1.243 visninger
|
Oprettet:
Overvejelser omkring valg af køn!? {{forumTopicSubject}}
Hvilke overvejelser gjorde I jer, da I skulle vælge køn på jeres hund?
Jeg vil efter sommeren meget gerne have en hund, og indtil nu har jeg været sikker på, det skulle være en hanhund - men nu begynder jeg at komme i tvivl.
Jeg ønsker ikke at få hvalpe, hvis det bliver en tæve, så dette ville ikke være et argument for at vælge en tæve.
Men del gerne jeres overvejelser (og erfaringer selvfølgelig) i forbindelse med valg af køn, så jeg kan beslutte mig 100 %
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Jeg går også og overvejer om jeg skal have en tæve eller en hanhund, når jeg skal have hund nr 2.
Hvad med humpen og sådan?
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 32
Det er en mops, jeg skal have til den tid, så måske du har nogle gode råd på det område Ved du, om kønnene temperamentsmæssigt er anderledes?
okt 2005
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
Dog vil jeg sige at Ninja har været MEGA nem, og han går aldrig på udkig som mange andre hanhunde. Han bliver ved os... Han har ændret mit syn på hanhunde:)
Jeg vil dog sige at løbetid for mig aldrig har været grund til problemer, ingen af mine tæver har været ulydige.
Hvis du synes det bliver et problem kan du altid sterilisere hende, især nu hvor du ikke vil have hvalpe:)
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Minusset ved en han er de kræver en hårdere hånd, hvor tæverne er nemmere at opdrage, synes jeg personligt.
Min han er ligeglad med andre tæver er i løb undtaget hans egne, men det kunne osse være et problem, da de tit stikker af.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
1. Er førstegangs ejer og fik at vide tæver er nemmere at opdrage.
2. Vi har en del tæver i området og hanhundene har det squ hårdt til tider *GG*
okt 2005
Jeg tror, jeg også vil prøve at kontakte opdrættere at mops for at få deres mening.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
eriske end hanner.. Og meget meget stædige.. da hun skulle opdrages som hvalp havde jeg virkelig mine kampe med hende, skældte jeg ud knurrede hun af mig og sådan har vi kørt indtil for ca 3 måneder siden der begyndte hun at falde lidt til ro!!! men det har været en kamp uden lige...
Så ingen tæver til mig kun hanner...
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 72
Ligemeget hvilket Køn hun havde var det bare HENDE.
Har også haft valgt en hanhund engang.
Sys begge parter er lige gode.
Vælg den du forelsker dig i, hvis det er den rette
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Vi har også kun haft tæver i min familie. Jeg valgte også en tæve, da jeg vidste hvad det var:-)
Jeg har så også lagt mærke til herude at mange hanhunde ikke kan lide andre hanhunde. Det synes jeg er et minus.
Løbetid er ikke et problem for mig. Luna er ikke mere i snor, når hun er i løbetid end ellers. Ser vi fremmede hunde eller kendte hanhunde, tager jeg hende i halsbåndet og går forbi, eller en anden vej...
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.127
For border terrierens vedkommende har jeg ladet mig fortælle at de knytter sig meget tæt til deres ejer, hvilket har holdt 100% stik med Charlie (men Twix er også meget knyttet til mig).
Jeg har ingen problemer vedr. løbske tæver ift mine hanhunde.
Og med hanhunde har jeg ikke løbetidsblodspor i huset......
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 286
Der er selvfølgelig de ting, som at hanhunden er sværer at opdrage og hunhundene knytter sig mere til ejen. Men hunden er ligesom mennesker, og de er alle forskellige.
Fx, er det lige omvendt med vores Aya og Paddy
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Overvejelser omkring valg af køn!?