1.603 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hvalp mangler den ekstra klo/negl Hvalp mangler den ekstra klo/negl

Jeg har lige siddet og klippet negle på de små hvalpe, da jeg kom til den sidste, som manglede den klo/negl som sidder lidt oppe på benet.

Jeg kan så mærke og se et eller andet på hende trædepude, som føles/ligner lidt en negl. Kan det være rigtigt?

Jeg skal godt nok forbi dr. dyr efter ormekur og havde egentligt tænkt at tage dem med for at de kan prøve og køre bil. Så kan han/hun evt. se det i en lup for jeg kan skisme ikke bedømme om det er en negl der sidder forkert eller hvad det er. Tænkt bare om nogen måske har oplevet noget sådan?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp mangler den ekstra klo/negl
  • #3   2. sep 2010 Spørger også om det er for- eller bagben?
    Og den "antydning" af en ekstre negl, sidder den tæt op af de andre eller hvordan?

• #4   2. sep 2010 Det er på venstre forpote den mangler.

Den "dims" sidder - hmmmm svært at forklare - forstil dig din hånd som dens pote. Så den ekstra klo/negl udgør din tomeltot, den sidder jo oppe på benet, så den bliver aldrig slidt denne negl og har heller ingen trædepude som den er hæftet på, ligesom de andre klør.

Det er denne negl/klo som mangler og den "dims jeg kan se/mærke sidder - tag igen din hånd. vend håndfladen opad. lige under pegefingeren, skal du forestille dig at der sidder trædepuden som hører til den negl.

Det er så lidt midt i - men alligevel lidt ud mod tommeltotten, at denne "dims" sidder.

Gav det nogen mening???
    (daffer i seng - skal op om 5 timer..!!)

• #5   2. sep 2010 Jo det giver mening. Og det tyder på at det er vildtkloen, som ikke er helt udviklet eller vokser for tæt på den næste tå. Hvis det ikke giver hunden nogen problemer med at gå o.s.v. og hvis den ikke skal udstilles er det bare en lille "skavank" som er til at leve med. Men jeg synes da lige I skal snakke med dyrlægen, om det er noget der vil påvirke den eller evt vokse på palads.
    Og udfra hvad dyrlægen siger, skal evt. hvalpekøbere selvfølgelig informeres om det. Men jeg går ud fra at det kun er et eksteriør-problem, og når de ikke skal udstilles skulle det ikke betyde noget.

• #7   2. sep 2010 Få en dyrlæge-erklæring på det, hvis hunden skal udstilles eller ud og konkurrere.

• #8   2. sep 2010 Øhhh -hvad hjælper en dyrægeerklæring når hunden har en fejl?

Dyrlægeerklæringen er jo netop beregnet til hvis hunden ellers var korrekt, men af den ene eller anden grund ikke er det mere.
    -altså f.eks. som min reiki der har fået fjernet tænder efter at være blevet påkørt. Dyrlægeerklæringen siger jo så at tandsættet var korrekt inden uheldet.

Så hvis hunden har en fejl, hjælper dyrlægeerklæringen da ikke noget.

Men bortset fra det -hvis den vokser så den generer så er det jo tilladt at få den fjernet, og det ville jeg da nok overveje så

• #11   2. sep 2010 Michelle - Dyrlægeerklæringen er for at kunne bevise at hunden er født sådan...har man ikke bevis herfor, så kan hunden ikke få lov at konkurrere smiley

• #12   2. sep 2010 Malou -det har du self ret i. Er vidst bare for vandt til at ulvekloen gerne skal være der ved min race;o)

• #13   2. sep 2010 De små poder har været på græs for første gang + de kom med i bilen til dyrlægen (det tager ellers kun 5-10 minutter at gå derhen og de sov begge veje) så de har virkelig fået noget på opleveren idag *gg*

Det var så den samme dyrelæge der hjalp dem til verden og hun var vildt benovet over at de 4 uger gammel i snit vejer 1200 gram smiley
    De er så også begyndt at få blødt hvalpefoder for 4 dage siden).

Vi kikkede på den manglende ulveklo (hvordan kan man kikke på noget som ikke er der *gg*). Hun mener nu ikke der er noget at være nervøs over. Hvis det skulle vise sig at være en negl så vil det kun være et problem hvis hunden giver udtryk for det. Man kan kun se/mærke en lille prik, så regner ikke med det bliver noget problem for den.

En jeg kender har en kat som har det samme og den er ikke generet af det.

Kommentér på:
Hvalp mangler den ekstra klo/negl

Annonce