikke umiddelbart, hvorfor trenden er kommet til
Danmark, men den har været voksende i Danmark de seneste år
og flere konsevatorer fortæller, at de har fået flere
henvendelser fra folk, der ønsker at udstoppe deres
kæledyr.

Med venlig hilsen
Sara Gro
Danmarks Jorurnalisthøjskole

Jeg har hørt om denne trend i USA, men det undrer mig meget, at danskere har taget den til sig

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING