3.236 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

har du fået udstoppet dit kæledyr? har du fået udstoppet dit kæledyr?

På et katterelateret forum har en journaliststuderende postet denne forespørgsel, som jeg har fået lov at viderebringe på andre kæledyrsrelaterede fora:
Citat:
Hej

Jeg er studerende på Danmarks Journalisthøjskole og er i øjeblikket er ved at lave en seriøs portrætserie om personer, der har valgt at udstoppe deres kæledyr.

Jeg søger personer, der har lyst til at fortælle om deres valg - Og jeg vil meget gerne høre om, hvordan kæledyrene var, dengang de levede.
Portrætserien vil munde ud i en artikel, som vil blive trykt i Journalisthøjskolens magasin.

Har du valgt at få dit kæledyr udstoppet, og har du lyst til at afsætte en times tid til fortælle om dit kæledyr? Så må du meget gerne kontakte mig på mail: sgvsoerensen@mail.djh.dk.
På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Sara Gro
Danmarks Journalisthøjskole
sgvsoerensen@mail.djh.dk

På forespørgsel, om hvorfor hun tror, denne trend er kommet til Danmark, er svaret:
Citat:
Jeg ved ikke umiddelbart, hvorfor trenden er kommet til
Danmark, men den har været voksende i Danmark de seneste år
og flere konsevatorer fortæller, at de har fået flere
henvendelser fra folk, der ønsker at udstoppe deres
kæledyr.

Med venlig hilsen
Sara Gro
Danmarks Jorurnalisthøjskole

Jeg har hørt om denne trend i USA, men det undrer mig meget, at danskere har taget den til sig

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har du fået udstoppet dit kæledyr?
  • #1   14. sep 2010 Synes godt nok det noget makabert. Min kollega har lige fået renset og bleget hans gamle hests hoved ved en konservator. jeg ville synes det var klamt at have mit døde kæledyr stående.

• #2   14. sep 2010 Kunne ikke drømme om det. Jeg har heller ikke udstoppet min afdøde familie.
    God fornøjelse med undersøgelsen

• #3   14. sep 2010 Iben: Ja eller fordi folk ikke helt kan give slip på deres dyr. Må indrømme jeg godt kunne finde på at få asken fra min hund. Men vil aldrig udstoppe, det ville jeg synes var klamt og underligt

• #5   14. sep 2010 Iben: Hehe. nej men man udstopper heller ikke lige et menneske smiley og der har man jo som regel ofte en masse ting fra afdøde så man kan mindes personen det har du ikke altid fra dit kæledyr.

• #6   14. sep 2010 jeg kunne godt tænke mig det,jeg er sådan at jeg har svært ved at slippe mine dyr meen hvis det skulle være skulle det nok kun være en kat ikke vores hund eller hest,men ikke forløblig

• #7   14. sep 2010 jeg var ved at skrive . nej så hellere svigermor!!

• #8   14. sep 2010 Puh ha', ville aldrig få mine udstoppet!
    Men de kommer med sikkerhed i en urne, og skal pryde et centralt sted i hjemmet - Til evigt minde!
    Det værste ved udstopning, er at deres øjne aldrig bliver det samme (plasticøjne). Og øjnene er for mig noget af det mest sigende, så ville aldrig føle det var min afdøde hund der stod/sad fremme i hjemmet, men ''bare'' en klump pels. Øjnene er vigtige!

• #9   14. sep 2010 Jema-spot: haha!

• #10   14. sep 2010 Ann-sophie: enig. Uden øjne så er det bare ikke ens eget kæledyr. Ville nu ikke gøre det alligvel

• #11   14. sep 2010 Ja tænk hvor mange gange i hundens liv, hvor vi ser ind i deres sigende øjne! De fortæller en mening og historie hver gang, så plasticøjne ville ALDRIG kunne få en brøkdel af de samme følelser frem.
    Så hellere mindes dem via en urne eller kun via hjertet.. Jeg vil bare gerne pryde mit hjem med deres aske (i urne), så føler jeg måske lidt at de stadig er ved mig.

• #12   14. sep 2010 Det ville godt nok gøre mig i dårligt humør hvis jeg skulle se på min døde hund 24/7. smiley

• #13   14. sep 2010 ALDRIG...
    Jeg er først lige begyndt at kunne tåle at se billeder af min alt for tidligt afdøde gårdhund, og min gamle schæfer, som blev aflivet for over et år siden.. Jeg ville da synes det var forfærdeligt at have deres "tomme" kroppe stående..

• #14   14. sep 2010 Nej ALDRIG.. Det ville ihvertfald gøre det være for mig.

• #15   14. sep 2010 værre*

• #20   15. sep 2010 Om folk vælger at bruge penge på at udstoppe, begrave eller noget helt tredje, kan virkeligt ikke forarge mig, og jeg kan ikke se at det skulle være mere ulækkert at have sin gamle hund liggende, end en tilfældig ugle på en gren, eller at slænge sig i en lædersofa, eller varme fødderne i et par læderstøvler.

At der er nogen der ikke har lyst til det, men bare overlader hunden til dyrlægen er ikke mere eller mindre rigtigt end dem der vælger noget andet.

Folk vælger det de føler er rigtigt, og det respektere jeg,

• #22   15. sep 2010 Moster i svøb: Tror ikke der er nogen herinde der ikke respektere hvis det det folk vil folk synes bare det lidt makabert. Og jeg synes da bestemt der er forskel på en ugle og så sin egen hund den har man haft et forhold til mens den var i live. Tror det er det der gør forskellen

• #23   15. sep 2010 Først, så skriver jeg ikke noget om, at der ikke er nogen herinde der ikke respektere det, jeg pointere bare at jeg ikke har noget problem med det, og respektere dem der gør det.

Derefter, skulle jeg vælge mellem at have min gamle hund liggende eller en tilfældig fugl, fisk, e.l. så ville jeg til enhver tid vælge mine hunde. Netop fordi jeg havde et forhold til dem.

• #24   15. sep 2010 Moster i svøb: okay. Synes bare at udstoppelse vil gøre det svært for mig at komme videre tror jeg ville blive ked af at kigge på min hunds tomme krop og så med kunstige øjne nej puha det kunne jeg ikke. Tror også godt jeg ville kunne få lidt paranoia af det og blive skør smiley

Kommentér på:
har du fået udstoppet dit kæledyr?

Annonce